Sekali Sekala Cuba Resepi Baru 5 Idea Menu Gempak Untuk Tambat Selera Anak Anda


Tajuk:

5 Idea Menu Mudah Untuk Ajak Anak Anda Masuk Dapur Cuti Sekolah Ini, Boleh Eratkan Family Bonding

Rahsi Bijak Ibu Tawan Selera Anak Cerewet Makan, Rupanya Ini 5 Resepi Kena Cuba

Duduk di Malaysia memang beruntung sebenarnya kan. Selain negara aman damai, rakyatnya peramah, kita juga dirahmati dengan kekayaan tradisi makanan yang sedap-sedap daripada pelbagai budaya, baik tempatan mahupun luar.

Tapi sapa yang selalu masak, tahulah macam mana susahnya nak decide masak apa setia hari. Kalau dapat suami yang jenis tak makan itu dan tak makan ini, atau anak-anak yang cerewet, memang betul-betul menguji skill keibuan korang la kan. Hahaha.



via GIPHY

Nanti ada la yang complaint mak masak tak sedap, asyik masak yang sama dan paling tak syok, anak-anak korang terus reject apa yang korang masak. Masa tulah rasa nak bertukar dari kucing jadi singa. Masak la.

Apa kata anda cuba 5 resepi ni, korang boleh hidang untuk sarapan, manisan untuk makan tengah hari ataupun untuk minum petang, confirm anak-anak korang makan sampai licin.

Roti Bakar




Well, apa kata korang mulakan pagi dengan sarapan roti bakar. Memang nampak macam biasa je, tapi kalau roti bakar yang korang buat tu lain dari biasa, anak-anak dan suami korang tentu happy setiap hari.

Ada macam-macam jenis roti bakar yang korang boleh cuba. Roti bakar Cheese, Roti bakar Telur, roti bakar buah seperti hirisan pisang disapu dengan mentega kacang dan banyak lagi.
Korang boleh tengok video kat bawah untuk salah satu rsepi roti bakar.



Pancake




Satu lagi yang korang boleh try untuk pujuk selera anak-anak adalah dengan menyediakan pancake. Yang ni korang boleh buat untuk sarapan sebelum ke sekolah.

Selepas roti bakar, pancake adalah resepi yang kami rasa sangat mudah untuk korang buat. Tak perlu masa yang panjang pun.

Lagi mudah, kalau korang tengok je video kat bawah ni. Beli siap-siap bahan, esok korang dah boleh cuba dah.



Muffin



Yang ni memang best kalau korang buat waktu menang petang. Tambah-tambah musim cuti sekolah ni, apa kata korang ajak anak masuk dapur buat sama-sama. Nak eratkan family bonding macam tu kan.

Muffin pun mudah je nak buat dan korang boleh try macam-macam perisa muffin. Coklat, strawberry, vanilla dan macam-macam lagi. Kat video bawah ni korang boleh tengok macam mana nak hasilkan muffin yang sedap.



Waffles



Kalau setiap pagi korang asyik masak nasi goreng je, apa kata sekali sekala korang cuba pulak buat waffles untuk anak-anak. Cuma kena ada Waffles Makers yang banyak dijual pada harga murah-murah, kerja korang nak buat sarapan pun jadi lebih mudah.

Boleh try, confirm anak dan suami korang puji melangit apa yang korang masak.



Puding



Puding ni pun resepi yang best juga. Sesuai Dijadikan manisan selepas makan tengah hari. Nak buat pun bukan susah sangat dan tak perlukan modal yang keras.

Macam-macam jenis puding yang ada tapi kami cadangkan korang try buat puding triffle ataupun puding oreo. Nak lagi best, dah siap nanti korang hias la elok-elok, bagi lagi menarik perhatian untuk di makan.

Contohnya dalam video kat bawah ni.



Tapi ada satu benda yang boleh buatkan semua rsepi kat atas dan makanan korang buat jadi super sedap, sehingga anak-anak pasti minta korang buat lagi lepas ni.

Kalau korang nak tahu, kelima-lima resepi itu janggal sangat untuk dimakan kalau tak letak sebarang topping, dan topping paling sedap yang boleh korang guna sudah tentulah Teapot Squeeze Tube daripada Teapot.


Haaaa, ini yang kami nak bagitau sebenarnya. Datang dengan tiga perisa, Pandan, Gula Melaka dan Krimer Manis, kerja korang nak buat resepi-resepi tu jadi lebih mudah. Paling best, ia datang dalam bentuk tiub, so lebih mudah untuk dikendalikan berbanding dalam tin yang korang selalu guna.


Letak je atas meja waktu makan, nanti boleh pilih nak topping yang mana satu. Selain senang nak handle, Teapot Squeeze Tube juga mudah dibawa. Contohnya makan cendol atau ais kacang, korang boleh letak dalam handbag, kalau rasa ais kacang or cendol tak cukup manis, keluarkan je Teapot Squeeze Tube dan terus picit dalam bekas.


Ada banyak lagi makanan yang korang boleh cuba dengan Teapot Squeeze Tube, macam Kuih Buah Melaka, Roti Jala, Cakoi, Kuih Lopes, Kuih Nona Manis dan macam-macam lagi.



Paling menarik, Teapot Squeeze Tube dijual pada harga yang sangat berpatutan berbanding jenama-jenama lain. Korang boleh dapatkan terus melalui belian atas talian di Lazada.



lagi info di : Gosip Artis TerkiniBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2019/11/sekali-sekala-cuba-resepi-baru-5-idea.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Abah Nak Cuba Boleh Abah Tak Pernah Pakai Permintaan Ayah Di Hari Konvo Buat Hati Anak Sebak

Abah Nak Cuba Boleh Abah Tak Pernah Pakai Permintaan Ayah Di Hari Konvo Buat Hati Anak Sebak

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 586 hits
Masih lagi dengan musim graduasi pasti ramai yang berasa teruja untuk bergaya dengan jubah graduasi masing masing Ibu bapa juga pasti berasa gembira teruja dan bangga dengan kejayaan yang dirangkul anak anak mereka Kehadiran ibu bapa ahli k...
Ambil Vitamin Tambahkan Selera Anak Tak Berkesan Pun Doktor Kongsikan Cara Tepat

Ambil Vitamin Tambahkan Selera Anak Tak Berkesan Pun Doktor Kongsikan Cara Tepat

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 442 hits
Bila anak tidak suka makan dan hanya makan makanan ringan ibu bapa mula tercari cari vitamin yang sesuai untuk tambahkan selera anak Hakikatnya pengambilan vitamin ini tidaklah membantu malah pengambilan vitamin juga tidak mendorong kenaika...
Wanita Ditalak 3 Ketika Hamil Bekas Kekasih Datang Dodoi Anak Baru Lahir

Wanita Ditalak 3 Ketika Hamil Bekas Kekasih Datang Dodoi Anak Baru Lahir

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 955 hits
Cinta yang kita semai dan baja dengan kasih sayang tidak semuanya akan terus mekar Kadang kala perhubungan yang bertahun dijaga rapi boleh sahaja terlerai bila bila masa Namun tidak semua tali silaturrahim yang telah dibina akan dibiarkan p...
Anak Suka Sangat Makan Roti Roti Silang 3 Bahan Ni Mama Wajib Cuba Senang

Anak Suka Sangat Makan Roti Roti Silang 3 Bahan Ni Mama Wajib Cuba Senang

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 513 hits
Bukan semua anak anak kita suka makan nasi Ada juga anak anak yang suka makan roti berbanding nasi Makan roti kosong pun dah cukup sedap pada anak kita Bagi mama yang mempunyai anak yang terlebih suka makan roti apa kata kali ini mama tak p...
Bayl Baru Pergi 2 Hari Lepas Isteri Ali Puteh Civm Stokin Anak Lepas Rindu

Bayl Baru Pergi 2 Hari Lepas Isteri Ali Puteh Civm Stokin Anak Lepas Rindu

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 777 hits
Umum sedia maklum bahawa pengacara dan juga pelawak yang sedang bersaing dalam Maharajalawak Mega 2019 Ali Puteh telah kehilangan anak perempuannya Bayl Baru Pergi 2 Hari Lepas isteri Ali Puteh Civm Stokin Anak Lepas Rindu
Didik Anak Tak Boleh Keras Atau Lembut Sangat Baru Besar Jadi Orang

Didik Anak Tak Boleh Keras Atau Lembut Sangat Baru Besar Jadi Orang

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 309 hits
Bukan mudah sebenarnya untuk menjadi seorang ibu dan seorang bapa Mendidik anak perlukan ilmu dan kesabaran yang tinggi terutama pada zaman yang serba mencabar ini Contoh terbaik dalam mendidik anak anak tidak lain dan tidak bukan ialah car...
Baru Umur 9 Tahun Anak Ajaib Ini Bakal Tamatkan Pengajian Ijazah Kejuruteraan Elektrik Tahun Ini

Baru Umur 9 Tahun Anak Ajaib Ini Bakal Tamatkan Pengajian Ijazah Kejuruteraan Elektrik Tahun Ini

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 381 hits
Kanak kanak ajaib dari Belgium bakal miliki ijazah sarjana muda pada usia 9 tahun Beliau yang dikenali sebagai Laurent Simons sedang mengikuti program kejuruteraan elektrik di Eindhoven University of Technologgy akan menamatkan ijazahnya it...
Demi Mencari Sesuap Nasi Bapa Ini Buat Kerja Sambil Dukung Anak Kecil Kerana Isteri Baru Meninggal

Demi Mencari Sesuap Nasi Bapa Ini Buat Kerja Sambil Dukung Anak Kecil Kerana Isteri Baru Meninggal

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 429 hits
Isteri memang merupakan tulang belakang bagi seorang suami Tapi bila isteri yang kita cintai pergi buat selamanya siapa pula akan membantu kita Memang ada yang boleh berkahwin tetapi tidak semua orang mampu untuk melakukan itu Ohmedia ingin...
Makan Buah Segar Tak Nak Tapi Bila Olah Anak Makan Sampai Habis Cuba Chewy Apple Oat Ni

Makan Buah Segar Tak Nak Tapi Bila Olah Anak Makan Sampai Habis Cuba Chewy Apple Oat Ni

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 286 hits
Tidak dinafikan ada di antara anak anak kita yang kurang gemar makan buah Atau ada juga dikalangan anak kecil kita yang memilih jenis buah tertentu untuk dijamah Epal misalnya kurang digemari apabila dijadikan puri kerana rasanya yang masam...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord