Semenyih Bawa Maksud Kebangkitan Rakyat



(HarakahDaily) – Kemenangan Barisan Nasional di Semenyih membawa maksud yang besar iaitu kebangkitan rakyat, kata Pengerusi BN Selangor, Dato’ Mat Nadzari Ahmad Dahlan.
“Kami menyatakan kesyukuran ke hadrat Allah SWT atas kemenangan yang tidak dijangka di saat kami berdepan jentera kerajaan negeri dan pusat serta gabungan politik Pakatan Harapan yang begitu angkuh dan sombong dengan kuasa dan mandat yang diterima mereka pada PRU14 lalu.
“Namun kami menjadikan perkara itu sebagai dorongan dan panduan untuk kami menjalankan kempen dan meraih undi secara bebas, telus dan berintegriti,” ujarnya dalam kenyataan, malam tadi.
Beliau berkata, pihaknya tidak menjanjikan bulan dan bintang termasuk tol percuma waima kereta terbang sekalipun kepada pengundi di Semenyih, sebaliknya calon BN, Zakaria Hanafi yang dipertaruhkan untuk menjadi suara rakyat bukan sahaja di Semenyih tetapi di Selangor dan Malaysia.
Ini, katanya untuk menjadi manifestasi bahawa kuasa dan mandat yang diberi kepada PH pada PRU14 lalu bukan saja-saja.
Justeru, ujarnya PH jangan berterusan beretorik mengatakan baru sembilan bulan menjadi kerajaan, semuanya salah kerajaan terdahulu, tidak sangka boleh menang dan alasan demi alasan untuk menghalalkan pembohongan.
“Mari kita menuntut segala janji yang telah dibuat kepada rakyat bermula dari PRU14 sehingga PRK kali ini oleh kerajaan negeri dan Kerajaan Persekutuan di bawah PH,” katanya lagi.
Tambahnya, PH perlu membuktikan dengan pelaksanaan terhadap apa yang telah dijanjikan untuk Semenyih dan jangan anak tirikan Semenyih selepas ini kerana kalah.
Apapun, ujarnya BN Selangor komited untuk menjadi semak dan imbang kepada kerajaan negeri dengan lima Adun BN dan satu daripada PAS.
Menurutnya, mandat yang diberi kepada Zakaria tidak akan disia-siakan dan percayalah BN Selangor komited menjadi pembangkang yang efisien dan tegas dalam membawa suara rakyat.
Beliau mengucapkan terima kasih kepada seluruh jentera BN, PAS serta NGO bebas yang bertungkus-lumus sejak hari pertama bagi memastikan kemenangan BN.
“Kepada 19,780 yang mengundi kami termasuk juga 17,866 yang mengundi PH, Zakaria akan menjadi wakil rakyat anda yang berkesan,” ujarnya.
Pada PRK Semenyih yang diadakan semalam, calon BN, Zakaria Hanafi memperoleh 19,780 undi, Muhammad Aiman Zainali (PH) mendapat 17,866 undi, calon Parti Sosialis Malaysia (PSM), Nik Aziz Afiq Abdul (847 undi) manakala calon Bebas, Kuan Chee Heng (725 undi).


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/03/03/semenyih-bawa-maksud-kebangkitan-rakyat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prk Semenyih Mesej Rakyat Untuk Diteliti Tpm

Prk Semenyih Mesej Rakyat Untuk Diteliti Tpm

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 254 hits
Diterbitkan Hari ini 8 50 pagiKeputusan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih satu mesej untuk bersama mendengar apakah isu isu yang mesti dipertimbangkan dengan lebih mendalam kata Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ism...
Prk Semenyih Lagi Banyak Pakat Kalah Lagi Banyak Rakyat Dapat

Prk Semenyih Lagi Banyak Pakat Kalah Lagi Banyak Rakyat Dapat

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 280 hits
Politik Malaysia hari ini perlu diakui sudah banyak berubah berbanding dengan penggal pemerintahan yang dulu Antara lain dulu kerajaan perlu berbelanja banyak untuk menyenangkan hati rakyat setiap kali nak menang pilihanraya kecil Hari ini ...
Ph Akan Tawan Semenyih Kerana Lebih Dipercayai Rakyat Azmin

Ph Akan Tawan Semenyih Kerana Lebih Dipercayai Rakyat Azmin

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 280 hits
Walaupun terdapat kajian yang mengatakan bahawa Barisan Nasional akan menang di Pilihanraya kecil Dun Semenyih namun Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali tetap yakin Pakatan Harapan akan tetap jadi pilihan rakyat Ini berdasarkan tinjauan bel...
Pelabur Bosnia Akan Bina Hospital Untuk Rakyat Semenyih

Pelabur Bosnia Akan Bina Hospital Untuk Rakyat Semenyih

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 272 hits
KUALA LUMPUR Hasrat rakyat Semenyih yang mahu sebuah hospital dibina di sini demi keselesaan dan kemudahan perubatan mereka mungkin bakal terlaksana Menurut Menteri Pembangunan Usahawan Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof beliau telah berundin...
Calon Ph Berjanji Lebih Mesra Rakyat Jika Menang Prk Semenyih

Calon Ph Berjanji Lebih Mesra Rakyat Jika Menang Prk Semenyih

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 359 hits
HULU LANGAT Calon Pakatan Harapan Muhammad Aiman Zainali 30 memberi jaminan dirinya mudah didekati dan tiada sebarang protokol jika rakyat ingin menemuinya Bendahari Parti Pribumi Bersatu Malaysia Bahagian Hulu Langat itu berkata beliau tid...
Prk Semenyih Suatu Peringatan Dari Rakyat

Prk Semenyih Suatu Peringatan Dari Rakyat

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 293 hits
PRK Semenyih Suatu Peringatan Dari Rakyat Keputusan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih satu mesej untuk bersama mendengar apakah isu isu yang mesti dipertimbangkan dengan lebih mendalam kata Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Az...
Prk Semenyih Rakyat Mahu Kerajaan Ph Jadi Lebih Baik Selepas Ini

Prk Semenyih Rakyat Mahu Kerajaan Ph Jadi Lebih Baik Selepas Ini

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 466 hits
Kita dah cuba sedaya yang mungkin untuk memberi penerangan dan sebagainya di Semenyih tapi rakyat lebih tahu apa pilihan mereka dan kita terima keputusan ini dengan hati yang terbuka Itu ulasan dari Naib Presiden Pakatan Harapan Datuk Seri ...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst