Selepas Anwar Dan Mahiaddin Sama2 Tolak Mahathir Kini Hanya Ada Jalan Mati Di Depan Gta


 
Walaupun hari penamaan calon ada kira-kira seminggu lagi, cubaan Tun Mahathir Mohamad mencari rakan kerjasama bagi GTA nampaknya terus menemui jalan buntu.
Jika sebelum ini PH dan Anwar Ibrahim dengan tegas menolak pelawaan bekerjasama yang dihulurkan Tun Mahathir dengan mengatakan lebih baik beliau bertemu rakyat daripada berjumpa dengan bekas Perdana Menteri itu, semalam PN dan Mahiaddin Md Yasin juga mengambil keputusan yang sama.
Pengerusi PN itu berkata, pihaknya telah mengambil keputusan untuk menghadapi PRU15 dengan parti komponen sedia ada saja.
“Tak ada langsung perbincangan (dengan GTA)… kita putuskan untuk meneruskan atas inisiatif gabungan sedia ada semata-mata.
“Bukan tak nak bekerjasama tetapi kita putuskan untuk buat apa yang kita telah susun sejak awal.
“Masing-masing akan teruskan dengan agenda PN, bukan PN Plus dan sebagainya,” kata Mahiaddin selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden PN.
Respon Mahiaddin itu adalah berikutan kenyataan Tun Mahathir yang menyebut GTA dan PN telah memulakan rundingan bagi membentuk kerjasama bagi menghadapi PRU15 akan datang.
Kenyataan Tun Mahathir yang muncul semalam itu adalah selepas hasrat beliau untuk bekerjasama dengan PH hanya mendapat reaksi dingin daripada Anwar, meskipun ada beberapa penganalisa dan ahli akademik tidak henti-henti menyarankan perlunya kerjasama itu diwujudkan.
Ada maklumat memberitahu, sebenarnya tiada sama sekali sebarang pertemuan, apa lagi rundingan, antara pemimpin PN dengan Tun Mahathir sebagaimana yang dinyatakan bekas Perdana Menteri itu.
Kata maklumat itu lagi, pemimpin PN hanya pernah bertemu dengan Tun Mahathir kira-kira empat bulan yang lalu, tetapi tidak langsung membincangkan soal kerjasama dengan GTA, jauh sekali berunding tentang pembahagian kerusi.
Pertemuan tersebut adalah dalam pengetahuan Mahiaddin selaku Pengerusi PN dan sekadar untuk menghormati Tun Mahathir yang menyatakan keinginan bertemu melalui seseorang yang dihantar khusus bagi tujuan tersebut, tambah maklumat itu lagi.
Bermakna sekarang, dengan penegasan Mahiaddin semalam, adalah jelas dan muktamad bahawa PN tidak akan bekerjasama dengan GTA serta dengan mana-mana pihak yang lain.
Lagi pula, soal pembahagian kerusi antara parti-parti dalam PN sudah pun selesai dan tiada ruang lagi untuk pihak luar berunding berkenaan dengannya.
Dalam hal ini, keputusan Mahiaddin menolak untuk bekerjasama dengan GTA adalah keputusan yang wajar, tepat serta bijak.
Sama seperti Anwar yang lebih dulu menolak GTA dan keputusan itu menyebabkan banyak pihak memuji pendiriannya, Mahiaddin juga sebenarnya layak diberi pujian atas ketegasannya itu.
Ini kerana, Tun Mahathir adalah toksik yang seharusnya dijauhi, bukannya didekati, selain kedudukannya tidak lagi relevan untuk dibuat kawan.
Tambahan pula, hasrat bekerjasama yang ditawarkan oleh Tun Mahathir tidak memberi apa-apa nilai tambah, baik kepada PH mahu pun PN, sebaliknya hanya untuk GTA menumpang kekuatan dua gabungan itu bagi memastikan nyawa politiknya tidak mati di tengah jalan.
Kini, dengan PH atau PN tidak mahu berkawan dengan Tun Mahathir, yang ada di depannya hanyalah jalan mati, kecuali laluan menuju ke “pusara kematian” semakin terbentang luas buat GTA selepas saja hari pengundian 19 November nanti. – ShahbudinHusin 28/10/2022.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/10/selepas-anwar-dan-mahiaddin-sama2-tolak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gta Anwar Lebih Musuhi Mahathir Berbanding Zahid

Gta Anwar Lebih Musuhi Mahathir Berbanding Zahid

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 187 hits
malaysiakini comDiterbitkan Oct 31 2022Gerakan Tanah Air berasa pelik dengan kenyataan pengerusi Pakatan Harapan Anwar Ibrahim yang sejak akhir akhir ini sering menyerang Dr Mahathir Mohamad Timbalan Ketua Penerangan GTA Mahdzir Ibrahim men...
Saya Angkat Tangan Mengaku Salah Saya Dengan Ini Akur Anwar Perlu Luangkan Masa Jumpa Tun Mahathir Selepas 19 Nov Nanti

Saya Angkat Tangan Mengaku Salah Saya Dengan Ini Akur Anwar Perlu Luangkan Masa Jumpa Tun Mahathir Selepas 19 Nov Nanti

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 214 hits
Hari ini saya ingin membuat suatu pengumuman penting saya dengan ini angkat tangan mengaku kalah dan menarik balik semua penegasan dalam beberapa tulisan kebelakangan ini yang condong agar Anwar Ibrahim tidak melayan keinginan Tun Mahathir ...
Pesanan Untuk Anwar Jangan Hubungi Jangan Jumpa Dan Tolak Semua Bentuk Kerjasama Dengan Mahathir

Pesanan Untuk Anwar Jangan Hubungi Jangan Jumpa Dan Tolak Semua Bentuk Kerjasama Dengan Mahathir

papar berkaitan - pada 22/10/2022 - jumlah : 191 hits
Shahbudin Husin Ibarat lelaki kasanova yang sedang mabuk dan kemaruk mahu memikat seorang gadis jelita secantik bidadari daripada syurga itulah perumpamaan paling sesuai untuk menggambarkan bagaimana ghairahnya Tun Mahathir Mohamad mahu bek...
Umno Tolak Ajakan Pas Bekerjasama Dengan Pn Untuk Mengalahkan Anwar Di Tambun

Umno Tolak Ajakan Pas Bekerjasama Dengan Pn Untuk Mengalahkan Anwar Di Tambun

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 159 hits
MalaysiakiniUmno tolak kerjasama tewaskan Anwar di Tambun laporanUmno dilaporkan menolak cadangan bekerjasama dengan PAS dan Bersatu di Tambun untuk menewaskan Presiden PKR Anwar Ibrahim dan menamatkan kerjaya politiknya Laporan Free Malays...
Divisions Persist Among Coalitions Led By Anwar Muhyiddin And Mahathir As Malaysia Election Looms

Divisions Persist Among Coalitions Led By Anwar Muhyiddin And Mahathir As Malaysia Election Looms

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 134 hits
Analysts are expecting multi cornered contests in most seats and this could give Barisan Nasional the upper hand due to its stronger core voter base In the months leading up to the 15th General Election Malaysian media reported that there m...
Umno Tolak Kerjasama Tewaskan Anwar Di Tambun Laporan

Umno Tolak Kerjasama Tewaskan Anwar Di Tambun Laporan

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 170 hits
malaysiakini comDiterbitkan Oct 28 2022 10 02 PMUmno dilaporkan menolak cadangan bekerjasama dengan PAS dan Bersatu di untuk menewaskan Presiden PKR Anwar Ibrahim dan menamatkan kerjaya politiknya Laporan Free Malaysia Today memetik Setiaus...
Ge15 Moment Of Mirth As Anwar Answers Humorous Tweet On Relationship With Mahathir

Ge15 Moment Of Mirth As Anwar Answers Humorous Tweet On Relationship With Mahathir

papar berkaitan - pada 28/10/2022 - jumlah : 123 hits
While it may have been a black mark on Pakatan Harapan s history the alleged reluctance of Tun Dr Mahathir Mohamad to hand over the prime ministership to Datuk Seri Anwar Ibrahim remains a source of humour for the internet File PicKUALA LUM...
Ismail Sabri Tolak Saranan Anwar Debat Bukan Budaya Kita

Ismail Sabri Tolak Saranan Anwar Debat Bukan Budaya Kita

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 183 hits
malaysiakini comNaib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob hari ini menolak cadangan dibuat Pengerusi Pakatan Harapan Anwar Ibrahim agar calon calon perdana menteri dipertemukan dalam sesi perdebatan Bagi Ismail Sabri amalan berdebat untuk calo...
Ahmad Maslan Perjelas Kenapa Umno Tolak Pelawaan Berpakat Untuk Benam Anwar Ibrahim Di Tambun

Ahmad Maslan Perjelas Kenapa Umno Tolak Pelawaan Berpakat Untuk Benam Anwar Ibrahim Di Tambun

papar berkaitan - pada 30/10/2022 - jumlah : 189 hits
Oleh Adam MalikSuasana politik semakin panas apabila semua parti2 politik mengatur posisi untuk kemenangan pada PRU15 Selain Tun Mahathir yang sedang terdesak untuk mencari tempat berpaut menghadapi PRU15 beberapa parti lain juga sibuk meng...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama