Sudi Tak Terima Saya Seadanya Aina Suzaily


Awal malam tadi, pengacara dan personaliti televisyen, Aina Suzaily Mohd Zailanny ada memuat naik foto terbaru dirinya di sebuah perkampungan di Narathiwat, Thailand.
Menerusi ruangan kapsyen, Aina yang sinonim dengan program berbentuk sukan bola sepak itu ada menulis status berbaur humor buat para pengikutnya.
“Welcome to my hometown Narathiwat, Thailand. Sudi tak terima saya seadanya,” tulis Aina ringkas menerusi fotonya yang hanya tampil sederhana mengenakan kain batik, lengkap dengan baju-T.
Malah, latar belakang foto dari bintang berusia 28 tahun ini juga adalah sebuah rumah desa.

Jika anda meminati dunia sukan tempatan pasti mengenali seraut wajah ayu Aina Suzaily Mohd Zailanny, 28 tahun ini. Petah berkata-kata dan handal berbicara tentang dunia sukan yang didominasi lelaki ini. Tidak sangka minat sejak kecil dengan bola sepak boleh menjadi salah seorang insan penting dalam dunia sukan ini.
“Ya, minat bola dari sekolah lagi sebenarnya. Tengok bola dulu sebab enjoy tengok perlawanan dan tendangan goal. Tapi tidak sampai betul-betul study pasal team dan lain-lain. Tapi bila sekarang bekerja dengan bola, jadi macam lebih details. Lebih tahu pasal team, pasal selok-belok dalam game, laws of the game dan lain-lain,” jelas Aina memulakan bicara.
Apabila ditanya tentang bagaimana cara membawa diri di tengah-tengah dunia yang dikuasai lelaki itu, terangnya, “Cara bawa diri tak ada apa beza sangat. Macam biasa. Sebab fokus dan tujuan saya ke padang misalnya memang untuk kerja. Kendalikan tugas sbg #pitchsidehost. Menemu ramah sebelum perlawanan dan selepas perlawanan bola. Jadi banyak yang perlu difikirkan sebelum temu ramah itu. Soalan-soalan perlu disediakan sebelum perlawanan bermula. Kadang-kadang lupa juga dikelilingi kaum lelaki tempat saya bekerja.

Sentiasa kelihatan kekal bergaya walau di tengah padang Aina tidak menolak tepi tentang penjagaan kecantikan. “Saya banyak tengok pitch side host luar atau lebih dikenali dengan sideline sports reporter. Mereka memang lawa di padang, contohnya Sara Carbonero. Mereka masih kekal jelita walaupun bekerja dalam bidang sukan yang kita kenal didominasi kaum lelaki. Jadi bagi saya, buat apa kerja pun, kita sebagai wanita kekalkan imej wanita. Dan kecantikan itu luas. Cara pakai, cara bawak diri, cara komunikasi. Dan semasa saya bertugas di padang, lebih pentingkan kekemasan. Nampak kemas, profesional dan elegan,” jelas Aina yang meminati Kelab Liverpool ini.

Menurut Aina, kenangan paling manis sepanjang terlibat dengan dunia bola sepak adalah menerima jersey sebagai hadiah. “Bagi setiap peminat bola sepak, jersey pemain adalah hadiah paling berharga untuk mereka. Jadi saya pula bertugas dikelilingi pemain-pemain bola. Selepas interview tu kadang-kadang jersey-jersey #matchworn (jersey yang dipakai oleh pemain semasa perlawanan) senang nak dapat. Banyak juga koleksi jersey personal saya,” ungkapnya sambil tersenyum.

Sebagai penggiat dunia sukan Aina juga positif apabila minta diulas tentang pandangannya mengenai perkembangan dunia bola sepak Malaysia? “Bola sepak Malaysia pernah dihormati di benua Asia – layak ke Sukan Olimpik 2 kali, 1972 & 1980. Malaysia pasukan ke2 paling berjaya dalam Sukan SEA (Sukan Asia Tenggara) di belakang Thailand. Liga Malaysia (termasuk kejohanan Piala Malaysia) sangat meriah dan ada tradisi tersendiri. Liga Super sekarang juga antara yang terbaik di Asia Tenggara. Namun pencapaian dan keputusan pasukan kebangsaan Malaysia agak merudum sejak lewat 1980-an. Itu yang sedang diperbaiki oleh FAM, TMJ dan Nelo Vingada dalam usaha kebangkitan. Malaysia Boleh!!!
Bagaimanapun pertanyaaan Aina ibaratnya mendapat ‘sambutan’ dari para pengikutnya di kalangan lelaki apabila mereka menjawab pertanyaan Aina dengan hati terbuka, sudi terima seadanya.
Malah, komen-komen mereka begitu mencuit hati.



Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
The post Sudi Tak Terima Saya Seadanya – Aina Suzaily appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/sudi-tak-terima-saya-seadanya-aina-suzaily/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terima Kasih Saudara Kerana Sudi Tularkan Cendol Durian Musang King Mahal Saya

Terima Kasih Saudara Kerana Sudi Tularkan Cendol Durian Musang King Mahal Saya

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 469 hits
PEMILIK Raja Cendol Taming Sari mahu menjejak pemilik akaun Facebook yang dipercayai bertindak memuat naik resit bayaran ke laman sosial sehingga menjadi tular Pemiliknya Muhammad Ariff Qayyum Mohd Zambri 25 berkata pihaknya mencari individ...
4799 Ppim Ucap Terima Kasih Kepada Pm Harakah Daily 30 1 19

4799 Ppim Ucap Terima Kasih Kepada Pm Harakah Daily 30 1 19

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 334 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia mengucapkan setinggi tinggi terima kasih kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed kerana tegas dalam pendiriannya tidak membenarkan perenang Israel memasuki negara ini PPIM sependapat den...
Syed Abdullah Pula Mohon Maaf Sedia Terima Hukuman Dan Harap Jadi Pengajaran Buat Anak Muda

Syed Abdullah Pula Mohon Maaf Sedia Terima Hukuman Dan Harap Jadi Pengajaran Buat Anak Muda

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 301 hits
Berikutan dengan isu tersebarnya gambar seorang artis wanita Emma Maembong bersama abang kepada Syed Saddiq iaitu Syed Abdullah semalam kini Syed Abdullah pula tampil secara terbuka meminta maaf kepada semua melalui update terbaru instagram...
Umno Melayu Elit Tak Layak Terima Bantuan Bumiputera

Umno Melayu Elit Tak Layak Terima Bantuan Bumiputera

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 309 hits
Shahril Hamdan mahu bantuan Bumiputera disalurkan kepadarakyat yang benar benar memerlukan PETALING JAYA Umno berpendapat kelompok Melayu elit tidak wajar menerima bantuan khas di bawah dasar kerajaan yang pro Bumiputera Timbalan Ketua Pemu...
Palestina Ucapkan Terima Kasih Ke Malaysia Karena Larang Atlet Israel

Palestina Ucapkan Terima Kasih Ke Malaysia Karena Larang Atlet Israel

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 321 hits
Ucapan terima kasih juga disampaikan kepada warga Malaysia dan PM Mahathir Mohamad termasuk Menteri Pemuda dan Olahraga Malaysia Syed Sadiq atas keputusan menolak atlet Israel tersebut
Ni Spesis Tak Bleh Terima Kenyataan

Ni Spesis Tak Bleh Terima Kenyataan

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 253 hits
Seorang ahli Dewan Negara daripada MIC menggesa Jabatan Pendaftaran Negara tidak berdolak dalik lagi dalam isu warganegara yang dijanji akan selesaikan dalam masa 100 hari selepas Pakatan Harapan menerajui kerajaan Menurut T Mohan beliau ti...
Adun Cina Pkr Tak Boleh Terima Di Tegur Ketua Melayu Pkr

Adun Cina Pkr Tak Boleh Terima Di Tegur Ketua Melayu Pkr

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 363 hits
Pemimpin Cina Laungkan Kembali Perkataan MELAYU BODOH Dan MELAYU SAKAI MASUK HUTAN Yang Pernah Mencetuskan Tragedi 13 May 1969PEMIMPIN CINA PARTI KERAJAAN MASIH MENGAMALKAN SIKAP RASIS WALAU PUN BERADA DALAM PARTI YANG SAMA Bila seorang pem...
Rakyat Palestin Berterusan Ucap Terima Kasih Bawa Bendera Malaysia Di Mana Mana

Rakyat Palestin Berterusan Ucap Terima Kasih Bawa Bendera Malaysia Di Mana Mana

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 645 hits
Keputusan perdana menteri Tun Dr Mahathir Moahamad untuk tidak membenarkan atlet daripada Israel memasuki Malaysia untuk menyertai Kejohanan Renang Para Dunia 2019 baru baru ini terus mendapat penghargaan tidak putus putus daripada warga Pa...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan