Siasat Segera Syed Saddiq Mana Hilangnya Rm50 Juta Milik Ypc


Pergerakan Pemuda UMNO Kuala Selangor menggesa pihak berkuasa, polis dan Jabatan Peguam Negara menyegerakan siasatan kes rasuah membabitkan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.
Ketua Penerangannya, Aemierulrizaki Rambli menegaskan, kehilangan wang tunai RM250,000 yang disimpan Syed Saddiq di kediamannya perlu dipandang serius apatah lagi ia bersangkutan penemuan wang tunai RM600,000 di kediaman dua pemimpin Armada, Jun lalu.
“Saya menggesa Peguam Negara dan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mengambil berat tentang kes ini dan kita mahu kes ini disegerakan siasatannya.
“Kalau dapat bukti yang cukup, kita minta terus didakwa untuk kita tahu apa sebenarnya berlaku. Kita juga nak tahu ke mana perginya duit-duit sebegitu banyak dilaburkan.
“Adakah duit ini dilaburkan dalam pemilihan parti Bersatu sebelum ini atau duit ini dilaburkan untuk kepentingan peribadi,” katanya melalui Facebook Live miliknya, hari ini.
Semalam, ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Mohd Razlan Rafii mempersoalkan kedudukan dana sebanyak RM50 juta yang telah diperuntukkan kepada Syed Saddiq semasa beliau menjadi Menteri Belia dan Sukan untuk membangunkan 222 Youth Power Club (YPC) di seluruh negara.
Walaupun banyak kes membabitkan Syed Saddiq melibatkan jutaan ringgit, namun Kerajaan Perikatan Nasional (PN) dilihat sangat lemah mengambil tindakan undang-undang.
Ini memberi gambaran seolah-olah Syed Saddiq kebal dengan tindakan undang-undang dan dilindungi oleh individu tertentu sebagai balasan sokongan Ahli Parlimen Muar itu kepada Muhyiddin.
Dalam pada itu, Aemierulrizaki juga melahirkan kebimbangan apabila tular di media sosial mengenai surat Syed Saddiq kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memohon dana tambahan bagi tujuan YPC.
“Beberapa minggu lepas, terbongkar pula surat bertarikh 6 Ogos 2019 daripada Syed Saddiq kepada Perdana Menteri ketika itu Dr Mahathir meminta peruntukan tambahan sebanyak RM5 juta untuk projek yang sama.

“Jadi kita mempersoalkan siapa dalang di sebalik YPC sedangkan surat itu daripada daripada Syed Saddiq sendiri,” katanya.
Katanya lagi, Peguam Negara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu segera membuat pendakwaan terhadap pemimpin Armada lain yang menyimpan wang tunai RM600,000 di kediaman mereka, Jun lalu.
“Presiden YPC Rafiq, Hakim Razali merupakan Bendahari Armada di bawah pimpinan Syed Saddiq ketika itu.
“Selepas pihak SPRM mengesyaki penyelewengan dalam akaun sayap Pemuda Bersatu itu, Rafiq Hakim ditahan dan dia dijumpai bersama dengan wang tunai RM600,000.
“Kesemua kes ini adalah berkaitan dengan dana begitu besar melibatkan wang yang diperuntukkan oleh kerajaan yang digunakan atas nama YPC, lebih RM50 juta peruntukan diberikan kepada Syed Saddiq kononnya untuk belia,” katanya lagi. MG
The post Siasat segera Syed Saddiq, mana hilangnya RM50 juta milik YPC appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/09/20/siasat-segera-syed-saddiq-mana-hilangnya-rm50-juta-milik-ypc/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Yoursay Dr M Vs Syed Saddiq Zoomers Are The Future

Yoursay Dr M Vs Syed Saddiq Zoomers Are The Future

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 196 hits
YOURSAY The world belongs to the young not the old who can t change IndigoTrout2522 Syed Saddiq Syed Abdul Rahman s response to Dr Mahathir Mohamad is appropriate and will be well received by the rakyat Too many in the older generations reg...
Yoursay Many Boomers Too Are With Syed Saddiq

Yoursay Many Boomers Too Are With Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 173 hits
YOURSAY Now nearing 80 I hope to see this young man achieve his dream of uniting all M sians Malaysia Bharu Whatever said about Syed Saddiq Syed Abdul Rahman he has stood steadfastly against the schemers and traitors in Bersatu and proven t...
Syed Saddiq Menyerahkan Pendaftaran Muda Ke Ros

Syed Saddiq Menyerahkan Pendaftaran Muda Ke Ros

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 217 hits
PUTRAJAYA Bekas Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman hari ini mengemukakan permohonan untuk mendaftarkan parti politik baru itu Perikatan Bersatu Demokratik Malaysia di Pendaftar Pertubuhan Syed Saddiq bekas ketua Bersatu A...
Syed Saddiq Daftar Muda Sebagai Parti Politik Hari Ini

Syed Saddiq Daftar Muda Sebagai Parti Politik Hari Ini

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 247 hits
Anggota Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata dia akan mendaftarkan Muda sebagai sebuah parti politik hari ini Dalam wawancara dengan stesen radio BFM hari ini Syed Saddiq berkata Muda akan menjadi parti politik Malaysia perta...
Of Politics Syed Saddiq And A Truly Colour Blind Malaysia

Of Politics Syed Saddiq And A Truly Colour Blind Malaysia

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 216 hits
The formation of Malaysia set the right framework in terms of political arrangements and administrative matters for Malaya Sarawak and Sabah A young and vibrant multiracial multicultural and multireligious country ready to move forward had ...
Parti Syed Saddiq Pecahkan Undi Terutama Melayu Tun M

Parti Syed Saddiq Pecahkan Undi Terutama Melayu Tun M

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 289 hits
16 total views 16 views today SHAH ALAM Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa parti anak muda yang akan ditubuhkan oleh bekas Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman akan memecahkan sokongan pengundi terutama ...
Mahathir I Told Syed Saddiq Not To Further Divide Malay Votes

Mahathir I Told Syed Saddiq Not To Further Divide Malay Votes

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 254 hits
INTERVIEW Last week Dr Mahathir Mohamad was criticised for his pessimistic view on a new political party that his protege Syed Saddiq Abdul Rahman is working to set up The former prime minister said then that he does not believe the multira...
Kami Harap Parti Muda Tidak Dibayangi Parti Politik Sedia Ada Netizen Mahukan Perubahan Sokong Usaha Syed Saddiq

Kami Harap Parti Muda Tidak Dibayangi Parti Politik Sedia Ada Netizen Mahukan Perubahan Sokong Usaha Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 241 hits
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman hari ini mengemukakan permohonan pendaftaran parti Ikatan Demokratik Malaysia kepada Jabatan Pertubuhan Syed Saddiq mengingatkan jika terdapat sebarang halangan untuk mendaftarkan parti itu ia pasti akan mengun...
Parti Baru Syed Saddiq Muda Akan Didaftar Hari Ini

Parti Baru Syed Saddiq Muda Akan Didaftar Hari Ini

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 404 hits
686 total views 686 views today Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman akan mendaftarkan parti baharunya yang dinamakan Muda di Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia hari ini Syed Saddiq yang juga Bekas Ketua Armada Nasional Ber...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom

Aktivis Gagal Rayu Mohon Cabar Keputusan Ag Tak Dakwa Muhammad Zamri Vinoth Dan Firdaus Wong

What Are The Chances That Anwar Will Honour His Promise To Raise The Salary Of Civil Servants

Is The Government Getting Paranoid About The Media

Bila Rakyat Kurang Faham Jangan Kata Lantaklah Ka Siong