Sprm Tahan Pegawai Kanan Tabung Haji Ubah Suai Rumah Rm400 000


SPRM tahan pegawai kanan Tabung Haji, ubah suai rumah RM400,000. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menahan seorang pegawai kanan Tabung Haji bergelar Datuk kerana didakwa menerima rasuah berbentuk pengubahsuaian rumah berjumlah RM400,000, pada Selasa.
Menurut sumber, pegawai kanan yang berusia 48 tahun itu ditahan pada jam 8.35 malam selepas hadir memberi keterangan di Ibu Pejabat SPRM Putrajaya.
Tambah sumber lagi, siasatan awal mendapati sebagai balasan kepada pengubahsuaian rumah itu, suspek telah memberi projek kerja-kerja penjenamaan semula pejabat cawangan Tabung Haji kepada sebuah syarikat, melibatkan kos RM15 juta.
Ahad lalu, SPRM juga telah menahan seorang pegawai kanan Tabung Haji bergelar Datin, berusia 49 tahun, dan telah mendapat perintah reman selama lima hari mulai 17 Disember.
Berhubung kes yang sama, seorang pengurus projek berusia 34 tahun turut ditahan Isnin lalu bagi membantu siasatan dan telah direman selama tiga hari mulai 18 Disember.
Sementara itu, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki mengesahkan tangkapan tersebut. Kesemua mereka di siasat mengikut Akta SPRM 2009.
Sumber: Berita Awani
‘Lantik Najib jadi ketua pembangkang sementara Zahid bercuti dari jawatan Presiden UMNO’ – Lokman
Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi semalam mengumumkan, Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan, akan mengambil alih tugas-tugasnya berkuatkuasa serta-merta.
Keputusan itu dibuat setelah mendapat banyak desakan dari pihak parti, selain bagi menyelamatkan UMNO daripada masalah pemimpin dan wakil rakyatnya yang keluar dari parti.
“Jika benar saya menjadi punca utama (wakil rakyat lompat parti), maka keputusan yang saya lakukan adalah kaedah sebaik-baiknya untuk saya berikan kepercayaan kepada Mohamad untuk menjalankan tugas-tugas presiden,” katanya.
Sementara itu, Anggota Majlis Tertinggi UMNO, Lokman Noor Adam mencadangkan agar bekas presiden UMNO, Najib Razak dilantik sebagai ketua pembangkang ketika Zahid bercuti daripada jawatan presiden.
Lokman mahu Najib menjadi pemimpin de facto UMNO dalam tempoh kritil ini di mana UMNO perlukan khidmat seorang pemimpin yang berpengalaman dan dihormati oleh anggota-anggota Parlimen BN yang masih belum melompat.
“Atas dasar itu, selaku anggota Majlis Kerja Tertinggi UMNO saya mencadangkan agar Datuk Seri Presiden UMNO, melantik Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai ketua umum UMNO dan ketua pembangkang, sementara presiden UMNO bercuti,” katanya.
Pelantikan itu katanya sangat penting bagi memastikan kestabilan UMNO memandangkan lebih dari separuh anggota UMNO yang telah mengundi Zahid sudah pasti tidak boleh menerima kepimpinan Mohamad Hasan.
Menurut Lokman, Mohamad tidak pernah mempertahankan Presiden UMNO ketika beliau diserang oleh pihak yang menuntut Zahid bercuti. Selain itu, Lokman turut menyuarakan rasa dukacitanya terhadap keputusan Zahid untuk bercuti di mana kpeutusan itu merupakan satu kemenangan besar kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Sumber: MalaysiaKini
The post SPRM tahan pegawai kanan Tabung Haji, ubah suai rumah RM400,000 appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/sprm-tahan-pegawai-kanan-tabung-haji-ubah-suai-rumah-rm400000/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Rejim Najib Ubah Tabung Haji Jadi Skim Pak Man Telo

Bila Rejim Najib Ubah Tabung Haji Jadi Skim Pak Man Telo

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 728 hits
Selepas salah urus dan rompakkan yang berlaku kepada 1MDB MARA dan Felda skandal terkini yang sepatutnya mengejutkan orang orang Melayu adalah skandal Tabung Haji Seperti skandal 1MDB mungkin skandal TH agak terlalu rumit dan kusut bagi ora...
Hampir 20 000 Tandatangan Petisyen Bantah Tabung Haji Bawah Kementerian Kewangan

Hampir 20 000 Tandatangan Petisyen Bantah Tabung Haji Bawah Kementerian Kewangan

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 475 hits
ISMA WEB Agenda letak TH bawah BNM ibarat halalkan pengawalan Lim Guan Eng KUALA LUMPUR Satu petisyen yang membantah tindakan meletakkan Lembaga Tabung Haji di bawah Kementerian Kewangan telah berjaya mengumpul hampir 20 000 tandatangan Pet...
Ini Syurga Kecil Kami Tinggal Dengan Mentua Wanita Ini Kreatif Ubah Suai Bilik Jadi Rumah Kecil

Ini Syurga Kecil Kami Tinggal Dengan Mentua Wanita Ini Kreatif Ubah Suai Bilik Jadi Rumah Kecil

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 758 hits
Ini Syurga Kecil Kami Tinggal Dengan Mentua Wanita Ini Kreatif Ubah Suai Bilik Jadi Rumah Kecil Tinggal serumah bersama mentua dan juga ipar duai dah tentu pergerakan seorang isteri terbatas kerana perlu menjaga aurat Ini masalah yang selal...
10 Gambar Kos Ubah Suai Rumah Aeril Zafrel Dan Wawa Zainal Boleh Beli Sebuah Rumah Baharu

10 Gambar Kos Ubah Suai Rumah Aeril Zafrel Dan Wawa Zainal Boleh Beli Sebuah Rumah Baharu

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 1479 hits
Berita pelakon Aeril Zafrel membeli kediaman bernilai jutaan ringgit bukanlah satu perkara asing apabila sebelum ini media telahpun memberikan laporan yang meluas Kediaman pasangan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal itu telahpun selesai menjalani...
Kenyataan Media Peguam Mantan Coo Tabung Haji Sprm Butakan Mata Terhadap Semua Bukti

Kenyataan Media Peguam Mantan Coo Tabung Haji Sprm Butakan Mata Terhadap Semua Bukti

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 384 hits
KENYATAAN MEDIA1 Bagi pihak Dato Adi Azuan mantan COO Tabung Haji saya ingin membuat beberapa penjelasan bagi pihak anakguam saya utk menjelaskan kepada semua Rakyat Hakim Negara yg sedang di momokkan dengan berita berat sebelah oleh media ...
Sprm Nafi Dakwaan Butakan Mata Isu Tabung Haji

Sprm Nafi Dakwaan Butakan Mata Isu Tabung Haji

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 266 hits
Diterbitkan 20 Dis 2018 Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menyangkal dakwaan kononnya telah menerima arahan untuk membutakan mata terhadap bukti serta mengugut saksi dalam siasatan kes melibatkan seorang pegawai kanan Lembaga Tabung Ha...
Rumah Terbakar Amaran Buat Pegawai Sprm Siasat Kes Penting

Rumah Terbakar Amaran Buat Pegawai Sprm Siasat Kes Penting

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 212 hits
Tiga jentera dari Balai Bomba Serdang dan Puchong dikejarkan ke lokasi kejadian dalam kebakaran petang kelmarin Foto ihsan Bomba SelangorKUALA LUMPUR Sebuah rumah teres dua tingkat milik seorang pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah M...
Tabung Haji Bukan Tempat Main Wayang

Tabung Haji Bukan Tempat Main Wayang

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 269 hits
BERSIHKAN SEGERA TABUNG HAJI ATAU PENCARUM AKAN MENUNTUT RCI TABUNG HAJI BUKAN TEMPAT MAIN WAYANG SEJAUH MANA PAS MEMANDANG SERIUS PERKARA TABUNG HAJI INI DAN APA TINDAKAN SIKAP SERIUS PAS TERSEBUT BUKTIKAN SIKAP SERIUS ITU SUPAYA PENCARUM ...
Rci Rci Rci Tabung Haji

Rci Rci Rci Tabung Haji

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 258 hits
NAK SANGAT TENGOK SIAPA YANG KENA DAN YANG BANGANG Pak Karamu Umno sokong siasatan terhadap THRidauddin Daud12 Disember 2018 AddThis Sharing ButtonsKhaled Nordin KUALA LUMPUR Umno menyokong penuh sebarang siasatan dan usaha untuk membongkar...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia