Steakhouse Viral Murah Wajib Singgah Bila Datang Terengganu Darul Iman


Seperti yang semua telah ketahui bahawa negeri Terengganu terkenal dengan keindahan tenunan songket mahupun batik sutera lukisan tangan yang mampu menelan harga ratusan ringgit malah boleh mencecah ribuan ringgit. Tidak dinafikan juga, negeri Terengganu mempunyai keenakan makanan yang menjadi ciri khas nya tersendiri seperti nasi dagang dan keropok lekor atau keropok losong.
Bukan setakat menu tempatan sahaja yang istimewa di negeri Terengganu ini, malah ada juga pilihan menu masakan barat (western) yang terbaik. Nak tahu kat mana? Jom Faiq kongsikan tempat makan masakan barat yang terbaik di negeri Terengganu.
Siapa tidak kenal dengan KBB Burger & Steak yang sering menjadi buah bicara dan terkenal di negeri jiran iaitu Kelantan di sebabkan oleh makanan yang disajikan sangat menepati citarasa penggemar steak dan masakan barat malah mempunyai pengalaman yang luas dalam hidangan masakan barat. Setelah berjaya mengukir nama di Kota Bharu, Kelantan, kini KBB Burger & Steak cuba melebarkan sayapnya ke negeri Terengganu Darul Iman pula.



Jika korang berasal dari Kelantan dan duduk berdekatan dengan bandar Kota Bharu, Faiq yakin korang dah familiar dengan nama KBB Burger & Steak yang sangat popular dengan pelbagai hidangan steak kerana KBB Burger & Steak menjadi restoran pertama di Malaysia yang menyajikan Butter Aged Tomahawk. Hidangan tersebut dijadikan salah satu hidangan istimewa di restoran tersebut oleh kerana menjadi santapan ataupun kegemaran Diraja, VVIP dan juga selebriti tempatan. Dagingnya disaluti mentega yang dibuat khas untuk hidangan tersebut dan dibiarkan selama 20-90 hari dalam peti simpanan yang khusus untuk mendapat hasil rasa yang diingini.  Satu hidangan yang dipesan boleh disajikan untuk 4-5 orang bergantung pada saiz daging tersebut. Bagi peminat tegar steak yang ingin merasai hidangan istimewa ini di KBB Burger & Steak, korang perlu membuat tempahan khas kerana hidangan ini mempunyai permintaan yang tinggi. Bukan itu sahaja, KBB Burger & Steak juga menyediakan pelbagai jenis steak premium dan masakan western. Antara steak premium yang dihidangkan di restoran ini adalah wagyu, angus, grain fed, dry-aged & lain-lain.

Tomahawk

Chiller Daging
Steak

Selain daripada hidangan steak premium, mereka juga menyediakan hidangan lain seperti burger, ribs dan lamb. Jika datang ke KBB Burger & Steak rugi kalau tak merasai burger yang menjadi salah satu hidangan istimewa mereka juga. Mereka menyediakan lebih kurang 14 jenis burger yang sangat menyelerakan. Bagi yang ingin merasai kelazatan burger mereka, Faiq sangat menyarankan anda mencuba Wild Ribs Burger dan Wagyu Burger. Burger yang mereka hidangkan mempunyai kelainan tersendiri dan tidak akan sama dengan burger yang pernah anda rasai sebelum ini kerana patty yang digunakan adalah buatan sendiri dan menggunakan 100% daging fresh. Ramai pelanggan yang hadir untuk menikmati hidangan burger mengatakan bahawa hidangan Wild Ribs Burger paling menepati citarasa mereka kerana ia menggunakan double patty dengan ribs yang dimasak menggunakan cara tersendiri. Makan pula dengan sos special hasil resepi tersendiri memang sangat puas hati. Setiap gigitan burger tersebut, anda akan merasakan kesegaran daging patty yang digunakan seolah-olah berlaku letupan rasa yang pelbagai di dalam mulut. Tak perlu diulas lebih panjang tentang rasa burger yang ada di KBB Burger & Steak ini. Anda wajib merasai burger tersebut baru tahu rasanya seperti apa.

Wild Ribs Burger

Bercerita soal hidangan selain steak dan burger, KBB Burger & Steak juga menawarkan hidangan western yang lain seperti pasta. Hidangan pasta yang sangat diminati oleh pelanggan yang sering hadir ke restoran ini ialah Pasta Spicy Clam Marinara. Bukan hanya ada hidangan sesuai untuk orang dewasa tetapi KBB Burger & Steak juga menawarkan hidangan yang sesuai untuk kanak-kanak seperti Mac & Cheese, Carbonara dan lain-lain lagi.

Spicy Clam Marinara
Mac & Cheese

Di KBB Burger & Steak Terengganu juga mempunyai Barista yang menyediakan pelbagai jenis coffee untuk disajikan bersama hidangan western yang lain. Bagi peminat coffee sangat digalakkan untuk hadir ke restoran ini untuk merasai coffee yang segar.

Barista
Coffee
Satu lagi benda menarik tentang KBB Burger & Steak ini yang korang perlu ketahui adalah restoran mereka menggunakan konsep “Open Air Kitchen” dimana kita boleh melihat sendiri cara penyediaan makanan dan kebersihan dapur mereka. Tiada apa yang perlu disorokkan dan ia memberi satu persepsi yang baik bagi kepuasan pelanggan terhadap hidangan yang mereka pesan dan nantikan. Selain itu, suasana restoran mereka yang sangat cantik dan mewah membuatkan pelanggan rasa berada di suatu tempat yang begitu premium.

Open Kitchen
Indoor Dining Area

Bukan itu sahaja, staff yang ada di situ sangat friendly, helping dan sentiasa senyum ketika melayani pelanggan yang hadir. Selepas anda menikmati makanan di restoran ini, staff akan bertanyakan soalan atau feedback mengenai servis dan hidangan yang mereka tawarkan, sama ada perlu penambahbaikan dan sebagainya. Semuanya cukup lengkap untuk korang datang dan berhasrat untuk membuat private event di restoran ini, KBB Burger & Steak menawarkan VIP Dining Area yang memuatkan seramai 6-8 orang sekali event.

VIP Room

Jadi, kepada peminat tegar steak dan masakan barat yang ingin merasai keenakan daging wagyu terbaik dan mencipta pengalaman baharu yang luar biasa di KBB Burger & Steak cawangan kedua di Kuala Terengganu boleh terus ke alamat dibawah :




Location :

KBB Burger & Steak Kuala Terengganu

Kuala Terengganu

Lot 4063 Jalan Sultan Zainal Abidin

2000 Kuala Terengganu

Terengganu

https://kbbterengganu.wasap.my

 

KBB Burger & Steak Kota Bharu

No 2713 Jalan Kuala Krai

15150 Kota Bharu

Kelantan

https://kbbdelivery.wasap.my

 

Contact :

010 258 1001 (KBB Burger & Steak Kota Bharu)

010 254 1001 (KBB Burger & Steak Kuala Terengganu)

 

Media Social:

Facebook

https://www.facebook.com/kbbburgerandsteak (KBB BURGER & STEAK KOTA BHARU)

https://www.facebook.com/kbbburgerandsteakterengganu (KBB BURGER & STEAK KUALA TERENGGANU)

Instagram

https://www.instagram.com/kbbburgerandsteak

Tiktok

https://vt.tiktok.com/ZSdKfrnDy/

Youtube

https://www.youtube.com/channel/UCVJ8hM9QQdtocJGBbZnOJAw





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://najmi-faiq.blogspot.com/2022/07/steakhouse-viral-murah-wajib-singgah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Steakhouse Wajib Singgah Di Kota Bharu Kelantan

Steakhouse Wajib Singgah Di Kota Bharu Kelantan

papar berkaitan - pada 4/7/2022 - jumlah : 253 hits
Steakhouse Wajib Singgah di Kota Bharu Kelantan Hai Korang Harini Nona nak share satu tempat makan Western paling best dan terkenal kat Kelantan yang menyediakan makanan western seperti steak burger dan macam macam Western food yang paling ...
Kerajaan Baru Akan Datang Tolak Umno Tetapi No Dap

Kerajaan Baru Akan Datang Tolak Umno Tetapi No Dap

papar berkaitan - pada 2/7/2022 - jumlah : 119 hits
Anwar boleh jadi PM bila bila masa tetapi di dalam kerajaan wajib no DAP Pemimpin DAP boleh sertai parti lain untuk membentuk bersama jadi kerajaan Tolak penyamun termasuk juga tolak Lim Guan Eng dan pemimpin racist lain PULAU BATU PUTEH se...
Kenapa Kalau Datang Rumah Orang Bagi Salam Kena Berdiri Tepi Pintu Ustaz Syamsul Debat

Kenapa Kalau Datang Rumah Orang Bagi Salam Kena Berdiri Tepi Pintu Ustaz Syamsul Debat

papar berkaitan - pada 2/7/2022 - jumlah : 165 hits
Kenapa Kalau Datang Rumah Orang Bagi Salam Kena Berdiri Tepi Pintu Ustaz Syamsul Debat Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Haqiem Stopa Datang Sekolah Bagi Motivasi Netizen Luah Rasa Tak Setuju

Haqiem Stopa Datang Sekolah Bagi Motivasi Netizen Luah Rasa Tak Setuju

papar berkaitan - pada 6/7/2022 - jumlah : 261 hits
Sekitar beberapa bulan lalu nama Haqiem Stopa telah mendapat perhatian media selepas dia diberi kesempatan bertemu dengan Timbalan Menteri Perpaduan Wan Ahmad Fayhsal Mana tidaknya ramai yang mengecam pemuda tersebut kerana diberi jolokkan ...
Hattrick La Nina Musim Kemarau Di Sumsel Tahun 2022 Datang Terlambat

Hattrick La Nina Musim Kemarau Di Sumsel Tahun 2022 Datang Terlambat

papar berkaitan - pada 2/7/2022 - jumlah : 144 hits
Dikatakan indeks ENSO pada dasarian kedua Juni 2022 menunjukkan kondisi La Nina lemah BMKG memprakirakan kondisi ENSO netral akan berlangsung pada Juli September 2022
Selamat Datang Ke Dunia Syahmi Umum Kelahiran Anak Kedua Nama Yg Diberi Memang Unik

Selamat Datang Ke Dunia Syahmi Umum Kelahiran Anak Kedua Nama Yg Diberi Memang Unik

papar berkaitan - pada 3/7/2022 - jumlah : 236 hits
Filem 35MM arahan Syahmi Sazli pecah rekod hari pertama tayangan Jika filem pertama Youtuber dan pengarah terkenal berjudul Mael Totey The Movie Syahmi Sazli berjaya mendapat sambutan hebat ramai nampaknya filem keduanya juga tidak mengecew...
Ismail Presiden Umno Pru Belum Mana Datang Senarai Baharu Kata Ahmad Maslan

Ismail Presiden Umno Pru Belum Mana Datang Senarai Baharu Kata Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 177 hits
Poster saf kepimpinan Umno yang didakwa akan berlaku selepas pemilihan parti itu mula tersebar dan mendapat perhatian setiausaha agung parti Ahmad Maslan PETALING JAYA PRU belum pemilihan belum mana datang senarai baharu itu maklum balas Se...
Zahid Tidak Faham Dari Formulalah Datang Penyelesaian

Zahid Tidak Faham Dari Formulalah Datang Penyelesaian

papar berkaitan - pada 28/6/2022 - jumlah : 101 hits
Dari Rafizi Ramli 27 Jun 2022ZAHID TIDAK FAHAM DARI FORMULALAH DATANG PENYELESAIANPimpinan UMNO kelam kabut mahu menutup kemaluan apabila idea paling hebat yang datang dari mereka hanyalah untuk menubuhkan Lembaga Unggas Negara bagi menanga...
Akhirnya Datang Juga

Akhirnya Datang Juga

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 243 hits
Originally posted on 28 March 2009 12 02 Setelah ditunggu tunggu hampir selama 1 bulanan akhirnya bingkisan dari Mas Bugiakso datang juga Bingkisan berupa baju kaos berwarna hitam dengan tulisan Aku Untuk Negeriku dan www bugiakso com dibag...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri

Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business