Servis Kereta Di Casumina Tyre Sdn Bhd


Assallammualaikum



Hari itu Shailla bawa anak pergi jalan-jalan ke Aeon Mall Shah Alam. Sebelum ke Aeon Mall Shah Alam, Shailla singgah dahulu servis kereta di Pusat Servis Kenderaan dan Tayar di area Shah. Nama pusat servis itu adalah Casumina Tyre (M) Sdn Bhd yang terletak di kawasan kilang area Seksyen 15 Shah Alam. Memang besar dan luas pusat servis ini.



Antara servis yang Shailla buat ketika berada di sini adalah seperti tukar minyak enjin, penapis minyak dan minyak auto (ATF).



Enjin dan minyak memang tidak dapat dipisahkan dalam dunia kenderaan berenjin. Untuk minyak enjin, Shailla pilih minyak enjin dari jenama Casumina Tyre sendiri iaitu G-energy Gazpromneft di mana minyak enjin mereka adalah tulen dan berkualiti yang di import dari Italy, Russia & Jepun. Fungsi minyak enjin ini adalah membersihkan, melincirkan dan menyejukkan komponen dalaman enjin, sekali gus menghalang kerosakan berlaku. Minyak enjin berkualiti tinggi dan sesuai akan memastikan kelancaran serta memanjangkan usia enjin.

Kalau sudah tukar minyak enjin, harus juga tukar penapis minyak bagi membersihkan minyak enjin sebelum disalurkan ke seluruh komponen dalaman enjin yang bergerak. Penapis minyak akan memastikan tiada jelaga, logam atau bendasing yang sangat kecil (15-40 mikron) menembus masuk yang boleh menyebabkan komponen enjin saling bergesel.



Kebiasaannya, ramai pengguna akan tukar penapis minyak ketika servis minyak enjin tetapi ramai yang tidak tukar auto filter ketika servis minyak auto (ATF). Auto filter adalah penapis pada gearbox yang berfungsi untuk menapis minyak auto dari kotoran terutamanya habuk besi. Jika auto filter tidak ditukar mengikut jadual, ia akan mengundang kepada masalah filter TERSUMBAT. Tekanan hidraulik dalam gearbox akan terganggu dan terdedah pada masalah pertukaran gear yang tidak lancar. Menyedari akan kepentingan minyak auto, jadi Shailla buat keputusan untuk menukar menukar minyak auto sekali.


Foreman dia pula buat kerja sangat teliti. Dia servis kereta ibarat macam dia servis kereta dia sendiri. Semua dia periksa untuk memastikan kenderaan dalam keadaan baik.


Paling seronok adalah kereta Shailla siap dicucikan sekali. Elok la tu, sejak jerubu ni, kereta pun cepat sangat berdebu. Tambah pula parking bawah pokok lagilah dengan daun dan ranting kecil terselit sana sini.



Sebelum cuci kereta, kena cuci enjin dahulu. Korang boleh lihat perbezaan antara gambar di atas enjin nampak berhabuk dan kotor manakala gambar di bawah adalah setelah dicuci memang nampak berkilat dan bersih sahaja.



Pada yang hadapi masaalah tayar bocor, rosak atau bunga tayar dah botak, jangan risau di Casumina Tyre korang boleh dapat tayar baru dengan harga yang murah dan berpatutan. Kalau korang nak tahu,di Casumina Tyre ada jenama tayar mereka sendiri. Tayar mereka adalah buatan China. Walaupun buatan dari China tapi berkualiti.


Untuk menambahkan lagi ciri-ciri keselamatan pada tayar  korang, di Casumina Tyre juga ada menjual safety bar yang mana bertujuan untuk memastikan pengendalian kereta terutama di selekoh, lebih kemas dan tidak 'buang' atau gelong.

Untuk info lanjut boleh klik link  ini https://www.facebook.com/mycasumina/

Sekian Terima Kasih

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.shazillahsani.com/2019/09/servis-kereta-di-casumina-tyre-m-sdn-bhd.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenali Pengasas Norcy Beautylab Sdn Bhd

Kenali Pengasas Norcy Beautylab Sdn Bhd

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 1183 hits
Sempena Festival Industri Kecil dan Sederhana yang diadakan di Pantai Badarag Sikuati yang berlangsung pada 5 8 September lalu Saya sempat bertemu dengan seorang Pengasas Produk dan juga CEO Makmal R D Kosmetik Mungkin bagi anda yang berasa...
Food Tasting Open Day Hanana Group Sdn Bhd

Food Tasting Open Day Hanana Group Sdn Bhd

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 495 hits
Istimewa buat bakal pasangan pengantin mahupun buat anda yang ingin mengadakan majlis pertunangan doa selamat dan sebagainya yang memerlukan khidmat katering ini adalah masa yang sesuai untuk anda hadir sesi Food Tasting Open Day dari Hanan...
Jawatan Kosong Tanjung Manis Development Sdn Bhd

Jawatan Kosong Tanjung Manis Development Sdn Bhd

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 654 hits
Jawatan Kosong Tanjung Manis Development Sdn Bhd Portal kerja kosong membuka peluang pekerjaan di Tanjung Manis Development Sdn Bhd yang kini dibuka untuk Warganegara Malaysia dan kepada yang berminat serta berkelayakan dipelawa untuk mengi...
Pocong Babi Pocong Terjatuh Dari Atas Kereta

Pocong Babi Pocong Terjatuh Dari Atas Kereta

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 310 hits
Mungkin salah satu taktik nak merompak demikian kata Mohamad Hasnaim yang terserempak dengan pocong jatuh tergolek di atas jalan ketika dalam perjalanan pulang ke rumah semalam Dalam kejadian yang berlaku pada jam 1 pagi Selasa Mohamad bers...
Orang Sekeliling Terkejut Rakaman Kereta Kancil Rempuh Lelaki Terbaring Tular

Orang Sekeliling Terkejut Rakaman Kereta Kancil Rempuh Lelaki Terbaring Tular

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 492 hits
Kejadian jenayah dilihat semakin parah dalam komuniti masyarakat sekarang dan perkara ini sangat merisaukan rata rata masyarakat terutamanya sekiranya ahli keluarga mereka menjadi mangsa Bukan setakat boleh menyebabkan kerugian harta benda ...
5 Part Kena Selalu Check Kalau Tak Nak Enjin Kereta Korang Meragam No 3 Tu Ramai Terlepas Pandang

5 Part Kena Selalu Check Kalau Tak Nak Enjin Kereta Korang Meragam No 3 Tu Ramai Terlepas Pandang

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 295 hits
Penjagaan dalaman kereta ibarat menjaga kesihatan tubuh Sekali jatuh sakit jenuh keluar duit merawatnya Oleh itu semua pemilik kenderaan perlu mengetahui asas penjagaan enjin supaya prestasinya berada pada tahap optimum Jom kita baca 5 tips...
Gara Gara Buka Pintu Kereta Atas Jalan Gadis Dikecam Rider Motor Tergolek

Gara Gara Buka Pintu Kereta Atas Jalan Gadis Dikecam Rider Motor Tergolek

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 505 hits
Kemalangan jaya raya merupakan satu perkara yang sangat hendak dielakkan oleh pengguna terutamanya yang menunggang motorsikal Kemalangan yang berlaku bukan sahaja boleh menyebabkan kerosakan kenderaan tetapi turut boleh menyebabkan kecedera...
Tiada Nombor Plat Kereta Kancil Lusuh Akhirnya Diangkut Polis

Tiada Nombor Plat Kereta Kancil Lusuh Akhirnya Diangkut Polis

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 355 hits
PENGGUNA media sosial sudah tentu ternampak sebuah kereta Kancil usang yang dipandu seorang lelaki misteri yang berpakaian lusuh berlegar legar di jalan raya Baru baru ini kereta tersebut tular selepas ianya dikesan berada di Pulau Pinang s...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester