Segala Sihir Di Tubuh Kita Akan Hancur Bila Amalkan 4 Ayat Al Qur An Ini


Sihir menjadi salah satu perbuatan perbuatan yang tidak disukai oleh Allah SWT. Hal ini kerana ketika seseorang menggunakan ilmu sihir untuk mencelakakan orang lain maka disaat itu ia telah mendekatkan diri kepada syaitan.
Jika seseorang terkena ilmu sihir, maka orang itu akan mengalami kesakitan, masalah berpanjangan, atau bahkan boleh membawa kepada kematian. Maka orang di sekitarnya akan berusaha untuk mengeluarkan sihir tersebut melalui cara ruqyah.
Ruqyah biasanya dilakukan dengan membaca ayat-ayat di dalam Al-Qur’an. Agar ruqyah tersebut mujarab maka kita harus membaca ayat untuk menghancurkan ilmu sihir.Oleh itu, ayat apakah yang harus dibaca tersebut? Berikut maklumat selanjutnya.
1. al-Baqaroh Ayat 102
Ayat pertama yang dapat digunakan untuk menghancurkan sihir terdapat dalam surah al-Baqarah ayat 102. Allah Ta’ala berfirman:
وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ ۖ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُم بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ “Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh setan-setan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi setan-setan itulah yang kafir, mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat di negeri Babilonia yaitu Harut dan Marut. Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan, “Sesungguhnya kami hanyalah cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kafir.” Maka mereka mempelajari dari keduanya (malaikat itu) apa yang (dapat) memisahkan antara seorang (suami) dengan istrinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dengan sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan sungguh, mereka sudah tahu, barangsiapa membeli (menggunakan sihir) itu, niscaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dengan sihir, sekiranya mereka tahu.” (QS. al-Baqaroh : 102)
2. al-A’raf Ayat 117-122
Surah selanjutnya yang dapat menghancurkan ilmu sihir yakni surah Al-A’raaf ayat 117-122. Allah Ta’ala berfirman:
وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنْ أَلْقِ عَصَاكَ ۖ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ ١١٧ فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ١١٨ فَغُلِبُوا هُنَالِكَ وَانقَلَبُوا صَاغِرِينَ ١١٩ وَأُلْقِيَ السَّحَرَةُ سَاجِدِينَ ١١٢٠ قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِينَ ١٢١ رَبِّ مُوسَىٰ وَهَارُونَ ١٢٢ “Dan Kami wahyukan kepada Musa, ‘Lemparkanlah tongkatmu!’ Maka tiba-tiba ia menelan (habis) segala kepalsuan mereka. Maka terbuktilah kebenaran, dan segala yang mereka kerjakan jadi sia-sia. Maka mereka dikalahkan di tempat itu dan jadilah mereka orang-orang yang hina. Dan para pesihir itu serta merta menjatuhkan diri dengan bersujud. Mereka berkata, ‘Kami beriman kepada Tuhan seluruh alam, (yaitu) Tuhannya Musa dan Harun’.” (QS. al-A’raaf : 117-122)
Di dalam ayat tersebut, Allah SWT memberitahukan bahwa Dia telah mewahyukan kepada hamba dan Rasul-Nya, Musa as. dalam situasi yang sangat genting.
Yakni situasi untuk membedakan yang haq dan yang bathil. Kemudian Allah memerintahkan kepada Musa agar melemparkan tongkat yang ada di tangan kanannya.
Fa idzaa Hiya talqafu (“Maka sekonyong-konyong tongkat itu menelan.”) Maksudnya memakan. Maa ya’fikuun (“Apa yang mereka tipu dayakan.”) Yaitu, apa yang telah mereka lemparkan dan apa yang mereka buat seakan-akan nyata, padahal sebenarnya adalah bathil.
Ibnu ‘Abbas berkata: “Lalu tongkat Musa itu tidaklah melewati tali-tali dan tongkat-tongkat mereka itu melainkan ditelannya. Akhirnya para ahli sihir itu mengetahui bahwa hal itu merupakan sesuatu yang datang dari langit dan bukan sihir. Maka mereka pun meniarapkan diri dengan bersujud seraya mengatakan: aamannaa bi rabbil ‘aalamiina rabbi muusaa wa Haaruuna (“Kami beriman kepada Tuhan semesta alam. Yaitu Tuhan Musa dan Harun.”)
Muhammad bin Ishaq berkata: “Tongkat Musa itu mengejar tali-tali dan tongkat-tongkat mereka satu persatu sehingga apa yang mereka lemparkan itu tidak terlihat lagi di lapangan.
Setelah itu, Musa as. mengambil kembali tongkatnya seperti sediakala. Dan para ahli sihir itu pun bersujud seraya berkata,
“Kami beriman kepada Rabb semesta alam, yaitu Rabb Musa dan Harun. Seandainya ia adalah seorang tukang sihir, nescaya ia tidak dapat mengalahkan kami.”
3. Yunus Ayat 81-82
Ayat terakhir yang juga dapat digunakan untuk menghancurkan sihir ialah surah Yunus ayat 81-82. Allah SWT berfirman:
فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئْتُم بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَيُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا يُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِينَ ٨١ وَيُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ٨٢ “Setelah mereka melemparkan, Musa berkata, ‘Apa yang kamu lakukan itu, itulah sihir, sesungguhnya Allah akan menampakkan kepalsuan sihir itu. Sungguh, Allah tidak akan membiarkan terus berlangsungnya pekerjaan orang yang berbuat kerusakan.’ Dan Allah akan mengukuhkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukainya.” (QS. Yunus : 81-82)
4. Thaha Ayat 69
Surah terakhir yaitu surah Thaha ayat 69, Allah Ta’ala berfirman:
وَأَلْقِ مَا فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا ۖ إِنَّمَا صَنَعُوا كَيْدُ سَاحِرٍ ۖ وَلَا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ أَتَىٰ “Dan lemparkan apa yang ada di tangan kananmu, niscaya ia akan menelan apa yang mereka buat. Apa yang mereka buat itu hanyalah tipu daya pesihir (belaka). Dan tidak akan menang pesihir itu, dari mana pun ia datang.” (QS. Thaha : 69)
Jika orang-orang yang terkena sihir ataupun gangguan jin kemudian dibacakan ayat-ayat di atas, maka mereka akan merasakan tanda-tanda khusus.
Di antaranya iaitu akan ada rasa yang menjalar di tubuh, bergetar atau kesemutan dari ujung badan/persendian. Ada pula yang merasakan sakit kepala yang hebat serta sesak nafas.
Sumber: islamsyurgaku92.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/segala-sihir-di-tubuh-kita-akan-hancur-bila-amalkan-4-ayat-al-quran-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Eksperimen Gila Suntik Tubuh Dengan Dna Ayat Al Quran Dan Bible

Eksperimen Gila Suntik Tubuh Dengan Dna Ayat Al Quran Dan Bible

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 210 hits
SEORANG penggodam bio dari bandar Grenoble Perancis digelar bodoh kerana melakukan eksperimen aneh apabila menyuntik dirinya dengan DNA dari ayat ayat dalam al Quran dan Bible Adrien Locatelli yang dipercayai masih belajar di sekolah meneng...
4987 Hati Hati Ayat Manis Along Harian Metro 17 06 2019

4987 Hati Hati Ayat Manis Along Harian Metro 17 06 2019

papar berkaitan - pada 17/6/2019 - jumlah : 650 hits
Cepat ekspres dan senang lulus Itu antara ayat manis pihak memberikan kemudahan pinjaman yang tentunya membuatkan ramai tertarik apatah lagi ketika terdesak untuk mendapatkan wang Ini ditambah dengan perkhidmatan dalam talian yang tidak mem...
Jangan Lupa Amalkan Ini Usai Shalat Jum At Ini Hikmahnya

Jangan Lupa Amalkan Ini Usai Shalat Jum At Ini Hikmahnya

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 262 hits
Jum at merupakan hari yang dimuliakan dalam Islam Di dalamnya terdapat hikmah dan banyak keutamaan Sebab itu Jum at hari yang terbaik untuk melakukan amal shaleh Ada banyak amalan sunnah yang bisa dikerjakan pada hari itu di antaranya adala...
Benarkah Islam Mengiktiraf Agama Lain Berdasarkan Ayat Ke 6 Surah Al Kafirun

Benarkah Islam Mengiktiraf Agama Lain Berdasarkan Ayat Ke 6 Surah Al Kafirun

papar berkaitan - pada 17/6/2019 - jumlah : 512 hits
Soalan Terdapat satu kelompok dalam masyarakat yang mendakwa bahawa agama Islam juga mengiktiraf ajaran agama agama lain Mereka berhujah berdasarkan ayat al Quran dalam surah al Kafirun Mohon penjelasan berkenaan perkara ini Jawapan Al Qura...
Ayat Kursi Penterjemahan Dan Pengertian

Ayat Kursi Penterjemahan Dan Pengertian

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 656 hits
BISMILLAHIR RAHMANIR RAHEEMAllahu la ilaha illa Huwa Al Haiyul QaiyumLa ta khudhuhu sinatun wa la nawm lahu ma fis samawati wa ma fil ardMan dhal ladhi yashfa u indahu illa bi idhnihiYa lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum wa la yuhituna b...
3 Ayat Al Quran Patut Menjadi Amalan

3 Ayat Al Quran Patut Menjadi Amalan

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 689 hits
Jika pasangan dan anak anak tak jaga solat Selalu baca Surah Ibrahim ayat 40 Baca dan fahami maknanya Jika pasangan dan anak anak degil dan jauh dari hidayah bacalah surah Al Ahqaf ayat 15 Jika pasangan dan anak anak agar menjadi penyejuk m...
Presiden Jokowi Ajak Rakyat Amalkan Nilai Nilai Luhur Pancasila

Presiden Jokowi Ajak Rakyat Amalkan Nilai Nilai Luhur Pancasila

papar berkaitan - pada 1/6/2019 - jumlah : 167 hits
Marilah peringatan Hari Lahir Pancasila 1 Juni ini kita manfaatkan untuk meneguhkan komitmen mengamalkan nilai nilai luhur Pancasila untuk saling toleran hidup rukun gotong royong kata Jokowi
8 Khasiat Dan Fadhilah Dari Surat Al Hasyr Ayat 21 24

8 Khasiat Dan Fadhilah Dari Surat Al Hasyr Ayat 21 24

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 2965 hits
Inilah fadhilah khasiat serta bacaan surat Al Hasyr ayat 21 24 dalam bahasa arab latin dan berserta terjemahan artinya Surat Al Hasyr yakni surah ke 59 dalam Al Qur an Surat tersebut tergolong surah madaniyah yang terdiri dari 24 ayat Untuk...
Teruskan Gandakan Amalkan

Teruskan Gandakan Amalkan

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 179 hits
Assalammualaikum wbtTERUSKAN GANDAKAN AMALKAN Ketika mengisi waktu senggang bila tetamu mula pulang sementara menanti tetamu lain yang sudi bertandang PC dan keluarga duduk santai bersembang bukan mudah nak balik kampung walaupun kerap tele...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch