Sumber Zahid Ke Istana Negara Selepas Mesyurarat Khas Mt Umno


Adam Abu BakarDilaporkan lebih 20 kenderaan VVIP dilihat memasuki Istana Negara sejak petang tadi. KUALA LUMPUR: Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi akan ke Istana Negara bagi menghadap Yang di Pertuan Agong, selepas mesyuarat khas Majlis Tertinggi (MT) Umno yang diadakan petang ini, kata sumber.

Sumber yang ditemui FMT bagaimanapun enggan mengulas lanjut tujuan Zahid ke Istana Negara, susulan jangkaan akan berlakunya rombakan Kabinet sewaktu cakap-cakap mengenai penjajaran baru politik tersebar.

“Presiden terus ke istana lepas habis mesyuarat tadi,” katanya ringkas sewaktu ditemui di Ibu pejabat Umno, hari ini.

Seorang ahli MT Umno yang enggan dikenali turut meminta pemberita yang hadir di Pusat Dagangan Dunia Putra untuk hadir ke Hotel Sheraton Petaling Jaya malam ini bagi mendapatkan perkembangan lanjut.

Terdahulu, setiausaha agung Umno Annuar Musa ketika ditemui pemberita, memberitahu arahan untuk ahli MT Umno hadir ke ibu pejabat dibuat selepas menerima makluman daripada presiden Ahmad Zahid Hamidi pada pagi tadi.

Annuar memaklumkan, PAS juga akan mengadakan mesyuarat tergempar pada hari ini, selepas mengadakan pertemuan kedua-dua parti sejak semalam di Janda Baik, Pahang.

Awal hari ini, timbalan presiden PKR Azmin Ali dan kira-kira 9 pemimpin dan ahli Parlimen PKR yang menyokong beliau berada di hotel Sheraton Petaling Jaya.

Pada masa sama pemimpin tertinggi PPBM pula bermesyuarat di ibu pejabat parti itu di Yayasan Selangor tidak jauh dari situ.

Difahamkan pemimpin PPBM, termasuk Mahathir akan menyertai Azmin dan pemimpin lain di Sheraton untuk membuat satu “pengumuman penting”.

Pengumuman itu hampir pasti akan menyebabkan DAP hilang kuasa kerajaan pusat, sementara parti berteraskan orang Melayu memainkan peranan dominan di bawah gabungan baru politik yang lahir.

Ketegangan semakin memuncak dalam Pakatan Harapan (PH) ketika PKR, DAP, dan Amanah terus menekan Mahathir supaya menetapkan tarikh penyerahan kuasa kepada presiden PKR, Anwar Ibrahim.

Perkembangan hari ini berlaku kurang 48 jam selepas sidang media pada tengah malam Jumaat, yang menyaksikan Mahathir secara tegas mengumumkan bahawa beliau masih berkuasa dan rakan kongsi dalam PH memberi kepercayaan kepadanya untuk terus kekal sebagai perdana menteri selagi dia mahu.

Bulan lepas, FMT melaporkan pertemuan peribadi antara Mahathir dengan presiden PAS, Abdul Hadi Awang mungkin memberi petanda tentang penyusunan semula kuasa politik di Putrajaya, langkah yang mungkin mengetepikan DAP, dan khususnya, menggagalkan cita-cita Anwar menjadi perdana menteri.

Penyusunan baru itu akan menyatukan kumpulan politik yang menyokong Mahathir dengan pengaruh PAS di negeri Melayu di semenanjung.

Awal bulan ini, ahli Majlis Tertinggi Umno, Lokman Noor Adam bercakap tentang kemungkinan suatu pakatan baru, iaitu “Pakatan Nasional” yang sedang terbentuk.

PH dibentuk pada 2015 oleh PKR, DAP dan Amanah berikutan perpecahan Pakatan Rakyat, yang sebelum ini menggabungkan parti pembangkang iaitu PAS, PKR dan DAP.

Pada 2016, pakatan itu memperoleh rakan ke-4, PPBM, yang dibentuk oleh Mahathir selepas berpisah dengan Umno.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/02/sumber-zahid-ke-istana-negara-selepas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mp Umno Pas Ke Istana Negara Petang Ini

Mp Umno Pas Ke Istana Negara Petang Ini

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 309 hits
SEMUA ahli Parlimen Barisan Nasional dan PAS akan ke Istana Negara pada jam 5 petang ini bagi menghadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Perkara itu disahkan Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin ...
Selepas Kfc Dan Mcd Kini Lori Milo Depan Pintu Istana Negara

Selepas Kfc Dan Mcd Kini Lori Milo Depan Pintu Istana Negara

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 403 hits
Sumber gambar dari Twitter abdullah karimSejak beberapa hari lepas Istana Negara telah menjadi tumpuan petugas petugas media bagi mendapat info terkini tentang keadaan politik semasa yang sedang bergolak Ini memaksa petugas petugas berkenaa...
Tak Boleh Terima Kenyataan Tun M Umno Hanya Tunggu Kenyataan Rasmi Istana Negara Annuar

Tak Boleh Terima Kenyataan Tun M Umno Hanya Tunggu Kenyataan Rasmi Istana Negara Annuar

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 339 hits
UMNO sedang menunggu kenyataan rasmi Istana Negara selepas Perdana Menteri interim Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan Yang di Pertuan Agong tidak menemui mana mana Ahli Parlimen yang memperoleh majoriti yang jelas untuk dilantik sebagai Pe...
Langsung Gabungan Baru Bersatu Umno Kem Azmin Gps Pas Warisan Di Istana Negara

Langsung Gabungan Baru Bersatu Umno Kem Azmin Gps Pas Warisan Di Istana Negara

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 366 hits
Diterbitkan Hari ini 6 20 petangBERITALANGSUNG Malaysiakini membawakan liputan langsung berkenaan perkembangan susulan pertemuan kumpulan kumpulan politik yang bermula pagi ini Sumber Bersatu Umno kem Azmin GPS PAS Warisan di Istana Negara7...
Petugas Media Dilayan Baik Di Hadapan Istana Negara

Petugas Media Dilayan Baik Di Hadapan Istana Negara

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 355 hits
Alhamdulillah Sebagai rakyat Malaysia Rasa bangga sangat sangat tengok keprihatinan tonggak negara lepada petugas media Walaupun takde kerajaan Tapi kita masih punya YDP Agong Kita masih mampu hidup aman harmoni Mula mula dapat KFCTeam Xiao...
Meeting Of Conference Of Rulers In Istana Negara Tomorrow

Meeting Of Conference Of Rulers In Istana Negara Tomorrow

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 224 hits
Conference of Rulers is scheduled to hold a special meeting at Istana Negara after Friday prayers tomorrow Citing the Astro Awani report this was confirmed by an internal source from Istana Selangor The essence of tomorrow s meeting will be...
Edar Rm10 000 Depan Istana Negara Pemuda Buat Kerja Gila Dihalau Polis

Edar Rm10 000 Depan Istana Negara Pemuda Buat Kerja Gila Dihalau Polis

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 545 hits
Cubaan seorang YouTuber untuk mengagihkan RM10 000 secara tunai kepada orang ramai yang berkumpul di luar Istana Negara gagal dilaksanakan apabila dihalau pihak polis Isa Isarb yang sering menghasilkan video prank memuat naik sebuah video d...
Shafie Apdal Hantar Wakil Hadap Agong Istana Negara Tak Terima

Shafie Apdal Hantar Wakil Hadap Agong Istana Negara Tak Terima

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 250 hits
PETALING JAYA Istana Negara hari ini tidak mahu terima wakil yang dihantar Ahli Parlimen Semporna Shafie Apdal untuk menghadap Agong tentang penubuhan kerajaan baru kata seorang pegawai istana Selepas perjumpaan dengan ahli Parlimen yang be...
Bicara Src Tangguh Najib Mengadap Istana Negara

Bicara Src Tangguh Najib Mengadap Istana Negara

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 193 hits
KUALA LUMPUR Perbicaraan kes pecah amanah rasuah dan pengubahan wang haram dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd dihadapi Datuk Seri Najib Razak yang dijadualkan bersambung hari ini ditangguhkan esok Ia berikutan Najib perlu hadir ...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Buat Apa Jika Terseliuh

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Panduan Pemasaran Cara Kampung Yang Mudah Untuk Dibuat Pada Perniagaan Anda

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Secret To Effortless Living Collaboration With Ashdown Studio

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Alhamdulillah Hujan Turun Lebat