Sosma Pekung Wajah Sebenar Dap Makin Terbongkar


Pernah ke pemimpin ultra kiasu kecam pengganas LTTE, rejim Israel?
SEBAGAI sebuah parti politik yang sudah puluhan tahun bergelut dalam medan politik negara, parti rasis cauvinis DAP sudah sepatutnya masak dengan amalan demokrasi. Nama parti itu sendiri bermula dengan perkataan demokratik.

Bagaimanapun, dalam kes di mana sebahagian para pemimpinnya telah ditahan di bawah peruntukan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA), parti rasis cauvinis yang ditubuhkan pada 11 Oktober 1965 ini telah membuktikan bahawa ia adalah parti politik yang tidak menghormati undang-undang dan proses keadilan Malaysia.

Reaksi sebahagian pemimpin tertinggi parti rasis cauvinis ini terhadap penahanan beberapa orang pemimpin parti mereka sangat mengejutkan. Membaca kenyataan mereka tentang penahanan ini seolah-olah parti dan pemimpin mereka adalah di atas batasan undang-undang dan pihak polis perlu mendapat tunjuk ajar parti rasis cauvinis itu tentang bagaimana hendak menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka.

Mereka ingat parti rasis cauvinis dan pemimpin mereka ini kebal undang-undang ke?

Sungguh angkuh dan bongkak perangai dan sikap sebegini.

Para pemimpin parti rasis cauvinis itu lupa barangkali bahawa negara ini ada undang-undang dan rakyatnya berhak hidup dalam keadaan aman damai tanpa dibayangi ancaman dari mana-mana gerakan pengganas baik dari dalam mahupun luar negara. Tugas Polis Diraja Malaysia (PDRM) adalah menjaga keamanan dan sudah semestinya perlu bersikap tegas dan tidak berkompromi terhadap sebarang ancaman kepada keselamatan negara.

Sepatutnya parti rasis dan cauvinis DAP ini menyokong, menghargai dan berkerjasama dengan pasukan keselamatan dan bukannya berlagak hipokrit, kerasukan dan ala samseng!

Rakyat dan masyarakat dapat menyaksikan kenyataan demi kenyataan dari para pemimpin DAP yang bertali arus membela rakan-rakan mereka. Akan tetapi, keghairahan mereka dalam mempertahankan “comrades” mereka sangat tidak masuk akal. Mereka ingin pihak polis mengikuti “arahan” dan telunjuk mereka. Mereka sudah menjatuhkan keputusan tidak bersalah ke atas kawan-kawan mereka dalam kes yang sangat berat dan besar implikasinya kepada keselamatan negara dan ketenteraman awam. Mereka cuba mempamerkan satu gambaran bahawa para pemimpin DAP mustahil melakukan jenayah.

Lihatlah bagaimana mereka mempertahankan Paul Yong Choo Kiong seorang Exco Kerajaan Perak, yang juga Adun DAP Tronoh yang ditahan, atas tuduhan merogol pembantu rumahnya pada bulan Julai tahun ini.

Sejak bila parti rasis cauvinis DAP ini menjadi mahkamah dan para pemimpinnya pula dengan tiba-tiba menjadi peguambela sekaligus hakim?

Kalau kamu sebelum ini berbangga sebagai sebuah parti yang menjulang kedaulatan undang-undang dan berjuang untuk sebuah negara Malaysian Malaysia yang aman damai, harmoni dan selamat, jangan ganggu pihak polis!

Kita jangan lupa kes Siti Noor Aisyah yang ditahan di bawah peruntukan kanun Keseksaan dan SOSMA pada bulan Mac 2016 dan banyak lagi kes-kes yang membabitkan ancaman militan Daesh, Isis, Al Qaeda dan terkini pengganas Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) yang cuba melebarkan pengaruh mereka di negara kita.

DAP yang rasis cauvinis itu nampaknya sedang cuba membina satu persepsi bahawa pihak polis bertindak dengan zalim, terpilih dan sewenang-wenangnya terhadap parti dan para pemimpin DAP dan kononnya parti itu dan para pemimpinnya adalah mangsa permainan politik pihak-pihak tertentu secara tersiratnya.

Dalam soal keselamatan dan pertahanan negara pun masih nak celupar lagi.

Gelagat sumbang DAP ini secara tidak langsung telah membuka mata rakyat Malaysia, bangsa Melayu dan umat Islam tentang apakah sebenarnya ideologi yang diamalkan oleh parti rasis cauvinis itu selama ini.

Bagi spesis kiasu ini, istilah keganasan atau pengganas hanya boleh diaplikasikan atau terpakai ke atas kumpulan selain LTTE sahaja. Pernahkah kita membaca kenyatan para pemimpin DAP mengecam pengganas LTTE atau Israel?

Kenapakah Dr Zakir Naik pula yang dipersalahkan dan diambil tindakan?

Kenapakah pihak PDRM perlu tunduk kepada kehendak DAP?

Kenapa kita perlu percaya dengan propaganda dan khurafat politik DAP?

Secara khusus di sini, kita perlu memberi nasihat, teguran, amaran dan peringatan kepada pihak yang bersahabat, menyanjung, memuja dan bekerjasama apatah lagi mempertahankan tindak-tanduk parti rasis cauvinis ini, bukan sahaja dalam isu SOSMA tapi juga dalam banyak isu lain:

Jangan tertipu dan terpedaya dengan ideologi DAP.

Jangan tergoda dengan kalimat beracun kononnya mereka mencintai keamanan, menyayangi orang-orang Melayu dan inginkan Malaysia Baharu atau Negara Rahmah.

Jangan mencari dalil untuk membenarkan atau menjustifikasikan parti rasis cauvinis itu.

Jangan terlalu asyik mencari keredhaan dan mengambil hati parti itu.

Jangan jatuh hati apabila mereka mendendangkan lirik Aku Cinta Islam.

Jangan lupa, parti rasis ini tidak pernah ikhlas terhadap umat Islam dan bangsa Melayu.

Parti rasis ini perlu diberi peringatan dan amaran supaya tidak melampaui batas atau melanggar sempadan keharmonian hidup bermasyarakat yang berbilang agama, kaum, bahasa dan adat resam ini. Mereka perlu diberi pengajaran bahawa masyarakat dan rakyat Malaysia tidak akan menerima sesekali sikap dan pendirian politik yang mempertahankan keganasan dalam apa pun bentuknya atau dari mana sekali datangnya.

Sekiranya parti rasis cauvinis itu masih berterusan dengan kedegilan dan keangkuhan mereka serta cuba menimbulkan huru hara dan mencabar pihak keselamatan, mereka perlu diharamkan terus.

Jangan main-main dengan keselamatan dan pertahanan negara!

#MasaDepanTanpaDAP

Pengerusi i-Peguam
Mohd Luttfi Abdul Khalid

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2019/10/sosma-pekung-wajah-sebenar-dap-makin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 Dap Mps To Challenge Use Of Sosma On Party Men Accused Of Ltte Links

2 Dap Mps To Challenge Use Of Sosma On Party Men Accused Of Ltte Links

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 354 hits
Ramkarpal Singh and RSN Rayer KUALA LUMPUR DAP MPs Ramkarpal Singh and RSN Rayer will represent four party members including two assemblymen who were recently detained over their alleged links to the now defunct Liberation Tigers of Tamil E...
Kes Ltte 2 Ahli Parlimen Dap Akan Cabar Ahli Parti Ditahan Bawah Sosma

Kes Ltte 2 Ahli Parlimen Dap Akan Cabar Ahli Parti Ditahan Bawah Sosma

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 674 hits
Adun DAP G Saminathan dan P Gunasekaran ditahan atas dakwaan mempunyai kaitan dengan LTTE KUALA LUMPUR Ahli Parlimen DAP Ramkarpal Singh dan RSN Rayer akan mewakili empat ahli parti itu termasuk dua Adun yang ditahan baru baru ini atas dakw...
Pemimpin Dap Dakwa Akta Keselamatan Sosma Tidak Munasabah Desak Dihapuskan

Pemimpin Dap Dakwa Akta Keselamatan Sosma Tidak Munasabah Desak Dihapuskan

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 270 hits
KUALA LUMPUR Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang P Ramasamy meneruskan desakan supaya Akta Kesalahan Keselamatan 2012 dimansuhkan kerajaan secepat mungkin Selain itu pemimpin DAP itu turut menuntut kesemua 12 individu ditahan termasuk du...
Komik Propaganda Pro Komunis Penglibatan Dap Terbongkar Lagi

Komik Propaganda Pro Komunis Penglibatan Dap Terbongkar Lagi

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 972 hits
Kenyataan Lee Chuan How ketua pemuda DAP tentang komik propaganda pro komunis telah dikritik keras oleh pihak netizen Rata ratanya jelek dengan cubaan melepaskan tengkuk sendiri dengan menafikan penglibatan DAP Padahal prakata komik itu dit...
Isultte Dua Adun Dap Ditahan Dibawah Sosma

Isultte Dua Adun Dap Ditahan Dibawah Sosma

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 301 hits
Mengejutkan sekali hari ini bila dua ADUN DAP ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan 2012 ADUN DAP pertama adalah YB Gunasekaren Palasamy yang merupakan ADUN N24 Seremban Jaya Beliau juga merupakan Timbalan Pengerusi DAP Negeri Sembila...
Dr M And Sosma Lawyer Tells Overzealous Dap Leaders Not To Mislead Public

Dr M And Sosma Lawyer Tells Overzealous Dap Leaders Not To Mislead Public

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 253 hits
In their overzealousness to defend colleagues who were arrested DAP leaders must not behave in an insolent manner said lawyer Haniff Khatri Abdulla Cautioning them against making misleading statements which could confuse the public he said ...
Inilah Wajah Sebenar Gadis Cantik Yang Menggayakan Jubah Ketat Hingga Tersembul Asetnya

Inilah Wajah Sebenar Gadis Cantik Yang Menggayakan Jubah Ketat Hingga Tersembul Asetnya

papar berkaitan - pada 20/10/2019 - jumlah : 444 hits
Selepas isu jubah Pahlawan atau jubah sado viral dan menarik perhatian pengguna media sosial minggu lalu kini heboh pula jubah untuk wanita atau muslimah yang disifatkan sebagai jubah telanjang Menerusi foto yang tersebar ia mula menjadi pe...
Kerana Dap Ke Pedas Pegawai Polis E8 Bidas Guan Eng Dengan Kula

Kerana Dap Ke Pedas Pegawai Polis E8 Bidas Guan Eng Dengan Kula

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 378 hits
Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Pengganas Cawangan Khas Bukit Aman Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay menafikan kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng bahawa polis memberi jaminan tiada pemimpin politik DAP yang ditahan selepas ini be...
Kula Links Ltte Dap Allegations To Tanjung Piai By Election

Kula Links Ltte Dap Allegations To Tanjung Piai By Election

papar berkaitan - pada 13/10/2019 - jumlah : 287 hits
DAP vice chairperson M Kulasegaran has linked allegations that DAP supports the Liberation Tigers of Tamil Eelam to the Tanjung Piai by election My party DAP has been smeared yet again with similar allegations just as a by election draws ne...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Menu Tengahari Ikan Talang Goreng Bawang Bendi Tumis Air

Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram