Sesi Persekolahan Di Sabah Dibuka Mulai 1 Nov Kpm


KPM telah menetapkan jika sesebuah negeri beralih ke fasa seterusnya, pengoperasian institusi pendidikan di bawah kementerian mengikut ketetapan fasa baharu akan dilaksanakan selepas dua minggu daripada tarikh peralihan. klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)

Buka sekolah: Sabah 1 Nov 2021 PUTRAJAYA: Institusi pendidikan di Kedah dan Kelantan akan mula beroperasi pada 31 Okt, manakala Pulau Pinang, Perak dan Sabah bermula pada 1 Nov ini, kata Kementerian Pendidikan (KPM).

Dalam satu kenyataan, KPM berkata pengoperasian Fasa 3 Pelan Pemulihan Negara (PPN) melibatkan murid pra-sekolah, murid berkeperluan khas (MBK) di Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas, Sekolah Menengah Kebangsaan Pendidikan Khas, Sekolah Menengah Pendidikan Khas Vokasional dan Program Pendidikan Khas Integrasi.


Tingkatan 6 Semester 2, Pra-universiti Sekolah Sukan Malaysia, kelas peperiksaan awam di sekolah asrama penuh/sekolah harian/sekolah swasta, International Baccalaureate Diploma, serta kelas peperiksaan antarabangsa.

Menurut kenyataan itu, KPM telah menetapkan jika sesebuah negeri beralih ke fasa seterusnya, pengoperasian institusi pendidikan di bawah kementerian mengikut ketetapan fasa baharu akan dilaksanakan selepas dua minggu daripada tarikh peralihan ke fasa tersebut.

“Sehubungan itu, pengoperasian institusi pendidikan di bawah KPM bagi Kedah, Kelantan, Pulau Pinang, Perak dan Sabah terus beroperasi berdasarkan ketetapan negeri Fasa 2 pada 18 Okt.


“Apabila Kedah, Kelantan, Pulau Pinang, Perak dan Sabah beralih ke Fasa 3 pada 18 Okt, maka pengoperasian institusi pendidikan berdasarkan ketetapan Fasa 3 bagi Kedah dan Kelantan akan bermula pada 31 Okt manakala Pulau Pinang, Perak dan Sabah bermula pada 1 Nov,” menurut kenyataan itu.

Bagi Melaka, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya yang turut beralih ke Fasa 4 esok, KPM berkata, pengoperasian institusi pendidikan di negeri berkenaan berdasarkan ketetapan Fasa 4 PPN akan bermula pada 1 Nov.

Pengoperasian institusi pendidikan di bawah KPM berdasarkan ketetapan negeri Fasa 3 PPN pada Isnin. - Gambar fail
Menurut KPM, ini turut melibatkan kemasukan bagi murid Tahap 1 (Tahun 1,2, dan 3) sekolah rendah serta murid Tingkatan 3 dan Tingkatan 4 sekolah menengah.

“Kehadiran murid Tahap 2 (Tahun 4,5, dan 6) sekolah rendah serta kelas peralihan, Tingkatan 1 dan Tingkatan 2 sekolah menengah bagi negeri berkenaan akan bermula pada 8 Nov, seminggu selepas negeri ini memulakan pengoperasian berdasarkan ketetapan fasa 4 PPN,” menurut kenyataan.


KPM berkata, pengoperasian semula institusi pendidikan yang dinyatakan turut merujuk kepada institusi pendidikan swasta berdaftar di bawah KPM bagi kategori sekolah dan kategori pusat.

“KPM menyarankan agar ketetapan ini turut terpakai di semua institusi pendidikan tidak berdaftar dengan KPM, termasuk institusi pendidikan di bawah kerajaan negeri,” menurut kenyataan itu.

Pada 15 Okt, Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan Kedah, Kelantan, Pulau Pinang, Perak, dan Sabah beralih ke Fasa 3 manakala Melaka, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya beralih ke Fasa 4 berkuatkuasa pada 18 Okt.

SOURCE: Awani

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/10/sesi-persekolahan-di-sabah-dibuka-mulai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buka Sekolah Kedah Kelantan 31 Okt Pulau Pinang Perak Sabah 1 Nov

Buka Sekolah Kedah Kelantan 31 Okt Pulau Pinang Perak Sabah 1 Nov

papar berkaitan - pada 17/10/2021 - jumlah : 250 hits
SHAH ALAM Pengoperasian institusi pendidikan di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia bagi Kedah Kelantan Pulau Pinang Perak dan Sabah akan terus beroperasi berdasarkan ketetapan negeri Fasa 2 Pelan Pemulihan Negara pada Isnin KPM dalam sat...
337 Obyek Wisata Di Jateng Mulai Dibuka Secara Terbatas

337 Obyek Wisata Di Jateng Mulai Dibuka Secara Terbatas

papar berkaitan - pada 6/10/2021 - jumlah : 142 hits
Riyadi mengungkapkan pihaknya terus melakukan pendampingan terhadap obyek wisata di Jateng agar mampu bangkit pascapandemi karena daya tarik wisata tutup selama pemberlakuan pembatasan kegiatan masyarakat
Sabah Benar Rentas Daerah Tanpa Zon Mulai Esok

Sabah Benar Rentas Daerah Tanpa Zon Mulai Esok

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 207 hits
Sabah boleh rentas daerah mulai 14 Oktober 2021 Pengembara tempatan selamat datang ke Sabah mulai 1 November ini KOTA KINABALU Kerajaan negeri hari ini membenarkan aktiviti rentas daerah seluruh Sabah tanpa mengikut zon yang akan berkuat ku...
Sabah Benarkan Majlis Rasmi Kerajaan Swasta Mulai Esok Kata Masidi

Sabah Benarkan Majlis Rasmi Kerajaan Swasta Mulai Esok Kata Masidi

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 267 hits
Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Masidi Manjun berkata individu yang belum divaksin atas masalah kesihatan atau perubatan yang telah disahkan oleh pegawai perubatan berdaftar perlu menjalani pre event test menggunakan kit ujian kendi...
Rayuan Kerajaan Berhubung Kerakyatan Lelaki Kelahiran Sabah Diketahui 10 Nov

Rayuan Kerajaan Berhubung Kerakyatan Lelaki Kelahiran Sabah Diketahui 10 Nov

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 229 hits
Wong Saya dilahirkan di Malaysia saya dibesarkan di sini dan keluarga saya di sini Ini satu satunya negara yang saya tahu dan ia adalah rumah saya PUTRAJAYA Mahkamah Rayuan hari ini menetapkan 10 November ini untuk memutuskan rayuan kerajaa...
Langkawi Terima Pelancong Antarabangsa Mulai 15 Nov Perlu Penuhi Beberapa Syarat Sop Pm

Langkawi Terima Pelancong Antarabangsa Mulai 15 Nov Perlu Penuhi Beberapa Syarat Sop Pm

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 145 hits
Oleh LANGKAWI menjadi tumpuan rakyat tempatan yang telah lama tidak dapat melancong kerana COVID 19 KERAJAAN telah membenarkan pelancong antarabangsa bercuti di Pulau Langkawi mulai 15 November ini dengan perlu memenuhi beberapa syarat dan ...
Satu Lokaliti Perkampungan Orang Asli Raub Di Kenakan Pkpd Mulai Esok Sehingga 4 Nov

Satu Lokaliti Perkampungan Orang Asli Raub Di Kenakan Pkpd Mulai Esok Sehingga 4 Nov

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 144 hits
PUTRAJAYA Satu lokaliti di sebuah perkampungan Orang Asli di Raub Pahang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan bermula esok hingga 4 November ini Ketua Pengarah Keselamatan Negara Datuk Rodzi Md Saad berkata pelaksanaan PKPD m...
Mulai Hari Ini Ragunan Dan 59 Taman Di Dki Dibuka Untuk Umum

Mulai Hari Ini Ragunan Dan 59 Taman Di Dki Dibuka Untuk Umum

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 140 hits
Mulai Sabtu 23 Oktober 2021 59 RTH termasuk Taman Hutan Taman Margasatwa Ragunan dan Kebun Bibit akan dibuka kembali dengan memenuhi ketentuan yang berlaku pada masa PPKM ini tentunya bunyi unggahan dalam akun tersebut
94 000 Pelajar Mulakan Sesi Persekolahan Secara Bersemuka Hari Ini

94 000 Pelajar Mulakan Sesi Persekolahan Secara Bersemuka Hari Ini

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 226 hits
BERNAMA Beberapa sekolah di 12 belas negeri mula menerima murid kembali ke sekolah untuk sesi pembelajaran secara bersemuka Seorang guru mengimbas suhu seorang pelajar Pendidikan Khas di SMK Bandar Sunway ketika pembukaan semula sekolah men...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global