Saya Bukan Isteri Yang Sempurna Akui Cabaran Anak Dua Dato Siti Syukur Ada Pembantu


Jika dahulu anak seorang, kini tanggungjawab semakin besar sejak punya anak dua. Penyanyi nombor satu negara, Dato’ Sri Siti Nurhaliza juga mengakui akan cabarannya bergelar ibu kepada anak dua.
Kata Siti menerusi sesi temubual ketika melancarkan produk perisa terbaru Beaukids baru-baru ini, menguruskan dua anak dalam satu masa bukanlah satu tugas yang mudah.

Tambah pula kata Siti, dia wanita bekerjaya yang kerjanya tidak tentu masa malah memerlukan komitmen yang cukup tinggi. Amat menyukarkan. Namun Siti bersyukur kerana dibantu oleh support sistem yang cukup baik.
“Saya akui bukan mudah untuk urus dua anak dalam satu masa. Rasa macam kalut tapi saya gembira dan berterima kasih sebab ada kakak yang bantu dan memang saya sangat memerlukan sebab saya wanita berkerjaya.
“Waktu kerja tak tentu, macam semalam balik lewat pukul 2, keluar awal pagi jadi memang saya tak terkejar. Kerja rumah pun saya kena tengokkan juga. Saya bukanlah isteri yang sempurna sebab itu saya perlukan support system yang baik,” kongsi Siti lagi.

Dalam pada itu kata Siti lagi, dia paling bersyukur kerana dibantu pembantu yang begitu berpengalaman disaat dia amat memerlukan.
“Alhamdulillah Aafiyah dan Afwa ada yang menjaganya, malah ada nurse untuk jaga Afwa, memandangkan Afwa masih kecil dan jadi lebih mudah pantau kesihatannya.
“Support system sangat perlu bagi yang berkerjaya dan sibuk macam saya. Syukur ramai membantu meringankan kerja-kerja saya. Itu sebab saya boleh fokus dengan kerja yang saya buat contohnya seperti jika perlu buat photoshoot, buat promosi jualan, rehearsal konsert persembahan semua itu main minda dan tenaga. So far alhamdulillah syukur,” tambah Dato’ Siti lagi.

Aafiyah pamer sikap kakak-kakak
Berkongsi kisahnya dalam membesarkan dua anak dan cabaran membesarkan keduanya akui Dato’ Siti, ia memerlukan kekuatan emosi dan fizikal yang kuat. Malah melihat Aafiyah yang kini membesar dan penuh dengan sifat kakak-kakak membuatkan dia rasa bangga.
Malah katanya lagi, cabaran utama ketika melahirkan anak keduanya adalah berdepan emosi Aafiyah yang ketika itu amat memerlukan perhatian dan kasih sayangnya kerana masih kecil.

Namun akui Siti, dia punya cara sendiri dan kini Aafiyah semakin matang malah mula nampak sisi seorang kakak yang paling penyayang.
“Bila saya mengandungkan Afwa memang saya sentiasa cakap dengan dia yang dia akan ada adik tapi waktu tu dia masih kecil lagi, baru nak masuk tiga tahun.
“Dia tahu ibu ada baby tapi dia waktu tu masih tak tahu kakak tu macam mana. Mulanya memang agak sukar. Masa dalam pantang pun saya tidur asing dengan Aafiyah, dia menangis sebab nak tidur dengan saya walaupun bilik dekat saja.

“Masa tu dia ada bagitau ibu dah tak sayang Aafiyah dan macam-macam lagi tapi bila dah empat tahun dia dah jadi macam kakak-kakak.
“Sekarang ni kalau bawa dia dan adik ke hospital pun dia akan marah doktor supaya tak sentuh adik dia masa nak cucuk. Kalau kita bergurau nak ambil adik pun dia akan marah kita balik. Dah nampaklah kak long dia tu,” kongsi Tok Ti lagi.
Berkongsi lanjut berkenaan produk Beaukids perisa terbaharu Anggur yang baru dilancarkan, rupa-rupanyanya ia merupakan pilihan Aafiyah sendiri yang memilih buah itu sebagai pilihan kesukaannya.

“Masa penghasilan perisa anggur kita ada satu lagi pilihan, buah yang lain. Jadi kita tak letak warna, gambar dan sedaikan 2 cup sampel berbeza untuk Aafiyah cuba. Antara keduanya, dia pilih anggur.
“Saya nak apa yang the real selera anak-anak, alhamdulillah anggur pilihan Aafiyah dan kemudian barulah saya rasa dan nyata saya juga suka dengan rasanya,” kata Dato’ Siti lagi.
Terdahulu, Dato’ Siti melancarkan perisa terbaru Beaukids iaitu perisa anggur selepas perisa strawberi yang begitu disukai kanak-kanak.
Menarik: Nasi Penuh Tak Cukup Minta Lagi, Anak Berselera Makan, Ayda Jebat Risau Anak Overload!

Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Ayuh, belajar cara didik anak untuk menyimpan sejak mereka kecil.
Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/ajar-anak-simpan-duit/
Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
The post “Saya Bukan Isteri Yang Sempurna” Akui Cabaran Anak Dua, Dato’ Siti Syukur Ada Pembantu! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/saya-bukan-isteri-yang-sempurna-akui-cabaran-anak-dua-dato-siti-syukur-ada-pembantu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ikmal Amry Kemal4ngan Kereta Terbalik Dalam Perjalanan Ke Melaka Syukur Isteri Dan Anak Selamat

Ikmal Amry Kemal4ngan Kereta Terbalik Dalam Perjalanan Ke Melaka Syukur Isteri Dan Anak Selamat

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 170 hits
PELAKON Ikmal Amry berdepan detik cem4s apabila kenderaan miliknya terlibat dalam nah4s jalan raya pada petang Sabtu Menerusi perkongsian di Instagram miliknya kenderaan berwarna merah yang dipandu Ikmal terbabas sebelum terbalik di Lebuh R...
Sering Nasihat Menutup Aurat Usop Syukur Isteri Akhirnya Tampil Berhijab

Sering Nasihat Menutup Aurat Usop Syukur Isteri Akhirnya Tampil Berhijab

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 162 hits
Penyanyi Usop atau nama sebenarnya Muhammad Saiful Naim Muhammad Noor meluahkan rasa syukur apabila isterinya tampil berhijab selepas dia menasihati isterinya itu mengenai kewajipan untuk menutup aurat Katanya sekitar empat bulan lalu dia p...
Saya Ada Isteri Anak Perempuan Di La Kim Jongkook Ulas Khabar Angin

Saya Ada Isteri Anak Perempuan Di La Kim Jongkook Ulas Khabar Angin

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 133 hits
Rasanya ramai tahu yang Kim Jong kook sering didakwa mempunyai isteri dan anak di Amerika Syarikat ARTIKEL BERKAITAN Dalam episod terbaru GYM Jongkook lelani menjempu pengarah salurannya Carlos dan J seorang pengajar di sebuah akademi Bahas...
Ditegur Pakai Skirt Lagi Pendek Daripada Anak Scha Alyahya Akui Silap Amp Mohon Maaf

Ditegur Pakai Skirt Lagi Pendek Daripada Anak Scha Alyahya Akui Silap Amp Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 157 hits
Minggu lalu perkongsian pasangan selebriti terkenal iaitu Awal Ashaari dan Scha Alyahya di laman Instagram yang memaparkan percutian mereka sewaktu di Universal Studio Singapore telah menarik perhatian ramai Mana tidaknya hantaran yang diko...
Satu Hari Nangis Fikirkan Raees 12 Bulan Dah Hantar Anak Ke Playschool Tasha Shilla Akui Tak Kuat

Satu Hari Nangis Fikirkan Raees 12 Bulan Dah Hantar Anak Ke Playschool Tasha Shilla Akui Tak Kuat

papar berkaitan - pada 18/8/2022 - jumlah : 161 hits
Ibu mana yang sanggup berpisah lama dengan anaknya Lebih lebih lagi anak baru berusia 12 bulan Akui Tasha Shilla dia sendiri pada mulanya tidak yakin untuk menghantar anaknya Raees Zander ke playschool Namun demi memastikan anaknya mampu be...
Dato Sri Siti Nurhaliza Sama Sama Chord

Dato Sri Siti Nurhaliza Sama Sama Chord

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 176 hits
A E F m EA E F m EATiada bersempadan Elangkau kebiasaan F mpastikan menyempurna E kehidupanAGunung ku dakiElurah ku turuni F m kami langkaui had Bkhidmat sepenuh hatiAsama sama Bhanya dikaulah impian kuG msama sama C msempurnanya dikau buat...
Murah Rezeki Baru Timang Cahaya Mata Kelapan Isteri Hamil Lagi Harry Khalifah Tak Anggap Ramai Anak Satu Beban

Murah Rezeki Baru Timang Cahaya Mata Kelapan Isteri Hamil Lagi Harry Khalifah Tak Anggap Ramai Anak Satu Beban

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 151 hits
BARU sahaja menyambut kelahiran cahaya mata kelapan pada Januari lalu penyanyi dan komposer Harry Khalifah sekali lagi berkongsi khabar gembira isterinya kini sedang hamil anak kesembilan Bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan Harry atau ...
Video Vibe Mcam Dua Puteri Sepanyol Kecantikan Anak D4ra Que Haidar Jadi Bualan Netlzen

Video Vibe Mcam Dua Puteri Sepanyol Kecantikan Anak D4ra Que Haidar Jadi Bualan Netlzen

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 124 hits
Siapa tidak kenal dengan bintang filem popular Rock Oo yang dibintangi aktor Que Haidar lebih kurang sedekad yang lalu Terbaru pelakon ini memuatnaik gambar kedua dua anak da ranya di ak4un Instagram nya mencvri perhatian warganet Persis Pu...
Dato Fadzilah Kamsah Kongsi Petua Nak Hilangkan Baran Suami Isteri

Dato Fadzilah Kamsah Kongsi Petua Nak Hilangkan Baran Suami Isteri

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 140 hits
Petua nak hilangkan baran ni ada caranya Bila rasa nak marah ketap bibir dan terus pandang tempat lain Capai air masak dan minum sekurang kurangnya dua gelas Kemudian pergi ambil wudhu dan buat solat taubat Kalau wanita yang tak boleh solat...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis