Skandal Mbi Wavpay Menanti Penjelasan Amirudin



WOW, lagi aku korek, lagi banyak tahi aku jumpa dalam skandal MBI-Wavpay Fintech ni.
Rupa-rupanya syarikat Wavpay Fintech Holding Sdn Bhd yang MBI lantik sebagai pelaksana Program Insan ni, kewangan dia memang hampeh.
Bila aku dapat penyata kewangan beraudit syarikat Wavpay Fintech, aku terkejut gila weh. Macam mana syarikat ni boleh dipilih.
Okey, kau orang tahukan, total peruntukan Selangor beri untuk program ni, adalah RM12 juta untuk konvensional dan RM9.6 juta untuk Islamic. Total yang Waypay Fintech akan dapat RM21.6 juta.
Wavpay Fintech ni pula, hanya didaftarkan pada 8 Julai 2021. Penyata Kewangan Beraudit yang aku dapat, menunjukkan pada tahun berakhir 31 Disember 2021, syarikat ni catat kerugian terkumpul RM5,180.
To be fair, aku rasa dia baru setup company dan kerugian tu hanya kos pengurusan atau setiausaha syarikat. Maknanya syarikat ini belum mulakan apa-apa perniagaan. Memang zero revenue.
Jadi persoalan aku kepada Amirudin Shaari dan Teng Chang Kim,
Apa asas pemilihan sebuah syarikat baru, didaftarkan pada 8 Julai 2021, langsung tiada sebarang pendapatan, beralamat di Pulau Pinang, dipilih melaksanakan dua program penting Kerajaan Negeri Selangor?
Kronologi dia macam ini untuk kau orang faham,
Pertama, MBI Selangor pada 14 Februari 2022 telah tandatangan perjanjian dengan Wavpay Fintech untuk merekabentuk sistem e-dompet Negeri Selangor.
Biasa projek macam ini dia akan develop dengan kos dia, lepas itu dia akan charge per transaksi. Kau orang bayangkan rakyat Selangor nanti kalau guna e-dompet ni, masyuklah syarikat ni?
Kedua, pada 29 April 2022, beberapa wakil Kerajaan Negeri Selangor telah dilantik sebagai Pengarah syarikat Wavpay Fintech. Aku rasa masa ni kut, MBI beli saham 49 peratus daripada syarikat ni.
Setakat hasil carian aku tiada sebarang pengumuman berapa MBI bayar untuk saham 49 peratus ni. Tapi peliklah kan, syarikat baru, tak ada hasil, MBI beli share dan beri projek negeri.
Ketiga, pada 21 Oktober 2022 Wavpay Fintech ni sign agreement dengan AmGeneral Insurance untuk buat program Insan untuk rakyat Selangor bernilai RM21.6 juta?
Dalam masa sama kau orang tahu tak, anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) Selgate Corporation Sdn Bhd (milik PKNS 100 peratus) adalah sebuah syarikat berpengalaman dalam bidang perubatan dan insuran.
Anak syarikat Selgate iaitu Selcare Insurance pula sedang menguruskan Skim Insuran Peduli Sihat Kerajaan Negeri Selangor. Tak cukup pengalaman ke syarikat PKNS sedia ada ni Amirudin woi?
Kenapa kau tak pakai saja anak syarikat PKNS yang memang ada pengalaman dalam bidang insuran dan perubatan? Tetapi kau beli share dalam syarikat entah siapa-siapa, kau beri dia projek, sekarang dia buat tahi curi data rakyat Selangor dan scam Kerajaan Selangor dengan daftar orang dah meninggal dan tanpa persetujuan.
Jawab Amirudin, jangan tak jawab!
NURUL ISLAM MOHAMED YUSOFF


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2023/08/25/skandal-mbi-wavpay-menanti-penjelasan-amirudin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amirudin Saman Sanusi Berkaitan Dakwaan Skandal Projek Sungai Klang

Amirudin Saman Sanusi Berkaitan Dakwaan Skandal Projek Sungai Klang

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 227 hits
SHAH ALAM 31 Ogos Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari memfailkan saman terhadap Menteri Besar Kedah Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor berhubung dakwaannya mengenai projek pembersihan Sungai Klang Amirudin 43 selaku plaintif mem...
Amirudin Dilantik Mb Selangor Penggal Kedua

Amirudin Dilantik Mb Selangor Penggal Kedua

papar berkaitan - pada 21/8/2023 - jumlah : 173 hits
Amirudin Shari mengangkat sumpah jawatan menteri besar di hadapan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah PETALING JAYA Adun Sungai Tua Amirudin Shari dilantik sebagai menteri besar Selangor untuk penggal kedua Naib presiden PKR itu a...
Ph Selangor Sepakat Sokong Amirudin Sebagai Calon Mb

Ph Selangor Sepakat Sokong Amirudin Sebagai Calon Mb

papar berkaitan - pada 19/8/2023 - jumlah : 232 hits
Pemimpin Pakatan Harapan Selangor secara konsensus menyokong Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Tua Datuk Seri Amirudin Shari sebagai Menteri Besar Pengerusi Parti Amanah Negara Selangor Ir Izham Hashim berkata perkara itu turut dimaklumkan ...
Speaker Diumum Serentak Sidang Dun Selangor Bulan Depan Kata Amirudin

Speaker Diumum Serentak Sidang Dun Selangor Bulan Depan Kata Amirudin

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 215 hits
Nama speaker DUN Selangor akan diumumkan selepas sambutan Hari Malaysia serentak dengan sidang pertama kata Menteri Besar Selangor Amirudin Shari SHAH ALAM Nama speaker Dewan Undangan Negeri Selangor akan diumumkan serentak pada mesyuarat p...
Rizam Wakil Bn Dalam Exco Selangor Amirudin Kekal Mb

Rizam Wakil Bn Dalam Exco Selangor Amirudin Kekal Mb

papar berkaitan - pada 21/8/2023 - jumlah : 204 hits
FMT ReportersSelain Rizam Ismail antara muka baharu dalam pentadbiran negeri termasuk Najwan Halimi Jamaliah Jamaluddin dan Fahmi NgahPETALING JAYA Adun Sungai Air Tawar Rizam Ismail dari Barisan Nasional dijangka mengangkat sumpah sebagai ...
Amirudin Takes On 5 Portfolios In Executive Council

Amirudin Takes On 5 Portfolios In Executive Council

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 78 hits
Selangor menteri besar Amirudin Shari has unveiled the portfolios of his state executive council with the Sungai Tua assemblyman taking on five portfolios Amirudin will chair the state committees for land and natural resources development f...
Amirudin Sues Sanusi For Defamation

Amirudin Sues Sanusi For Defamation

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 164 hits
The Selangor menteri besar takes his opposite number to court claiming RM10 million for Sungai Klang river cleaning project scandal allegations Selangor menteri besar Amirudin Shari has sued his opposite number in Kedah Sanusi Nor for defam...
53 Tempat Makan Menarik Di Melaka Restoran Sedap Best

36 Tempat Makan Menarik Di Kajang Syurga Makanan Best Untuk Foodie

30 Tempat Makan Menarik Di Langkawi Restoran Paling Best

5 Sensational Cycles From Bonhams Summer Sale

Pengaruh Skrin Kepada Remaja

Dalam Jkom Ada Penentang Kerajaan

Prapesan Bespoke Jet Bot Combo Steam Today Pembersih Udara Pintar Samsung Percuma

Seterika Philips Rosak



10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3

Pakej Halal Murah Acheh Pulau Sabang Indonesia 4H 3M Tahun 2024

10 Filem Korea Terbaru Best 2023 2024 Boleh Tonton Secara Online


Set Mini Kitchen Dambaan Anak Anak Baik Atau Tidak

Dari Kecil Minat Memancing

Lirik Lagu Kembalilah Fathi Saleem

Ibu Pinjaman

Kintani Cangguang Chord

Adikkk Layu Di Taman Anganku Chord