Selepas Ust Ebit Lew Kembali Menyumbang Abu Syafiq Mula Muat Naik Status


Hari ini kita dapat menyaksikan Ustaz Ebit Lew kembali  meneruskan kerja amal beliau selepas berehat sehari gara-gara ada individu membuat laporan.
Meskipun begitu, ia langsung tidak mematahkan semangat beliau untuk membantu masyarakat terutama golongan yang tidak berkemampuan.
Siang tadi Ebit Lew sekali lagi ke utara tanah air.
” Menangis lagi di Baling Kedah. Dah 2 hari tak tidur bila dapat berita tentang keluarga suami isteri dan 4 orang anak masih kecil-kecil dah setahun tinggal di bangsal atau khemah setahun dah.”
Itu luahan beliau dalam hantaran pertama yang mendapat 24k ‘shares’.
Sementara sebentar tadi beliau sekali lagi memuatnaik hantaran, perkongsian kemaskini mengenai keluarga yang dibantu.
Berikut adalah luahan dan kata-kata Ebit Lew: “Syukur Alhamdulillah sahabat kita sekeluarga dah berpindah ke rumah sewa. Saya dah bayarkan 2 bulan.
InsyaAllah selagi mereka perlukan rumah tu saya bayarkan sewa rumah dan air elektrik. Terima kaseh tuan rumah.
Mula-mula mereka terkejut. Sebab katanya macam mimpi.
Anaknya happy jer dalam kereta saya tadi. Jiran baik semuanya ada yang datang membantu pindah tadi.
Sedih tengok. Saya pergi kedai perabot belikan 2 katil queen dan tilam. Serta 2 tilam single. Belikan tikar getah. Rice cooker.
Saya beri duit belanja buat keluarga dan anak-anak. Syukur pada Allah.
Isteri tuan rumah menangis tadi. Sebak saya. Katanya kenapa ustaz buat semua ini.
Jawab saya. Saya dulu miskin saya cuma nak Allah sayang. Miskin atau kaya bukan mulia atau hina.
Keduanya ujian dari Allah. Saya tengok anak kakak ini cerdik semuanya. Saya teringin nak bantu mereka belajar ke madrasah.
Tadi kelam kabut saya balik. Tak sempat cakap panjang. Tadi sambung berbual dalam phone. Saya kata saya akan bantu anak ini belajar sekolah agama atau madrasah. Biar dia jadi orang hebat dunia akhirat” tulis Ebit Lew lagi
Abu Syafiq Up Status Umum mengetahui yang akaun Facebook milik Abu Syafiq telah dig0dam dan beliau kini aktif di IG dengan memuat naik pelbagai status dan video tapi ruangan komen telah ditutup untuk mengelakkan k3caman dari netizan. Banyak di lihat statusdan video  dimuat naik gi IG beliau, seperti banyak  menyindir pihak-pihak tertentu
Sementara itu, melihat status Abu Syafiq di IG, beliau memuat naik lagi satu status mengenai soal keikhlasan
“Saya ini bukan hanya mesti tolong orang sahaja kena Ikhlas. Nak buka puasa dan ibadah pun kena baca Bismillah dan ikhlas dlm ibadah. Betul tak?”

Tidak pasti pertanyaan terbaru ini ditujukan kepada siapa. Namun diharapkan Ustaz-ustaz ini kembali duduk semeja jika ada perkara-perkara berbangkit dari menegur secara terbuka seperti ini kerana boleh mengvndang spekvlasi antarq netizan di Malaysia
“Saya tidak akan buat permohonan maaf, sebab saya tak buat salah..” – Ustaz Abu Syafiq Kerja khidmat masyarakat yang dilakukan oleh ustaz Ebit Lew telah mendapat t3ntangan beberapa pihak.
Antara nama yang sering dikaitkan dalam isu ini adalah Ustaz Abu Syafiq, yang didakwa memuat naik status di Facebook mempertikaikan cara ust Ebit Lew berkongsi mengenai sumbangan yang disalurkan.
Laarang sebab buka a1b Bagaimana pun, Ustaz Abu Syafiq dalam satu temu bual telefon yang dibuat oleh bekas wartawan TV3, Ryzal Ibrahim, telah menjelaskan segala isu yang berbangkit kini.
Menurut Ustaz Abu Syafiq, kenyataan awalnya berkenaan menjaga ai1b orang miskin sebenarnya tidak ditujukan khusus kepada Ustaz Ebit Lew.
“Saya larang kalau sehingga mengaibkan orang tu…”
Saya tidak kenal dia pun Namun, disebabkan kenyataan itu berpadanan dengan aktiviti kerja amal yang dilakukan oleh Ustaz Ebit, membuatkan ramai mula menyangka bahawa status tersebut di buat untuk pendakwah tersebut.
“Kenyataan saya tiada kaitan pun dengan Ebit Lew sebelum ini…saya tidak kenal dan tak pernah bercakap dengan dia…”
Akan tetapi selepas isu itu mula tular, pendakwah tersebut terus membincangkan mengenai soal cara perkongsian ustaz Ebit mengenai golongan yang menerima sumbangan dirasakan tidak menjaga a1ib.
“Saya tak salah…” – Ust Abu syafiq Justeru, apabila ditanya mengenai permohonan maaf, Ustaz Abu Syafiq menyatakan ia bukanlah keperluan untuk kerana dia tidak melakukan apa-apa kes4lahan.
“Saya tidak akan buat permohonan maaf, sebab saya tak buat salah…”
Diharapkan, perkara ini dapat diselesaikan dengan cara yang baik tanpa perlu ada permvsuhan, kerana di bulan yang mulia ini tiada salahnya untuk saling bermaafan.

Lihat 4 Penceramah Ini Pertahankan Ustaz Ebit Lew Berkenaan Isu Bantuan Tak Ikhlas Baru-baru ini, kecoh apabila Ustaz Ebit Lew (UEL) dikecam oleh beberapa golongan yang menganggap UEL tidak sepatutnya menunjukkan sumbangan yang diberikan buat tontonan umum.

Lebih teruk, UEL telah dipanggil oleh pihak polis untuk diberikan keterangan lanjut. Namun, semuanya kembali tenang apabila pihak polis telah pun mengesahkan pendakwah tersebut diberikan kebenaran untuk memberi sumbangan keperluan terutama makanan kepada golongan tidak berkemampuan ketika tmpoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Melihatkan isu ini, empat penceramah terkenal di Malaysia iaitu Ustaz Syamsul Debat, Ustaz Abdullah Khairi, Ustaz Haslin Baharim dan Dr. Izhar Ariff tampil untuk membahaskan isu ini dengan menggunakan panggilan video.
Berdasarkan video tersebut, rata-rata daripada penceramah tersebut bersetuju dan menyokong tindakan Ustaz Ebit Lew dalam menyampaikan dakwah dengan cara membantu golongan susah.
Teruskan usaha murni anda Ustaz Ebit Lew! Seluruh rakyat Malaysia berdiri di belakang anda
Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih


The post Selepas Ust Ebit Lew Kembali Menyumbang, Abu Syafiq Mula Muat Naik Status appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/selepas-ust-ebit-lew-kembali-menyumbang-abu-syafiq-mula-muat-naik-status/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ustaz Ebit Lew Kembali Menyumbang

Ustaz Ebit Lew Kembali Menyumbang

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 776 hits
MESKIPUN berdepan pelbagai kecaman sejak beberapa hari lalu namun ia tidak mematahkan semangat pendakwah bebas Ebit Lew untuk terus menyumbang khidmat baktinya kepada golongan memerlukan Ini dibuktikan menerusi entri terbaharu di akaun Face...
Kafirkan Ebit Lew Abu Syafiq Dakwa Akaun Fb Kena Godam

Kafirkan Ebit Lew Abu Syafiq Dakwa Akaun Fb Kena Godam

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 1387 hits
Pendakwah bebas yang dikenali sebagai Abu Syafiq memaklumkan bahawa laman Facebooknya telah digodam pihak tertentu Ini setelah laman itu meninggalkan komen yang mengkafirkan seorang lagi pendakwah bebas Ebit Lew berdasarkan gambar tangkap l...
Hiburan Ustaz Abu Syafiq Nafi Sindir Ustaz Ebit Lew

Hiburan Ustaz Abu Syafiq Nafi Sindir Ustaz Ebit Lew

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 980 hits
Ustaz Ebit Lew memang dikenali sebagai seorang yang pemurah dan sering membantu petugas barisan hadapan dan mereka yang memerlukan sejak wabak COVID 19 melanda negara kita Namun bantuannya kepada sebuah keluarga miskin yang sebelum ini hidu...
Ditanyakan Tentang Permohon Maaf Kepada Ustaz Ebit Lew Ini Respon Padu Dari Ustaz Abu Syafiq

Ditanyakan Tentang Permohon Maaf Kepada Ustaz Ebit Lew Ini Respon Padu Dari Ustaz Abu Syafiq

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 686 hits
Masih hang4t diperkatakan mengenai isu berkenaan kerja khidmat masyarakat yang dilakukan oleh ustaz Ebit Lew telah mendapat tentangan beberapa pihak Ditanyakan Tentang Permohon Maaf Kepada Ustaz Ebit Lew Ini Respon Padu Dari Ustaz Abu Syafi...
Ustaz Abu Syafiq Tak Akan Mohon Maaf Kerana Bukan Tuju Kritikan Untuk Ebit Lew

Ustaz Abu Syafiq Tak Akan Mohon Maaf Kerana Bukan Tuju Kritikan Untuk Ebit Lew

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 539 hits
Nama Ustaz Ebit Lew menjadi perbincangan hangat minggu ini apabila ada pihak yang dikatakan telah membuat laporan polis terhadap tugas amal yang dilakukannya sehingga dipanggil pihak polis Bukit Aman BACA Nama individu yang didakwa bertangg...
Dulu Saya Tidur Di Masjid Atas Guni Orang Taknak Ambil Bekerja Sebab Seiekah Ust Ebit Lew

Dulu Saya Tidur Di Masjid Atas Guni Orang Taknak Ambil Bekerja Sebab Seiekah Ust Ebit Lew

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 555 hits
Siapa yang tidak kenal Ustaz Ebit Lew yang terkenal dengan keluhuran budi pekertinya Sanggup bersusah payah untuk membantu orang lain susuk ini berjaya memikat hati lebih 2 7 juta pengikut di Instagram dan lebih 1 2 juta pengikut di Faceboo...
Manusia Mana Yang Tergamak Kafirkan Ust Ebit Lew

Manusia Mana Yang Tergamak Kafirkan Ust Ebit Lew

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 404 hits
Perkongsian daripada Fb Ameno World Baru lepas tengok video terbaru Ustaz Ebit Lew dalam rumah keluarga Pak Aq Sebelum ini ramai dah netizens tegur isu kotor rumah bersepah malas tak kemas ke apa ke Ustaz Ebit Lew rasanya faham apa yang net...
Ustaz Abu Syafiq Dan Ustaz Ebit Liew

Ustaz Abu Syafiq Dan Ustaz Ebit Liew

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 693 hits
1 Tak payah berbalah pasal Ustaz Abu Syafiq tu Dalam PH pun dia ada dalam PAS pun dia ada Tapi dia bukan double agent Dia juga bukan lalang Dia cuma mahukan perhatian Saya perhatikan dia sudah lama Sebelum dia join politik PH atau PAS dia l...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya