Soulofjohor Polisjohor Tumpaskan Geng Ah Poh Dan Geng Handsome


JOHOR BAHRU: Polis Johor melancarkan beberapa siri operasi khas terhadap dua sindiket pengedaran dadah membabitkan 15 serbuan di sekitar kawasan Johor Bahru, Seri Alam, Kota Tinggi dan Pontian, antara 2 Jun hingga 9 Jun lalu.
Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, sindiket pertama yang berjaya ditumpaskan dikenali Geng Ah Poh yang dianggotai 12 individu termasuk sindiket yang diketuai seorang lelaki warga Singapura berusia 43 tahun.
“Ketua sindiket berkenaan membekalkan syabu seberat 1 kilogram (KG) setiap 2 hari kepada tokan dadah yang beroperasi di sekitar Johor Bahru, Pontian dan Plentong.
“Sindiket kedua pula yang tumpas dikenali sebagai Geng Handsome yang sindiket itu diketuai seorang lelaki tempatan berusia 44 tahun yang dikenali sebagai ‘Handsome’,”katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor hari ini.
Menurut beliau, sindiket itu dianggotai 6 individu termasuk isteri kepada ketua sindiket itu, selain ketua sindiket itu dipercayai mula aktif dalam pengedaran dadah sejak 2002 dan pernah enam kali ditahan.
“Dia menggunakan premis perniagaan lampu perhiasaan yang beroperasi sejak 8 tahun lalu di Johor Bahru sebagai helah kepada kegiatan berkenaan, selain turut ditahan adalah anggota sindiket dikenali sebagai ‘Professor’ yang bertanggungjawab menyukat dan membungkus syabu sebelum diedarkan kepada tokan di sekitar Johor Bahru, Seri Alam dan Kota Tinggi,”
“Hasil serbuan berkenaan, seramai 18 individu berjaya ditahan bersama rampasan dadah dan mereka terdiri daripada 11 lelaki tempatan, seorang lelaki warga Singapura dan enam wanita tempatan berusia antara 25 hingga 50 tahun, katanya.
Tambah Ayob, kesemua anggota kedua-dua sindiket ini mempunyai pelbagai rekod lampau berkaitan dadah dan jenayah, selain hasil saringan air kencing mendapati 16 daripada suspek positif dadah jenis methamphetamine.
“Polis berjaya membuat rampasan dadah dengan nilai keseluruhan RM49,781, selain merampas sepucuk pistol tiruan bertulis ‘Blow F92’ dan 29 butir peluru, malah turut menyita satu barangan kemas anggaran nilai RM8,000, 15 kenderaan anggaran nilai RM834,000 dan wang tunai berjumlah RM71,045.
“Polis juga menyita 18 akaun bank tempatan milik lapan individu dipercayai daripada hasil kegiatan pengedaran dadah berjumlah RM117,354.12,” katanya.
Menurut Ayob, kesemua suspek direman selama tujuh hari untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 39B, Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 8 Akta Senjata Api 1960.
“Bermula 1 Januari hingga 13 Jun lalu, Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Johor berjaya membuat tangkapan seramai 7,739 individu atas pelbagai kesalahan dadah dan dalam tempoh sama berjaya membuat rampasan dadah sebanyak 866.65 kilogram.
“Keseluruhan dadah yang dirampas adalah bernilai RM17.47 juta, selain turut disita adalah harta bernilai RM7.73 juta,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://johortimes.my/2020/06/soulofjohor-polisjohor-tumpaskan-geng-ah-poh-dan-geng-handsome/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Soulofjohor Polis Tumpaskan Sindiket Curi Komponen Kereta

Soulofjohor Polis Tumpaskan Sindiket Curi Komponen Kereta

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 309 hits
SOULofJOHOR POLIS TUMPASKAN SINDIKET CURI KOMPONEN KERETA ISKANDAR PUTERI 09 JUN 2020 Polis berjaya menumpaskan sindiket mencuri komponen kereta dengan tertangkapnya empat orang suspek pada rabu lalu di sini Ketua Polis Daerah Iskandar Pute...
Soulofjohor Tangkapan Kes Pemalsuan Sijil Cuti Sakit Sindiket Along

Soulofjohor Tangkapan Kes Pemalsuan Sijil Cuti Sakit Sindiket Along

papar berkaitan - pada 6/6/2020 - jumlah : 330 hits
Pihak Polis DiRaja Malaysia menasihatkan kepada rakyat Malaysia supaya tidak membeli sijil cuti sakit palsu Pihak JohorTimes my pula menegaskan kepada rakyat Malaysia yang ingin bercuti sakit palsu lebih baik berhenti kerja dan boleh sentia...
Polis Johor Tumpaskan Sindiket Seludup Pati

Polis Johor Tumpaskan Sindiket Seludup Pati

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 251 hits
POLIS JOHOR TUMPASKAN SINDIKET SELUDUP PATI JOHOR BAHRU 08 JUN 2020 Polis Johor berjaya menumpaskan sindiket penyeludupan pendatang asing tanpa izin antarabangsa di negeri ini yang mengaut keuntungan lebih RM60 48 juta dan menyeludup kira k...
Soulofjohor Cubaan Memasuki Sempadan Negara Secara Haram 723 Pati 138 Tekong Ditahan

Soulofjohor Cubaan Memasuki Sempadan Negara Secara Haram 723 Pati 138 Tekong Ditahan

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 255 hits
Soulofjohor Cubaan Memasuki Sempadan Negara Secara Haram 723 Pati 138 Tekong Ditahan
Mkl Crimedesk Geng Pejal Koya Ditangkap Pecah Kedai Ketika Pkp

Mkl Crimedesk Geng Pejal Koya Ditangkap Pecah Kedai Ketika Pkp

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 379 hits
KLANG 21 ahli Geng Pejal Koya yang aktif melakukan jenayah pecah rumah dan premis kedai ditangkap dalam serbuan berasingan di sekitar daerah ini serta Gombak Selangor sejak 2 Jun hingga semalam Ketua Polis Daerah Klang Utara Asisten Komisio...
Marah Betul Daroyah Dengan Anwar Ibrahim The Geng

Marah Betul Daroyah Dengan Anwar Ibrahim The Geng

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 505 hits
Salah satu sebab yang mendorong Dr Daroyah Alwi keluar dari PKR adalah kerana menganggap presiden parti itu Anwar Ibrahim sebagai rubber stamp terhadap sebarang keputusan dalam mesyuarat PKR Saya bukan keluar PKR kerana Anwar semata mata ma...
Muhyiddin Singkir Tiga Pemimpin Bersatu Dari Geng Mahathir

Muhyiddin Singkir Tiga Pemimpin Bersatu Dari Geng Mahathir

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 1136 hits
Tiga pemimpin Bersatu di peringkat pusat dan negeri yang diketahui umum berpihak kepada Dr Mahathir Mohamad telah dipecat oleh Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin Mereka adalah anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu Akramsyah Muammar Ubaid...
Kini Geng Azmin Ada Ngo Yang Akan Membuat Kejutan Setelah Muhyiddin Selesai Masalah Bersatu

Kini Geng Azmin Ada Ngo Yang Akan Membuat Kejutan Setelah Muhyiddin Selesai Masalah Bersatu

papar berkaitan - pada 6/6/2020 - jumlah : 285 hits
Kita hanya mendengar bagaimana PH merancang untuk menjatuhkan PN Kita lupa salah seorang yang menjadi peneraju jatuhnya kerajaan PH Azmin Ali Tak banyak cerita pasal Azmin Ali Azmin Ali pun nampak tak banyak keluar media untuk kementerianny...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat