Src Apa Depa Ingat Umno Tu Above The Law Ka



KUALA LUMPUR: Mesyuarat tergempar melibatkan ketua-ketua bahagian UMNO yang berlangsung di ibu pejabat parti itu pada Isnin gagal mencapai kata sepakat untuk mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob campur tangan dalam kes mahkamah melibatkan Datuk Seri Najib Razak.
Sumber dalaman memberitahu Astro AWANI, ramai ketua bahagian yang hadir mesyuarat tersebut tidak bersetuju dengan arahan yang dikeluarkan pemimpin utama UMNO.
Menurut sumber itu lagi, ada dalam kalangan kalangan ketua bahagian yang terpaksa datang selepas dipercayai diberi kata dua, tidak akan diberi watikah untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).
"Kami (ketua bahagian UMNO) dapat jemputan untuk hadir mesyuarat tergempar ini malam tadi dan di sebelah pagi cuma 54 orang sahaja yang datang.
"Tetapi ada desas-desus bertiup jika (ada ketua bahagian) tidak datang ke mesyuarat tergempar ini maka tidak akan menerima watikah untuk bertanding dalam PRU15, maka datanglah lagi 20 orang ketua bahagian.
"Pengerusi perhubungan juga dipaksa datang ke pertemuan tersebut. Dalam pertemuan itu dinyatakan untuk desak PM campur tangan kes mahkamah tetapi ramai yang tidak bersetuju.
"Ramai juga ketua bahagian yang menentang cadangan tersebut kerana ia merupakan salah guna kuasa dan akan memberi kesan kepada UMNO jika dilihat campur tangan dalam kes mahkamah," dakwa sumber tersebut.
Sumber tersebut juga memaklumkan, ada yang berpendapat sekiranya Perdana Menteri campur tangan dalam kes mahkamah ia boleh menyebabkan UMNO sekali lagi tewas dalam PRU15.
Sebelum ini, SuaraTV melaporkan mesyuarat tergempar Ketua-ketua UMNO Bahagian bersama Presiden tengah hari tadi dikatakan bertujuan mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob masuk campur dalam kes mahkamah.
Menurut sumber, perjumpaan tersebut bermula dengan desakan agar Ismail Sabri mengarahkan kehakiman menangguhkan kes Najib selama tiga bulan.
Desakan kedua ialah mahukan Perdana Menteri menasihati Peguam Negara agar mendakwa Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Nazlan Mohd Ghazali.
Bagaimanapun sebahagian ketua bahagian menentang cadangan tersebut kerana ia merupakan salah guna kuasa dan menghakis prinsip pengasingan kuasa lapor AstroAwani

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/08/src-apa-depa-ingat-umno-tu-above-law-ka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Only One Cluster The Umno Cluster Says Zahid

Only One Cluster The Umno Cluster Says Zahid

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 170 hits
Umno members were told by their president today that what happened to Najib Razak should have brought them together in unity instead of separating them KUALA LUMPUR Umno members were urged to pull together in party unity in the wake of form...
Majoriti Ketua Bahagian Umno Tolak Usul Desak Pm Campur Tangan Kes Src Sumber

Majoriti Ketua Bahagian Umno Tolak Usul Desak Pm Campur Tangan Kes Src Sumber

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 247 hits
Ada dalam kalangan ketua bahagian yang dikatakan terpaksa datang selepas diugut tidak akan diberi watikah untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke 15 Gambar failKUALA LUMPUR Mesyuarat tergempar melibatkan ketua ketua bahagian UMNO yang b...
Src Khalid Beri Amaran Umno Jangan Main Api Serang Kehakiman

Src Khalid Beri Amaran Umno Jangan Main Api Serang Kehakiman

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 106 hits
Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad membidas tindakan Umno yang mengkritik keputusan Mahkamah Persekutuan menolak permohonan Najib Razak untuk mengemukakan bukti baru dalam rayuan akhir kes SRC Khalid turut menyifatkan kenyataan kenyata...
Umno S Gathering Is To Demonstrate Who Is The Real Boss

Umno S Gathering Is To Demonstrate Who Is The Real Boss

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 174 hits
The special gathering held by Umno yesterday has been described as a show of force aimed at pressing Prime Minister Ismail Sabri Yaakob into calling for an early general election It was also meant to show that Umno president Ahmad Zahid Ham...
Muktamar No Motion Yet On Pas Cooperation With Umno

Muktamar No Motion Yet On Pas Cooperation With Umno

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 228 hits
PAS has yet to receive a motion to be discussed and debated at its upcoming general assembly on whether it should continue its political cooperation with Umno through Muafakat Nasional Instead its secretary general Takiyuddin Hassan said so...
As Umno Fights Over The Ge15 Date Malaysians Suffer Under Inflation And Poverty

As Umno Fights Over The Ge15 Date Malaysians Suffer Under Inflation And Poverty

papar berkaitan - pada 10/8/2022 - jumlah : 143 hits
Inflation and poverty have eclipsed the pandemic as the main things Malaysians worry about A majority of Malaysians are finding it difficult to manage financially or feel they are just getting by according to Ipsos Global Inflation Monitor ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan

Selepas 20 Tahun Berhubung Baru Abang Berani Nikahi Aku Malam Itu Penentu Segalanya

Lepas Bergaduh Suami Cakap Hidup Dia Sial Sebab Kahwin Dengan Aku Padahal Dia Tak Pernah Bagi Nafkah