Sebab Sebab Suami Mencari Perempuan Lain



Dapatkah anda bayangkan jika suami anda sedang bermesra-mesraan dengan wanita lain di belakang anda? Sudah pasti anda sebagai seorang isteri akan marah dan sakit hati bukan? 

Sebab-Sebab Suami Mencari Perempuan Lain
Credit Pic : SUMBER
Antara persoalan yang bermain-main di minda anda pada ketika itu ialah, "Apa salah aku?, Kenapa suami tergamak menduakanku?, Apa lebihnya perempuan itu berbanding diriku" dan pelbagai persoalan lain akan muncul secara spontan dalam kotak fikiran.

Sebab-Sebab Suami Mencari Perempuan Lain
Kecurangan berada di mana-mana, malah lelaki yang kita sangkakan jujur pun akan terjebak. Mengapa begitu mudah suami beralih kasih padahal di awal perkahwinan sudah berjanji mahu sehidup semati? 

Tidak dinafikan ini semua benar dan banyak berlaku di kalangan masyarakat sekarang. Namun tidak ramai yang sedar bahawa punca perceraian berlaku juga ada di antaranya adalah disebabkan perkara yang kita terlepas pandang. Kami senaraikan tujuh perkara agar anda berwaspada.


KURANG KOMUNIKASI

Apabila sudah mempunyai cahaya mata, masa untuk berdua-duaan seakan tiada. Bukan itu sahaja, komunikasi antara suami isteri juga agak terhad kerana masing-masing sibuk dengan hal sendiri. Isteri selalunya sibuk menguruskan rumah dan anak, melayan kerenah mereka hingga terlupa suami juga harus diberi tumpuan. 

Itulah yang membuatkan suami mulai bosan dan mencari teman berbual di luar, Tidak salah mahu menguruskan rumah tangga, tetapi cuba cari masa utnuk berbual kosong dengan suami. Bersenda gurau dan bergaduh manja seperti awal perkahwinan adalah sesuatu yang membahagiakan.


KEPERLUAN TIDAK DIJAGA

Disebabkan terlalu sibuk bekerja, isteri mungkin tidak sempat menyediakan keperluan yang sepatutnya seperti memasak dan mengemas. Ini mendorong suami untuk makan di luar. Mungkin ini dianggap biasa pada zaman sekarang, namun isteri perlu berwaspada. 

Apabila suami sering makan di luar, dia akan bertemu dengan ramai orang termasuk berjumpa dengan wanita lain, Tidak dinafikan, apabila sering bertemu dan berkongsi cerita suami akan terpikat dengannya. 

Jadi sebagai isteri, seharusnya anda mengatur masa dengan bijak supaya anda mampu menjaga keperluan suami sebaiknya. Masak makanan kegemarannya kerana air tangan isteri mampu memikat suami.


TERLALU MENGOKONG

Ingat, anda adalah isteri bukan ibunya. Kaum lelaki tidak suka jika hidupnya dikongkong. Tidak salah bertanya ke mana dia ingin pergi tetapi jangan berlebihan. Cukup sekadar tahu tujuan di keluar dan ke mana. 

Benar, akan ada rasa sangsi dan risau tetapi, tidak salah jika anda percaya serta yakin dengan suami. Biarkan jika dia mahu keluar minum sebentar. Sekali-sekala lelaki juga memerlukan ruang peribadi sendiri untuk bersama rakannya.


TIDAK MENJAGA PENAMPILAN

Inilah kelemahan ramai wanita dan mereka langsung tidak menyedarinya. Apabila terlalu sibuk dengan urusan kerja di pejabat dan di rumah, wanita selalu mengabaikan penampilan diri mereka. Berpenampilan sempurna bukan bermakna anda harus bersolek setiap masa. Tetapi memadai dengan berpakaian kemas dan berbau wangi. 

Barulah sedap mata si suami memandang. Penampilan yang kurang menarik akan membuatkan suami mudah bosan dengan anda. Inilah yang mendorongnya untuk mencari pengganti di luar.


TIADA RASA HORMAT

Suami tidak suka apabila sering dimarah atau dibebel. Ingat, suami juga ada maruah dan egonya. Jangan cepat melenting hanya disebabkan perkara yang kecil. Sebaiknya, tegur suami dengan cara berhemah dan suara yang perlahan. 

Jangan sesekali menegurnya di depan khalayak. Ini sangat memalukan dan menjatuhkan air mukanya. Hormati suami selayaknya dia sebagai ketua keluarga.


HAMBAR DALAM PERHUBUNGAN

Apabila sudah lama berkahwin, rasa sayang itu semakin lama akan pudar jika masing-masing tidak berusaha untuk memperbaikinya. Inilah yang menjadi punca keretakan rumah tangga. Terutama apabila hubungan suami isteri yang sepatutnya menjadi detik indah sudah tidak lagi memberi sebarang makna. 

Harus diingat, isteri jangan selalu menolak permintaan suami. Hubungan intin penting dalam sebuah perhubungan. Jika anda penat, cuba beritahu suami yang anda perlukan rehat. Suami yang prihatin pasti memahami keadaan isterinya. 

Jika suami dan tak tahan sangat sedangkan anda masih dalam keletihan, lakukannya dengan secepat mungkin agar suami anda tidak tersiksa batinnya menahan perasaan seorang diri. Utamakan kepuasan suami.


TIADA SENTUHAN MESRA

Jangan salah anggap, sentuhan bukan sekadar untuk bermesra sahaja. Tetapi sentuhan biasa juga sudah cukup untuk menunjukkan rasa sayang anda kepada suami. Nampak mudah tetapi inilah yang jarang dilakukan pasangan suami isteri sekarang. 

Berpegangan tangan dan memeluk antara satu sama lain seakan tiada lagi apabila sudah lama berkahwin. Dapat dilihat, kebanyakan suami isteri sekarang jarang menunjukkan sikap romantik mereka. 

Terutama isteri yang mula beranggapan ini semua tidak penting. Tetapi hal ini berbeza dengan suami yang sentiasa mahu dimanja isteri. Jika malu untuk berpelukan di depan anak, apa salahnya berpeluk ketika di dalam bilik berdua sebelum tidur.

SUMBER

Baca Juga : Tanda Pasangan Anda Marah Melalui Gaya Membalas Mesej



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dakcaii.blogspot.com/2020/06/sebab-sebab-suami-mencari-perempuan-lain.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Istri Pns Gerebek Suami Dengan Wanita Lain Di Kamar Hotel Selingkuhan Malah Ngotot Bilang Ini

Video Istri Pns Gerebek Suami Dengan Wanita Lain Di Kamar Hotel Selingkuhan Malah Ngotot Bilang Ini

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 325 hits
Video detik detik seorang istri pergoki suaminya selingkuh viral di media sosial Sang istri yang berang langsung menyerang sang suami dan selingkuhannya Sang suami diketahui berprofesi sebagai Pegawai Negeri Sipil Mereka berdua kepergok ten...
Lirik Lagu Exists Mencari Alasan

Lirik Lagu Exists Mencari Alasan

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 492 hits
Lirik Lagu Exists Mencari Alasan Ikhlasnya hati sering kali disalah arti Tulusnya cinta tidak pernah engkau hargai Berlalu pergi dengan kelukaan ini Ku mengalah ku bersabar Berpaling muka bila saling bertatap mata Seolah kita tiada pernah s...
Mencari Kedamaian Hati

Mencari Kedamaian Hati

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 365 hits
Assalammualaikum wbtMENCARI KEDAMAIAN HATI Tiada siapa yang tidak suka kedamaian Setiap orang mencari dan sentiasa mengharapkan rasa kedamaian itu Damai itu bermula daripada hati Damai hati tenang fikiran inshaAllah yang lain lancar Beres C...
Abang Foodpanda Guna Basikal Demi Mencari Rezeki Yang Halal

Abang Foodpanda Guna Basikal Demi Mencari Rezeki Yang Halal

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 481 hits
Baru baru ini satu page yang dikenali sebagai Negeri Sembilan Kini di Facebook berkongsi satu posting mengenai seorang lelaki memakai seragam Foodpanda yang menjadi perhatian warganet semalam Semoga dipermudahkan segala urusan dan dimurahka...
Pesawat Pejuang As Dilaporkan Terhempas Operasi Mencari Juruterbang Digiatkan

Pesawat Pejuang As Dilaporkan Terhempas Operasi Mencari Juruterbang Digiatkan

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 267 hits
Sebuah pesawat pejuang Amerika syarikat US F 15 telah terhempas di Laut Utara hari ini lapor The Sun Tentera Udara AS mengesahkan bahawa pesawat F 15C Eagle itu telah terhempas sekitar jam 9 40 pagi Pesawat itu berasal dari Fighter Wing ke ...
Mencari Audien Sasaran Yang Tepat Bagi Youtuber

Mencari Audien Sasaran Yang Tepat Bagi Youtuber

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 251 hits
1 Kali ni aku nak share sikit tips untuk Youtuber tapi tak semestinya untuk Youtuber sahaja Benda ni boleh apply juga pada benda lain seperti bisnes muzik filem komik buku dan sebagainya 2 Buat Youtube ni sebenarnya sama macam buat bisnes m...
Mencari Inspirasi Sajak

Mencari Inspirasi Sajak

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 365 hits
Sudah agak lama juga saya tidak menulis sajak Saya tidak ingat bila kali terakhir saya menulis sajak tetapi seingat saya kali terakhir saya menulis sajak ketika saya masih menuntut di UiTM Sajak adalah salah satu cabang sastera yang saya mi...
Lepas Kahwin Semua Kawan Dia Hilang Suami Jadi Bff Dunia Akhirat Biar Je Isteri Nak Berkepit 24 Jam

Lepas Kahwin Semua Kawan Dia Hilang Suami Jadi Bff Dunia Akhirat Biar Je Isteri Nak Berkepit 24 Jam

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 537 hits
Kalau boleh 24 jam isteri nak berkepit dengan suami lepas kahwin isteri hilang dah semua kawan rapat dia sebab isteri sentiasa merasakan yang suami adalah rakan paling rapat dunia akhirat yang mereka ada Itulah kenyataan paling tepat untuk ...
Beri Mandat Kepada Rakyat Untuk Elak Elit Politik Mencari Faedah

Beri Mandat Kepada Rakyat Untuk Elak Elit Politik Mencari Faedah

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 194 hits
SHAHRIR ABDUL SAMAD APABILA ketidaktentuan politik berlaku cara terbaik adalah dengan menyerahkan semula kuasa penentuan kepada rakyat untuk memutuskan pihak yang patut menerima mandat yang baru Ketua UMNO Bahagian Johor Bharu Tan Sri Shahr...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup