Selang Beberapa Minit Suasana Jadi Sepi Ternyata Ifan Seventeen Ceritakan Detik Cem4s


‘Selang Beberapa Minit Suasana Jadi Sepi, Ternyata…’ – Ifan Seventeen Ceritakan Detik Cem4s . Gelombang tsunami telah melanda Selat Sunda dan mengakibatkan ratusan rakyat terkorban termasuk anggota band Seventeen. Sehingga ke hari ini, usaha mencari dan menyelamat mangsa masih giat dijalankan pihak berkuasa.
Vokalist Seventeen, Ifan terselamat dari bencana alam itu dan menceritakan detik tragis dibawa ombak tsunami malam tersebut.
Dua jam saya terapung-apung
Secara tidak sedar, ombak tsunami itu menghempas dengan kuat ketika mereka menyampaikan lagu kedua pada malam tersebut. Tiga anggota kumpulan ini dan pengunjung turut dihanyut ke laut deras sehingga gagal menyelamatkan diri masing-masing.
Kami mula persembahan pada pukul 9 malam, kedudukan pentas membelakangi pantai dan kami kurang mendengar bunyi air kerana mungkin bunyi muzik kuat. Saya sendiri terlempar ke tengah laut dan saya dapat melihat kira-kira 20 hingga 30 mayat.
Saya tidak tahu berapa jauh saya hanyut tapi yang pasti selama dua jam saya terapung-apung di laut namun akhrinya berjaya mengapai sebuah kotak untuk berpaut.
Suasana menjadi sepi…
Tambahnya lagi, dia berusaha menjauhkan diri daripada kerumunan orang ramai yang sedang panik sehingga dia berjaya naik ke darat.
Saya berusaha lari daripada kerumunan dan selang beberapa minit suasana menjadi sepi… Ternyata mangsa lain sudah meninggal dunia. Saya sendiri selamat Alhamdulillah, cuma luka-luka.
Sebahagian besar meninggal dunia
Kira-kira 70 peratus tetamu dibawa arus ke daratan dan semuanya selamat. Manakala, Ifan termasuk 30 peratus tetamu yang lain dihanyutkan ke laut dan sebahagian besarnya meninggal dunia dalam tragedi itu.
Ketika sampai ke darat dia terus mencari isteri serta rakannya namun terkejut apabila menemui mayat pemain bass, Bani dan pengurus mereka, Oki Wijaya.
Selang dua hari misi mencari, Ifan mengesahkan isterinya berjaya ditemui tetapi dalam keadaan sudah tidak bernyawa.
Kejadian tsunami yang dihadapi Ifan Ifan+Seventeen+Ceritakan+Kronologis+Kejadian+Bencana+Tsunami Artikel berkaitan
‘Biar aku bisa menuntut hak berpasangan denganmu di akhirat’ – Ifan Selepas isteri, Dylan Sahara yang disahkan meninggal dunia pada Isnin dalam kejadian tsunami yang terjadi pada Sabtu malam di Banten, Selat Sunda, Riefian atau lebih mesra dipanggil Ifan memuat naik luahan hatinya terhadap kehilangan berkenaan.
“Istriku memang bukan manusia yang sempurna, begitupun aku. Tapi dia ga pernah berhenti buat terus terus menjadi istri yang baik, i know you have tried your best and it’s not easy for you, but you did it baby. Dan buatku memang dia adalah istri terbaik yang mungkin diberikan Allah buatku, I couldn’t ask for more ya Allah.
“Mewakili istriku aku memohon maaf sebesar2nya kepada teman, sahabat, keluarga, saudara atau siapapun yang pernah mengenal Dylan. Mohon diikhlaskan jikalau ada kata atau perbuatan yang kurang berkenan.
“Sayang, Allah mempertemukan kita, Allah pula yang memisahkan kita. Doain suamimu agar menjadi suami yang sholeh, biar aku bisa menuntut hak ku buat berpasangan denganmu di akhirat nanti untuk selamanya,” catatnya di laman Instagram.
Pada Isnin, Ifan menerusi muat naik di Instagram Story, mengucapkan ‘Alhamdulillah kita udah semobil lagu Yuk pulang yuk @dylan_sahara’. (Alhamdulillah kita sudah bersama dalam satu kenderaan, ayuh kita pulang Dylan Sahara)
Kuat
“Mashallah kuat dan tabah bgt ini org hebat semoga surga menempati keluarga mas @ifanseventeen,” kata pengikut Instagramnya yang bernama @danangdip.
Dalam pada itu, seorang lagi pengikut Instagramnya, @inkha7 menjelaskan, perancangan Tuhan adalah yang terbaik untuk Ifan.
“InsyaAllah tuhan menyiapakan rencana yang jauh lebih baik dari ini semua.qt semua akan kembali kepadax…dan smg kk slalu diberikan kesehatan dan umur panjang.smg Almarhumah istri kk diberi tempat terindah,,ikhlaskan dan doakan insyaAllah Khusnul Khotimah.Amiin,” doa @inkha7.
Ifan sebelum ini menzahirkan rasa bangga dapat menjadi rakan sepentas bersama-sama Herman, Bani dan juga Andi.
Lagu Selalu Mengalah ini mengisahkan cinta seorang lelaki atau wanita yang selalu mengalah dalam setiap hubungan percintaan – Sumber: Youtube / MAHAKARYACHANNEL
Pada Ahad, Ifan mengesahkan M Awal Purbani atau Bani, maut dalam kejadian bencana alam itu.
Beberapa jam kemudian, pemain gitar band popular tersebut, Herman Sikumbang dan juga kru, Ujang merupakan antara yang disahkan korban dalam tragedi tersebut.
Jumlah korban susulan tragedi tsunami di Selat Sunda pada petang Selasa meningkat kepada 429 orang.
Menurut kenyataan dikeluarkan oleh jurucakap Badan Bencana Nasional Indonesia, Sutopo Purwo Nugroho , seramai 1,485 lagi dilaporkan cedera, 154 orang hilang dan 16,082 orang dipindahkan ke tempat yang selamat.
Sumber: Astro Awani
The post ‘Selang Beberapa Minit Suasana Jadi Sepi, Ternyata…’ – Ifan Seventeen Ceritakan Detik Cem4s appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/selang-beberapa-minit-suasana-jadi-sepi-ternyata-ifan-seventeen-ceritakan-detik-cem4s/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ifan Seventeen Berharap Dapat Berpasangan Dengan Istrinya Di Akhirat

Ifan Seventeen Berharap Dapat Berpasangan Dengan Istrinya Di Akhirat

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 281 hits
Ifan Seventeen cukup terpukul dengan kepergian istri tercinta Dylan Sahara Ia menganggap Dylan sebagai istri terbaik yang diberikan Tuhan padanya Dylan Sahara menjadi salah satu korban tewas dalam bencana Tsunami Anyer yang terjadi pada Sab...
Seperti Ini Rasanya Sakaratul Maut Yang Dirasakan Ifan Seventeen Saat Terkatung Katung Di Laut 2 Jam

Seperti Ini Rasanya Sakaratul Maut Yang Dirasakan Ifan Seventeen Saat Terkatung Katung Di Laut 2 Jam

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 235 hits
Vokalis band Seventeen Ifan mengungkapkan momen saat ia terkatung katung di tengah laut setelah tersapu tsunami di Tanjung Lesung Banten Pria berusia 35 tahun itu seperti merasakan sakaratul maut Namun kehendak Tuhan berkata lain Pentolan S...
Cerita Ibunda Menemukan Jasad Dylan Sahara Istri Ifan Seventeen Yang Meninggal Karena Tsunami

Cerita Ibunda Menemukan Jasad Dylan Sahara Istri Ifan Seventeen Yang Meninggal Karena Tsunami

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 533 hits
Istri vokalis grup band Seventeen Riefian Fajarsyah alias Ifan yakni Dylan Sahara menjadi korban atas tsunami di Selat Sunda yaitu di Banten dan Lampung Dylan Sahara menjadi korban ketika dirinya ikut menemani Ifan yang saat itu sedang mang...
Antarkan Jenazah Istri Dylan Sahara Ke Peristirahatan Terakhir Ifan Seventeen Tunggu Aku Ya

Antarkan Jenazah Istri Dylan Sahara Ke Peristirahatan Terakhir Ifan Seventeen Tunggu Aku Ya

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 377 hits
Bencana tsunami yang terjadi di Banten dan Lampung Sabtu lalu meninggalkan duka mendalam bagi vokalis band Seventeen Riefan Fajarsyah Pria yang karib disapa Ifan itu harus kehilangan beberapa orang yang dicintainya dalam musibah tersebut te...
Selamat Dari Tsunami Selat Sunda Ini 2 Fakta Istimewa Ifan Seventeen

Selamat Dari Tsunami Selat Sunda Ini 2 Fakta Istimewa Ifan Seventeen

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 323 hits
Riefan Fajarsyah atau Ifan Seventeen diselamatkan oleh Allah dari terjangan gelombang Tsunami Selat Sunda Sabtu malam Pada diri Ifan terdapat dua fakta istimewa Menempuh Jalan Hijrah Sebagai seorang pemain musik godaan hidup yang dialami If...
Fadli Zon Berbelasungkawa Atas Tewasnya Istri Ifan Seventeen Korban Tsunami Banten

Fadli Zon Berbelasungkawa Atas Tewasnya Istri Ifan Seventeen Korban Tsunami Banten

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 242 hits
Dylan istri Ifan merupakan salah satu anak dari anggota DPR dari Fraksi Partai Gerindra Dapil Jawa Timur III Supriyanto
Hampir Jatuh Di Liang Lahad Beginilah Keadaan Ifan Seventeen Saat Kebumikan Isterinya

Hampir Jatuh Di Liang Lahad Beginilah Keadaan Ifan Seventeen Saat Kebumikan Isterinya

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 346 hits
Hampir Jatuh Di Liang Lahad Beginilah Keadaan Ifan Seventeen Saat Kebumikan Isterinya
Firasat Saudara Kembar Ifan Seventeen 15 Menit Sebelum Terjadi Tsunami

Firasat Saudara Kembar Ifan Seventeen 15 Menit Sebelum Terjadi Tsunami

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 263 hits
Saudara kembar Ifan Seventeen Riedhan Fajarsyah menceritakan firasat yang ia rasakan jelang terjadinya bencana tsunami Banten Sabtu kemarin Saat itu Riedhan berserta istri dan anaknya ikut berada di Anyer untuk menyaksikan aksi panggung Sev...
Gelagat Tak Biasa Istri Ifan Seventeen Dylan Sahara Sebelum Meninggal

Gelagat Tak Biasa Istri Ifan Seventeen Dylan Sahara Sebelum Meninggal

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 252 hits
Ifan Seventeen menyambut tahun 2019 dengan penuh duka Kehilangan tiga personil Seventeen kesedihan Ifan semakin mendalam setelah sang istri Dylan Sahara ikut menjadi korban terjangan tsunami Anyer pada 22 Desember 2018 lalu Berusaha tegar d...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Lost Opportunities In Labuan

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord

Yoursay Time And Patience Running Out For Anwar

Put Targeted Subsidy Plan In Place Quickly To Combat Diesel Smuggling Govt Urged

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Koleksi Video Melawat Taiping 2024

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd