Siapakah Jasmin Loo Sarawak Report Part 2






Hollywood Groupie
Penyelidikan berterusan pasukan Sarawak Report telah menemui bukti penglibatan Jasmine Loo yang lebih mendalam bukan sahaja dalam kecurian berterusan 1MDB tetapi dalam kehidupan sosial Jho Low.
 Ia adalah untuk menjadikan Loo telah dilantik sebagai penandatangan utama kepada Syarikat Tanore Finance yang ditubuhkan atas nama seorang lagi sekutu Jho Low, Eric Tan, di Singapura pada 2013. Peranannya adalah untuk memindahkan wang yang diperoleh daripada terbitan bon Goldman Sachs 1MDB (terdapat tiga terbitan bon sedemikian berjumlah $6.5 bilion 2012-13) ke dalam satu lagi akaun bank peribadi Najib di KL
 Ia juga telah menunjukkan bahawa dia memainkan peranan penting sebagai peguam Jho Low semasa merangka isu bon yang berniat rasuah, menghadiri mesyuarat penting di London, Los Angeles dan News York di mana rakan usaha sama teras merangka skim mereka dan berkongsi keyakinan tentang siapa yang akan menjadi. disogok untuk mencuri lebih separuh wang yang dikumpul atas nama membiayai projek pembangunan Malaysia.
 Satu-satunya yang termasuk dalam mesyuarat rahsia kecil itu ialah dua eksekutif Goldman Sachs yang kini telah didapati bersalah atas kecurian dan penipuan ini (Roger Ng Malaysia dan ketua Asia Tenggara Tim Leissner) Jasmine Loo, dan Jho sendiri.
 Begitulah peranan Jasmine yang dipercayai dan penting sebagai seorang peguam yang bersedia untuk menandatangani dokumentasi rasuah untuk memudahkan kecurian ini, bertindak atas kapasitinya sebagai peguam bela untuk 1MDB. Ganjarannya, seperti yang didokumenkan oleh Jabatan Kehakiman AS dan penyiasat FBI, adalah bayaran berjumlah jutaan dolar yang dipindahkan ke akaun River Dee miliknya di Falcon Bank yang terkenal, mengubah slip seorang graduan undang-undang muda menjadi seorang wanita yang kaya raya.
 Malah, kebanyakan episod yang kini telah terungkai dalam perjalanan rompakan ini melibatkan Jasmine menandatangani dokumen penting yang mengesahkan sifat ‘sah’ pemindahan bank 1MDB.
 Oleh itu, agak mengejutkan apabila notis pertama ‘Dikehendaki’ dikeluarkan oleh pasukan petugas Malaysia ke dalam skandal itu berikutan pendedahan asal Sarawak Report mengenai rompakan PetroSaudi pada Februari 2015 Loo adalah salah seorang daripada dua yang diburu. Seorang lagi ialah Casey Tang, seorang lagi sekutu Jho Low yang telah dilantik sebagai pengurusan kanan di 1MDB.
 Pukat tunda media sosial sementara itu mendedahkan bahawa dalam proses menjadi salah seorang penjahat profesional utama yang sangat penting untuk kejayaan Jho Low mencuri sejumlah $5 bilion, Jasmine telah memasuki lingkungan rakannya dan telah menjadi sebahagian daripada 'set Hollywood'nya.
 Dia adalah penting dalam litar parti yang diusahakan oleh penipu itu kerana dia berusaha untuk menarik perhatian rakan usaha sama masa depan semasa dan berpotensi dengan membelanjakan sejumlah besar wang tunai di kelab malam menghantui di Vegas, San Tropez, Sydney dan LA.
 Jasmine telah dipaparkan di Facebook selewat-lewatnya Krismas 2015 (bersama dengan penerbit bersama Riza Aziz di Wolf of Wall Street, Joey McFarland) pada percutian ski di Perancis bersama pasangan selebriti Alicia Keys dan Swizz Beatz. Pasangan itu telah dibayar jumlah yang menggelikan oleh Jho Low untuk pelbagai rutin persembahan dan menyifatkan rakan parti ski mereka sebagai "keluarga"
Percutian lain bersama-sama termasuk perjalanan ke Whistler. Loo membeli sebuah apartmen mewah di East 22nd Street pada 2014 dengan harga $4.5 juta yang mengagumkan.
 Walaupun selepas skandal itu pecah dan mereka semua bersembunyi, Jasmine muncul sebagai penderma utama (bersama dengan Ketua Pegawai Eksekutif Aabar yang dipenjarakan Mohamed al Husseiny) kepada bola amal New York Jho Low pada November 2015 yang dibintangi … Alicia dan Swizz.
 Kemudian, seperti yang lain, dia menghilangkan diri pada hari-hari selepas penerbitan akhbar PetroSaudi oleh Sarawak Report. Kami kini tahu bahawa dia, seperti keluarga Jho, lingkaran dalaman dan rakan usaha sama lain yang berkompromi berusaha terlebih dahulu untuk mendapatkan pasport di Cyprus dan berlindung di pelbagai tempat selamat di tempat seperti Thailand dan Korea Selatan (Jho masih mengembara ke Teluk dan sememangnya dalam Britain dan Eropah untuk beberapa bulan akan datang).
 Walau bagaimanapun, akhirnya, apabila jaringan ditutup dan kemasyhuran global menjadikan perjalanan mustahil, seluruh rombongan berlindung melintasi teluk dari ibu pejabat Jho di Hong Kong di pusat perjudian Macau.
 Di sana, rombongan itu pada umumnya kekal di bawah perlindungan 'orang besar' tempatan yang difahamkan mempunyai pengaruh yang besar di peringkat tertinggi kerajaan di Republik China yang 'tidak boleh rosak'.
Kehidupan pasti terasa tidak tertanggung untuk kumpulan itu, terperangkap dalam barisan parti yang kini kekal di kubu puncak bukit mereka. Visa kehabisan dan jelas percubaan sedang dibuat untuk membeli perjanjian yang akan membebaskan mereka semua.
 Tahun lepas di bawah kerajaan rampasan kuasa pintu belakang, bekas Peguam Negara Najib yang dihina, Apandi Ali, secara mengejutkan merundingkan percubaan luar biasa dalam perjanjian dengan kerajaan Malaysia untuk memberi kekebalan kepada kumpulan itu sebagai balasan kira-kira setengah bilion dolar (wang yang belum diperolehi yang disembunyikan oleh Jho Low).
 Firma guaman Jho di New York, Kobre & Kim, sama-sama menghairankan datang ke KL untuk menjadi perantara pengaturan ini yang gagal apabila orang ramai mendengarnya.
 Dengan harapan terakhir itu musnah dan kembalinya kerajaan PH nampaknya terdesak. Hanya lima minggu lalu seorang lagi geng Jho, Kee Kok Thiam, telah ditahan di kawasan kelab Macau, didapati berada dan tinggal lebih masa dan dihantar pulang ke KL di mana dia disoal siasat dan diikat jamin oleh polis.
 Beberapa minggu kemudian dia diserang angin ahmar dan meninggal dunia. Bagaimanapun, kenyataannya kekal tanpa ragu-ragu dengan penyiasat.
 Kemunculan Jasmine Loo akan terbukti jauh lebih dahsyat bagi Jho Low dan keluarga serta rombongannya yang masih kekal. Ia juga merupakan tamparan hebat kepada Najib Razak yang perbicaraannya mencapai tahap genting.
 Dia bekerjasama dengan pihak berkuasa dan dialah yang menandatangani dokumen itu dan mengetahui dengan tepat apa yang berlaku dan siapa yang membenarkannya.
 Pihak berkuasa sepatutnya meletakkan wanita muda ini di bawah perlindungan penuh dan mengambil kenyataan sepenuh masa dan direkodkan secepat mungkin.
 Dia mungkin merasakan bayarannya yang agak sederhana sebanyak $5 juta tidak berbaloi dengan kemusnahan ini dalam hidupnya. Jika ya, dia harus memberi amaran kepada orang lain bagaimana 'kehidupan tinggi' boleh berubah menjadi kewujudan mimpi ngeri di mana jenayah terlibat..
 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/07/siapakah-jasmin-loo-sarawak-report-part.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siapakah Jasmin Loo Sarawak Report Part 1

Siapakah Jasmin Loo Sarawak Report Part 1

papar berkaitan - pada 13/7/2023 - jumlah : 203 hits
Nampaknya selepas lapan tahun menjadi buruan sekutu Jho Low Jasmine Loo yang memindahkan 16 juta dolar yang dicuri daripada 1MDB ke dalam akaun bank rahsianya akhirnya memutuskan untuk mengurangkan kerugiannya dan pulang ke rumah untuk meng...
Astana Negeri Sarawak Files Police Report Over Comments Against Taib Mahmud S Wife Raghad

Astana Negeri Sarawak Files Police Report Over Comments Against Taib Mahmud S Wife Raghad

papar berkaitan - pada 11/7/2023 - jumlah : 194 hits
A spokesman said the report was lodged by several Astana officers at Gita police station last Saturday Picture via the Official Website of the TYT Yang di Pertua Negeri Sarawak Borneo PostKUCHING July 10 The Astana Negeri Sarawak has lodged...
Sarawak Activist Questions Astana Report Against Raghad Critics

Sarawak Activist Questions Astana Report Against Raghad Critics

papar berkaitan - pada 11/7/2023 - jumlah : 202 hits
Sarawak activist Peter John Jaban said he would continue his campaign to raise questions about the native status granted to Raghad Kurdi Taib PETALING JAYA Human rights activist Peter John Jaban has raised questions over a police report bel...
Selangor Police Confirm Report Lodged Against Tiong Over Klia Incident

Selangor Police Confirm Report Lodged Against Tiong Over Klia Incident

papar berkaitan - pada 2/7/2023 - jumlah : 178 hits
State police chief Datuk Hussein Omar Khan said the report was lodged by a member of the public who requested an investigation into the incident NSTP file picKUALA LUMPUR Selangor police confirmed receiving a report regarding Tourism Arts a...
Sweden Quran Burner Says Planning Another Burning Report

Sweden Quran Burner Says Planning Another Burning Report

papar berkaitan - pada 1/7/2023 - jumlah : 149 hits
Salwan Momika protests outside a mosque in Stockholm on June 28 2023 during the Eid al Adha holiday Momika 37 who fled from Iraq to Sweden several years ago was granted permission by the Swedish police to burn the Muslim holy book during th...
Jb Condo Jmb Files Police Report Over Alleged Illegal Agm

Jb Condo Jmb Files Police Report Over Alleged Illegal Agm

papar berkaitan - pada 1/7/2023 - jumlah : 137 hits
The joint management body of the Danga Bay s Royal Strand and Lovell condominium towers says an annual general meeting called for July 2 cannot be held due to insufficient notice to residents JOHOR BAHRU The joint management body of a luxur...
Klia Incident Saifuddin To Decide Next Move After Obtaining Full Report

Klia Incident Saifuddin To Decide Next Move After Obtaining Full Report

papar berkaitan - pada 1/7/2023 - jumlah : 145 hits
Home Minister Saifuddin Nasution Ismail is waiting for the full report on the incident involving his cabinet colleague at the Kuala Lumpur International Airport before deciding on his next move Saifuddin was asked if he would contact Touris...
Survey Report Suggests A Vote For Bn Might Not Transfer Into Vote For Pakatan Especially In Selangor

Survey Report Suggests A Vote For Bn Might Not Transfer Into Vote For Pakatan Especially In Selangor

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 220 hits
This survey suggests that there is a greater de alignment between voters and Umno which is primarily contributable to the BN Malay voters rejection of the PH BN cooperation clash of party ideologies and the existence of rival parties that s...
Selepas 20 Tahun Jepun Perkenal Wang Kertas Baharu

5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl

The Best Of Celebrity Legs And Feet In Tights Vol 74 The Red White And Blue 2024

Pengeluaran Melalui Akaun Gap Di Gold Atm

It Is A Great Achievement

Upscale Retirement Homes In Malaysia A Double Edged Sword

Enjoying View While It Lasts

Diesel Subsidies A Step Forward With Room For Improvement



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Quote 114 Miezas

Lepak Mamak Di Nasi Kandar Al Asad Avia Plus Bandar Country Homes

Jerayawara Jbl Heart Of Sound Perkenal Audio Terkini Dan Bingkai Cermin Mata

Adakah Duit Syiling Peringatan Sempena Jubli Emas Hubungan Diplomatik Malaysia China Bakal Dikeluarkan

Tiada Kemaskini Maklumat Pen Gabenor

Puad Zarkashi Gelar Noh Omar Low Class