Senarai Pemain Yang Didaftarkan Pada Jendela Perpindahan Kedua Liga Malaysia 2023


Senarai Pemain Yang Didaftarkan Pada Jendela Perpindahan Kedua Liga Malaysia 2023. klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)

Senarai Pemain Yang Didaftarkan Pada Jendela Perpindahan Kedua Liga M 2023 Trend Pembelian Pemain Kelab Pantai Timur 'bernafsu besar' AKSI Tukhtasinov (kiri) ketika bertemu Negeri Sembilan FC. (Foto ©GHAZALI KORI/Harian Metro) Kuala Lumpur: Dua kelab dari Pantai Timur iaitu Terengganu FC dan Kelantan United antara pasukan yang berbelanja besar pada jendela perpindahan kedua Liga Malaysia (Liga M) yang akan ditutup tengah malam ini.

Berdasarkan semakan di laman sesawang Transfermarkt.com, menyaksikan Terengganu membawa masuk dua tonggak baharu iaitu Nurillo Tukhtasinov dari Uzbekistan dengan tanda harga sekitar RM4 juta diikuti bekas pemain Selangor FC, Nurhakim Hassan pada nilai RM374,000, sekali gus menghimpunkan jumlah tertinggi sebanyak RM4.3 juta.

Menyaingi rapat pasukan Kelantan United yang membawa masuk sembilan tonggak baharu termasuk Dominik Balic dengan harga RM873,000 serta Ismaheel Akinade pada nilai RM748,000 untuk mencatat jumlah keseluruhan sekitar RM3.6 juta.

Ia kemudian diikuti Perak FC yang merekodkan RM3.3 juta dengan kemasukan penyerang import Luka Milunovic paling mahal buat pasukan itu dengan nilai RM2.2 juta.

Manakala Kedah Darul Aman FC dan Sabah FC masing-masing membelanjakan sekitar RM3 juta pada perpindahan kedua ini, bagi memperkuatkan beberapa bahagian terutamanya di jentera serangan.

Begitupun, buat dua kelab besar Liga M iaitu Johor Darul Ta'zim (JDT) dan Selangor FC dilihat kurang bernafsu pada jendela kali ini apabila masing-masing hanya mencatatkan RM1.9 juta dan RM2.7 juta sahaja.

Malah, terdapat juga dua kelab yang langsung tidak 'membeli belah' ekoran langkah berjimat cermat yang diambil pasukan berkenaan di mana naib juara Piala FA, Kuala Lumpur City FC dan Negeri Sembilan FC lebih selesa untuk mengekalkan barisan pemain sedia ada.

Kelantan FC pula tidak termasuk dalam senarai kerana pasukan itu baru saja dilepaskan daripada sekatan pembelian pemain oleh Persatuan Bolasepak Malaysia dan Liga Bolasepak Malaysia baru-baru ini.

Berdasarkan perkiraan secara keseluruhan, dianggarkan sejumlah RM29 juta dibelanjakan oleh kesemua pasukan bertanding bagi memperkukuhkan pasukan untuk mengharungi baki saingan Liga Super dan Piala Malaysia selepas ini.

Pengarah Urusan Action Football Asia (M) Sdn Bhd, Effendi Jagan Abdullah menyatakan, kesungguhan beberapa pasukan membeli pemain adalah bagi memperbaiki kedudukan dalam liga.

Begitupun untuk mencabar kejuaraan, Effendi merasakan ia agak sukar terutama untuk menandingi JDT yang sudah jauh meninggalkan pasukan-pasukan lain dalam Liga M.

"Kalau kata kemasukan pemain ini untuk bagi cabaran kepada JDT, bagi saya perkata itu tidak akan berlaku.

"JDT jauh lebih baik, malah kutipan mata dalam Liga Super juga menunjukkan JDT agak sukar untuk digugat," katanya.

SOURCE: Harian Metro

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2023/08/senarai-pemain-yang-didaftarkan-pada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
The 5 Best Gynaecologists In Kuala Lumpur Malaysia 2023

The 5 Best Gynaecologists In Kuala Lumpur Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 9/8/2023 - jumlah : 353 hits
Best Gynaecologists In KL Gynaecologist Clinic KL Malaysia Gynaecology is the medical section regarding the treatment of women s diseases particularly those of the reproductive organs Gynaecologists are trained medical professionals who pos...
Hari Kebangsaan 2023 Malaysia Madani

Hari Kebangsaan 2023 Malaysia Madani

papar berkaitan - pada 7/8/2023 - jumlah : 5972 hits
Logo Malaysia MADANI dijadikan sebagai logo rasmi HKHM pada tahun ini kerana reka bentuk logo ini yang berteraskan Malaysia Madani dan Menghailkan corak simbolik tangan yang sedang diangkat untuk melafazkan ikar Rukun Negara Logo ini mengan...
Samsung Malaysia Introduces Gemilang Merdeka Promo Starting 1 August Till 30 September 2023

Samsung Malaysia Introduces Gemilang Merdeka Promo Starting 1 August Till 30 September 2023

papar berkaitan - pada 5/8/2023 - jumlah : 295 hits
As we approach the month of August Malaysians will start to embrace the spirit of freedom and unity to commemorate its 66th Independence Day in 2023 And what better way to immerse oneself in the festive atmosphere than by indulging in a ple...
Pihak Pelancongan Malaysia Membuka Peluang Pekerjaan Untuk Rakyat Malaysia 2023

Pihak Pelancongan Malaysia Membuka Peluang Pekerjaan Untuk Rakyat Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 9/8/2023 - jumlah : 220 hits
Pihak Pelancongan Malaysia Membuka Peluang Pekerjaan Untuk Rakyat Malaysia 2023 Bagi mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan sukacita dimaklumkan bahawa pihak Tourism Malaysia mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berded...
Jadual Kedudukan Dan Keputusan Terkini La Liga 2023 2024

Jadual Kedudukan Dan Keputusan Terkini La Liga 2023 2024

papar berkaitan - pada 7/8/2023 - jumlah : 191 hits
Berikut adalah jadual live score keputusan dan kedudukan terkini La Liga Sepanyol untuk musim 2023 2024 La Liga merupakan liga bolasepak divisyen satu Sepanyol dan musim 2023 24 merupakan musim ke 93 La Liga Ia akan bermula pada 11 Ogos 202...
Anugerah Bintang Popular Ke 35 2023 Senarai Calon Dan Pemenang

Anugerah Bintang Popular Ke 35 2023 Senarai Calon Dan Pemenang

papar berkaitan - pada 22/7/2023 - jumlah : 261 hits
Anugerah Bintang Popular Berita Harian Anugerah Bintang Popular Berita Harian anugerah berprestij ini merupakan anugerah pilihan peminat yang akan diadakan setiap tahun sejak tahun 1987 lagi Pada masa itu ABPBH dikenali sebagai Anugerah Pen...
Senarai Calon Top 5 Abpbh 35 Tahun 2023

Senarai Calon Top 5 Abpbh 35 Tahun 2023

papar berkaitan - pada 21/7/2023 - jumlah : 264 hits
Untuk yang tidak tahu lagi senarai calon TOP 5 ABPBH 35 untuk tahun 2023 anda boleh tengok senarai dibawah Ianya merangkumi kesemua kategori yang dipertandingkan untuk edisi kali ini Anugerah Bintang Popular Berita Harian merupakan sebuah a...
Bekas Pemain Liga Super Berdepan Jel 34 Tahun

Bekas Pemain Liga Super Berdepan Jel 34 Tahun

papar berkaitan - pada 30/7/2023 - jumlah : 177 hits
MOHD AZINEE bersama rakannya Muhammad Hairul dan Khairul Akmal dihadapkan ke Mahkamah Majistret Pontian hari ini atas pertuduhan pecah rumah dan simpan barang curi Jun dan awal Julai lalu Bekas pemain bola sepak didakwa pecah rumah simpan b...
Piala Malaysia 2023 Perak Fc Bangkit Jinakkan Sang Kenari

Piala Malaysia 2023 Perak Fc Bangkit Jinakkan Sang Kenari

papar berkaitan - pada 4/8/2023 - jumlah : 207 hits
Aksi pemain Perak Luka Milunovic ketika bertemu Kedah di Stadium Perak sebentar tadi Perak sekolahkan Kedah Juara lapan kali Perak FC mengejutkan Kedah Darul Aman FC 3 1 pada aksi pertama pusingan 16 Piala Malaysia 2023 di Stadium Perak seb...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Apakah Sebaik Baiknya Manusia

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally