Shafee Ikrar Sumbat Blogger Cerca Najib Ke Penjara


Kasthuri Jeevendran Peguam kepada Datuk Seri Najib Tun Razak, Tan Sri Shafee Abdullah bercakap kepada media pada hari terakhir perbicaraan kes SRC International Sdn Bhd di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur. foto FAREEZ FADZIL 
KUALA LUMPUR – Peguambela Datuk Seri Najib Razak kecewa dan marah dengan tindakan sebuah blog yang didakwanya menyebarkan fitnah berhubung kes perbicaraan bekas perdana menteri itu.

Malah Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berkata, pihaknya tidak menyangka blog yang enggan dinamakannya ketika ini bertindak menyebarkan fitnah  kepada masyarakat umum khasnya tentang kes SRC International.

Jelas beliau, ketika ini pihaknya akan menghantar aduan kepada Peguam Negara, Tommy Thomas juga telah menyampaikan perkara itu kepada Hakim Mahkamah Tinggi, Mohd. Nazlan Mohd. Ghazali mengenainya kerana ia telah menjejaskan reputasi Najib.

“Saya akan cari blogger ini sehingga ke lubang cacing dan pastikan dia dijatuhkan hukuman penjara. Tidak akan sesekali berkompromi dengan penulisan seperti ini, pada saya ianya sesuatu yang sangat dahsyat sepanjang karier saya.

“Saya akan panjangkan isu kepada kepada AG, saya mahu tengok jika beliau ambil tindakan atau tidak kerana ini adalah sesuatu yang amat serius. Walhal perkara yang begitu ‘kecil’ sekalipun, Tommy cuba ambil tindakan terhadap saya dan anak guam saya sebelum ini.

“Jika tidak ada apa-apa dilakukan oleh beliau, saya tidak sesekali teragak-agak untuk ambil tindakan seterusnya.

“Saya mahu tengook blog dan blogger ini dijatuhi hukuman paling tegas. Banyak fitnah dan cerita tidak betul telah ditaburkan oleh blogger ini untuk di jadikan tatapan pembaca. Sesuatu yang tidak betul dengan gambaran buruk sekali.

“Adalah sesuatu yang tidak patut, sebelum selesai kes ini, sebelum dijatuhi hukuman atau keputusan, blogger itu sudah jatuhkan hukumannya sendiri di mata rakyat. Apa punya blog apabila menulis pelajar-pelajar jurusan undang-undang tahun pertama sendiri akan tahu Najib bersalah daripada awal lagi.

“Blog ini juga menuduh pasukan peguambela mereka-reka bukti bagi kes dan banyak lagi fakta telah dimanipulasi. Pada saya, hukuman itu pasti, saya akan pastikan dia di penjara walau apa pun sebagai pengajaran kepada yang lain supaya jangan sekali melampau batas,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sejurus selepas selesai perbicaraan kes SRC International ditutup oleh pasukan pendakwaan dan diberikan masa sehingga 24 September ini mengemukakan hujah bertulis manakala 22 dan 23 Oktober untuk hujah lisan hari ini.

Melalui pengamatan MalaysiaGazette, blog berbahasa Inggeris tersebut masih lagi aktif selain mempunyai senarai artikel-artikel berkaitan Najib serta keluarga beliau selain membuat rumusan sendiri berhubung kes SRC International dan 1MDB.

Sementara itu, Muhammad Shafee juga melahirkan sedikit kegusarannya tentang bagaimana anak guamnya ‘dilayan’ sepanjang perbicaraan kes berprofil tinggi yang membabitkan penyewelengan sebanyak RM42 juta itu.

Kata Muhammad Shafee, beliau ada meminta ihsan hakim serta Peguam Negara supaya menyediakan kusyen yang boleh digunakan Najib untuk duduk selesa ketika perbicaraan yang memakan masa berjam-jam setiap hari.

“Sebenarnya ini tidak adil, mengapa anak guam saya diperlakukan seperti ini? Seperti binatang, seperti seseorang yang telah terbukti kesalahannya.

“Bayangkan, anak guam saya ini sudah berusia, apa jadi kepada beliau duduk berjam-jam di atas kerusi kayu itu? Adakah adil? Beliau sendiri mengadu sakit punggung kepada saya.

“Bayangkan jika keluarga anda (pemberita) perlu melalui perkara sama, adakah anda akan berdiam diri?,” soalnya. –MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/08/shafee-ikrar-sumbat-blogger-cerca-najib.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Shafee Buktikan Najib Tahu Derma Saudi Palsu Baru Boleh Hukumnya

Shafee Buktikan Najib Tahu Derma Saudi Palsu Baru Boleh Hukumnya

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 186 hits
KES NAJIB Pasukan pembelaan tidak yakin pendakwaan mampu mengaitkan Najib Razak dalam pertuduhan pengubahan wang haram dalam kes dana 1MDB bernilai RM2 28 bilion Mengulas pernyataan pembukaan pendakwaan hari ini ketua pasukan pembelaan Muha...
Kenapa Perlu Shafee Hilang Fokus Sudah Tentu Suara Blogger Sangat Kecil Untuk Memporakperanda Pembelaannya

Kenapa Perlu Shafee Hilang Fokus Sudah Tentu Suara Blogger Sangat Kecil Untuk Memporakperanda Pembelaannya

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 209 hits
Berbaloi klik yang ini Bagaimana dengan yang ini Menutup kes Kecoh betul pemahaman puak suharli masrop Harap Thomas tidak layan publisiti murahan
Shafee Timbulkan Lagi Isu Punggung Najib

Shafee Timbulkan Lagi Isu Punggung Najib

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 186 hits
KES 1MDB NAJIB l Peguam utama bekas perdana menteri Najib Razak Muhammad Shafee Abdullah hari ini memohon agar tempoh perbicaraan kes rasuah 1MDB yang membabitkan anak guamnya dipendekkan Shafee memberikan beberapa alasan antara lain adalah...
Hari Tu Muhyiddin Warning Now Igp Warning Era Najib Hisham Jadi Menteri Warning

Hari Tu Muhyiddin Warning Now Igp Warning Era Najib Hisham Jadi Menteri Warning

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 331 hits
KUALA LUMPUR Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak pihak yang cuba membangkitkan sensitiviti perkauman bangsa dan agama sebaliknya mereka yang terlibat termasuk pemimpin politik akan disiasat dan ditangkap serta merta kata Ketua Poli...
Najib Camp Challenges Mahathir If You Want To Deport Zakir Naik You Must Also Extradite Ananda Krishnan Back To India

Najib Camp Challenges Mahathir If You Want To Deport Zakir Naik You Must Also Extradite Ananda Krishnan Back To India

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 674 hits
South East Asia s second richest man Ananda Krishnan attends the Allen Co Media Conference in Sun Valley Idaho in this July 11 2012 file photo Malaysia s second richest man Krishnan is in talks with state firm 1MDB to become a cornerstone i...
Apakah Mahathir Pm Paling Lemah Selepas Najib

Apakah Mahathir Pm Paling Lemah Selepas Najib

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 202 hits
Tidak MUSTAHIL Cuma Masa masih ada untuk melakukan sesuatu Sesuatu mesti berlaku Jika tidak Tidak MUSTAHIL Tun PM PALING lemah selepas Najib Yes era korup merosakan nama negara Bagaimana racist Ia lebih teruk boleh melingkup segalanya FENOM...
Rejection Of Najib And Bn Was A Snub To Royal Interference Too Says Kadir

Rejection Of Najib And Bn Was A Snub To Royal Interference Too Says Kadir

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 258 hits
Veteran journalist A Kadir Jasin took a veiled dig at the Johor palace today saying the people s rejection of former prime minister Najib Razak and Barisan Nasional in last year s general election was also a snub to royal interference In a ...
Court To Decide Tomorrow If Najib S 1mdb Trial Can Start Next Week

Court To Decide Tomorrow If Najib S 1mdb Trial Can Start Next Week

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 264 hits
The Kuala Lumpur High Court will decide tomorrow whether the 1MDB criminal trial against former premier Najib Abdul Razak can start next week This comes as Justice Collin Lawrence Sequerah this morning ordered counsels from both the prosecu...
Langsung Penyiasat Sprm Sahkan Najib Terima Jutaan Ringgit Daripada Putera Arab Saudi

Langsung Penyiasat Sprm Sahkan Najib Terima Jutaan Ringgit Daripada Putera Arab Saudi

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 230 hits
LANGSUNG Penyiasat SPRM sahkan Najib terima jutaan ringgit daripada putera Arab Saudi
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kenapa Media Takut Sebut Gomo Kini Rapat Dengan Mahathir

Di Mana Letaknya Negeri Syam Sekarang

Influencer Marketing For Businesses

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Buah Sukun 6 Khasiat Yang Tak Ramai Orang Tahu