Siapa Captain Marvel


Kalau anda masih ingat dalam scene “after credit” Avengers: Infinity War, Nick Fury mengaktifkan pager yang memperlihatkan lencana Kapten Marvel sejurus sebelum dia berubah menjadi debu akibat daripada “Thanos snap”. Begitu juga dengan “After Credit” filem Ant-Man and the Wasp. Ant Man masih di dalam Quantum Realm sedangkan Hank Pym dan isterinya Janet Van Dyne sudah menjadi debu.
Brie Larson sebagai Carol Danvers / Captain Marvel Ini memberikan gambaran tentang kehadiran Carol Danvers/Captain Marvel dan Scott Lang/Ant Man di dalam sambungan sequel filem Avengers nanti.
Untuk itu Marvel perlu memperkenalkan watak Captain Marvel dahulu sebelum Avengers 4 untuk memberi pengenalan kepada penonton tentang watak Captain Marvel yang merupakan hero marvel yang paling berkuasa. Sesuai sangatlah dia melawan Thanos nanti.
Captain Marvel akan muncul di pawagam pada March 8, 2019 sebelum kembali semula 2 bulan kemudian di dalam Avengers 4.
Sementara itu, jom kita kenali Captain Marvel..
Siapa Kapten Marvel? Dicipta oleh penulis Roy Thomas dan artis Gene Colan, Ms Marvel (moniker asal Carol Danvers) pertama kali muncul dalam komik Marvel pada tahun 1977, tetapi ianya 9 tahun sebelum itu apabila pembaca diperkenalkan kepada alter egonya.

Ketika sedang berkhidmat sebagai anggota Tentera Udara Amerika Syarikat, dia berada di tempat kejadian semasa letupan peranti yang dibuat oleh Kree (makhluk daripada planet lain. Ada dalam filem Guardians of the Galaxy jika anda masih ingat). Kesan daripada kemalangan ini, gen manusia Danvers telah bercampur dengan DNA alien, dan hasilnya dia mendapat kuasa luarbiasa.
Kapten Marvel mempunyai kebolehan seperti kekuatan luar biasa, boleh terbang, boleh menyerap dan projekkan tenaga, dan juga mempunyai keupayaan precognitive terhad.
Di samping komiknya sendiri, dia juga menjadi sebahagian daripada pasukan dan organisasi yang berlainan selama bertahun-tahun di dunia Marvel, termasuk The Avengers, S.H.I.E.L.D. dan Guardian of Galaxy.
Ok setakat tu dulu secara ringkas tentang Captain Marvel. Ramai yang tak tau pasal dia kan? Terutama yang bukan kaki komik. Sementara tu anda boleh layan trailer Captain Marvel ni dulu..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsempoi.com/siapa-captain-marvel/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tetikus Logitech Kini Ditawarkan Dengan Pilihan Rekaan Watak Adiwira Marvel

Tetikus Logitech Kini Ditawarkan Dengan Pilihan Rekaan Watak Adiwira Marvel

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 455 hits
Watak komik Marvel kini dikenali ramai selepas filem filem mereka hadir ke layar perak sejak sedekad yang lalu Impak siri filem Marvel dapat dilihat pada pelbagai produk berlesen yang telah dihasilkan seperti komputer riba Acer Iron Man Tha...
Kerana Labelkan Hindu Sebagai Agama Palsu Persatuan Hindu Di Us Gesa Marvel Minta Maaf

Kerana Labelkan Hindu Sebagai Agama Palsu Persatuan Hindu Di Us Gesa Marvel Minta Maaf

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 349 hits
Sebuah organisasi mewakili penganut beragama Hindu di Amerika Syarikat mengeluarkan satu kenyataan terhadap sebuah komik X Men terbaru yang dikeluarkan pihak Marvel Komik Uncanny X Men 5 memaparkan seorang mutant yang dikenali sebagai X Man...
Chris Evan Masih Belum Sedia Undur Diri Jadi Captain America

Chris Evan Masih Belum Sedia Undur Diri Jadi Captain America

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 199 hits
Chris Evan dilaporkan masih belum bersedia untuk melepaskan watak Captain America dalam Avengers 4 Demikian menurut pengarah bersama Avengers 4 Joe Russo Sebelum ini ada spekulasi menyatakan bahawa filem Avengers 4 ialah filem terakhir lako...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb