Setiap Hari Hanya Minum Milo Lelaki Dedah Tabiat Pelik Pekerjanya Rupanya Ada Kisah Sedih Tentang Keluarga


Selalu orang kata, kalau seseorang itu ada tabiat pelik dalam rutin hariannya, mesti ada sebab yang tidak diceritakannya.
Misalnya, menyimpan sesuatu barang yang dijadikan sebagai tanda kenangan.
Ada juga tabiat pelik di mana seseorang itu akan meminum satu jenis minuman sahaja dan di sebalik tabiatnya itu, tersimpan satu sejarah hidup yang pernah menimpa dirinya.
Seorang warga Twitter ini berkongsi pengalamannya sendiri tentang seorang pekerjanya yang mempunyai sikap yang pelik.
Menariknya lagi, rupa-rupanya pekerja tersebut ada kisahnya tersendiri yang mengaitkan perjalanan hidupnya dengan sebungkus air Milo.
Jom baca kisah benar di bawah ini.
Gambar sekadar hiasan. Dekat kilang aku ada sorang pekerja asing dari Myanmar. Aku selalu tengok dia time rehat dengan sebungkus air Milo je. Tapi dia tak tertarik untuk makan makanan yang lain atau air lain.
Then aku sapa lah dia, aku tanya “Suka air milo ke?” then dia jawab saya suka bang, sedap. Tapi dalam nada percakapan pelat-pelat sikitlah. Pastu aku suggestlah dekat dia suruh beli milo tin dengan susu boleh buat dekat rumah. Dia angguk je.
Lepastu datang kawan dia cakap dengan dia dalam bahasa dorang. Lepastu yang suka Milo tu pun macam happy semacam. Aku tanya yang kawan dia tu. You cakap apa dengan dia. Pastu dia jawab, “Saya cakap abang ambil berat dengan workers lain” kitorang suka abang kerja sini.
Then aku cakaplah sama-sama manusia. Tak boleh ada beza-beza layanan. Lepas tu yang kawan dia tu cerita yang suka air Milo tu tak tau membaca sangat dan tak tau cakap sangat. Lepas tu aku tanya kenapa dia suka sangat minum air Milo. Aku jadi tertanya-tanya sebab yela setiap hari dia minum milo.
Then kawan dia tu cerita yang sebenarnya dia dari keluarga yang betul-betul susah. Dekat kampung dia, ada satu adik OKU dan mak dia. Ayah dah takde. Adik dia yang OKU tu suka sangat air coklat. Masa ni aku dah pelik,, apa kena mengena. Adik dia yang suka kenapa dia yang minum pulak kan.
Then kawan dia bagi tau, ada satu hari adik dia yang OKU tu main-main dekat luar rumah lepas tu secara tak sedar adik dia tu dah berjalan sampai dekat kedai makan. Then dia nampak air coklat atas meja tapi takde orang. Adik dia tu pun minumlah sampai habis.
Datang tuan air tu, marahlah sebab air dia habis. Sekali tuan air tu pukul adik dia sampai pengsan. Tak silap aku dia kata sebab tuan air tu terlempang tepat dekat rahang. Lepastu orang-orang semua angkat pi kedai. Nak bangunkan dia dan akhirnya si adik dia tu mati dekat kedai.
Abang dia baliklah bawak sekotak air coklat untuk adik dia tapi adik dia dah takde. Orang yang lempang tu hilang tah kemana dia kata. Tak dapat dikesan. Seminggu lepas adik dia mati, mak dia pulak mati sebab takde selera makan sebab rindukan adik tu.
Dia pun hidup sebatang kara sampailah dia dapat datang Malaysia. Dia minum air Milo tu sebab dia nak sentiasa beringat untuk kerja keras untuk adik dia. Tapi sebenarnya adik dia dah takde dan dia takleh terima adik dengan mak dia mati.
Gambar sekadar hiasan. Tapi kawan dia cakap, dia sedar je yang adik dengan mak dia mati. Cuma dia tak mampu nak lepaskan kenangan tu semua. Dia takde smartphone, dia cuma ada gambar adik dengan mak dia masa zaman Kodak tu je.
Aku tak tau apa yang Allah dah uji dia tapi warga asing macam ni still cuba survive sorang walaupun ada kawan-kawan tapi bila semua call family, dia just duduk, baring-baring dan layan air milo. Tak pun tengok gambar family dia tu.
Korang ingatlah, sesuatu yang kecil pada kita mungkin besar makna dia pada orang lain. Hargailah apa je yang ada dengan kita sekarang. Sampai satu masa, Allah akan ambik semula.
Sumber: Twitter
The post “Setiap Hari Hanya Minum Milo,” Lelaki Dedah Tabiat Pelik Pekerjanya & Rupanya Ada Kisah Sedih Tentang Keluarga appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/07/09/setiap-hari-hanya-minum-milo-lelaki-dedah-tabiat-pelik-pekerjanya-rupanya-ada-kisah-sedih-tentang-keluarga/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jadi Korban Phk Foa Dan Keluarga 3 Hari Terakhir Hanya Bisa Minum Air Putiih

Jadi Korban Phk Foa Dan Keluarga 3 Hari Terakhir Hanya Bisa Minum Air Putiih

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 235 hits
Gara gara Covid 19 sebuah keluarga di Batam mengalami kesulitan ekonomi akibatnya mereka hanya minum air putih dalam beberapa hari ini Kisah pilu ini dialami oleh keluarga Foarota Ndruru bersama istri dan tiga anaknya mengaku hanya minum ai...
Kisah Sedih Masa Silam Kim Soohyun Bapa Lari Bina Keluarga Baru Cuba Raih Publisiti Guna Namanya

Kisah Sedih Masa Silam Kim Soohyun Bapa Lari Bina Keluarga Baru Cuba Raih Publisiti Guna Namanya

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 372 hits
Kim Soo hyun sememangnya seorang pelakon yang disayangi ramai bukan sahaja kerana bakatnya tetapi dek personalitinya yang baik dan menyenangkan Tapi disebalik senyuman yang manis itu tersorok kisah silam yang sangat menyedihkan Tahukan anda...
Saya Tak Anggap Itu Sebagai Beban Tak Pernah Missed Sharnaaz Ahmad Rupanya Jumpa Jebat 3 Kali Setiap Hari

Saya Tak Anggap Itu Sebagai Beban Tak Pernah Missed Sharnaaz Ahmad Rupanya Jumpa Jebat 3 Kali Setiap Hari

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 331 hits
Tak pernah missed lagi walaupun sehari Itu kata pelakon Sharnaaz Ahmad apabila ditanya kekerapan bertemu anak lelaki Jebat Jayden Ahmad yang kini tinggal bersama isterinya Noor Nabila Kata Sharnaaz lagi lazimnya dia akan meluangkan masa den...
Jiran Dedah Kehidupan Ronaldo Dan Keluarga Sunyi Tiada Parti

Jiran Dedah Kehidupan Ronaldo Dan Keluarga Sunyi Tiada Parti

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 331 hits
Jiran dedah kehidupan Ronaldo dan keluarga Sunyi tiada parti Ronaldo tinggal bersama kekasih dan empat anaknya di Turin Ita JIRAN Cristiano Ronaldo mendedahkan pengalaman sepanjang tinggal berdekatan dengan bintang Juventus itu Ronaldo ting...
Muncul Hari Hari Dalam Tv Tapi Memfitnah Tentang Tabung Haji Kita Takut Apabila Memfitnah Tak Boleh Bertaubat

Muncul Hari Hari Dalam Tv Tapi Memfitnah Tentang Tabung Haji Kita Takut Apabila Memfitnah Tak Boleh Bertaubat

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 227 hits
Beliau yang dulu memfitnah sekarang ni seronok dan mudah je muka muncul di TV Teruklah macam ni adakah penghujung akhir zaman ini rakyat dicorakkan otak oleh so called agamawan yang kuat menipu dan memfitnah JUAL ASET ORANG ISLAM TABUNG HAJ...
Dia Minum Air Milo Tu Sebab Dia Sentiasa Beringat Kerja Keras Untuk Adik Dia Tapi Adik Dia Dah Takde

Dia Minum Air Milo Tu Sebab Dia Sentiasa Beringat Kerja Keras Untuk Adik Dia Tapi Adik Dia Dah Takde

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 255 hits
Kebelakangan ini isu Pendatang Asing Tanpa Izin tular diperkatakan sehingga menimbulkan rasa marah dalam kalangan rakyat Malaysia Umum mengetahui layanan yang diberikan kepada mereka tidak seperti yang diceritakan kepada stesen televisyen t...
Hiburan Fattah Amin Akui Bersembang Dengan Anak Dalam Perut Setiap Hari

Hiburan Fattah Amin Akui Bersembang Dengan Anak Dalam Perut Setiap Hari

papar berkaitan - pada 29/6/2020 - jumlah : 416 hits
Tidak mampu menyembunyikan keterujaan untuk menyambut kehadiran cahaya mata sulung dalam hidupnya pelakon tampan Fattah Amin mendedahkan dirinya dan isteri Fazura akan berkomunikasi dengan anak mereka dalam perut setiap hari Menurut Fattah ...
Hanya Jual Makanan Pasar Malam Golden Hills Cameron Highlands Mula Beroperasi Hari Ini

Hanya Jual Makanan Pasar Malam Golden Hills Cameron Highlands Mula Beroperasi Hari Ini

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 815 hits
Pasar Malam Golden Hills yang ditutup akibat Covid 19 sejak Mac lalu akan beroperasi semula bermula 10 Julai 2020 Menerusi kenyataan rasmi oleh Majlis Daerah Cameron Highlands pelancong yang hadir untuk membeli belah di kawasan tersebut dik...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven