Saya Mohon Maaf Video Tular Untuk Rekod Masjid Imam


Mohammad Arif Nizam Imam tetap Masjid Al Islahiah, Muhd Mohsin Nordin bercakap kepada media mengenai seorang remaja yang tular selepas dijirus air mengikut prosedur mandi jenazah berikutan telah mencuri tabung masjid ketika di Kuang, Selangor. Foto MOHD ADZLANKUANG – Imam Tetap, Masjid Al Islahiah, di sini, memohon maaf berhubung insiden video tular seorang remaja dimandikan ala jenazah selepas ditangkap cuba mencuri tabung masjid itu pada petang Ahad lalu.
Muhd Mohsin Nordin berkata, ini kerana rakaman video itu pada asalnya hanya sebagai rekod masjid untuk disimpan sebagai bahan bukti.
Beliau bagaimanapun tidak tahu bagaimana video itu tular di media sosial yang menjadi kecaman netizen kerana mengaibkan remaja terbabit.
“Kalau semua pihak yang menghentam kami dapat membayangkan betapa besarnya tabung itu, mereka tidak akan bercakap walaupun sepatah.
“Untuk akal fikiran bagi seorang manusia mencabut tabung dari dinding, memang tidak masuk akal untuk bawa keluar. Tenaga remaja itu memang luar biasa.
“Apa pun kami juga ingin memohon maaf di atas isu viral video itu walaupun kami cuba mempertahankan hak masjid itu sendiri.
“Bukan kami tidak pernah beri pertolongan kepada orang, malah kami ada Food Bank di mana siapa sahaja yang minta kami akan beri, tidak pernah saya dengar mana-mana pihak masjid tidak beri.
“Sejujurnya saya hanya mempertahankan tabung masjid itu kerana tidak pernah orang yang datang tidak menyumbang,” katanya kepada MalaysiaGazette di sini hari ini.
Semalam, Daniel Iskandar Mohd. Nasir yang sebelum itu tular dimandikan ala jenazah di Masjid Al Islahiah dikenakan hukuman penjara 10 hari dan denda RM4,000 oleh Mahkamah Majistret di Selayang kerana cuba mencuri tabung masjid lima hari lalu.
Daniel Iskandar, 19, yang juga penganggur dikenakan hukuman itu selepas mengaku bersalah atas pertuduhan yang dibaca di hadapan Majistret Nik Mohd Fadli Nik Azlan.
Mahkamah memerintahkan tertuduh dipenjara bermula tarikh tangkap iaitu 9 Januari lalu dan tambahan jel lima bulan, jika gagal membayar denda tersebut.
Sebelum menjatuhi hukuman, Majistret Nik Mohd Fadli menegur tindakan tertuduh bahawa mencuri merupakan satu kesalahan.
Nazir Masjid Al Islahiah, Supandi Samin bercakap kepada media mengenai seorang remaja yang tular selepas dijirus air mengikut prosedur mandi jenazah berikutan telah mencuri tabung masjid ketika di Kuang, Selangor. Foto MOHD ADZLAN,Sementara itu, nazir masjid tersebut, Supandi Samin berkata, pihaknya sentiasa menjaga kebajikan anak kariah di kawasan itu apabila memberikan keperluan barangan asas seperti beras kepada mereka yang memerlukan.
Jelas beliau, tidak timbul isu keluarga Daniel Iskandar tidak mempunyai makanan dan terpaksa menagih bantuan jiran tetangga seperti yang didakwa peguam remaja itu.
Malah tegasnya, masjid itu sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pernah dibuka kepada semua lapisan masyarakat untuk mencari perlindungan dan bantuan makanan.
“Malah kes kecurian sebelum ini sering berlaku namun kami sebaik mungkin menyelesaikan cara baik selepas berunding dengan keluarga suspek.
“Cuma bagi kes kecurian Daniel Iskandar, datuknya sendiri yang menyuruh agar AJK masjid menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk masa depan cucunya itu,” katanya. – MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/saya-mohon-maaf-video-tular-untuk-rekod.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Tular Dakwa Ulama Bakal Berhimpun Kemunculan Imam Mahdi

Video Tular Dakwa Ulama Bakal Berhimpun Kemunculan Imam Mahdi

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 161 hits
KUALA KANGSAR Satu siasatan lanjut sedang dijalankan polis terhadap perkongsian seorang lelaki menerusi Facebook Live di sebuah kedai di Sayong Lembah di sini yang mendakwa bakal berlaku perhimpunan ulama dan kemunculan Imam Mahdi Ketua Pol...
Video Tular Kanak Kanak Tahan Kenderaan Polis Minta Buat Laporan

Video Tular Kanak Kanak Tahan Kenderaan Polis Minta Buat Laporan

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 134 hits
WARTA RAKYAT ORANG ramai diminta membuat laporan sekiranya mempunyai maklumat berhubung video tular seorang kanak kanak yang meluru ke jalan raya dan menahan kenderaan dipercayai berlaku di Pasir Gudang petang semalam Ketua Polis Daerah Ser...
Tok Imam Mandikan Pencuri Tabung Masjid Seperti Jenazah

Tok Imam Mandikan Pencuri Tabung Masjid Seperti Jenazah

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 160 hits
Gara gara mencuri tabung di sebuah masjid seorang remaja lelaki dipercayai terpaksa dimandikan seperti jenazah oleh jemaah masjid Menerusi video berdurasi 1 25 saat yang viral di media sosial memaparkan remaja berkenaan sedang terbaring sam...
Polis Siasat Video Tular Lelaki Dibelasah Sekumpulan Individu

Polis Siasat Video Tular Lelaki Dibelasah Sekumpulan Individu

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 195 hits
WARTA RAKYAT POLIS sedang menyiasat video tular dalam media sosial yang memaparkan kejadian seorang lelaki dipukul sekumpulan individu lain dipercayai berlaku di sebuah pusat beli belah di Ipoh Video terbabit disebarkan oleh pemilik akaun l...
Video Profil Narji Pks Kini Minta Maaf Dukung Jenderal Dudung Copot Baliho Rizieq

Video Profil Narji Pks Kini Minta Maaf Dukung Jenderal Dudung Copot Baliho Rizieq

papar berkaitan - pada 6/1/2022 - jumlah : 173 hits
Komedian Narji resmi bergabung Partai Keadilan Sejahtera Nama Narji dikenal lewat grup lawak Cagur Pada 2015 Narji resmi keluar dari Cagur Kini Narji mantap terjun ke dunia politik
Lakukan Provokasi Terhadap Anggota Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kuala Selangor Polis Tahan Lelaki Dalam Video Tular

Lakukan Provokasi Terhadap Anggota Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kuala Selangor Polis Tahan Lelaki Dalam Video Tular

papar berkaitan - pada 7/1/2022 - jumlah : 141 hits
Polis Diraja Malaysia telah menahan seorang lelaki yang bertindak melakukan provokasi ke atas seorang Anggota Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kuala Selangor yang sedang bertugas seperti yang tertular di dalam video di media sosial semalam K...
Imam Mandikan Remaja Curi Tabung Masjid Dah Letak Jawatan Kata Exco Selangor

Imam Mandikan Remaja Curi Tabung Masjid Dah Letak Jawatan Kata Exco Selangor

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 297 hits
January 14 2022 Exco Hal Ehwal Agama Islam Selangor Zawawi Ahmad Mughni berkata peletakan jawatan iman itu dimaklumkan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor Mohd Shahzihan Ahmad PETALING JAYA Imam terbabit dalam kontroversi memandikan remaj...
Video Pencuri Tabung Masjid Dikafankan Ajk Masjid

Video Pencuri Tabung Masjid Dikafankan Ajk Masjid

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 121 hits
Di Malaysia baru baru ini tuIar tentang kisah pncuri tabung masjid dimandikan seperti jnazah oleh imam dan ahli jawatankuasa masjid terbabit Artikel Berkaitan VIDEO Dimandikan Seperti J e n a z a h Kerana C u r i Duit Surau Warganet Anggap
Tular Video Belasah Rakan Sampai Pengsan Polis Tahan 7 Remaja Lelaki

Tular Video Belasah Rakan Sampai Pengsan Polis Tahan 7 Remaja Lelaki

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 135 hits
PETALING JAYA Polis menahan tujuh orang remaja lelaki yang dipercayai terlibat dalam satu kejadian merusuh di Tapak Pasar Tamu Pekan Kunak Tawau Sabah bagi membantu siasatan Makluman tersebut dibuat oleh Ibu Pejabat Polis Daerah Kunak dalam...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan