Sudah 10 Tahun Dalam Industri Seni Ini Kejayaan Hebat Dicapai Oleh Bts


Pejam celik pejam celik kumpulan idola terkenal iaitu BTS telah menyambut ulang tahun mereka yang ke-10 hari ini .

ARTIKEL BERKAITAN "Saya Makin Rindui ARMY" - Sambut Ulang Tahun Ke-10, BTS Tulis Mesej Panjang Pada Peminat Bagi menyambut ulang tahun debut mereka, KimchiDaily ingin kongsikan antara kejayaan hebat mereka sepanjang 10 tahun aktif sejak debut.
Anugerah Daesang 
Buat pertama kali, BTS telah memenangi anugerah utama pada 2016 iaitu Album of the Year di Anugerah Muzik Melon dan Artist of the Year di MAMA (Mnet Asian Music Awards). Disebabkan kejayaan mereka memenangi anugerah utama di majlis berprestij di Korea, BTS telah berpeluang untuk melangkah lebih jauh dalam dunia hiburan.
Anugerah Billboard  Selepas kejayaan mereka di Korea, BTS telah menjadi kumpulan K-Pop pertama yang memenangi anugerah Top Social Artist pada tahun 2017 dan berjaya mengalahkan penyanyi terkenal iaitu Justin Bieber pada ketika itu.

Untuk maklumat, kumpulan itu masih memegang takhta tersebut sehingga tahun 2022. Selain itu, mereka juga memenangi beberapa kategori lain di anugerah tersebut. Antaranya adalah, Top Duo/Group, Top Song Sales Artist dan Top Selling Song.
Anugerah Muzik Amerika (AMA) Selain itu, kumpulan tersebut turut membawa pulang beberapa anugerah dari Anugerah Muzik Amerika (AMA) selama 5 tahun berturut-turut.

Antara kategori yang dimenangi BTS adalah Artist of the Year, Favourite Duo Pop dan Favourite Song Pop dengan lagu hit mereka iaitu “Butter” pada tahun 2021.
Anugerah Grammy Untuk pengetahuan korang, BTS pernah di jemput untuk menjadi penyampai anugerah di acara Grammy pada tahun 2019. Kemudian, kumpulan tersebut meneruskan usaha dan impian mereka untuk tercalon dalam anugerah muzik berprestij itu.
Pada tahun 2021, mereka tercalon buat pertama kalinya dalam anugerah Grammy dengan single pertama bahasa Inggeris mereka iaitu “Dynamite” yang dikeluarkan pada Ogos 2020. Pencapaian itu menjadikan BTS sebagai artis K-Pop pertama yang pernah dicalonkan untuk Grammy. Walaupun kumpulan itu tewas dengan lagu “Rain On Me” dari Lady Gaga dan Ariana Grande tetapi pencalonan mereka membuka jalan untuk lebih banyak kejayaan Grammy pada masa hadapan.

Beri Ucapan Di United Nation Seperti yang kita tahu, BTS terkenal dengan lagu yang memfokuskan tentang kesihatan mental yang sering di alami oleh remaja kini. Sesuai dengan konsep “Love Yourself”, kumpulan tersebut dijemput untuk memberi ucapan kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UN) pada tahun 2018.

Sebagai kumpulan Korea Selatan pertama yang berucap pada sesi Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu, kumpulan itu, yang diwakili oleh RM, bercakap kepada belia di seluruh dunia tentang menerima kepelbagaian dan bercakap untuk diri sendiri.
Pada September 2021, BTS membuat lawatan kedua ke ibu pejabat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di New York sebagai utusan khas presiden. Mengiringi presiden Korea Selatan ke Perhimpunan Agung PBB, kumpulan itu memberikan ucapan untuk mengatasi cabaran wabak pandemik.
Lawatan ke White House
Selepas kejayaan mereka di seluruh dunia, BTS dijemput ke Washington, D.C., untuk sidang akhbar. Di sana, mereka memberi ucapan pembukaan semasa taklimat akhbar tentang kepentingan menentang jenayah kebencian anti-Asia dan juga mengadakan pertemuan selama 35 minit dengan Presiden Joe Biden di Pejabat Oval.
Lagu Pertama BTS No.1 Di Billboard Hot 100 
Pada tahun 2020, lagu “Dynamite” telah menduduki no.1 di carta Billboard Hot 100 dan menjadikannya lagu pertama oleh artis Korea Selatan yang berbuat demikian. Lagu hit itu juga berjaya memecahkan rekod dalam carta Global Billboard dan carta Jualan Lagu Digital.
Ha, terlalu banyak kejayaan yang dibawa oleh kumpulan BTS sehingga kini. Apa-apa pun, selamat ulang tahun yang ke-10 BTS dan semoga terus berjaya sampai bila-bila!
Korang banyak topik ‘hot’ lain tentang dunia hiburan Korea yang nak dibincangkan? Kongsi lah ‘teh’ dengan kami di forum KimchiDaily 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/sudah-10-tahun-dalam-industri-seni-ini-kejayaan-hebat-dicapai-oleh-bts/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Dapat Bayang Hidup Tanpa Army Peminat Terharu Baca Ucapan Jungkook Buat Ulang Tahun Ke 10 Bts

Tak Dapat Bayang Hidup Tanpa Army Peminat Terharu Baca Ucapan Jungkook Buat Ulang Tahun Ke 10 Bts

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 71 hits
Sambut ulang tahun ke 10 BTS Jung kook pastinya rasa amat bersyukur kepada peminat yang setia menyokong mereka dari awal ARTIKEL BERKAITAN Terbaru pada 14 Jun Jung kook telah menulis mesej panjang kepada peminat di Weverse menyatakan rasa t...
Sokong Gesaan Pm Beri Elaun Pelajar Latihan Industri Oleh Pm Pemuda Amanah

Sokong Gesaan Pm Beri Elaun Pelajar Latihan Industri Oleh Pm Pemuda Amanah

papar berkaitan - pada 20/6/2023 - jumlah : 125 hits
Gesaan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya syarikat tempatan mempertimbangkan pemberian elaun kepada pelajar latihan industri wajar disokong oleh semua pihak bagi memastikan beban kewangan yang dihadapi golongan pelajar dapat di...
Menuju Industri 4 0 Ri Masih Kekurangan 500 000 Talenta Digital Per Tahun

Menuju Industri 4 0 Ri Masih Kekurangan 500 000 Talenta Digital Per Tahun

papar berkaitan - pada 19/6/2023 - jumlah : 214 hits
Ketua Kamar Dagang dan Industri Indonesia Arsjad Rasjid menjelaskan di bidang sumber daya manusia Indonesia masih kekurangan 400 ribu hingga 500 ribu talenta digital per tahunnya Padahal tahun 2030 diperkirakan kebutuhan talenta digital Ind...
Saya Makin Rindui Army Sambut Ulang Tahun Ke 10 Bts Tulis Mesej Panjang Pada Peminat

Saya Makin Rindui Army Sambut Ulang Tahun Ke 10 Bts Tulis Mesej Panjang Pada Peminat

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 80 hits
Pejam celik pejam celik sudah 10 tahun BTS aktif sebagai satu kumpulan sejak debut ARTIKEL BERKAITAN Terbaru pada 13 Jun BTS telah meraikan ulang tahun debut ke 10 mereka bersama peminat dengan menulis mesej menyatakan rasa syukur mereka Pe...
Partisipasi Aktif Telkom Dukung Kemajuan Industri Kreatif Indonesia

Partisipasi Aktif Telkom Dukung Kemajuan Industri Kreatif Indonesia

papar berkaitan - pada 15/6/2023 - jumlah : 189 hits
Telkom melalui salah satu anak usahanya Nuon Digital Indonesia berpartisipasi dalam gelaran IP Topia Talkshow 2023 yang diselenggarakan oleh Kementerian Pariwisata dan Ekonomi Kreatif beberapa waktu lalu bertempat di Jakarta
40 Ha Lahan Kawasan Industri Cilegon Ditargetkan Terjual Sebelum 2025

40 Ha Lahan Kawasan Industri Cilegon Ditargetkan Terjual Sebelum 2025

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 104 hits
PT Krakatau Sarana Properti menargetkan bisa menjual sisa lahan kawasan industri di Cilegon Banten kepada investor sebelum 2025 Tercatat masih tersisa 40 hektare atau 6 persen dari total kawasan industri yang dikelola KSP yang belum terjual
Dah Lama Saya Tinggalkan Industri Muzik G Dragon Akui Teruja Buat Persiapan Album Baru Kini

Dah Lama Saya Tinggalkan Industri Muzik G Dragon Akui Teruja Buat Persiapan Album Baru Kini

papar berkaitan - pada 16/6/2023 - jumlah : 129 hits
Pasti ramai yang rindukan penampilan solo G Dragon sebagai penyanyi kan ARTIKEL BERKAITAN Terbaru G Dragon telah terlibat dengan penggambaran dan temu bual bersama majalah Elle Korea di mana idola itu ada berkongsi proses persediaan untuk k...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni