Suami Yang Selalu Teman Isteri Pergi Check Up Akan Lancarkan Proses Kehamilan Isteri Percayalah


Apabila disahkan hamil, rutin wajib setiap bulan ialah menjalani pemeriksaan antenatal. Hal ini penting untuk dilakukan kerana dapat memantau tahap kesihatan diri dan bayi yang dikandungi. Terdapat doktor yang berpendapat, suami patut menemani isteri sekurang-kurangnya sekali dalam trimester pertama, sekali dalam dalam trimester kedua dan lebih kerap dalam trimester ketiga.
Mana-mana isteri pasti rasa dihargai dan gembira apabila suami sudi menemankannya setiap kali melakukan pemeriksaan antenatal di klinik atau hospital pilihan. Keprihatinan suami sepanjang tempoh kehamilan pastinya dapat memberi semangat kepada ibu hamil yang segelintirnya mengalami alahan kehamilan. Bak kata pepatah, susah dan senang diharungi bersama.

Isteri bukannya meminta diri dimanjakan. Suami yang penyayang kepada si isteri dan anak dalam kandungan biasanya sanggup meluangkan masa yang ada untuk menemani isteri lakukan pemeriksaan antenatal. Percayalah, ia pasti meninggalkan momen berharga buat isteri yang tidak mungkin disedari oleh si suami.
Sebenarnya, ada banyak manfaat yang bakal anda peroleh jika kerap menemani isteri melakukan pemeriksaan antenatal kehamilan. Berikut adalah antara kelebihan yang bakal diperoleh oleh para suami.
1. Mempermudahkan urusan isteri

Dalam keadaan tertentu, mungkin ada segelintir ibu hamil terpaksa membawa anak lain yang masih kecil bersama-sama semasa melakukan pemeriksaan antenatal. Ke hulu ke hilir, si kecil perlu mengikuti isteri termasuklah ke dalam tandas untuk mendapat sampel air kencing.
Sekiranya ada suami bersama, pasti ia lebih memudahkan semua proses rutin pemeriksaan yang perlu dilalui. Isteri pasti berasa lebih lega dan tidak mengeluh kepenatan.
2. Tambah ilmu tentang kehamilan

Pemeriksaan antenatal pertama yang ditemani oleh si suami akan membantu isteri menerangkan kepada doktor dengan tepat maklumat sejarah kesihatan di sebelah bapa bayi yang dikandungkannya. Ini bererti, suami sendiri boleh bercerita lanjut tentang hal itu.
Dalam setiap kali temujanji pemeriksaan antenatal, doktor akan berkongsi pelbagai informasi berkenaan perkembangan kehamilan dan kandungan. Jadi, apabila suami ada bersama, pelbagai ilmu dapat dikumpulkan sebagai persediaan menghadapi proses kelahiran bayi yang anda berdua nantikan kelak.
3. Beri sokongan moral
Pelbagai prosedur pemeriksaan antenatal perlu dilalui oleh wanita hamil. Setiap kali temujanji, isteri perlu menjalani ujian air kencing, darah dan paling menimbulkan kembimbangan kepada kebanyakan wanita hamil ialah ujian MGTT yang memerlukannya minum air gula yang pekat.
Jika ibu hamil menghidap penyakit atau masalah kesihatan tertentu seperti diabetes, tekanan darah tinggi, berat berat berlebihan, hemoglobin rendah dan lain-lain, pasti ia sedikit sebanyak mengganggu emosinya. Apabila doktor menerangkan tentang risiko komplikasi akibat masalah kesihatan semasa hamil yang mungkin dihadapi, isteri pasti berasa bimbang dengan keadaan bayi dalam kandungan.
Apabila suami menemani isteri, sekurang-kurangnya suami dapat memulihkan semangat dan sama-sama memikirkan tindakan yang sesuai untuk mengatasi masalah kesihatan yang dialami itu.
4. Persediaan menghadapi kelahiran

Suami yang kerap menemani isteri melakukan pemeriksaan antenatal pasti mengetahui apa sahaja informasi berkenaan bayi dan isteri. Sambil menunggu giliran berjumpa dengan doktor, anda suami isteri boleh berbincang dan bertanya lanjut dengan jururawat yang menjaga kaunter pendaftaran tentang prosedur bersalin di hospital pilihan.
Selain daripada itu, semasa berjumpa dengan doktor, ringankan mulut untuk bertanya dengan terperinci tentang proses kelahiran seperti tanda-tanda awal bersalin, cara meneran yang betul dan macam-macam lagi.
 
 
 
The post Suami Yang Selalu Teman Isteri Pergi Check-Up Akan Lancarkan Proses Kehamilan Isteri, Percayalah! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/suami-yang-selalu-teman-isteri-pergi-check-up-akan-lancarkan-proses-kehamlan-isteri-percayalah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buatlah Pemeriksaan Selalu Isteri Kongsi Suami Meninggal Dunia Selepas 26 Hari Demam Selepas Dikesan Hidap Kanser

Buatlah Pemeriksaan Selalu Isteri Kongsi Suami Meninggal Dunia Selepas 26 Hari Demam Selepas Dikesan Hidap Kanser

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 338 hits
Kanser sering dikaitkan dengan masalah berat badan berlebihan kurang pengambilan buah buahan dan sayuran kurang melakukan aktiviti fizikal dan pengambilan tembakau serta alkohol Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia kira kira 30 hingga 50 pe...
Bilik Air Kotor Punca Suami Isteri Selalu Tak Sebulu Anak Pun Kuat Melawan

Bilik Air Kotor Punca Suami Isteri Selalu Tak Sebulu Anak Pun Kuat Melawan

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 364 hits
Selain dapur keadaan dalam bilik air perlu diberi perhatian jangan pandang ringan soal kebersihan ruang ini kerana ia antara kawasan yang paling kotor dan banyak bakteria Kita perlu lebih rajin membersihkannya untuk menjamin keselesaan seis...
Bila Suami Jadi Api Isteri Jadi Air Sejuk Rumah Tangga Bahagia Selalu

Bila Suami Jadi Api Isteri Jadi Air Sejuk Rumah Tangga Bahagia Selalu

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 653 hits
Sesebuah perkahwinan tidak akan lengkap jika suami isteri itu tidak pernah bermasam muka Ia adalah normal kerana dalam kehidupan yang dikongsi dengan dua hati dan pemiran berbeza sudah tentu ada rasa tidak puas hati dan sebagainya Dengan be...
Cemburu Suami Nekad Samun Isteri Sendiri

Cemburu Suami Nekad Samun Isteri Sendiri

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 193 hits
Seorang lelaki nekad menyamun isterinya sendiri yang ketika itu dalam perjalanan pulang ke rumah dalam kejadian yang berlaku di Yogyakarta Ketua Polis Daerah Karangmojo Sunaryo berkata kejadian itu berlaku pada Khamis di mana mangsa berusia...
Dia Selalu Masak Tak Pernah Marah Rimas Suami Penyayang Wanita Nekad Cerai

Dia Selalu Masak Tak Pernah Marah Rimas Suami Penyayang Wanita Nekad Cerai

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 451 hits
Dapat suami yang terlalu penyayang menjadi punca seorang wanita di Uttar Pradesh India nekad menuntut cerai Menurut laporan The Week wanita tersebut mahu bercerai selepas 18 bulan berkahwin Katanya dia muak dan tak boleh terima suaminya mel...
Istri Keguguran Suami Malah Selingkuh Dengan Teman Kantor Endingnya Nyesek

Istri Keguguran Suami Malah Selingkuh Dengan Teman Kantor Endingnya Nyesek

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 175 hits
Seorang suami menceritakan kisah rumah tangganya kepada sebuah akun gosip di Instagram Curhatan tersebut diposting oleh akun tante rempong offficial pada Selasa Dalam kisahnya pria itu mengaku menikah dengan rekan kerjanya Karier sang istri...
Suami Bacalah Doa Ini Di Saat Isteri Nak Bersalin Insya Allah Dipermudahkan

Suami Bacalah Doa Ini Di Saat Isteri Nak Bersalin Insya Allah Dipermudahkan

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 388 hits
Sakit bersalin adalah sakit yang sukar diungkapkan dengan kata kata Ia ibarat antara hidup dan mati Walaupun sebelum ini pernah ada pengalaman bersalin pastinya perasaan gementar takut semuanya bermain dalam fikiran Sebab itulah ada banyak ...
Suami Pukul Isteri Kerana Berang Ditegur Leka Bermain Game Dipenjara 30 Hari

Suami Pukul Isteri Kerana Berang Ditegur Leka Bermain Game Dipenjara 30 Hari

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 284 hits
Mahkamah Majistret Bahau hari ini menjatuhkan hukuman penjara 30 hari terhadap seorang lelaki kerana didapati bersalah di atas pertuduhan memukul isterinya pada 21 Ogos lalu Majistret Khir Nizam Jemari menjatuhkan hukuman itu terhadap Mohd ...
Saya Nak Bergaduh Dengan Dia Isteri Tuntut Cerai Kerana Suami Terlalu Baik Menyayanginya

Saya Nak Bergaduh Dengan Dia Isteri Tuntut Cerai Kerana Suami Terlalu Baik Menyayanginya

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 534 hits
Saya nak bergaduh dengan dia Isteri tuntut cerai kerana suami terlalu baik menyayanginyaSeorang wanita di India nekad menuntut cerai hanya kerana tidak pernah bertengkar dengan suaminya selepas 18 bulan mendirikan rumah tangga Difahamkan wa...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil

Kerajaan Umum Kenaikan Gaji Penjawat Awam Pada 1 Mei 2024