Siapa Sangka Sang Badak Radu Sampai Separuh Akhir


Siapa sangka Sang Badak 'radu' sampai separuh akhir


Walaupun terkandas dalam separuh akhir Piala Malaysia musim ini, pencapaian pasukan Sabah masih boleh dibanggakan kerana tiada siapa yang sangka mereka boleh pergi sejauh itu.

Skuad kendalian Jelius Ating itu adalah pasukan terakhir yang layak beraksi dalam Piala Malaysia sebelum ini dan pencapaian itu juga adalah yang pertama selepas kali terakhir beraksi di pentas bola sepak paling berprestij negara itu kira-kira tujuh tahun lalu.

Pasukan yang popular dengan jolokan Sabah Rhinos itu juga menghadapi ujian sukar apabila diundi bersama pasukan kuat daripada Liga Super dalam Kumpulan D bersama Pahang, Selangor dan PKNP FC.

Siapa sangka, mereka berjaya muncul sebagai juara kumpulan selepas mencatat empat kemenangan, sekali seri dan tewas sekali.

Sang Badak kemudian terus mencipta kejutan apabila mara ke separuh akhir selepas mengatasi Kelantan dalam suku akhir untuk bertemu The Bos Gaurus.

Namun, Sabah terpaksa akur dengan kehebatan Perak apabila tewas dengan agregat 7-2 walaupun berjaya mengikat skuad kendalian Mehmet Durokovic itu 2-2 dalam aksi kedua di Stadium Likas, malam tadi.

Sesungguhnya, kekecewaan dalam separuh akhir memang agak pahit untuk ditelan oleh para penyokong setia mereka, namun jika dilihat semula perjalanan Sabah dalam saingan Liga Malaysia musim ini, ia sebenarnya sesuatu yang boleh dibanggakan.

Selain pencapaian baik mereka dalam Piala Malaysia, penyokong pasukan itu juga boleh berbangga kerana selepas sekian lama, akhirnya ada wakil Sabah dalam kem skuad kebangsaan, iaitu ketua pasukan, Rawilson Batuil, dan pemain tengah, Mohd Azzizan Nordin.

Dengan segala masalah dalaman yang dihadapi, khususnya kewangan, pasukan Sabah masih mampu bertahan sehingga melangkah jauh di pentas Piala Malaysia dan pencapaian mereka itu juga telah menjadi satu fenomena baru dalam arena bola sepak Negeri Di Bawah Bayu.

Apa yang diharapkan, langkah pasukan Sabah itu tidak terhenti setakat di sini saja kerana sudah pasti para penyokong akan kembali 'menagih sesuatu' daripada mereka di musim akan datang.

Pengurus pasukan, Datuk Juil Nuatim, ketika ditemui berkata satu mesyuarat pengurusan pasukan akan diadakan dalam masa terdekat ini bagi membincangkan hala tuju skuad berkenaan musim depan.

"Kita akan memilih pemain untuk musim depan secepat mungkin dan jika Jelius masih kekal (sebagai ketua jurulatih), dia akan mengendalikan sesi pemilihan itu.

"Sejak menjadi pengendali, Jelius telah banyak membantu pasukan sehingga kami mencapai tahap ini, saya juga harap dia akan dikekalkan," katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://buletinsabahfa.blogspot.com/2018/10/siapa-sangka-sang-badak-radu-sampai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Lagu Separuh Akhir Muzik Muzik 33

Senarai Lagu Separuh Akhir Muzik Muzik 33

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 481 hits
SENARAI LAGU SEPARUH AKHIR MUZIK MUZIK 33Berikut merupakan pencalonan dan senarai lagu separuh akhir muzik muzik 33 yang akan berentap untuk ke peringkat akhir Anugerah Juara Lagu Hanya 12 lagu terbaik akan layak ke Anugerah Juara Lagu yang...
Panduan Tasyahud Akhir

Panduan Tasyahud Akhir

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 2706 hits
Assalamualaikum Dengan lafaz Bismillah Apabila melihat entry panduan tasyahud akhir di blog lama TI ini yang telah dikongsikan lebih dari jangkaan di google plus maka TI republish di sini agar tidak terkubur begitu sahaja Rugi kalau ianya t...
Bulan Rabiul Akhir

Bulan Rabiul Akhir

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 358 hits
Rabiul Akhir atau adalah merupakan bulan Islam yang ke 4 Rabiul Akhir dikenali juga dengan nama Rabiul Thani yang membawa musim bunga yang kedua iaitu waktu ini tumbuhan dan tanaman telah sampai ke penghujung dan kemuncak mengeluarkan bunga...
Penyakit Umat Akhir Zaman Dalam Beragama

Penyakit Umat Akhir Zaman Dalam Beragama

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 445 hits
Assalamualaikum kepada semua pengunjung wafiqulya Semoga anda dalam keadaan sihat kaya dan berjaya dunia dan akhirat hendaknya Saya ingin kongsikan beberapa point menarik mengenai penyakit umat akhir zaman dalam beragama Tapi secara khusus ...
Terengganu Lakar Kejutan Mara Ke Akhir Piala Malaysia

Terengganu Lakar Kejutan Mara Ke Akhir Piala Malaysia

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 321 hits
Pasukan Terengganu berjaya mencatat keputusan mengejutkan juara bertahan JDT pada perlawanan separuh akhir kedua di Stadium Larkin sebentar tadi Berbekalkan hanya satu gol ketika menang di Terengganu pasukan pelawat ini dijangka akan mengha...
Islamik Mimbar Pencetus Ummah Akhir

Islamik Mimbar Pencetus Ummah Akhir

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 874 hits
Selepas Imam Muda Nampaknya program berbentuk Islamik seperti Mimbar Pencetus Ummah kini diterima dengan baik oleh masyarakat Malaysia pojie berharap agar program sebegini akan diperbanyakkan dan bukan setakat astro oasis sahaja yang mengan...
Video Kisah Dan Pesanan Akhir Ali Banat

Video Kisah Dan Pesanan Akhir Ali Banat

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 201 hits
Ali Banat lahir dan membesar di Sydney Australia Diusia yang masih muda beliau sudah miliki segalanya yang diidamkan oleh setiap anak muda seusianya Keluar dari kongkongan kewangan serta mempunyai kuasa membeli yang tinggi dengan kemewahan ...
Hadis Tentang Wanita Akhir Zaman Yang Sungguh Menakutkan Nauzubillah

Hadis Tentang Wanita Akhir Zaman Yang Sungguh Menakutkan Nauzubillah

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 733 hits
Islam By rencah7 Akan tiba waktu Dajjal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita maka neraka lah jawabn...
Proyek Jalur Ganda Beroperasi Akhir 2018 Krl Tak Lagi Tertahan Di Stasiun Manggarai

Proyek Jalur Ganda Beroperasi Akhir 2018 Krl Tak Lagi Tertahan Di Stasiun Manggarai

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 230 hits
Proyek DDT terbagi dua paket yaitu paket A dan paket B21 Secara rinci tujuan kedua proyek ini pada dasarnya hampir sama yaitu pemisahan Bogor line dan Bekasi line Paket A dikonsentrasikan Manggarai Jatinegara Tujuannya meningkatkan kecepata...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia

Program Jom Baca Objektif Pelaksanaan Program