Selepas 2 Tahun Aeon Member Day Kini Kembali Dengan Aeon A Day


Selepas 2 Tahun AEON Member Day Kini Kembali Dengan AEON A-Day |
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.
Selamat masuk bulan baru bulan Oktober semua! Ok, hari ini Sha nak kongsi aktiviti Sha di hari pertama Oktober ini. Sejak tahu AEON akan mengadakan A-Day, Sha dah mintak izin dengan suami untuk meluangkan masa dengan anak perempuan kami. Konon macam hari lepak orang perempuan sahaja! Hehehe...
Selepas menyediakan sarapan untuk suami dan anak-anak, Sha terus bersiap untuk ke AEON Kinta City. Kenapa ke AEON Kinta City bukan AEON Station 18, bukan AEON Manjung atau AEON Klebang? Mestilah ada sesuatu yang menarik di sana.


Ulang Tahun AEON Ke-38Sebenarnya 2 tahun sudah AEON tidak menganjurkan AEON Day ini memandangkan kita ketika itu sedang dalam gelombang covid-19. Oleh itu sempena menyambut Ulang Tahun AEON ke-38, AEON telah merangka 4 Kategori promosi bersama rakan niaga AEON MALL.
    - Awesome F&B  1 hingga 15 Oktober 2022
    - Fesyen & Aksesori 16 hingga 31 oktober 2022
    - Kesihatan & Kecantikan 1 November hingga 15 November 2022
    - Kelebihan, Perkhidmatan & Hiburan yang istimewa  dari 16 hingga 30 November 2022


Aktiviti di AEON MALL pada A-DayHampir setengah hari Sha menghabiskan masa bersama Adik Nur di AEON Kinta City hari ini. Tambah pula Sha ada juga berjumpa dengan kawan-kawan yang lain. Selain aktiviti biasa seperti minum dan makan juga cuci mata tengok kasut-kasut, inilah aktiviti Sha hari ini.
1. ZumbaAktiviti paling awal diadakan adalah senaman tarian zumba. Zumba pada hari ini telah dibimbing oleh konduktor khas yang bermula pada pukul 10.30 pagi. Memang meriah sehingga terpaksa zumba di kaki lima AEON Mall.


2. Balloon DropMemandangkan memang hari ini Sha nak enjoy dengan Adik Nur, jadi Sha layan sahaja aktiviti yang ada di AEON Kinta City ini. Bila pengacara majlis menjemput pengunjung AEON untuk berkumpul bagi merebut peluang mendapatkan baucer menarik Sha dan Adik Nur memang tak lepaskan peluang.

Macam korang nampak dalam gambar di atas, ada dua rantaian belon. Kenapa ada dua? Sebabnya dua kali jatuhan belon akan dilakukan dalam masa satu hari A-Day ini. Jatuhan pertama telah dilakukan pada pukul 12.00 tengah hari manakala jatuhan kedua pada pukul 3.00 petang. Jadi pada yang tak sempat datang pukul 12 telah datang pada pukul 3.00 petang.

Sha bukan apa, bukan selalu dapat rebut-rebut macam tadi memang meriah. Pada asalnya Sha ingatkan kita perlu rebut belon, tapi bila tengok ramai yang cubit belon sampai pecah kemudian kutip baucer yang jatuh ke lantai, barulah Sha faham permainannya. Ahhahahaa... Korang bayangkanlah nak pecahkan 3800 biji belon yang berisi pelbagai baucer.
Jadi inilah hasil memecahkan belon, memang ikut nasiblah dapat apa. Sha dan Adik Nur dapatlah tebus minuman, makanan, token masuk taman permainan dan juga tiket Legoland untuk anak-anak. Korang jangan tak tahu Legoland adalah salah satu syarikat kerjasama untuk A-Day AEON Mall kali ini. Jangan menyesal selepas berebut!
3. Cosplay WalkaboutCosplay iaitu pemakaian mengikut watak dalam sesuatu movie atau cerita. Aktivti ini memang menarik ramai kanak-kanak dan tidak kurang juga peminat anime.

Korang tengoklah sendiri, ibu memang jadi jurugambar Adik Nur hari ini. Pantang nampak watak anime yang dia suka dan cantik terus dia mintak nak bergambar. Tapi kalau korang bergambar dengan anime budak-budak mesti dapat coklat, budak naruto bagi sticker. Huhuhu... jadilaaa..


Di AEON Kinta City kita jumpa Ultraman Viral yang comel. Bukan setakat tuan badan yang comel tapi gelagatnya yang tanpa sedar memang comel. Tengoklah Adik Nur tu, bukan main dia tarik tangan ibu nak bergambar dengan dua watak ini.


Apa Yang Best Di A-Day AEON Mall

Setiap kali A-Day / AEON Member Day Sha perasan memang lain macam meriahnya AEON Mall. Pernah Sha membeli sebuah televisyen ketika AEON Member Day dulu, terus dapat baucer pulangan tunai yang sangat berbaloi. Jadi kali ini apa menarik?


1.  Diskaun Sehingga 80 %
2.  Mata tambahan (AEON Member Plus) dengan perbelanjaan minimum RM80
3. Setiap pembelian sebanyak Rm100 korang akan mendapat pulangan tunai RM10
4. Percuma 1 pasang tiket Legoland dengan perbelanjaan minimum RM38 dalam maksimum 2 resit gabungan hari yang sama daripada mana-mana rakan kongsi perniagaan AEON MALL.
5. 3 jam parking percuma (kecuali Bukit Tinggi). Boleh shopping lama-lama.
6. Banyak lagi aktiviti yang menyeronokkan dan korang boleh dapatkan hadiah misteri.


Petang tadi siapa yang baru nak daftar jadi member AEON terus dapat satu bantal secara percuma. Sha putih mata sebab memang sudah ada kad ahli AEON, tak ada rezeki orang kata.


Lokasi Pusat Beli Belah A-DayKorang yang tidak berada di Ipoh, korang jangan risau kerana AEON Kinta City merupakan lokasi pertama diadakan A-Day ini selepas lama AEON tidak meraikan pelanggan dan ahli mereka. Di sini Sha kongsikan lokasi A-Day seterusnya.
    - AEON MALL Bukit Tinggi, Klang (6/10)
    - AEON MALL Cheras Selatan (7/10)
    - AEON MALL Bandaraya Melaka (7/10)
    - AEON MALL Tebrau City, Johor (28/10)
    - AEON MALL Shah Alam (29/10)
Jadi pada yang berada di lokasi berdekatan dengan AEON Mall di atas, korang dah boleh siap sedia untuk enjoy aktiviti di sana nanti.

Jatuhan belon akan diadakan di setiap lokasi AEON Mall terlibat, jangan lupa pukul 12.00 tengah hari dan 3.00 petang sahaja


Lebih daripada 100 jenama rakan kongsi perniagaan bekerjasama dengan AEON untuk kempen Ulang Tahun ke-38 ini bermula dari 1 Oktober hingga 30 November 2022. Jadi korang kena rajinlah tengok facebook AEON Retail untuk mengetahui perkembangan terbaru mereka.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shalimaryusof.com/2022/10/AEON-A-Day-Atau-AEON-Member-Day-Kembali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aeon Member Day Is Back Aeon 38th Anniversary

Aeon Member Day Is Back Aeon 38th Anniversary

papar berkaitan - pada 2/10/2022 - jumlah : 283 hits
AEON Member Day Is Back AEON 38th Anniversary Ulang tahun AEON yang ke 38 kini kembali dan dikenali sebagai A Day Pelbagai aktiviti menarik telah diadakan pada hari A Day tersebut Sampai Zati sendiri pun teruja bila dapat lihat sendiri akti...
Kembali Selepas 4 Tahun Lee Dahae Bakal Jadi Pengacara Rancangan Beautiful

Kembali Selepas 4 Tahun Lee Dahae Bakal Jadi Pengacara Rancangan Beautiful

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 159 hits
Lee Da hae kini bakal buat comeback dalam dunia hiburan Yay ARTIKEL BERKAITAN Selepas 4 tahun menghilang kini pelakon Lee Da hae bakal menemui penonton dalam satu rancangan hiburan Beautiful Rancangan Beautiful ini merupakan program di mana...
Kekalkan Teraju Utama Drama Work Later Drink Now Kini Kembali Dengan Musim Kedua

Kekalkan Teraju Utama Drama Work Later Drink Now Kini Kembali Dengan Musim Kedua

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 165 hits
Drama TVING Work Later Drink Now bakal kembali dalam musim kedua Yay ARTIKEL BERKAITAN Musim pertama drama ini yang mula bersiaran pada tahun lalu meneriman reaksi dan sokongan yang hebat daripada penonton Ini kerana watak ketiga tiga wanit...
Siri Google Pixel 7 Rasmi Sokongan Kemas Kini Hingga Amp Quot 5 Tahun Amp Quot

Siri Google Pixel 7 Rasmi Sokongan Kemas Kini Hingga Amp Quot 5 Tahun Amp Quot

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 121 hits
Google telah merasmikan siri Google Pixel 7 dalam acara Made by Google pada 6 Oktober hari Khamis lepas Pihak Google menyatakan melalui ciri Pixel Feature Drops setiap bulan peranti Pixel akan mendapatkan kemampuan dan ciri yang baharu Oleh...
Pelajar Wanita 20 Tahun Ditemui Mati Selepas Terjun Dari Tingkat 6 Hanya Kerana Putus Cinta

Pelajar Wanita 20 Tahun Ditemui Mati Selepas Terjun Dari Tingkat 6 Hanya Kerana Putus Cinta

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 176 hits
AYHAN FERHATPelajar kolej wanita berusia 20 tahun ditemui mati selepas terjun dari tingkat 6 hanya kerana putus cinta Mangsa tinggal bersama ibu dan tiga beradiknya yang lain di tingkat tiga di Blok F Pangsapuri Seri Nilam Jalan Wawasan Ban...
Mengimbau Kenangan Bersama Nuffnang Selepas 6 Tahun

Mengimbau Kenangan Bersama Nuffnang Selepas 6 Tahun

papar berkaitan - pada 28/9/2022 - jumlah : 116 hits
AssalamualaikumBismillahHari ini nak tulis santai sikit Waktu pagi macam sekarang nie aku memang suka blogwalking sambil cari idea apa nak tulis hati ini Seronok sangat membaca kemudian tiba tiba terbaca satu posting berkenaan Nuffnang Terd...
Gempak Most Wanted Kembali Lagi Untuk Tahun 2022 Senarai Kategori Dan Cara Mengundi

Gempak Most Wanted Kembali Lagi Untuk Tahun 2022 Senarai Kategori Dan Cara Mengundi

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 258 hits
Pada tahun 2022 Gempak Most Wanted kembali lagi dengan 9 Kategori dimana peminat boleh mengundi selebriti influencer pesonaliti dan content gempak menerusi laman sesawang Gempak Antara kategori menarik yang dipertandingkan adalah Selebriti ...
Menepati Ramalan Akhir Tahun Rm 5 00 Nilai Ringgit Kini Rm4 70 Bagi 1 Usd

Menepati Ramalan Akhir Tahun Rm 5 00 Nilai Ringgit Kini Rm4 70 Bagi 1 Usd

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 202 hits
Nilai Ringgit mengekalkan tren kejatuhan apabila sekali lagi ditutup rendah hari ini berbanding dolar Amerika Syarikat Pada jam 6 petang mata wang tempatan susut kepada 4 6380 6425 berbanding dolar AS daripada penutupan semalam pada 4 6285 ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Tak Cukup Tangan Caprice Terkejut Terima Lebih 900 Aduan Baru

Benci Kesalahan Jangan Benci Orang Yang Salah Ig Ibu Lesap Aisyah Aziz Kongsi Quote Nasihat