Sukarelawan Menangis Bawa Jenaz4h Budak 5 Tahun Ini Selepas Tahu Kisahnya


Sukarelawan Menangis Bawa Jenaz4h Budak 5 Tahun Ini Selepas Tahu Kisahnya. Semalam, memetik laporan media Bernama seorang kanak-kanak lelaki berusia 5 tahun meninggal dunia di Hospital Sultan Ismail pada tengah malam dipercayai akibat didera ayah kandung dan ibu tirinya.
Mangsa sebelum itu dihantar ke hospital berkenaan dalam keadaan tidak sedarkan diri. Pemeriksaan mendapati terdapat kesan lebam serta bengkak pada bahagian kanan muka, dada, perut dan kedua-dua betis kanak-kanak malang itu.
Sukarelawan
Seorang sukarelawan daripada pasukan amalteam yang membantu dalam urusan penghantaran jenazah mereka yang tidak berkemampuan, kebetulan tampil berkongsi pengalamannya dalam membawa pulang jenazah dipercayai kanak-kanak itu dari Johor Bahru ke Rawang untuk dikebumikan.
Menurut Mohd Zulhairi Zainol, jenazah yang dibawa itu adalah jenazah kanak-kanak berusia lima tahun yang mengalami pendarahan di kepala. Mereka mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang tidak putus-putus membantu. Moga lebih ramai lagi rakyat Malaysia membantu menggerakkan usaha murni ini.
Aku sentiasa bersyukur Ya Allah, kau sentiasa menemukan aku kes2 sebegini kes2 waris yang kurang berkemampuan untuk kami sama-sama membantu.
Lanjutan kes malam tadi setelah posting dimuat naik untuk mencari van jenazah di jb untuk dibawa balik ke rawang, Hery ditemukan dengan 1 kariah kampung ulu tiram yg sanggup bersama-sama membantu membawa jenazah ini ke rawang tanpa sebarang caj.
Membantu
Pukul 4.46am van jenazah di Johor Bahru berjumpa kami di tol bangi, kerana kami pula akan membantu membawa jenazah ke rawang untuk di kebumikan. Untuk pengetahuan kalian semua, jenazah ini budak berusia 5 tahun, mengalami pendarahan di kepala..
Ibunya datang dari Penang ke Johor Bahru untuk membantu urusan jenazah anaknya ditemani rakan-rakannya.. tidak mempunyai kenderaan di Johor Bahru, terpaksa book grab pula ke hospital.. ibunya adalah seorang ibu tunggal.
Setelah rakan-rakan cuba sedaya upaya mencari van jenazah seawal magrib semalam sehingga buntu tidak tahu pada siapa hendak di cari… alhamdulilah ada hamba Allah di hospital memberikan nombor telefon hery kepada waris.
Alhamdulilah selesai urusan van jenazah dan kami selamat sampai di rawang kini. terima kasih kariah Ulu Tiram, ramai yang membantu siap ada kenderaan lain yang ikut dari Jb ke Bangi.. sumbangan RM700 diberikan kepada mereka untuk kos tol & minyak dan duit makan mereka, sumbangan adalah dari kalian semua yang tak putus-putus membantu dari malam tadi.
So tugas amalteam pula untuk membantu membawa jenazah dikebumikan dan membantu waris dan rakannya ke stesen bus untuk pulang ke Jb, kerana ada benda berkaitan harus ibunya selesaikan juga….
Ada benda hery tidak boleh jelaskan secara detail kerana untuk menjaga aib si waris terutama ibunya. Apa-apa pun terima kasih rakan-rakan fb, volunteer badang & mirul membantu. Doakan urusan kebumi dipermudahkan…..
Menurut seorang sukarelawan amalteam, Afiz Ayub, sepanjang pengurusan anak syurga ini, semua sukarelawan yang terlibat tidak mampu menahan rasa sedih dan pilu. Masing-masing memeluk erat dan mendukung anak syurga ini. Suasana agak suram dan hiba dari pagi tadi sehingga urusan pengebumian selesai.
Jelasnya, andai kata ada yang tak mampu menjaga amanah Allah SWT ini, hubungilah pihak mereka dan janganlah melakukan penderaan kepada kanak-kanak yang tak bersalah.
Sumber:Mohd Zulhairi Zainol, Afiz Ayub
The post Sukarelawan Menangis Bawa Jenaz4h Budak 5 Tahun Ini Selepas Tahu Kisahnya appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/sukarelawan-menangis-bawa-jenaz4h-budak-5-tahun-ini-selepas-tahu-kisahnya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Budak 5 Tahun Maut Didera Ibu Tiri

Budak 5 Tahun Maut Didera Ibu Tiri

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 309 hits
Budak 5 tahun maut didera ibu tiriSeorang kanak kanak lelaki berusia lima tahun maut dipercayai didera oleh ibu bapanya lapor Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Superintenden Mohd Afzanizam Yahaya berkata laporan polis dibuat o...
Sekali Lagi Mengisi Senarai Wajah Paling Cantik Di Dunia Selepas 11 Tahun

Sekali Lagi Mengisi Senarai Wajah Paling Cantik Di Dunia Selepas 11 Tahun

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 505 hits
SEORANG model dinobatkan sebagai gadis paling cantik di dunia buat kali kedua selepas memenangi gelaran tersebut semasa kecil sejak sedekad yang lalu Model Perancis Thylane Blondeau 17 menjadi tumpuan dunia pada 2007 selepas sekeping gambar...
Budak 5 Tahun Diliwat Anak Pengasuh

Budak 5 Tahun Diliwat Anak Pengasuh

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 358 hits
Budak 5 tahun diliwat anak pengasuhSeorang kanak kanak lelaki berusia lima tahun 11 tahun diliwat oleh anak pengasuh dalam kejadian di Taman Rembia Setia Alor Gajah Khamis lalu lapor Ibu mangsa hanya mengetahui kejadian itu selepas mangsa m...
Selepas 2018 Tahun 2019 Ujian Sebenar Kerajaan Ph

Selepas 2018 Tahun 2019 Ujian Sebenar Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 318 hits
Dec 30 2018 0 Comments TEMPOH pemerintahan Pakatan Harapan menjelang tahun 2019 ini akan memasuki fasa kedua iaitu fasa yang mencabar dan menggugat selepas melepasi fasa bulan madu sejak menang dalam Pilihan Raya Umum ke 14 Sejak 9 Mei 2018
Budak 9 Tahun Bernikah Dengan Remaja Perempuan 14 Tahun

Budak 9 Tahun Bernikah Dengan Remaja Perempuan 14 Tahun

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 420 hits
Budak 9 tahun bernikah dengan remaja perempuan 14 tahunViral di media sosial gambar pasangan pengantin kanak kanak mengundang pelbagai reaksi netizen di Indonesia Difahamkan pengantin lelaki itu berusia 9 tahun manakala pengantin perempuan ...
Nak Bawa Ke Mana Budak Tu

Nak Bawa Ke Mana Budak Tu

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 271 hits
Nak bawa ke mana budak tu Netizen menggesa pihak Masjid Seri Melati Selayang membuat laporan polis berhubung tindakan seorang lelaki yang didakwa cuba melakukan perbuatan yang tidak baik terhadap seorang kanak kanak perempuan Berdasarkan vi...
Kejadian Konyol Di Gunung Prau Saat Libur Tahun Baru Ada Yang Nyalain Petasan Sampai Bawa Miras

Kejadian Konyol Di Gunung Prau Saat Libur Tahun Baru Ada Yang Nyalain Petasan Sampai Bawa Miras

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 243 hits
Ada juga pendaki yang nekad mendaki meski dalam kondisi sakit dan peralatan seadanya Ia pun harus turun dievakuasi petugas Duh Dek
Surat Wasiat Suzanna Akhirnya Dibaca Selepas 10 Tahun Mengejutkan Antaranya Suzanna Tidak Mahu Diletakkan Dalam Keranda

Surat Wasiat Suzanna Akhirnya Dibaca Selepas 10 Tahun Mengejutkan Antaranya Suzanna Tidak Mahu Diletakkan Dalam Keranda

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 1109 hits
Surat Wasiat Suzanna Akhirnya Dibaca Selepas 10 Tahun Mengejutkan Antaranya Suzanna Tidak Mahu DIletakkan Dalam KerandaSelepas 10 tahun Suzanna meninggal dunia pihak keluarga tak pernah menceritakan tentang surat wasiat yang sempat ditulis ...
Selepas Didesak Tahun Baru Ron95 Turun Harga

Selepas Didesak Tahun Baru Ron95 Turun Harga

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 233 hits
Kerajaan mengumumkan harga minyak RON95 akan dijual pada harga lebih rendah bermula 1 Januari tahun depan Sejajar dengan trend penurunan harga pasaran minyak dunia pada ketika ini kerajaan akan menyelaraskan harga runcit produk petroleum te...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally