Seronok Habiskan Annual Leave Di Swiss Court Holiday Apartment Damai Laut Perak


Assalamualaikum korang,
Seronoknya baru dari spend weekend kat Swiss-Court Holiday Apartment Damai Laut, Lumut Perak. Tak sangka seronok betul datang bercuti kat Perak. Well kalu korang nak tahu, Swiss-Court Holiday Apartment ni satu kawasan dengan Swiss-Garden Beach Resort Damai Laut cuma bezanya ia mempunyai panorama bukit dengan hutan semulajadi. 


First thing, kita check in dulu!

Selamat datang semua, inilah kamar tidur BBL selama 3 hari 2 malam kat sini. Bilik jenis Premium Studio ini cuma berharga lingkungan RM200 - RM300 semalam. Malah ia baru diubahsuai serta saya menjadi antara tetamu pertama bermalam disini. Wow sukanya..


Bilik Studio apartment ini sangat luas dan besar. Mempunyai kemudahan katil queen empuk, kerusi sofa (boleh menjadi katil tidur), television 40 inch, kipas siling, penghawa dingin, ruang solek aka meja belajar, meja makan, coffee maker dan ruang simpanan bagasi sebelah tv tu selain pintu jendela mengadap bukit. Boleh muat 4 orang dewasa atau pun family (2 dewasa & 2 kanak-kanak).

Cukup sesuai bagi anda yang mahu berbulan madu ataupun menyambut ulangtahun perkahwinan. Off course BBL pun terkejut tengok tuala berbentuk sepasangan angsa dan belon berwarna warni sekitar katil. Suprise..tapi maaf saya belum kahwin.


Erti kata lain, BBL sangat berpuas hati dengan kadar bayaran dengan tawaran diberikan. Rasa macam duduk rumah sendiri je. Okay peluk bantal kuat-kuat. Bilik juga bersih, kemas dan tersusun rapi walaupun waktu saya check in musim peak season cuti sekolah hujung tahun. 


Oh ya bilik mandi sangat-sangat luas. Puas hati tengok diri sendiri dalam cermin besar tu. Shower room tu memang favorite BBL all time lepas balik dari jalan-jalan kat pantai. Tersedia juga pengering rambut, barangan penjagaan diri dan tuala kecil. Kalu ibu nak mandikan anak tak payah risau sempit sebab ruang mandi besar dan lantai cepat kering. 


Bagi anda yang datang sebagai keluarga, usah risau bilik jenis Premium Studio menyediakan kemudahan mini kicthen termasuk peti sejuk, dapur elektrik, peralatan memasak, pinggan mangkuk dan sinki. Sebab tu BBL bagitau anda akan terasa bagai dalam rumah sendiri walauapun sebenarnya kat Swiss-Court Holiday Apartment Damai Laut. 


Okay dah puas tengok bilik? Jom kita pergi mandi kolam..yeay. Macam saya maklumkan kat atas, lokasi Swiss-Court Holiday Apartment Damai Laut sekitar kawasan bukit dan hutan semulajadi. Tak jauh sangat dari pantai Lumut tu tetapi mempunyai kemudahan sama seperti Swiss-Court Beach Resort Damai Laut. Sesuai untuk anda yang mahu ketenangan dari kesibukan kota, stress kerja dan lebih privasi dari tetamu resort. Jangan lupa 'buang lemak' dalam bilik sauna berhampiran kolam. 


Off course rasa bahagia dapat berenang sepuas-puas tanpa kelibat tetamu lain. Tu tengok siap pose dengan pelampung unicorn tak ingat dunia. Ha, anak kecil boleh mandi kolam sebelah kolam utama yang air lebih cetek. Perkhidmatan sewa pelampung juga tersedia dengan kadar berpatutan dan cafe yang menjual snek dan makanan ringan incase dah penat kuat lentang dalam kolam. hehehe 

Bagi anda yang mahu aktiviti santai boleh berehat kat ruang utama lobi. Lengkap kemudahan mesra keluarga seperti kawasan ruang sofa, mini playland, tabletop, ping pong dan bilik karaoke. Tak cukup dengan itu kawasan permainan kanak-kanak, gelangan tenis dan basketball turut tersedia. Padang golf pun ada berhampiran pintu masuk utama resort. 


Tak cukup dengan itu, anda boleh bersiar-siar kawasan pantai mengadap Pulau Pangkor menyaksikan matahari terbenam. Romantik habis berdua dengan orang tersayang. Kita yang bujang teruna ni layan jiwang jelah. Tenang je berada kat sini seolah-olah tak terbeban dengan urusan kerja. Jangan lupa order sandwich bersama air tembikai okay. 


Sebelum itu cubalah pelbagai aktiviti pantai seperti bermain jetski, ATV, menunggang kuda, memancing, snorkeling, berjalan tepi pantai ataupun berehat bawah gazebo buluh sambil melihat bot nelayan melintasi hadapan resort. Bagi anak-anak, peralatan membina istana pasir tersedia secara percuma. Nak lagi seronok boleh tangkap ikan dalam kolam mini bersebelah playground. Ikan tersebut boleh bawa pulang sebagai buah tangan. 


Bercakap soal makan minum kat sini usah risau kerana pihak resort menyediakan restoren untuk anda menikmati sarapan pagi serta menawarkan buffet makan tengahari dan makan malam. Overall waktu makan pagi sangat heaven memandangkan pilihan makanan sangat banyak dan boleh enjoy breakfast luar restoren mengadap laut. 

Pastikan anda tak melepaskan peluang mencuba aneka menu makan malam yang serius nice dan variety of meal dari menu panas hinggalah bbq. Non-stop ulang alik dari meja refill makanan sampai habis waktu makan jam 10.30 malam. 



Semua ini boleh anda alami dengan menjadi ahli SGI Vaction Club (salah satu member of OSK Group). Uniknya untuk setiap ahli akan menerima bermacam privilege ekslusif dan kemudahan khas buat ahli. Malah lagi better dari apa BBL alami kat sini. 
 
Antara kelebihan ahli SGI Vacation Club termasuk :
🌟 Boleh menginap di mana-mana hartanah bawah Vacation Club kat Kuala Lumpur, Melaka, Damai Laut, Kuantan serta 3,000 hotel & resort seluruh dunia termasuk Singapura, Phuket, Bangkok, Orlando, Western Australia, Gold Coast, Las Vegas, Perancis dan banyak lagi dibawah bumbung Interval International.
🌟 Setiap ahli bakal menikmati 7/14 malam penginapan setiap tahun selama 15 tahun. Wow bestnya
🌟 Pastinya ahli boleh bertukar malam penginapan secara percuma dengan mana-mana pemilik Vacation Club seluruh dunia dan travel ke lebih 3,000 resort yang anda mahu
Berita baiknya, ahli SGI Vacation Club cuma perlu membayar yuran penyertaan SEKALI SEUMUR HIDUP bersama caj penyelengaraan tahunan. Pastinya kelebihan ini menanti anda seperti
1. Berjimat untuk setiap penginapanHarga bilik bermula dari RM81++ satu malam seluruh dunia**(berdasarkan harga Discovery Membership)
2. Peluang bercuti lebih 3,000 hotel & resort ternamaInilah masa untuk berlibur pelbagai tempat menarik tanpa had dari hiburan kota metropolitan, bandar bersejarah, resort alam semulajadi mahupun bilik hotel mengadap laut malah villa moden dengan suasana cukup damai
3. Perlindungan kesan inflasiHarga penginapan hari ini selamat untuk semua percutian pada masa akan datang
4. Perlindungan kesan kadar tukaran wangNikmati 15 tahun perjalanan luar negara tanpa perlu risau turun naik matawang. Anggaran harga bilik satu malam tetap sama waluapun ada perubahan tukaran mata wang.  

5. First line 24/7 tempahan bilik
Kemudahan sistem tempahan bilik 24/7 khas untuk anda bagi hotel & resort dalam negara

Ha best kan..sebab itu BBL syorkan korang untuk menjadi sebahagian dari 14,000 ahli SGI Vacation Club. Dengan kelebihan yang ada pastinya percutian anda lebih mudah dan sempurna.

Pendafataran boleh dibuat secara online www.sgivactionclub.com atau hubungi 03-2788 6688

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://budakbandunglaici.blogspot.com/2018/12/seronok-habiskan-annual-leave-di-swiss.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Swiss Garden Damai Laut Lokasi Percutian Mendamaikan Dan Pilihan Seisi Keluarga

Swiss Garden Damai Laut Lokasi Percutian Mendamaikan Dan Pilihan Seisi Keluarga

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 813 hits
SWISS GARDEN DAMAI LAUT LOKASI PERCUTIAN MENDAMAIKAN DAN PILIHAN SEISI KELUARGA PENGALAMAN MENGINAP DI SWISS COURT HOLIDAY APARTMENTS Semestinya ramai yang berhasrat nak menghabiskan cuti hujung tahun bersama keluarga mahupun insan tersayan...
Selamat Dari Tsunami Saat Sholat Isya Pria Ini Heran Air Laut Tak Masuk Ke Mushola

Selamat Dari Tsunami Saat Sholat Isya Pria Ini Heran Air Laut Tak Masuk Ke Mushola

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 250 hits
Nono warga Bekasi bersama keluarganya selamat dari terjangan gelombang pasang saat menunaikan shalat isya di mushala Dia mengaku saat itu gelombang menerjang dengan ketinggian tujuh meter Kami tidak terseret gelombang di dalam mushala itu k...
Hampir Menyerah 2 Jam Mengapung Di Laut Vokalis Seventeen Selamat Setelah Menggapai Boks

Hampir Menyerah 2 Jam Mengapung Di Laut Vokalis Seventeen Selamat Setelah Menggapai Boks

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 252 hits
Vokalis band Seventeen Riefian Fajarsyah atau Ifan Seventeen selamat dari bencana Tsunami Banten Sabtu malam Melalui wawancara via telepon dengan TVOne yang dikutip Kompas com pada Minggu Ifan mengisahkan pengalamannya saat tiba tiba panggu...
Sebelum Terjadi Tsunami Banten Warga Lihat Air Laut Surut Sejauh 20 Meter

Sebelum Terjadi Tsunami Banten Warga Lihat Air Laut Surut Sejauh 20 Meter

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 291 hits
Usai beberapa menit ombak tinggi datang disertai suara gemuruh Awalnya kering lalu ada ombak pertama lima sampai tujuh meter ke darat Yang lebih parah kedua 15 sampai 17 meter Jarak pertama kedua itu cuma dua menit enggak terlalu lama ujar ...
Rezeki Turun Mencurah Curah Dari Langit Laut Dan Bumi Amalkan 20 Perkara Ini Rileks Media

Rezeki Turun Mencurah Curah Dari Langit Laut Dan Bumi Amalkan 20 Perkara Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 314 hits
Amalan amalan ini menjadi sebab Allah limpahi hamba Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian Nya Berdasarkan konsep rezeki yang telah diperkatakan Allah memberi jalan buat setiap hamba Nya untuk memperolehi rezeki dalam pel...
Penyelam Merakam Saat Kuda Laut Jantan Sedang Melahirkan Ribuan Bayi Kuda Laut Subhanallah

Penyelam Merakam Saat Kuda Laut Jantan Sedang Melahirkan Ribuan Bayi Kuda Laut Subhanallah

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 947 hits
Tidak kira walau apa jenis spesies haiwan pun saat kelahiran adalah sesuatu yang sangat ajaib Namun antara semuanya kuda laut pastinya mempunyai sudut unik yang tidak mempunyai pada haiwan haiwan yang lain Kredit Steven L Gordon Shutterstoc...
Air Laut Meluap Di Pantai Anyer Banten Masyarakat Panik Dan Mengungsi

Air Laut Meluap Di Pantai Anyer Banten Masyarakat Panik Dan Mengungsi

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 251 hits
Gelombang pasang yang terjadi di kawasan Pantai Anyer Banten membuat masyarakat dan pengunjung panik Mereka akhirnya memilih untuk mengevakuasi diri dengan menjauhi area pantai dan menuju ke tempat yang lebih tinggi Kejadian bermula sekitar...
Menteri Susi Laut Ri Lebih Besar Lebih Banyak Ikan Dan Lebih Strategis Dari China

Menteri Susi Laut Ri Lebih Besar Lebih Banyak Ikan Dan Lebih Strategis Dari China

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 248 hits
Menteri Kelautan dan Perikanan Susi Pudjiastuti mengatakan Indonesia jauh lebih berpotensi juara ketika berbicara dunia kemaritiman Salah satunya karena didukung dengan wilayah perairan RI yang terbilang luas Dia berharap KKP dapat menjadi ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan