Suami Pergi Dulu 5 Hari Kemudian Ibu Pula Menyusul Wanita 5 Anak Down Teruk Si Bongsu Sangka Syurga Ofis Kedua Papa


Kehilangan dua insan tercinta dalam tempoh singkat ternyata meninggalkan lvka yang mendalam buat wanita ini.
Menurut Maidzatul Nadia Mahadzir, 36, dia kehilangan suami ak1bat j4ngkitan C0vldl9 pada pada 13 Julai 2021, diikuti ibunya yang men1nggal dunia lima hari kemudian atas sebab yang sama.
Senang disapa Nadia, dia mengakui berat untuk menerima apa yang berlaku, namun terp4ksa kuat demi membesarkan lima cahaya mata berusia antara tiga hingga 11 tahun.
“Saya menetap satu rumah dengan mak ayah dari kecil sehinggalah dah kahwin dan ada lima orang anak. Nak dijadikan cerita, kami sekeluarga dij4ngkiti C0vldl9 tahun lepas. Mak dan ayah dihantar ke MAEPS di Serdang.
“Suami pula tak nak tinggalkan saya dan lima anak di rumah. Dia nak tunggu kami, jadi dia bertahan dalam rumah. Tapi paras oksigen dia menurun. Last minute dia pergi h0spital, dia ditidurkan selama tiga hari sebelum men1ngg4l dvnia.
“Pada waktu itu, mak yang berada di MAEPS terp4ksa dipindahkan ke PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya). Paling sedih, mak men1ngg4l dvnia lima hari selepas suami saya dijemput Ilahi,” imbasnya seb4k.
Menurut Nadia, jenazah suami, Zaili Zulkanin @ Mohd Isa serta ibunya, Paudziah Abd Hamid disemadikan di Tanah Perkvburan Islam Raudhatul Sakinah yang terletak di Batu Caves, Selangor.

Potret raya mereka sekeluarga yang kini hanya tinggal kenangan.
Menurut pegawai bank yang menetap di Gombak itu, dia reda menjalani kehidupan bersama anak-anak serta bapanya, Mahadzir Md Noor, 64, biarpun kenangan lalu masih menghantui sehingga ke hari ini.
Jelas Nadia, dia dan suami berkenalan sejak zaman belajar, malah banyak meluangkan bersama sejak tahun 2004 sehingga menyebabkan dia sukar untuk menerima kehilangan yang berlaku secara tiba-tiba.
“Saya dan suami belajar satu bidang, kami ambil diploma Perbankan di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Segamat sejak tahun 2004. Kemudian kami sambung ijazah Perbankan Islam dan mendirikan rumah tangga pada 24 Disember 2010.
“Zaman belajar kami satu kelas, kemudian kami kerja bank yang sama, cuma cawangan berbeza. Tapi keluar lunch tetap sama-sama. Jadi sepanjang masa kami bersama. Selepas suami dan emak men1nggal, saya lapan bulan tak boleh masuk memasak di dapur.
“Selama ini mak dan suami suka memasak. Jadi saya tak berani masuk dapur, teringat semua kenangan kami. Bukan setakat dapur, tengok sofa dalam rumah pun rasa tak boleh tahan sed1h. Dalam bulan kesembilan selepas pemergian mereka, baru saya okay sikit.
“Kalau diingat masa tu, saya memang down. Rasa macam nak m4ti sama. Mujur ayah kuatkan semangat. Dan saya bersyukur majikan beri cuti sebulan pada waktu itu. Hari-hari men4ngis. Si bongsu selalu tanya mengenai papa. Saya kata papa di syurga. Kemudian dia tanya lagi, syurga tu office papa yang kedua ke?
“Mereka men1nggal pada Julai, pada waktu itu rumah kami juga dalam PKPD (Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan). Bulan Oktober selepas perdana menteri bagi kelonggaran, baru saya dapat ziarah kvbur mak dan suami. Mereka dikebumikan selang lima slot kubur,” ujarnya lagi.

Nadia bersama anak-anak ketika melancong ke Pulau Perhentian.
Menurut Nadia lagi, air m4ta juga bagaikan menjadi teman baiknya, namun dia harus kuat untuk bekerja saban hari demi anak-anak serta bapa.
“Hidup sangat menc4bar tanpa suami. Bangun pagi nak uruskan lima anak, hantar ke sekolah kemudian saya ke tempat kerja.
“Setiap pagi saya men4ngis. Tapi bila nak masuk office, saya buang air m4ta dan kerja macam biasa. Bila dah balik ke rumah, sed1h tu akan datang semula,” ujarnya lagi.
Dalam pada itu, Nadia juga terkilan apabila ibu serta suaminya yang mahu bercuti ke Pulau Perhentian di Terengganu tidak kesampaian.
Namun katanya, hasrat yang tertunda itu sudah ‘ditunaikan’, sekali gus membuatkan dia sedikit lega biarpun rasa duka masih menyelubungi seperti biasa.

Suami dan ibu Nadia merupakan antara korban Covid-19 negara ini.
“Kami sepatutnya pergi ke sana pada Mac 2020. Suami dah bayar semua deposit untuk kami sekeluarga. Tapi tiba-tiba PKP bermula.
“Percutian itu tertunda sehinggalah mereka men1ngg4l dvnia. Akhirnya, kami pergi juga ke sana tapi tanpa suami dan emak.
“Baru kelmarin kami balik dari Pulau Perhentian. Masa snorkeling pun teringat dekat arw4h. Ibaratnya dalam air pun keluar air m4ta.
“Nak tak nak tetap kena pergi sebab arw4h dah bayar deposit, kami perlu pergi sebelum bulan Jun berakhir sebab tak nak duit burn begitu saja. Cuma agak ralat sebab mereka berdua tiada,” ujarnya lagi.
Kisah Nadia mendapat perhatian selepas dia berkongsi mengenainya menerusi direct message (DM) Instagram mStar pada Jumaat, sebelum temubual dijalankan pada hari sama.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: Mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2022/06/suami-pergi-dulu-5-hari-kemudian-ibu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Jumpa Kat Syurga Anak Ibu Wanita Hamil 3 Anak Kembar Alami Keguguran Kerana Jatuh Toilet

Hiburan Jumpa Kat Syurga Anak Ibu Wanita Hamil 3 Anak Kembar Alami Keguguran Kerana Jatuh Toilet

papar berkaitan - pada 14/6/2022 - jumlah : 189 hits
Setiap wanita pastinya mengimpikan untuk mempunyai zuriat sendiri apabila sudah mendirikan rumah tangga bersama insan tersayang Namun jodoh dan ajal maut semuanya di atas ketentuan Ilahi dan setiap manusia akan diuji tidak melebihi kemampua...
Setiap Hari Anak Minta Papa Baru Lufya Omar Selesa Hidup Tanpa Suami

Setiap Hari Anak Minta Papa Baru Lufya Omar Selesa Hidup Tanpa Suami

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 156 hits
Sudah dua tahun bergelar ibu tunggal pelakon Lufya Omar berkata dia masih belum terbuka hati lagi untuk mencari pengganti Memetik mStar Online Lufya berkata meskipun perkahwinannya sebelum ini gagal namun dia tidak trauma sebaliknya anaknya...
Sekarang Saya Dah Tiada Ibu Adik Masih Kecil Anak Kepada Wanita Hamil Maut Ditembak

Sekarang Saya Dah Tiada Ibu Adik Masih Kecil Anak Kepada Wanita Hamil Maut Ditembak

papar berkaitan - pada 6/6/2022 - jumlah : 131 hits
Sekarang saya dah tiada ibu adik masih kecil Anak kepada wanita hamil maut ditembakSeorang wanita hamil tujuh bulan ditemui mati dengan kesan tembakan di perut dalam sebuah kereta di tepi jalan di Kampung Repek Pasir Mas petang kelmarin Tur...
Ibu Pilu Anak Maut Kemalangan Ketika Sibuk Masak Jamuan Hari Jadi

Ibu Pilu Anak Maut Kemalangan Ketika Sibuk Masak Jamuan Hari Jadi

papar berkaitan - pada 18/6/2022 - jumlah : 176 hits
Seorang remaja berusia 16 tahun dilaporkan maut selepas terbabit kemalangan jalan raya semasa keluar membeli kek bagi persiapan majlis sambutan hari lahirnya sendiri baru baru ini Memetik perkongsian dari laman Facebook Pertubuhan Kebajikan...
Kerap Mimpi Arw4h Ibu Nampak Selalu Senyum Isteri Tak Sangka Suami Bagi Petanda Aj4l Makin Dekat Reda Ujian Allah

Kerap Mimpi Arw4h Ibu Nampak Selalu Senyum Isteri Tak Sangka Suami Bagi Petanda Aj4l Makin Dekat Reda Ujian Allah

papar berkaitan - pada 9/6/2022 - jumlah : 124 hits
UJIAN datang bertimpa timpa begitulah dvgaan yang dilalui oleh seorang wanita apabila kehilangan dua orang tersayang dalam tempoh singkat Selepas pemergian ibu tersayang pada Februari wanita ini kehilangan suami tercinta pula baru baru ini ...
Sambut Hari Lahir Ke 19 Ketampanan Anak Kedua Azah Aziz Jadi Bualan Netizen

Sambut Hari Lahir Ke 19 Ketampanan Anak Kedua Azah Aziz Jadi Bualan Netizen

papar berkaitan - pada 12/6/2022 - jumlah : 209 hits
Aktres popular pada era 90an Norazah Aziz atau lebih dikenali sebagai Azah Aziz ada memuat naik satu gambar menyambut hari lahir anaknya Ryan Sambut Hari Lahir Ke 19 via Instagram Azah Montreal Meneliti apa yang dikongsikan oleh Azah Aziz d...
Ibu Bekerja Atau Suri Rumah Tiada Istilah Cuti Sakit Pun Fikir Anak Dulu

Ibu Bekerja Atau Suri Rumah Tiada Istilah Cuti Sakit Pun Fikir Anak Dulu

papar berkaitan - pada 20/6/2022 - jumlah : 158 hits
Hebat sungguh seorang ibu Saat pertama kali dirinya hamil dalam hati dah bertekad anak yang dilahirkan nanti akan dijaga sebaik mungkin Tanpa kenal erti penat dan lelah seawal mengandung pun tak kisah bila perlu berulang ke klinik untuk bua...
Hiburan Konon Pergi Outstation Wanita Ini Nekad Serang Majlis Perkahwinan Suami Dan Madu

Hiburan Konon Pergi Outstation Wanita Ini Nekad Serang Majlis Perkahwinan Suami Dan Madu

papar berkaitan - pada 8/6/2022 - jumlah : 153 hits
Beri alasan outstation untuk bekerja tetapi rupanya ingin berkahwin dua seorang wanita di negara Indonesia tekad untuk menyerbu majlis pernikahan suaminya itu bersama bakal isteri kedua seperti sebuah yang tular baru baru ini Tak tumpah sep...
3 Bulan 25 Hari Kamu Sudah Berjuang Ibu Sebak Siapkan Jenazah Anak

3 Bulan 25 Hari Kamu Sudah Berjuang Ibu Sebak Siapkan Jenazah Anak

papar berkaitan - pada 17/6/2022 - jumlah : 152 hits
Hati ibu bapa mana yang tidak pilu melihat cahaya mata mereka mempunyai tubuh sangat kecil dengan wayar berselirat di sekitar wajahnya Namun Puan Olga dan suami akur terhadap dugaan berat yang menimpa mereka Bayi bernama Noverno yang dikhab...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan