Sentiasa Dengar Azan Dalam Wad Doktor Rindu Pada Abang Abang Tabligh Yang Sentiasa Berzikir


Petugas kesihatan antara barisan harapan negara dalam memerangi wabak Covid-19. Mereka terpaksa berhadapan dengan pelbagai kerenah pesakit. Jika pesakit memberikan kerjasama yang baik pasti memudahkan perawat namun sebaiknya pula berlaku.
Dr Mohd Afiq menerusi status yang dimuatnaik di Facebook, menyatakan kerinduan kepada pesakit Covid-19 daripada kluster Tabligh yang dikatakan sangat baik dan merendah diri.
Namun, merawat kelompok terbaru yang ‘menghuni’ wad menurutnya disifatkan lebih kepada merawat sifat pentingkan diri mereka daripada merawat covid itu sendiri.
Kluster Tabligh tak pernah merungut Dulu setiap hari satu bas turun daripada tabligh dan madrasah. Diorang ni semua sangat mudah memberikan kerjasama.
Seronok terasa merawat diorang ni walaupun berpeluh-peluh dek PPE. Rasa macam rawat kawan-kawan kita yang sangat mesra dengan kita.

Sentiasa dengar azan berkumandang dalam wad. Bacaan al-quran hampir setiap masa. Wad kusta lama yang penuh dengan cerita hantu pun rasanya hantu-hantu lari bertempiaran kerana pendinding semula jadi dek kerana akhlak dan zikir mereka.
Hampir keseluruhannya sangat merendah diri, sentiasa memberi kerjasama yang terbaik. Tak pernah merungut..

Itulah Kluster TABLIGH.. walaupun mungkin saya tak berapa setuju mereka di cop sebagai kluster tabligh dek kerana satu dua peserta yang pentingkan diri sendiri menyebabkan yang lain menjadi mangsa.. tapi disebabkan zikir yang di sebut semua maka nak buat macam mana.

Seperti ‘merawat’ sifat pentingkan diri kluster baru Kini datang satu kluster baru. Diorang panggil kluster TURKEY/OVERSEA. Saya panggil kluster JENGKEL. Bas kini datang daripada KLIA dan hotel-hotel.
Diorang ni acah-acah jadi mangsa penyakit covid. Padahal masa diorang pergi melancong, diorang tanpa segan silu papar gambar diorang melancong malah ada yang siap perli kata corona tiada kat tempat sejuk dsb.
Kadang-kadang terasa macam kita ni lebih kepada merawat sifat pentingkan diri mereka daripada merawat covid itu..
Dan mintak maaf cakap. Kluster ni lebih banyak demand. Bila nak hantar ke wad macam wad kusta ataupun institut latihan, diorang ni demand taknak pergi sebab panasla, tidak selesa dan macam-macam lagi.
Tu tak termasuk yang dok persoal kenapa nak amik darah la, kenapa tak amik swab awal la dan bila kita masuk untuk periksa diorang masing-masing sibuk dengan gajet. Kita ni macam endah tak endah je..
Memang sangat menjengkelkan Bukan semua yang macam tu especially yang berada di luar negara atas urusan yang tak dapat dielakkan seperti belajar. Tetapi so far yang dapat sebab pergi melancong ni memang sangat menjengkelkan..
Saya faham. Mereka ni kebanyakan orang berada, ada kabel besar dan tak puas hati sedikit terus bawak ke atasan, di kuarantin pun di hotel-hotel.
Nak buat macam mana.. kene hadap jugak la untuk berapa bulan pulak yang mendatang. Kita ni pekerja kesihatan berapa ramai yang dah tak dapat jumpa mak ayah sebab kerja kita berisiko. Diorang ni plak datang dan tambah masa kita berjauhan. selamatlah bekerja semua.
Rindu geng tabligh.

Apple Dilaporkan Ingin Menghentikan Jualan Produk Beats Beats Electronics diambil alih oleh Apple pada tahun 2014 pada harga $3 bilion. Jenama ini mempunyai reputasi sebagai peralatan audio yang digunakan oleh golongan selebriti dan kerap dilihat di dalam video muzik. Fon kepalanya pernah menjadi simbol status seperti AirPods beberapa tahun yang lalu. Tetapi kini kedengaran ura-ura Apple akan menghentikan jualan aksesori audio Beats.

Menurut Jon Prosser seorang penganalisa teknologi, Apple akan melancarkan sepasang fon kepala ketika WWDC dan AirPods X pada bulan September hadapan. Ura-ura mengenai fon kepala berjenama Apple telah didengari sejak 2018. Fon kepala ini akan bersaing dalam kelas yang sama seperti Bose 700 manakala AirPods X adalah pengganti kepada Beats X yang menyasarkan pengguna yang gemar bersukan,
Selepas kedua-dia aksesori audio Apple ini dilancarkan, pengeluaran aksesori audio Beats akan dihentikan. Malahan tambah beliau lagi produk Beats kini mula ditawarkan pada potongan harga 40% untuk mengurangkan inventori sedia ada.
Sejak diambil alih oleh Apple, imej Beats sebagai pengeluar aksesori audio yang berstatus tinggi tidak lagi seperti dahulu. Artis dan ahli sukan yang dahulunya menggunakan fon kepala Beats kini menggunakan AirPods yang dilihat lebih premium. Sekiranya produk Beats dihentikan jualannya, Apple dengan mudah boleh menumpukan perhatian kepada memasarkan produk audio yang menggunakan jenama mereka sendiri.
The post “Sentiasa Dengar Azan Dalam Wad,” Doktor Rindu Pada Abang-Abang Tabligh Yang Sentiasa Berzikir appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/doktor-rindu-pada-abang-abang-tabligh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Covid 19 Doktor Rindu Geng Tabligh

Covid 19 Doktor Rindu Geng Tabligh

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 204 hits
Kluster baru yang menjengkelkan Dulu setiap hari satu bas turun daripada tabligh dan madrasah Diorang ni semua sangat mudah memberikan kerjasama Seronok terasa merawat diorang ni walaupun berpeluh peluh dek PPE Rasa macam rawat kawan kawan ...
Doktor Rindu Puji Akhlak Pesakit Tabligh

Doktor Rindu Puji Akhlak Pesakit Tabligh

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 254 hits
Seorang petugas barisan hadapan Dr Mohd Afiq menyatakan kerinduan kepada pesakit Covid 19 daripada kluster Tabligh yang menurutnya sangat mesra dan dan menunjukkan akhlak yang baik Doktor di Hospital Sungai Buloh itu berkata kelompok itu am...
Sudah Sudah Salahkan Tabligh Jururawat Ini Kongsi Cerita Jaga Jemaah Tabligh Dlm Wad Covid 19

Sudah Sudah Salahkan Tabligh Jururawat Ini Kongsi Cerita Jaga Jemaah Tabligh Dlm Wad Covid 19

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 288 hits
Seramai 95 peratus ahli tabligh yang menyertai himpunan Sri Petaling telah memberi kerjasama untuk menjalani saringan Sudah sudah Salahkan Tabligh Jururawat Ini Kongsi Cerita Jaga Jemaah Tabligh Dlm Wad Covid 19
Rindu Geng Tabligh Posted By Amir Wartawan Rasmi Lr At Thursday April 09 2020 10155

Rindu Geng Tabligh Posted By Amir Wartawan Rasmi Lr At Thursday April 09 2020 10155

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 230 hits
Firman Allah dalam Al Qur an Ya ai yu hal la zi na a ma nu khu ti ba alai kumuss siam ka ma ku thi ba a lal la zi na min khab li kum la al la kum tat tha qun Hai orang orang yang beriman diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan ...
Berjam Jam Pakai Berbalut Macam Lepat Pisang Kau Banggakan Aku Luahan Abang Seorang Doktor

Berjam Jam Pakai Berbalut Macam Lepat Pisang Kau Banggakan Aku Luahan Abang Seorang Doktor

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 239 hits
Sedihnya bila baca pengakuan ini Dari seorang abang untuk adiknya yang merupakan seorang doktor Yang kini sedang bertugas memerangi wabak koronavirus Dari awalnya si abang menceritakan kisah mereka semasa kecil sehingga adiknya berjaya mela...
Xray Dada Teruk Kami Syak Suami Puan Dijangkiti Covid 19 Isteri Hamil Terkelu Dengar Penjelasan Doktor

Xray Dada Teruk Kami Syak Suami Puan Dijangkiti Covid 19 Isteri Hamil Terkelu Dengar Penjelasan Doktor

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 192 hits
Walaupun pelbagai kempen yang dijalankan oleh pihak berkuasa mengenai isu bahaya merokok namun kempen kesedaran itu seperti tidak diendahkan oleh perokok Hanya memikirkan kepuasan kesihatan diri dan orang orang disekeliling tidak diendahkan...
Macam Tak Percaya Doktor Non Muslim Ni Puji Kluster Tabligh

Macam Tak Percaya Doktor Non Muslim Ni Puji Kluster Tabligh

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 579 hits
Perkongsian daripada Facebook Dr Lavennia Gayatri I am Malaysian doctor dont look at me like im hindu im buddha n etc Terkesan dengan pergi ke pusat kuarantin yang kebanyakan tabligh yg ikut itjimak seri petaling jadi aku nak cerita sedikit...
Ayam Tempayan Abang Laris Langkawi

Ayam Tempayan Abang Laris Langkawi

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 1007 hits
Ayam Tempayan Abang Laris LangkawiAyam yang dimasak dalam tempayanSalah satu kedai makan yang agak rare di Langkawi yang korang patut cuba adalah Ayam Tempayan Abang Laris bukan Abang Terlajak Laris ke Kedai makan ni start boleh makan ayam ...
Kumpulan Anak Orang Asli Kena Sakat Abang Polis Dapat Perhatian Mufti Perlis

Kumpulan Anak Orang Asli Kena Sakat Abang Polis Dapat Perhatian Mufti Perlis

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 332 hits
Video sekumpulan kanak kanak dipercayai Orang Asli yang keluar rumah ketika perintah kawalan pergerakan diceramah seorang anggota polis viral di laman sosial Perkara tersebut turut mendapat perhatian Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul A...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Prm Denies Being Sponsored To Split Malay Vote In Kkb