Sukan T Ganu Madani Mabuk Al Hamdulilah Pas Pn Ok


 

Pelumba Terengganu cemerlang sarung jersi raja bukit
KUALA TERENGGANU – Pelumba Terengganu Polygon Cycling Team (TSG), Muhamad Nur Aiman Mohd Zariff mempamerkan aksi cemerlang pada pusingan pertama setelah memperoleh jersi polkadot (raja bukit).
Peringkat pertama perlumbaan Petronas Le Tour De Langkawi 2023 bermula daripada Kerteh ke Kuala Terengganu yang melibatkan laluan sepanjang 187.4 km.
Aiman Zariff berkata, walaupun menghadapi kesukaran terutama untuk melepasi 30 kilometer terawal, dia bersyukur berjaya mendapatkan rentak tidak lama selepas itu.
“Saya berpuas hati dengan persiapan yang dibuat sebelum menghadapi LTDL, ia membantu saya keluar daripada masalah.
“Seperti menyertai Tour Of Iran, Tour Gateh De Terengganu dan pelbagai lagi latihan bagi menghadapi perlumbaan berprestij ini.
“Motivasi untuk LTDL 2023 ini berbeza dengan sebelumnya kerana pengalaman yang saya dan perlumbaan bermula di Terengganu.
“Insya-Allah saya akan lakukan terbaik sepanjang LTDL 2023 ini,” jelasnya.
Dia berkata demikian ketika Sidang Media Majlis Penyarungan Jersi dan Penyampaian Hadiah Petronas Le Tour De Langkawi 2023 Peringkat Pertama bertempat di Dataran Shahbandar di sini hari ini.
Peringkat Pertama LTdL 2023 menyaksikan pelumba pasukan Tudor Pro Cycling Team, Arvid De Kleijn membolot dua jersi iaitu jersi hijau (juara keseluruhan) dan jersi oren (raja pecut).
Manakala, jersi putih selaku pelumba terbaik Asia dimenangi oleh Pelumba Roojai Online Insurance, Tegshbayar Batsaikhan.



Peringkat kedua perlumbaan esok akan bermula di ‘Drawbrige’ Kuala Terengganu menuju ke Kota Bharu, Kelantan sejauh 186.2 km.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sukan T'ganu & madani mabuk! Al-hamdulilah PAS/PN ok.
Lihat komen ini pula..
(i) Festival DIBW 2023 dicemari pergaduhan peserta antarabangsa, sungguh memalukan.


Di Kota Tinggi: Penganjuran acara Desaru International Bike Week (DIBW) 2023 di Pantai Desaru dekat sini, yang berlangsung sejak Jumaat lalu dicemari insiden kekecohan dipercayai membabitkan dua kumpulan peserta semalam.
Beberapa video tular di media sosial menunjukkan berlaku insiden pergaduhan mulut antara dua pihak pada sebelah petang sebelum dikatakan berlanjutan sehingga ke malam. Dalam satu video berdurasi 4 minit 25 saat yang memaparkan kejadian pada sebelah siang, kelibat beberapa anggota polis dilihat berjaya mengawal pergaduhan mulut yang berlaku.
Bagaimanapun, menerusi satu lagi video berdurasi seminit 16 saat yang memaparkan kejadian pada sebelah malam, keadaan seperti tidak dapat dikawal sehingga berlaku insiden membaling objek termasuk kerusi di antara perserta.
Berdasarkan video berkenaan, turut kedengaran suara individu yang menyatakan kebanyakan peserta yang terbabit dalam insiden kekecohan itu sedang mabuk. Difahamkan, insiden berlaku membabitkan peserta antarabangsa, namun sekali gus turut memberi kesan kepada peserta tempatan. 
Pengesahan kejadian dan maklumat lanjut daripada polis sedang diperolehi. DIBW 2023 adalah festival dan pameran antarabangsa yang dianjurkan selama tiga hari bagi meraikan gaya hidup permotoran.
 Dianggarkan seramai 100,000 pengunjung dari seluruh dunia berkunjung ke festival kali ini.
Objektif DIBW yang bermula pada 2019 adalah untuk menyatukan penunggang motosikal di seluruh rantau ini dalam perpaduan dan perayaan gaya hidup permotoran selain sama-sama mempromosikan budaya, masakan dan sukan tempatan.


(ii) Al-hamdulillah lagi.. Aura kampung sendiri, Afif Ungguli Cub Prix di Terengganu.


Di Kuala Nerus, 23 September – Pelumba kelahiran Dungun, Ahmad Afif Amran membuktikan aura halaman sendiri apabila mengungguli kategori CP150 pada perlumbaan Pusingan Ke-7 PETRONAS Malaysia Cub Prix 2023.


Dalam perlumbaan di Litar Permotoran Terengganu itu, Afif memintas pendahulu yang juga rakan sepasukannya dari Petronas Sprinta Yamaha- CKJ Racing, Md Akid Aziz pada pusingan terakhir untuk muncul juara denga perbezaan masa 0.764 saat.


Sekian.







Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/09/sukan-tganu-madani-mabuk-al-hamdulilah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Fitnah Menteri Belia Dan Sukan Lagi

Pas Fitnah Menteri Belia Dan Sukan Lagi

papar berkaitan - pada 19/9/2023 - jumlah : 92 hits
PAS Fitnah Menteri Belia Dan Sukan Lagi Menteri Belia dan Sukan Hannah Yeoh menyangkal dakwaan seorang pemimpin PAS bahawa Kelantan dinafikan hak menjadi tuan rumah Sukan Malaysia 2024 seperti yang tular di pelbagai platform media sosial ke...
Pas Pahang Accuses Ph Bn Of Adopting Backward Political Practices

Pas Pahang Accuses Ph Bn Of Adopting Backward Political Practices

papar berkaitan - pada 19/9/2023 - jumlah : 119 hits
Aren t these issues of injustice the core of PKR s and DAP s struggle Now that they are the government what will happen to that struggle Forget themselves Reform Now they are the ones who have become like Umno BN before In the blink of an e...
Nyawa Bersatu Di Hujung Kuku Pas

Nyawa Bersatu Di Hujung Kuku Pas

papar berkaitan - pada 19/9/2023 - jumlah : 98 hits
Nyawa Bersatu Di Hujung Kuku PAS Abdul Hadi Awang bersama beberapa orang kanan PAS mengadap Dr Mahathir Mohamad di kediaman mantan perdana menteri dua kali itu Di sana mereka menandatangi Proklamasi Orang Melayu Foto rombongan Hadi yang dud...
Ulama Pas Dakwa Lemah Iman Pihak Yang Batalkan Ceramah Isterinya

Ulama Pas Dakwa Lemah Iman Pihak Yang Batalkan Ceramah Isterinya

papar berkaitan - pada 20/9/2023 - jumlah : 140 hits
HARAPAN DAILY AHMAD MURSIKetua Ulama Pas Wilayah Persekutuan Dr Azahar Yaakub boleh ukur lemahnya iman pihak yang batalkan kuliah isterinya Ustazah Norhafizah Musa di Masjid Wilayah Khawarij sesat bukan kerana lemah ibadah atau ilmunya teta...
Tun M Penasihat 4 Negeri Pas Tolak Muhyiddin

Tun M Penasihat 4 Negeri Pas Tolak Muhyiddin

papar berkaitan - pada 20/9/2023 - jumlah : 139 hits
Pengumuman kumpulan yang digelar Kerajaan Negeri 4 atau SG4 ditadbir Pas bakal melantik bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad sebagai penasihat merupakan tamparan hebat kepada Pengerusi PN Muhyiddin Yassin Menurut Pengarah Komunikasi U...
Cara Membuat Kentang Goreng Kfc Yang Awet Renyahnya Dan Pas Bumbunya

Cara Membuat Kentang Goreng Kfc Yang Awet Renyahnya Dan Pas Bumbunya

papar berkaitan - pada 19/9/2023 - jumlah : 169 hits
Nggak langsung digoreng mesti direbus masuk kulkas campur tepung dibekuin haaah panjang
Can Dr Mahathir Bring In Investments For Four Pas Ruled States As Unofficial Adviser Analysts Weigh In

Can Dr Mahathir Bring In Investments For Four Pas Ruled States As Unofficial Adviser Analysts Weigh In

papar berkaitan - pada 17/9/2023 - jumlah : 202 hits
Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad has been made an unofficial adviser for the four PAS governed states of Terengganu Kelantan Kedah and Perlis but can he help bring in foreign investors to these four states Picture by Shafwan Za...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Apakah Sebaik Baiknya Manusia

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally