Sukan Bongkar Ejen Bola Sepak Palsu Di M Sia Munajat Al Aqsa


 
Gambar atas: David Agesa ditipu ejen bola sepak palsu di Malaysia. Gambar bawah: CHELSEA sedang berusaha untuk mengumpul sehingga £500 juta (RM3 bilion) daripada institusi kewangan Amerika Syarikat untuk bersaing dalam Liga Perdana.
Agesa ditipu ejen bola sepak palsu di Malaysia

NAIROBI: Bekas penyerang Nairobi City Stars, David Agesa baru-baru ini kembali ke Kenya dengan kisah penipuan dan mungkir janji selepas menjadi mangsa penipuan  oleh ejen bola sepak palsu di Malaysia.

Dalam usia 27 tahun, Agesa menaruh harapan tinggi untuk menandatangani kontrak  perjanjian lumayan dengan pasukan teratas Malaysia, tetapi sebaliknya,  mendapati dirinya terkandas di Kuala Lumpur tanpa apa-apa selain janji kosong.
Kisah malang Agesa bermula apabila dia diperkenalkan dengan ejen Ivory Coast melalui bekas jurulatihnya di Kenya. Jurulatih itu, yang sudah biasa dengan keupayaan Agesa, memainkan peranan penting dalam menghubungkannya dengan ejen berkenaan, lapor Pulse Sports Kenya.
Walaupun keterujaan awal dan apa yang kelihatan sebagai peluang yang sah, impian Agesa dengan cepat bertukar menjadi mimpi ngeri.
“Semuanya telah dipersetujui, dan kami membincangkan formaliti. Saya ingin mendapatkan kontrak yang lumayan dengan pihak teratas di Malaysia. 
“Kami meneruskan, dan saya menerima jemputan daripada agensi itu, yang terletak di Malaysia. Jadi sejak itu, kami terpaksa memproses tiket penerbangan, yang mana saya perlu memproses sendiri semula. 
“Saya terpaksa membayar kepada ejen bayaran perkhidmatan untuk perkhidmatan yang saya perlu mendapatkan tandatangan terus ke kelab,” kata Agesa kepada Persatuan Kebajikan Pemain Bola Sepak Kenya (KEFWA).
Sebaik tiba di lapangan terbang di Kuala Lumpur, Agesa mendapati dirinya berada dalam situasi yang membingungkan. 
Walaupun ada jaminan daripada ejen, tiada sesiapa yang menerimanya. Kecewa dan menunggu sehingga tengah malam, dia akhirnya terpaksa mencari hotel untuk menginap.
Ketika hari bertukar menjadi minggu dan bulan, Agesa kekal di Malaysia, dengan peluang yang dijanjikan semakin menjauh.
“Ketika saya menunggu, semakin lama saya tinggal, saya menyedari bahawa ada sesuatu yang tidak kena. 
“Ia menjadi situasi yang tertekan, dan mereka cuba pergi ke kedutaan, tetapi tiada jalan penyelesaian.
“Namun, KEFWA datang dan mengatur segala-galanya. Mereka mengatur untuk perjalanan saya kembali. Justeru, saya menggesa pemain di luar sana untuk mengetahui ejen yang benar dan palsu,” sambungnya.
Produk dari Sekolah Tinggi Kaimosi, Agesa mendapat perhatian daripada kelab di luar negara, dengan potensi perpindahan ke Baridhara FC di Bangladesh, namun, impiannya hancur selepas mimpi ngerinya yang dialami di Malaysia itu.
Sebelum dilanda nasib malang itu, Agesa telah pun menceburi bola sepak antarabangsa, pernah berkhidmat dengan Revengers FC di Seychelles. 
Kemahirannya pernah dipamerkan di padang Nairobi City Stars, sebuah kelab yang mungkin tidak berfungsi tetapi masih menyimpan kenangan tentang sumbangan besar Agesa.
Susulan insiden malang ini, Agesa mengeluarkan mesej amaran kepada rakan pemain yang lain, menasihati mereka supaya berhati-hati dengan tarikan dan perangkap yang dikaitkan dengan ejen palsu.
Amaran pemain bola sepak itu datang sebagai peringatan tentang keperluan kewaspadaan dan pengesahan menyeluruh dalam menangani individu yang menjanjikan tawaran lumayan dalam dunia sukan luar negara. – HARAKAHDAILY 5/10/2023
 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sukan: Bongkar ejen bola sepak palsu di M'sia. & Munajat Al-Aqsa.
Sila lihat komen ini..
(i) Bukan perkara kecil, bila perlawanan Liga Juara-Juara Asia antara Al-Ittihad dengan pasukan Iran, Sepahan, di Isfahan Iran, pada Isnin (2 Okt) telah dibatalkan selepas pasukan Saudi itu enggan meninggalkan bilik persalinan mereka.

Barisan pemain Al-Ittihad tiba menjelang perlawanan Liga Juara-Juara Asia menentang pasukan Iran, Sepahan di Stadium Naghsh-e Jahan di Isfahan, Iran. pada 2 Okt 2023. (FOTO: Pejabat Media Kelab Bola Sepak Al-Ittihad/Edaran melalui REUTERS)
Pasukan Ittihad yang dikendalikan oleh bekas ketua Wolves dan Tottenham, Nuno Espirito Santo; dan menampilkan pemain bintang N’Golo Kante dan Fabinho. Mereka membuat tindakan itu, susulan patung komander Iran yang dibunuh Jeneral Qasem Soleimani, dan telah diletakkan di pintu masuk padang perlawanan.
Kira-kira 60,000 peminat berada di Stadium Naghsh-e Jahn di Isfahan ketika menunggu bola sepak bermula, lapor BBC. Hubungan antara Iran dan  Saudi sudah lama tegang. Liga Juara-Juara Asia tahun ini adalah yang pertama sejak tahun 2016 kelab dari kedua-dua negara dibenarkan untuk bermain, samada di tempat sendiri atau di tempat lawan.

Patung Jeneral Qasem Soleimani yang diletakkan di laluan masuk ke padang di Stadium Naghsh-e Jahan, Isfahan sehingga menyebabkan kelab Arab Saudi, Al-Ittihad enggan bermain aksi Liga Juara-Juara Asia awal pagi semalam. (FOTO: BNN BLOOMBERG)
Qasem Soleimani terbunuh berhampiran lapangan terbang Baghdad dalam serangan dron  AS pada Januari 2020. 
(ii) Mengenai PRK Pelangai, pencapaian PN lebih baik dari PRU15 


Tan Sri Muhyiddin Yassin
Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, walaupun PN tidak memenangi kerusi tersebut tetapi menunjukkan pencapaian yang lebih baik berbanding Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) dengan mencatatkan peningkatan sebanyak 1,115 undi.
Menurutnya, majoriti yang diperolehi oleh BN pula merosot daripada 4,048 dalam PRU 15 kepada 2,949 dalam PRK ini.
Katanya kagi, keputusan PRK itu juga menunjukkan BN gagal menambah sokongan walaupun parti itu telah bergabung dengan PH dan seluruh jentera serta sumber kerajaan dikerah secara terang-terangan untuk membantu kempen BN.
(iii) Mari kita sama-sama sambut seruan munajat untuk Al-Aqsa dari Presiden PAS. 


"PAS mengikuti secara dekat pertempuran yang berlaku antara Palestin dan Israel yang bermula pada hari ini. Serangan besar-besaran telah dilancarkan oleh HAMAS dan Jihad Islami dalam ‘Operasi Taufan Al-Aqsa’ selepas berlakunya ketegangan selama beberapa minggu di sempadan Gaza-Israel.
"Saya menyeru kepada seluruh umat Islam untuk menunaikan solat hajat, membaca doa qunut nazilah dan bermunajat untuk saudara Islam kita di bumi Gaza, serta mengadakan ‘Himpunan Solidariti bersama al-Quds’ sebagai bantahan terhadap tindakan zalim Israel yang merampas tanah bumi Palestin. Al-Quds adalah milik umat Islam." -Presiden PAS.
Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 

Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/10/sukan-bongkar-ejen-bola-sepak-palsu-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jadual Dan Keputusan Bola Sepak Sukan Asia 2023 Hangzhou

Jadual Dan Keputusan Bola Sepak Sukan Asia 2023 Hangzhou

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 129 hits
Pastinya antara acara sukan yang dinanti nantikan adalah Bola Sepak dan kali ini dalam temasya Sukan Asia Hangzhou 2022 2023 ianya bakal berlangsung lebih awal daripada tarikh rasmi iaitu dari 19 September hingga 7 Oktober 2023 Secara kesel...
Ikea Tebrau Toppen Bekerjasama Dengan Jdt Untuk Membina Penglibatan Komuniti Di Johor Menerusi Bola Sepak

Ikea Tebrau Toppen Bekerjasama Dengan Jdt Untuk Membina Penglibatan Komuniti Di Johor Menerusi Bola Sepak

papar berkaitan - pada 6/10/2023 - jumlah : 217 hits
IKEA Tebrau Toppen Bekerjasama dengan JDT untuk Membina Penglibatan Komuniti di Johor Menerusi Bola Sepak IKEA Tebrau dan Pusat Beli belah Toppen telah mengumumkan The post appeared first on
Walaupun Kasut Baru Kenapa Ada Pemain Bola Tebuk Kasut Mereka Puas Hati Bila Tahu Sebabnya

Walaupun Kasut Baru Kenapa Ada Pemain Bola Tebuk Kasut Mereka Puas Hati Bila Tahu Sebabnya

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 173 hits
Sekiranya anda seorang peminat bola anda mungkin perasan segelintir pemain bola profesional mempunyai tabiat yang pelik menggunting sebahagian kasut bola mereka Adakah mereka sekadar suka suka sahaja atau mempunyai tujua di sebaliknya Seper...
Dato Sri Palsu Dalang Sindiket Scam Tumpas Berita 757 10 10 2023

Dato Sri Palsu Dalang Sindiket Scam Tumpas Berita 757 10 10 2023

papar berkaitan - pada 13/10/2023 - jumlah : 119 hits
SEORANG penganggur mengaku bersalah atas pertuduhan menggunakan gelaran Dato Sri palsu sejak lima tahun lalu dan dijatuhi hukuman penjara dua tahun Sumber Berita 757 DATO SRI PALSU DALANG SINDIKET SCAM TUMPAS
Geram Caleg Tebar Janji Palsu Tiap 5 Tahun Mahasiswa Rusak Sejumlah Baliho Di Bogor

Geram Caleg Tebar Janji Palsu Tiap 5 Tahun Mahasiswa Rusak Sejumlah Baliho Di Bogor

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 129 hits
Mahasiswa merusak baliho dan spanduk kampanye itu karena kecewa caleg hanya menebar janji palsu setiap 5 tahun sekali tepatnya menjelang pemilu
6 Orang Jadi Tersangka Kasus Mafia Bola Ini Identitasnya

6 Orang Jadi Tersangka Kasus Mafia Bola Ini Identitasnya

papar berkaitan - pada 28/9/2023 - jumlah : 124 hits
Para tersangka terancam penjara 5 tahun dan denda sebanyak Rp15 juta
Shahaniza Minta Pas Buktikan Posting Fb Palsu Baharu Beliau Akan Memohon Maaf

Shahaniza Minta Pas Buktikan Posting Fb Palsu Baharu Beliau Akan Memohon Maaf

papar berkaitan - pada 12/10/2023 - jumlah : 142 hits
KUANTAN PAS Pahang perlu membuktikan perkongsian hantaran yang dilakukan oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Shahaniza Shamsuddin adalah paslu Menurut Shahniza perkongsian hantaran dibuat oleh sekadar menimbulkan persoalan bukan meng...
Bila Pas Bagi Bola Tanggung

Bila Pas Bagi Bola Tanggung

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 99 hits
Hishamuddin AunTempoh hari bukan main galak lagi Tuan Ibrahim Tuan Man berkongsi yang Pas dapat bola tanggung sebagai modal kempen pada PRK Pelangai 7 Oktober ini Kata timbalan presiden PAS itu kalau tak ambil peluang smash bola tanggung it...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Syarahan Umum Pengenalan Pengkomputeran Kuantum

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Yong Tau Foo Homemade

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Official Position Of The State Government Of Sabah In Relation To The Constitutional Right To Claim The 40 Percent