Sebab Mengapa Pelancong Islam Menyukai 5 Bandar Asia Ini



Tempat pertama yang sering menjadi pilihan Muslim apabila ingin melancong adalah Eropah atau Timur Tengah. Tetapi Asia, mempunyai pelbagai kekayaan dari segi budaya dan masakan mewah, ia mempunyai tarikan tersendiri bagi memukau pelancong Muslim
5 Destinasi Asia ini mempunyai kelengkapan yang mesra-Muslim yang mungkin anda tidak pernah tahu.
Bangkok
 
Sawasdee-kap! Bangkok telah memenangi gelaran destinasi pelancongan yang paling popular di dunia pada tahun 2016, di mana destinasi ini mempunyai istana-istana emas yang hebat dan berkilauan. Tak lupa juga pusat membeli-belah yang luas dan pasar yang patut anda singgah apabila di Bangkok.

 
Central World Bangkok, adalah pusat membeli-belah kesembilan terbesar di dunia yang terdiri daripada barisan kedai yang tidak berkesudahan. Anda pasti tidak akan meninggalkan tempat ini dengan tangan kosong.
 

 
Di ketika anda berbelanja, kewajipan sebagai seorang Muslim jangan di lupa. Cetral World Bangkok ada menyediakan dua tempat bersolat buat pelancong Muslim. Ianya terletak di tingkat 1 Central World building, Eden Zone dan tingkat 6 bangunan ZEN.
 

 
Jika anda seorang yang lebih menyukai sentuhan keaslian untuk perjalanan membeli-belah, anda boleh bersiar-siar melalui salah satu daripada banyak pasar-pasar di Bangkok, di mana anda boleh tawar-menawar untuk barangan pilihan anda.
 
Terdapat banyak lagi tempat yang anda boleh terokai jika anda melancong ke Bangkok. Anda juga tidak perlu risau kerana restoran mesra-Muslim juga ada di sekitar Bangkok, anda boleh klik di sini untuk maklumat lanjut.
 
Seoul
 
Lawatan ke tempat lahirnya K-pop dan K-drama adalah suatu kemestian, walaupun anda bukan penggemar budaya pop Korea! Dari kecantikan istana-istana tradisional Korea ke tempat futuristik Dongdaemun Design Plaza, Seoul ada sesuatu untuk semua orang.
 

 
Anda seorang shopaholics? Dongdaemun adalah tempat untuk anda, ia adalah daerah membeli-belah terbesar di Seoul, dibuka sepanjang hari dan sepanjang malam! Kedai borong di sini beroperasi sepanjang malam, sementara pusat membeli-belah dipenuhi dengan pelanggan pada siang hari.
 

 
Anda tidak boleh melepaskan masakan Korea halal semasa di Seoul. Nikmati semangkuk samgyetang (sup ayam ginseng),bulgogi daging lebut dan yang paling utama kimchi di Eid Halal Korean Food.
 

 
Kawasan kejiranan Itaewon di Seoul mempunyai bilangan restoran makanan halal dan mesra Muslim, jangan lupa juga untuk melawat Masjid Besar Itaewon yang besar serta kawasan sekeliling.
 
Tokyo
 
Sama ada anda sedang bergegas melalui Shibuya Scramble yang sibuk atau berjalan-jalan melalui taman bunga berwarna merah jambu yang mempunyai pemandangan indah Gunung Fuji, Tokyo akan membuat anda jatuh cinta akan kecantikannya.
 

 
Apabila di Tokyo, Masjid Tokyo Camii adalah tempat yang patut anda lawati ia sebuah masjid terbesar di Jepun yang terletak betul-betul di daerah Shibuya. Adalah akan dapat melihat cebisan Turki betul-betul di tengah-tengah Jepun: seni bina Turki yang indah yang akan membuat anda terpukau.
 

 
Pernah dengar yakiniku? daging panggang halal Jepun terbaik di Gyumon, salah satu restoran paling popular di Jepun, di kalangan penduduk tempatan dan pelancong! Ia hanya terletak 10 minit dari Stesen Shibuya.
Info: Daging yang digunakan di Gyumon adalah halal, bagaimanapun alkohol ada juga dihidangkan.
 
Osaka
 
Lawatan ke Jepun tidak lengkap tanpa ke Osaka. Perjalanan kembali ke masa lampau apabila anda melangkah masuk ke Istana Osaka purba, dan penduduk tempatan yang berjalan di taman yang indah di sekeliling istana.
 

 
Di daerah Dotonbori, anda boleh berjalan-jalan pada waktu malam kerana ia sangat meriah dengan lampu, bunyi, aroma dan lampu neon yang pasti akan menjadikan pengalaman yang tidak akan lupa. Jangan lupa juga untuk mengambil gambar lelaki Glico yang ikonik di tengah-tengah Dotonbori!
 

 
Kyoto
 
Hati dan jiwa budaya Jepun, tidak ada tempat yang unik seperti Kyoto. Dengan kuil-kuil besar yang dipelihara dan rumah-rumah tradisional Jepun, anda pasti akan merasa seolah-olah anda telah melangkah ke dalam drama masa silam!
 

 
Terpesona dengan Kuil Kinkakuji yang berkilauan, atau berkunjung ke Kuil Fushimi Inari yang terkenal dan bersiar-siar melalui baris – baris tori oren yang terang !
 

 
Salah satu pengalaman yang paling menyenangkan yang ada di Kyoto adalah dengan hanya berjalan melalui rumah-rumah tradisional Jepun yang kemas di daerah Gion Kyoto, yang semuanya sangat menarik, anda pasti mahu mengambil gambar setiap sudut. Anda boleh ke laman web ini untuk ketahui tempat makan dan ruang solat di Kyoto.
 
Jadi, sekarang anda tahu bahawa tidak perlu pergi ke Eropah untuk menikmati percutian yang menyeronokkan: Asia memegang sesuatu untuk setiap pelancong, membeli-belah, dan makanan. Jadi apa yang anda tunggu? Tempah tiket penerbangan ke tempat-tempat yang kami senaraikan tadi!
 
Sumber: Have Halal Will Travel 
The post Sebab Mengapa Pelancong Islam Menyukai 5 Bandar Asia Ini appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/sebab-mengapa-pelancong-islam-menyukai-5-bandar-asia-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lindswell Kwok Ratu Wushu Asia Kini Pilih Islam Dan Berhijab

Lindswell Kwok Ratu Wushu Asia Kini Pilih Islam Dan Berhijab

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 293 hits
Lindswell Kwok Ratu Wushu Asia Kini Muslim dan BerhijabEramuslim com Sesuatu telah berubah dari Lindswell Kwok Setelah memenangi Sukan Asia 2018 dan memutuskan untuk bersara daripada sukan yang menimbulkan namanya Lindswell kini menggunakan...
Ratu Wushu Asia Tenggara Akhirnya Memilih Islam

Ratu Wushu Asia Tenggara Akhirnya Memilih Islam

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 218 hits
PENYANDANG Pingat Emas Asian Games 2018 bagi acara Wushu Lindwells Kwok memilih untuk masuk Islam setelah beberapa ketika mengkaji tentang agama tersebut Demikian pengakuan yang dibuat Ratu Wushu Asia Tenggara tersebut seperti yang dilapork...
Buya Syafii Soal Habib Bahar Islam Mengajarkan Kesopanan Dan Kesantunan

Buya Syafii Soal Habib Bahar Islam Mengajarkan Kesopanan Dan Kesantunan

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 213 hits
Menurut Buya Syafii seorang penceramah semestinya punya etika dan menggunakan kata kata yang sopan saat berceramah
Negara Islam Tunisia Raktifikasi Icerd Sekarang Kahwin Islam Kafir Dibenarkan

Negara Islam Tunisia Raktifikasi Icerd Sekarang Kahwin Islam Kafir Dibenarkan

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 504 hits
Tunisia ratifikasi ICERD 1967 Sekarang baru nampak kesannya Perempuan Islam boleh berkahwin dengan lelaki bukan Islam dan kesamarataan pembahagian harta pusaka atas alasan persamaan gender Adakah ini kemodenan dan keadilan yang di cari Cucu...
Islam Di Malaysia Macam Pondan Tua

Islam Di Malaysia Macam Pondan Tua

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 566 hits
DAH LAMA TEGUR DAH LAMA SENTUH TENTANG PERKARA INI TAPI PEHAK YANG BERTANGGUNGJAWAB TENTANG MARUAH ISLAM MENJADI BISU PONDAN SIAM KITA TERPAKSA SEBUT INI SEBAB DAH LAMA KITA SUARAKAN HAL PENGHINAAN BUKAN ISLAM TERHADAP ISLAM TAPI APA PENYEL...
Tunjuk Islam Kuat Pas Himpun Bantah Icerd Kata Hadi

Tunjuk Islam Kuat Pas Himpun Bantah Icerd Kata Hadi

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 389 hits
Diterbitkan pada 30 November 2018Oleh Abdul Rahim SabriDatuk Seri Abdul Hadi Awang berkata rusuhan kuil tiada kaitan dengan agama tetapi berkait dengan kaum di kalangan tertentu sahaja Foto oleh Farhan NajibMARANG 30 Nov PAS tekad menyertai...
Satu Lagi Pengkhianatan Era Bn Kepada Umat Islam Di Malaysia

Satu Lagi Pengkhianatan Era Bn Kepada Umat Islam Di Malaysia

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 400 hits
Lewat petang semalam Tabung Haji telah membuat dua laporan polis terhadap bekas Pengerusi Abdul Azeez Rahim serta beberapa pengurusan kanannya yang lain Laporan pertama terhadap Yayasan Tabung Haji yang ditubuhkan pada 2016 kerana penyalahg...
7 Artis Beragama Islam Yang Pindah Agama Setelah Menikah

7 Artis Beragama Islam Yang Pindah Agama Setelah Menikah

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 806 hits
Menikah adalah sebuah komitmen jangka panjang yang berlaku seumur hidup Perbedaan yang dimiliki oleh pasangan biasanya bisa menimbulkan konflik yang mengurangi keharmonisan rumah tangga Karena itu sebisa mungkin perbedaan tersebut dihilangk...
Peminat Tak Setuju Dengan Barisan Pelakon Omniscient Reader S Viewpoint Tapi Kenapa

Konsortium Mahb Jangan Politikkan Dana Antarabangsa Blackrock

Amalan Menyambut Kelahiran Bayi

When Elite And Masses Don T See Eye To Eye On Israel Boycott

Bolehkah Hamil Walaupun Dara Tak Pecah

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Bukit Aman To Summon All Officers Probing Assault Case Igp

Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Apakah Maksud Dadah Bahan Psikoaktif

Menulis Biar Dari Hati

Wanita Racun Kekasih Kerana Gelap Mata Dengan Harta Rm141 Juta

What Does Umno S Willingness To Take Back Sacked Members Signal Analysts Weigh In

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Tiktok Didakwa Sedang Menyediakan Algoritma Khas As Daripada Sumber Kod App