Sisa Sifar Di Rumah Bersama Mission Foods


Masalah Pembaziran Makanan Kadang kala di rumah, makanan yang dimasak tidak mampu untuk dihabiskan oleh seisi keluarga. Lalu, makanan lebihan akan disimpan di peti sejuk. Dalam 2 atau 3 hari, makanan akan dijamah oleh ahli keluarga yang lapar (dan terdesak). Itupun, kalau lah ada orang yang makan. Bagaimana pula jika tidak dimakan orang? Ke tong sampah lah jawabnya. Begitulah al kisah si makanan lebihan.
Inilah permasalahan yang Mission Foods ingin selesaikan. Menurut United Nations Food and Agricultural Organisation, di Malaysia sahaja, terdapat 15,000 tan makanan yang dibuang dalam satu hari. 20% daripada jumlah makanan tersebut masih elok untuk dimakan. Malah, belum disentuh lagi!
Jadi, adakah cara untuk kita selesaikan masalah ini?
 
Pelancaran Kempen #FoldoverYourLeftover
Sempena Hari Makanan Sedunia pada 16 Oktober, Mission Foods telah bergabung kuasa dengan Cef Selebriti Sarah Benjamin di dalam kempen “Foldover Your Leftovers” untuk mengurangkan pembuangan makanan lebihan.
Kempen ini bercita-cita untuk menggalakkan kreativiti dalam kalangan pengguna dalam memberi peluang kedua pada makanan lebihan.
Hasil usaha sama Cef Selebriti Sarah Benjamin dan Mission Foods, terdapat cara untuk pastikan makanan lebihan tidak dibuang begitu sahaja! Cef Sarah telah mencipta 12 resipi kreatif yang melibatkan sajian-sajian lazim dihidangkan di rumah-rumah masyarakat Malaysia. 
Dengan menggunakan roti pita, wrap dan juga naan keluaran Mission, makanan lebihan kelihatan seperti makanan baru.
Antara resepi-resepi yang dipamerkan pada hari pelancaran kempen ialah foldover kari bersama sayuran herba, roti pita satay bersama hummus kacang tanah dan nasi ayam Schezuan bersama halia pedas dan sos daun bawang.
 
Misi Mission Menurut Randall Tan, Pengurus Jenama untuk Mission Foods South Asia menyatakan bahawa kempen Foldover Your Leftovers ini bertujuan untuk mengurangkan kadar makanan buangan harian di Malaysia.
Oleh itu, beliau menambah, “Melalui kempen ini, kami ingin menunjukkan cara-cara yang mudah untuk menggunakan semula makanan lebihan mengguna produk kami.”
Daripada semua resepi yang disediakan, ternyata penyediaan makanan lebihan tidak semestinya perlu menjadi suatu yang membosankan. Malah, anda boleh memperbaharui cara penyediaan mengikut kreativiti dan citarasa tersendiri.
Seperti yang ditunjukkan oleh Cef Sarah Benjamin, lebihan hummus anda boleh menjadi bahan utama dalam penyediaan resepi roti pita satay ciptaan beliau.

“Menjadi kreatif dan mempuyai keterbukaan minda terhadap makanan lebihan mungkin akan memberi jalan kepada hidangan baru yang menarik!” bilang Cef Sarah.
Siapa sahaja sangka kari semalam boleh bertukar menjadi hidangan enak untuk hari seterusnya? Hanya perlu menjadi berani dan kreatif! Itulah konsep yang cuba disampaikan oleh Mission Foods.
 
Buku Resepi Edisi Terhad
Buku resepi edisi terhad yang mengandungi 12 resepi akan mula dipasarkan di pasar raya tertentu bermula dari bulan November. Anda boleh mendapatkan resepi-resepi ciptaan Cef Sarah Benjamin tersebut dengan setiap pembelian dua produk keluaran Mission.
Dengan panduan resepi yang diberi, anda tidak perlu lagi membuang makanan lebihan di dalam peti sejuk anda. Dengan Mission Foods, anda hanya perlu #FoldoverYourLeftovers. Jangan lupa untuk kreatifkan diri anda!
The post Sisa Sifar Di Rumah Bersama Mission Foods appeared first on Butterkicap.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.butterkicap.com/bisnes-makan/learn-grow/sisa-sifar-di-rumah-bersama-mission-foods

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sarah Benjamin Dan Mission Foods Bergabung Untuk Kempen Zerowaste

Sarah Benjamin Dan Mission Foods Bergabung Untuk Kempen Zerowaste

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 230 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Bukan rahsia lagi bahawa rakyat Malaysia suka makan tetapi adakah korang tahu bahawa kita selalu membazir sekitar 15 000 tan makanan setiap hari Me...
Video Sisa Serpihan Satelit Di Angkasa Jatuh Di Rumah Lelaki Ini

Video Sisa Serpihan Satelit Di Angkasa Jatuh Di Rumah Lelaki Ini

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 173 hits
Lazimnya sekiranya sesebuah satelit di angkasa sudah mencapai tahap tamat tempoh atau uzur pihak kerajaan atau negara yang memiliki satelit berkenaan akan mengambil jalan mudah dengan meletupkannya di angkasa Oleh itu sampah sampah angkasa ...
5 Cara Mengolah Pisang Kematangan Yang Ada Di Rumah

5 Cara Mengolah Pisang Kematangan Yang Ada Di Rumah

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 242 hits
5 Cara mengolah pisang kematangan yang ada di rumah Misalnya saja dibuat milkshake bolu pisang atau pancake Karena daging buah pisang sudah dihancurkan tentunya bagian yang benyek dan sudah berwarna coklat tidak akan terlihat lagi
Kerja Sambilan Online Di Rumah Tanpa Modal Freelance

Kerja Sambilan Online Di Rumah Tanpa Modal Freelance

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 377 hits
Peluang Kerja Sambilan online di Rumah Tanpa Modal Ini peluang untuk anda menjana pendapatan dari rumah Ketahuilah peluang kerja online sambilan di rumah ini benar benar wujud Malah telah mula popular sejak kerajaan di bawah selia Malaysia ...
Rumah Antik Di Windmill Pd Farm Port Dickson

Rumah Antik Di Windmill Pd Farm Port Dickson

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 699 hits
Kalau anda ke Port Dickson jangan lupa untuk singgah di Windmill PD Farm Bagi saya ia satu lokasi atau tempat menarik terbaru yang best untuk membawa anak anak ketika bercuti ke destinasi pelancongan terkenal di Negeri Sembilan ini Dalam Wi...
Tips Elak Debu Di Rumah

Tips Elak Debu Di Rumah

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 440 hits
Hi korang Debu rumah biasanya berkumpul di kasut bantal kerusi peralatan rumah yang terbiar lama dan banyak lagi Ia juga termasuk permainan kanak kanak serta peralatan lain yang sering terlupa di cuci Bab debu atau habuk ni memang SA sensit...
Rumah Agam Turki Kini Istimewa Di Mata Warga Asing

Rumah Agam Turki Kini Istimewa Di Mata Warga Asing

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 305 hits
Rumah Agam Turki Kini Istimewa Di Mata Warga AsingDERETAN rumah rumah agam yang tersergam indah di sepanjang perairan selat Eropah dan Asia itu kelihatan begitu gah
Resmi Kerja Sama Btn Beri Kemudahan Kredit Rumah Ke Pengurus Dan Anggota Koi

Resmi Kerja Sama Btn Beri Kemudahan Kredit Rumah Ke Pengurus Dan Anggota Koi

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 215 hits
Direktur Utama Bank BTN Maryono mengatakan melalui kerja sama ini pihaknya memberikan beragam kemudahan untuk memiliki rumah bagi para pengurus dan anggota termasuk para atlet berprestasi yang dinaungi KOI
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Makan Laksa Di Kedai Makan Laksa Pokok Limau Kuala Kangsar Perak

The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek