Sukan Sea Malaysia Tambah 3 Emas Namun Turun Ke Tangga Kelima


 
Jaguh bina badan negara Mohd Syarul Azman Mahen Abdullah bergambar bersama pingat emas yang dimenanginya selepas berentap di saingan akhir Men’s Athletics Physique sempena Temasya Sukan Sea 2021 di Hanoi Sports Training and Competition Centre, semalam. (Gambar Bernama)HANOI: Kontinjen negara menambah koleksi tiga pingat emas pada hari kelapan Sukan SEA ke-31, masing-masing dalam acara bina badan, gimnastik dan golf, semalam.
Namun, pencapaian itu gagal memperbaiki kedudukan kontinjen negara sebaliknya kem Malaysia terpaksa turun satu anak tangga ke kedudukan kelima keseluruhan.
Pada saingan semalam, seperti disasarkan juara dunia kategori “Athletics Physique” empat kali berturut-turut sejak 2016, Mohd Syarul Azman Mahen Abdullah yang lebih mesra disapa Mike, menepati ramalan apabila merangkul pingat emas acara “Athletics Physique” Lelaki.
Kem bina badan negara juga meraih satu pingat gangsa menerusi Walvern Abdullah-Kok Gong Tai dalam kategori Pasangan Campuran pada hari terakhir acara berkenaan dipertandingkan pada temasya kali ini.
Di Heron Lake Golf Course & Resort, pemain golf Ervin Chang mencipta sejarah muncul pemain Malaysia pertama meraih gelaran individu pada temasya Sukan SEA selepas menewaskan Amadeus Susanto Christian dari Indonesia dalam persaingan penuh dramatik sehingga ke aksi “playoff”.
Jeneath Wong turut menceriakan skuad golf negara apabila meraih gangsa dalam acara individu wanita.
Di Pusat Gimnasium Quan Ngua, lagu kebangsaan Negaraku berkumandang setelah gimnas artistik wanita negara, Rachel Yeoh Li Wen menghadiahkan Malaysia pingat emas dalam acara palang bertingkat.
Selain itu, skuad gimnastik kebangsaan turut menampilkan aksi membanggakan apabila dua gimnas lelaki Tan Fu Jie dan Muhammad Sharul Aimy masing-masing meraih pingat perak dan gangsa dalam acara kekuda berpelana.
Sementara itu, skuad sepak takraw lelaki negara berjaya mengawal tekanan beraksi di hadapan penonton tuan rumah untuk menewaskan Vietnam bagi membawa pulang pingat perak acara regu berpasukan.
Pencapaian itu sekali gus menyaksikan skuad bimbingan Abdul Talib Ahmad mempertahankan pingat perak yang dimenangi pada edisi 2019 di Filipina.
Acara petanque turut memberi kelegaan kepada kontinjen negara selepas beberapa acara disasarkan membawa pulang pingat gagal dalam misi mereka di Hanoi.
Gandingan Sharifah Aqilah Farhana Syed Ali dan Nurashimah Senin berjaya merangkul pingat perak acara doubles wanita selepas tumpas kepada pasangan tuan rumah Hong Thoa Thai Thi-Lan Anh Tran Le.
Atlet sukan lasak negara Tahira Najmunisaa Muhammad turut tersenarai sebagai penyumbang pingat pada penampilan sulungnya di pentas Sukan SEA apabila meraih perak acara duathlon elit wanita.
Dalam pada itu, atlet para Muhammad Ziyad Zolkefli menjadi penyelamat kem olahraga negara apabila berjaya menghadiahkan satu-satunya pingat iaitu gangsa pada hari kedua acara trek dan padang berlangsung di Stadium Nasional My Dinh.
Skuad wushu negara juga menamatkan cabaran pada Sukan SEA ke-31 dengan meraih sebutir pingat gangsa pada hari terakhir acara berkenaan dipertandingkan menerus Yeap Wai Kin dalam acara Gunshu Lelaki.
Pencapaian meraih tiga pingat emas, empat perak dan empat gangsa menyaksikan kontinjen negara turun satu tangga ke kedudukan kelima dengan pungutan keseluruhan 16 emas, 12 perak dan 30 gangsa.
Tuan rumah masih mendahului carta kedudukan dengan pungutan 66 emas, 46 perak dan 41 gangsa, diikuti Thailand 24-24-42, Filipina 20-27-37 dan Indonesia 19-27-20.
Malaysia berpeluang menambah koleksi pingat emas apabila empat wakil negara termasuk juara dunia empat kali, Siti Rahmah Mohamed Nasir akan bertarung di pentas final dalam acara pencak silat tanding, hari ini.
Beberapa acara akan membuka tirai hari ini, antaranya menembak, tenpin boling, badminton, taekwondo dan tinju. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2022/05/sukan-sea-malaysia-tambah-3-emas-namun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dhabitah Hadiahkan Emas Pertama Buat Malaysia Di Sukan Sea 31

Dhabitah Hadiahkan Emas Pertama Buat Malaysia Di Sukan Sea 31

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 191 hits
Penerjun negara Nur Dhabitah Sabri muncul penyumbang pingat emas pertama kontinjen negara dalam Sukan SEA Hanoi 2021 apabila mengungguli acara 1 meter papan anjal individu wanita di Pusat Akuatik My Dinh Hanoi sebentar tadi Lebih manis seor...
Sukan Sea Vietnam 2021 Emas Terlepas Ziyad Bawa Balik Gangsa Buat Negara

Sukan Sea Vietnam 2021 Emas Terlepas Ziyad Bawa Balik Gangsa Buat Negara

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 159 hits
Muhammad Ziyad berjaya meraih pingat gangsa dalam acara lontar peluru lelaki pada temasya Sukan SEA Vietnam 2021 sebentar tadi HANOI Atlet paralimpik negara Muhammad Ziyad Zolkefli berbangga apabila berjaya meraih pingat gangsa dalam acara ...
Sukan Sea Skuad Bola Sepak Malaysia Sah Layak Ke Separuh Akhir Singapura Boleh Angkat Kaki Balik

Sukan Sea Skuad Bola Sepak Malaysia Sah Layak Ke Separuh Akhir Singapura Boleh Angkat Kaki Balik

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 168 hits
May 15 2022 Skuad bawah 23 kebangsaan sebelum ini melakar kemenangan 2 1 ke atas Thailand sebelum mengatasi Laos 3 1 dalam dua aksi pertama Kumpulan B HANOI Malaysia layak ke peringkat separuh akhir saingan bola sepak lelaki Sukan SEA ke 31...
Sukan Sea Yan Yee Ker Ying Sumbang Pingat Emas Keempat Negara

Sukan Sea Yan Yee Ker Ying Sumbang Pingat Emas Keempat Negara

papar berkaitan - pada 10/5/2022 - jumlah : 187 hits
HANOI 9 Mei Kilauan pingat emas terus dituai skuad terjun kebangsaan selepas pasangan Ng Yan Yee Ong Ker Ying mempamerkan aksi cemerlang untuk mendominasi saingan final acara 3 meter papan anjal seirama wanita Sukan SEA ke 31 di Pusat Akuat...
Keputusan Bola Sepak Lelaki Sukan Sea 2021 Malaysia B23 Lwn Kemboja B23

Keputusan Bola Sepak Lelaki Sukan Sea 2021 Malaysia B23 Lwn Kemboja B23

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 186 hits
Hari perlawanan ke 5 acara Bola Sepak Lelaki Sukan SEA 2021 yang dijalankan pada hari Isnin 16 Mei 2022 antara Malaysia bawah umur 23 tahun bertemu Kemboja bawah umur 23 tahun 5 00 petang Stadium Thien Truong Vietnam Siaran langsung di TV O...
Sukan Sea Langkah Kanan Buat Malaysia Selepas Tewaskan Thailand 2 1 Video

Sukan Sea Langkah Kanan Buat Malaysia Selepas Tewaskan Thailand 2 1 Video

papar berkaitan - pada 8/5/2022 - jumlah : 149 hits
Sukan SEA Langkah Kanan Buat Malaysia Selepas Tewaskan Thailand 2 1 VIDEO Malaysia menumpaskan pasukan gergasi bola sepak Asia Tenggara Thailand 2 1 dalam saingan kumpulan B Sukan SEA Hanoi 2022 yang mendebarkan pada malam ini Skuad bimbing...
Sukan Sea Pingat Emas Rachel Ceriakan Kem Gimnastik

Sukan Sea Pingat Emas Rachel Ceriakan Kem Gimnastik

papar berkaitan - pada 16/5/2022 - jumlah : 148 hits
Sukan SEA Pingat emas Rachel ceriakan kem gimnastik GIMNAS artistik wanita negara Rachel Yeoh Li Wen menampilkan aksi memukau untuk menghadiahkan Malaysia pingat emas dalam acara palang bertingkat pada Sukan SEA ke 31 di Hanoi hari ini Penc...
Malaysia B23 Lawan Indonesia B23 Sukan Sea Vietnam 2021

Malaysia B23 Lawan Indonesia B23 Sukan Sea Vietnam 2021

papar berkaitan - pada 22/5/2022 - jumlah : 207 hits
Perlawanan Bola Sepak Lelaki penentuan tempat ke 3 dan ke 4 Sukan SEA Hanoi Vietnam 2021 yang melibatkan pasukan bola sepak Malaysia B23 menentang Indonesia B23 berlangsung pada 22 Mei 2022 4 45 petang Saksikan siaran langsung di TV Okey 14...
Macam Mimpi Raih Emas Di Sukan Sea Vietnam 2021

Macam Mimpi Raih Emas Di Sukan Sea Vietnam 2021

papar berkaitan - pada 17/5/2022 - jumlah : 141 hits
Nor Sarah Adi bergambar selepas berjaya menjelmakan pingat emas ke 19 kontinjen negara di Sukan SEA Vietnam 2021 dalam acara lompat bergalah wanita HANOI Nor Sarah Adi mengakui bagaikan mimpi selepas berjaya menjelmakan pingat emas ke 19 ko...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo