Sniper Al Qas Sam Tembak Tepat Kepala Seorang Askar Is Rael Dari Jarak 1km Buat Dunia Kagum


Sniper Al Qas sam Tembak Tepat Kepala Seorang Askar Is rael Dari Jarak 1KM Buat Dunia Kagum ما شاء الله | Ekoran pembu nuhan warga Palestin oleh askar Is rael di sempadan, berlaku rusuhan. Dan siapa sangka askar Is rael lari pecut selepas seorang darinya ditembak tepat di kepala dari jarak 1km oleh sniper Gaza. Allahu. Tolong jangan abaikan artikel ni. Ada VIDEO.
ASKAR ISR.AEL KENA TEMB.AK DI KEPALA OLEH SNI.PER DARI GAZA
Video askar Israel ditembak sniper ada di hujung artikel. Sebuah stesen televisyen di Lebanon menyiarkan rakaman video yang menunjukkan tentera dari Pasukan Pertahanan Israel (IDF) yang terkena tembakan sniper (penembak hendap) Gaza di bahagian kepala.
Tentera itu mengalami kecederaan ringan, kerana kepalanya dilindungi oleh helmet tempur yang paling terkini. Namun ia cukup menggentarkan seluruh tentera Israel.
Kejadian itu sebenarnya berlaku pada 22 Januari 2019 lalu, tetapi rakaman video baru disiarkan semalam. Menurut stesen televisyen Al-Mayadeen, sniper yang hampir membunuh tentera Zionis itu berasal dari kumpulan Gerakan Jihad Islam Palestin.
Tentera IDF yang kepalanya ditembak oleh peluru sniper Gaza adalah komander dari Briged Payung Terjun. Kejadian itu berlaku ketika rusuhan berlaku di sempadan selatan Gaza.
Dalam video yang disiarkan semalam di seluruh dunia, tentera IDF pada mulanya melepaskan tembakan dari benteng di seberang sempadan Gaza. Seketika kemudian, suara tembakan didengar, dan peluru tembakan dari Gaza mengenai helmet tempur tentera tersebut.
Asap berkepulan dan serpihan peluru melantun jatuh selepas terkena helmet tempur. Askar itu kemudian memegang kepalanya dan berlindung. Jarak tembakan dianggar sejauh 1km. Sniper tersebut tidak dapat dikesan.

Kumpulan Jihad Islam mengesyaki sniper itu adalah dari anggota sayap ketenteraan kumpulan Saraya al-Quds dan merupakan sebahagian dari tentera Al Qassam yang digeruni Zionis.
“Serangan kumpulan itu tidak dapat dielakkan setelah pegawai (IDF) menembak para penunjuk perasaan, kerana darah kita bukan murah,” kata jurucakap Jihad Islam Palestin Daoud Shehab kepada Al-Mayadeen, yang dipetik dari Times of Israel pada Isnin (02/04/2019) .
Beliau berkata tujuan rakaman video itu adalah untuk mendedahkan beberapa pelanggaran setiap hari oleh tentera Israel terhadap “hak asasi manusia Palestin yang paling asas”.
“Terdapat kesepakatan di kalangan rakyat Palestin dalam memberi tindak balas kepada sebarang pencerobohan Israel,” kata Shehab.
Tentera Israel yang cedera di kepala dibawa ke Pusat Perubatan Soroka untuk dirawat. Menurut pihak berkuasa perubatan, luka kepala dibalut, dan dia dibenarkan pulang ke rumah beberapa jam kemudian.
Serangan yang berlaku di tengah-tengah ketegangan yang meningkat membuatkan Israel mengancam untuk melancarkan perang baru di Gaza. Pihak berkuasa Gaza kemudian mengutuk tembakan itu dan melancarkan siasatan untuk mencari siapa yang berada di belakangnya.
Menjawab serangan oleh sniper, sebuah kereta kebal IDF memusnahkan pos pemerhatian Hamas di timur Gaza, berhampiran kem pelarian el-Bureij. Beberapa jam kemudian, Angkatan Udara Israel menyasarkan tapak Hamas lain di kawasan pantai.
Menurut Hamas, salah seorang pasukannya terbunuh dalam serangan kereta kebal Israel dan dua anggota lain cedera.
Pada hari Ahad, Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu memberi amaran kepada Hamas bahawa tenteranya akan melancarkan serangan melainkan kekerasan di sepanjang sempadan Gaza berakhir. Menurutnya, tanpa mengira pilihan raya Israel yang akan diadakan pada 9 April ini.
Video Askar Israel Ditembak Kepala oleh Sniper Di Sempadan Palestin

Al-Mayadeen has published a video showing the moment an #IDF officer was shot along the #Gaza border the other week by sniper fire. The bullet struck his helmet pic.twitter.com/ow3F1ex1tC
— Anna Ahronheim (@AAhronheim) February 3, 2019


Sumber: Laicikang
The post Sniper Al Qas sam Tembak Tepat Kepala Seorang Askar Is rael Dari Jarak 1KM Buat Dunia Kagum ما شاء الله appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/sniper-al-qas-sam-tembak-tepat-kepala-seorang-askar-is-rael-dari-jarak-1km-buat-dunia-kagum/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kagum Semangat Ibu Ini Daripada 4 Orang Anak 3 Disleksia Seorang Lagi Belum Pasti

Kagum Semangat Ibu Ini Daripada 4 Orang Anak 3 Disleksia Seorang Lagi Belum Pasti

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 515 hits
Kagum dengan semangat ibu kepada 4 orang anak ini yang 3 daripadanya disahkan disleksia dan anak keempatnya masih belum dapat disahkan lagi sama ada ada ciri disleksia atau pun tak kerana masih kecil Menurut Puan keistimewaan yang dimiliki ...
Dua Juruterbang Hawk Tudm Catat Rekod Dunia Terbang Lama

Dua Juruterbang Hawk Tudm Catat Rekod Dunia Terbang Lama

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 496 hits
Panglima Tentera Udara Jen Datuk Seri Affendi Buang menyaksikan Penasihat Kanan Ketenteraan BAE Sir Andrew Pulford menyampaikan pengiktirafan kepada Mejar Fairul Mohd Rustam dan Mejar Zulkifli Mohamad Foto Bernama LANGKAWI 28 Mac Dua jurute...
Ahli Parlimen Sandakan Datuk Stephen Wong Meninggal Dunia

Ahli Parlimen Sandakan Datuk Stephen Wong Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 388 hits
SANDAKAN Menteri Kesihatan dan Kesejahteraan Rakyat Sabah Datuk Stephen Wong Tien Fatt meninggal dunia pagi tadi dipercayai akibat serangan jantung Seorang ahli sayap Wanita DAP Sabah memberitahu melalui sistem pesanan ringkas Tien Fatt 64 ...
Ohzarina Ibu Terkecil Di Dunia

Ohzarina Ibu Terkecil Di Dunia

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 331 hits
Masa ini stacey tengah mengandung Ini kes tahun 2009 Seorang ibu dikenali sebagai Stacey Herald berusia 36 tahun yang berasal dari Kentucky USA Stacey seorang ibu yang terkecil di dunia Tingginya hanya 2 kaki 4 inci Walaupun doktor telah me...
Sempat Dirawat Di Rs Polri Eks Asisten Ivan Gunawan Meninggal Dunia

Sempat Dirawat Di Rs Polri Eks Asisten Ivan Gunawan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 246 hits
Kata Argo AJA sempat mendapatkan perawatan sebelum menghembuskan nafas terakhirnya
Kamera Padat Paling Kecil Di Dunia Sony Rx0 Ii Bakal Hadir Untuk Pasaran Tempatan

Kamera Padat Paling Kecil Di Dunia Sony Rx0 Ii Bakal Hadir Untuk Pasaran Tempatan

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 264 hits
Sony ialah sebuah jenama yang cukup terkenal untuk peranti peranti elektronik mereka termasuklah televisyen peranti pintar dan juga kamera Hari ini Sony Malaysia telah mengumumkan bahawa kamera padat terbaru dan paling kecil mereka Sony RX0...
Dunia Sedang Bersedia Menghadapi Krisis Ekonomi Baru

Dunia Sedang Bersedia Menghadapi Krisis Ekonomi Baru

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 308 hits
Pada masa ini tiada bank pusat utama sedang bersedia untuk menaikkan kadar faedah ancaman kemelesetan akan menyumbang kepada kejatuhan kadar pasaran Perubahan kedudukan bank pusat kepada pendirian yang lebih lembut menyebabkan pertumbuhan p...
Doa Agar Diperbaiki Urusan Agama Dan Dunia

Doa Agar Diperbaiki Urusan Agama Dan Dunia

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 393 hits
Doa ini patut dihafal agar urusan agama dunia dan akhirat bisa bertambah baik
Kera Jaan Malaysia Hub Komedi Dunia

Kera Jaan Malaysia Hub Komedi Dunia

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 402 hits
Dah tentu kelapa sawit dah tak untung hingga kena tanam buloh nenas belakang rumah nelayan dan toreh dalam hujan Syukur Atok promosi ambil dua sudu minyak kelapa sawit Sawit muda Muga kereh arteri rakyat Malaysia dan ramai akan bayar perkhi...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kenapa Media Takut Sebut Gomo Kini Rapat Dengan Mahathir

Di Mana Letaknya Negeri Syam Sekarang

Influencer Marketing For Businesses

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Buah Sukun 6 Khasiat Yang Tak Ramai Orang Tahu