Siapa Bagi Kebenaran Bernikah Sedangkan Sijil Cerai Belum Release Dari Pejabat Agama


'Siapa bagi kebenaran bernikah sedangkan sijil cerai belum release dari pejabat agama?'




"Jangan patah semangat kerana situasi saya," demikian nasihat Atielia De Sams, bekas isteri kepada seorang pakar saham yang sedang hangat diperkatakan di media sosial.

Atielia mula menjadi perhatian ramai selepas posting ucapan tahniah kepada bekas suaminya yang baru berkahwin itu dengan wanita idaman, mendapat pelbagai reaksi netizen.


Dalam posting terkini, Atielia memuat naik gambar kenangan dua tahun lalu dan menceritakan usahanya membangunkan syarikat yang pernah dikendalikan bersama pasangan sebelum jawatannya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dilucutkan. 


"Kenangan dua tahun lepas. Orang tengah fikir saya ni suri rumah ke? Tidak, saya lulusan MBA, UPM, sayalah bersama-sama Vegarian yang bermula dari bawah, dari company ada lima orang, sekarang menjadi 23 orang. 


"Walaupun tidak besar, tetapi team work yang ada menjadikan kami boleh bersatu hati. Bersyukur saya mempunyai adik-adik dan tenaga kerja yang baik. Bersyukur mereka tidak pernah memberikan saya masalah yang berat. Thank you guys, you all dah bagus dan jangan patah semangat kerana situasi saya. 


"Saya merupakan bekas CEO V*** H****** yang dilucutkan jawatan. Tetapi saya masih lagi menjadi pengarah dan pemilik bersama. Saya dalam proses tuntutan untuk semua perkara. Mohon doakan agar dipermudahkan urusan saya," katanya. 



Sehari sebelum itu, Atielia memuat naik status mengundang persoalan ramai bahawa dirinya masih belum mendapat sijil cerai dari pejabat agama.


"Kalau nikah satu lagi di hotel, saya nak tanya, siapa bagi kebenaran bernikah sedangkan sijil cerai saya pun belum release lagi dari pejabat agama? Perintah cerai pun belum release," katanya yang sebelum ini mendakwa bekas suaminya itu berkahwin dengan isteri baharu di Thailand.


Baca: 'Semoga perkahwinan yang berlangsung di Thailand itu berkekalan' - Bekas isteri ucapkan tahniah kepada pakar saham kahwini pelajarnya yang manja




Semakan netizen turut menemui satu posting yang berkongsi mengenai kenyataan suaminya sebelum bercerai, yang dikatakan telah dimungkiri. 


"Jodoh pertemuan, ajal dan maut di tangan Tuhan. Siapa kita untuk menidakkan segalanya. Tapi ada lebih besar yang menutup segala ruang kemaafan setelah berkali-kali peluang diberi. 


"Cukup-cukuplah. Semoga Allah membalas semuanya. Berani mempermainkan janji di Madinah dan Mekah. Aku tahu dan Dia Tuhan Yang Maha Mengetahui segalanya," katanya pada kapsyen video tersebut. 


Berdasarkan teks dalam gambar perbualan aplikasi WhatsApp yang dikongsikan, individu berkenaan mengatakan bahawa dia mahu bertaubat dan menjadi suami yang paling soleh serta setia pada isterinya.


"Abang takkan tinggalkan Atie lagi kat office, shopping, masjid atau mana-mana. Abang janji akan sentiasa menjadi pendengar Atie yang baik. Abang nak jadikan ilmu dan ibadah agama prioriti nombor satu dan kekayaan nombor dua di belakang. 


"Abang nak being 200 % transparent semua phone, WhatsApp, emel dan sebagainya agar Atie percaya pada abang. Abang tak nak lagi curang atau menduakan Atie walaupun simple chat atau phone atau sebesar-besar benda maksiat. Abang janji untuk berubah, tak nak marah-marah atau kutuk Atie walau desperate macam mana pun," katanya. 


Walau apa pun yang berlaku, netizen menasihatkan Atielia bertabah menghadapi dugaan itu dan sentiasa kuat demi anak lelakinya, selain mendoakan urusan Atielia sekeluarga sentiasa dipermudahkan. 




Sumber: Facebook Atielia De Sams


Sumber: 'Siapa bagi kebenaran bernikah sedangkan sijil cerai belum release dari pejabat agama?'Baju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2022/09/siapa-bagi-kebenaran-bernikah-sedangkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cerita Kiky Saputri Di Balik Aksi Kocak Roasting Pejabat Sering Dapat Ancaman Bui

Cerita Kiky Saputri Di Balik Aksi Kocak Roasting Pejabat Sering Dapat Ancaman Bui

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 190 hits
Meski selalu tampil memukau dengan materi roasting yang sukses mengundang tawa ternyata Kiky Saputri sering mendapat ancaman hukum hingga diminta menandatangani surat kesediaan dipenjara loh
Peranan Dan Tanggungjawap Majlis Agama Islam Selangor Dalam Menangani Masalah Pelencongan Sosial

Peranan Dan Tanggungjawap Majlis Agama Islam Selangor Dalam Menangani Masalah Pelencongan Sosial

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 203 hits
Peranan Dan Tanggungjawap Majlis Agama Islam Selangor Dalam Menangani Masalah Pelencongan SosialAssalamuakaikum Hi korang Hari Jumaat yang indah ini KakYa nak kongsi dengan korang satu topik yang sangat menarik iaitu Pelencongan Sosial Di M...
Azalina Letak Jawatan Penasihat Pm Umum Pejabat Perdana Menteri

Azalina Letak Jawatan Penasihat Pm Umum Pejabat Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 100 hits
Azalina letak jawatan penasihat PM umum Pejabat Perdana Menteri Dikemas kini 35 minit yang lalu Diterbitkan pada 1 Sep 2022
Mencari Bangunan Pejabat Untuk Disewa Di Johor

Mencari Bangunan Pejabat Untuk Disewa Di Johor

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 178 hits
Why is it so hard for businesses to find the perfect office for their business They must be wondering mana kita boleh dapat Because there are so many office buildings to choose from to rent in the market so how would you know which to rent ...
Pelarian Rohingya Bayar Ejen Hantar Ke Pejabat Unhcr Bukan Beli Kad

Pelarian Rohingya Bayar Ejen Hantar Ke Pejabat Unhcr Bukan Beli Kad

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 127 hits
Jabatan Imigresen Malaysia mengesan etnik Rohingya warga Myanmar masuk ke negara ini dengan menggunakan ejen yang turut menguruskan bagi mendapatkan kad Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu bagi Pelarian Ketua Pengarah Imigre...
Tetikus Samsung Ini Tak Bagi Anda Kerja Lebih Masa Dari Waktu Pejabat

Tetikus Samsung Ini Tak Bagi Anda Kerja Lebih Masa Dari Waktu Pejabat

papar berkaitan - pada 15/9/2022 - jumlah : 143 hits
Bagi mengelakkan pekerja terlebih rajin dengan kerja lebih masa Samsung telah mencipta tetikus bagi membantu pekerja mencapai keseimbangan antara kerja dan kehidupan Tetikus komputer yang dikenali sebagai Samsung Balance Mouse itu diprogram...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Persediaan Awal Haji

218 Fibonaci

219 Makna 99 Allah Pecahan

217 Kajian Surah Ad Dukhan The Smoke

This Is Drink Green Mango

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister