Sanusi Mb Kedah Kahwin Lagi Demokrasi Mati


 


Sanusi (kanan) ketika meninjau kawasan padi huma di Kampung Radik, Chepir hari ini
SIK: Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor, menafikan beliau sudah berpoligami seperti yang sedang ditularkan pihak tertentu menerusi media sosial ketika ini.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeneri itu berkata, beliau belum berhasrat berbuat demikian, namun tidak menolak kemungkinan itu sekiranya ada jodoh dengan mana-mana wanita.

"Belum lagi (berkahwin baharu). Mana tahu kalau ada jodoh, kalau jodoh dengan orang Sik apa salahnya? Orang Sik, orang Alor Setar ka," katanya berseloroh.
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menghadiri Majlis Perasmian Benih Padi Huma di Kampung Radik, Chepir di sini, hari ini.
Sebelum ini, tular di media sosial mendakwa Muhammad Sanusi sudah berkahwin lain secara senyap bersama seorang wanita.
Muhammad Sanusi turut memuat naik status di laman Facebooknya kelmarin, mengenai saranan berkahwin pada bulan Syawal dengan catatan 'Dok (berada di) Pahang'.
Status itu mengundang reaksi serta komen pengikutnya di media sosial itu. (BH)


Demokrasi M'sia dah mati, ini..


KUALA LUMPUR: “Ini adalah kemuncak salah guna kuasa dan matinya demokrasi serta ruang kebebasan bersuara di Malaysia,” tegas Sekretariat Pembela Tanah Air (PETA), Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegubard di hadapan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, di sini, tadi.

Sultan Pahang, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Almarhum Sultan Ahmad Shah menzahirkan rasa dukacita dan kecewa berhubung laporan palsu yang dibuat oleh portal pro Pakatan Harapan iaitu HarapanDaily yang bertajuk ‘Sultan Pahang beri amaran terhadap amalan bawaan PAS’.
“Tetapi sampai ke hari ini Tuanku bertitah, tapi Perdana Menteri, Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Menteri Komunikasi, Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil dan kerajaan DAP tidak ada satu tindakan.
“Saya tanya.. ada sesiapa dengar, ada polis keluar kenyataan, panggil siasatan dan sebagainya, tidak ada. Tetapi apabila ada media baru ini pergi rampas, ambil gajet dan sebagainya.
“Kedua, Anwar telah menyalah guna kuasa Fahmi Fadzil, salah guna kuasa dalam bab Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) ini diperkudakan sepenuhnya,” katanya.
Chegubard berkata, MCMC telah ‘memperkudakan’ sepenuhnya dengan dibayar oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dengan berjuta pada setiap tahun sehinggakan telah habis (peruntukan) bajet yang seharusnya diperuntukan untuk kebajikan rakyat.
“Sepatutnya kamu (MCMC) jaga internet rakyat, kemudahan rakyat dan sebagainya, tetapi masalah pelacuran, perjudian dan penipuan atas talian berleluasa.
“Setiap hari kamu memadam dan menggajikan sekumpulan kakitangan yang dibayar oleh duit rakyat untuk buat kerja yang tidak sepatutnya pantau internet dan sebagainya,” tegasnya.
Katanya lagi, pada hari ini bukan hanya berlaku intimidasi sahaja tetapi terdapat salah guna kuasa oleh pihak tersebut.
Chegubard telah hadir di hadapan IPD Bukit Aman, di sini, hari ini, untuk memberi sokongan kepada bekas Ahli Parlimen Batu Berendam, Datuk Mohd Tamrin Abdul Ghafar.
Pada Khamis lalu, Tamrin mendedahkan beliau dipanggil polis susulan catatan blog yang disiarkannya, mengenai ramalannya mengenai kepimpinan dan keadaan politik Melayu di negara ini dalam tempoh 10 tahun akan datang.
“Apa yang dilakukan ialah menulis ramalan berkenaan dengan 10 tahun lagi. Apa masalahnya? Kau lepas ini saya kata 10 tahun lagi, saya akan kurus, tampan dan kacak bergaya, jadi salah? Ataupun kita kata orang yang melakukan hubungan sejenis ini akan kena HIV positif, adakah benda itu salah?” tegasnya.
Chegubard jelas memperkatakan bahawa segala perkara yang telah berlaku adalah bukan kesalahan daripada pihak polis itu sendiri malah, pihak polis sebenarnya telah disalahgunakan kuasa, dihimpit dan dihina oleh manusia yang tidak bertanggungjawab.
“Anwar Ibrahim, saya sebut dengan jelas.. mesej kita kepada rakyat ialah bangkit dan bersama untuk tumbangkan kerajaan ini! Kepada pegawai kerajaan kita sangat faham (bahawa) kamu sedang tersepit.
“Saya tahu pegawai kerajaan, saya kenal sahabat-sahabat polis. Jangan, ini bukan salah polis. Ini salah Din Pokka (Menteri Dalam Negeri, Senator Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail), Perdana Menteri sendiri dan Fahmi Fadzil kerana menyalahgunakan kedudukan menekankan kakitangan awam.
“Dulu masa ‘kamu’ jadi pembangkang, kamu hasut rakyat benci polis, tetapi hari ini kamu sekali lagi menyebabkan polis di kemuncak kebencian rakyat apabila kamu mempergunakan polis,” katanya. – HARAKAHDAILY 16/4/2024


Komen rakyat.. SKMM gagal nyatakan kesalahan spesifik Chegubard.
Sekretariat Pembela Tanah Air (PETA), Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegubard hadir di hadapan Ibu Pejabat Polis (IPD) Bukit Aman, di sini, hari ini, untuk memberi sokongan kepada bekas Ahli Parlimen Batu Berendam, Datuk Mohd Tamrin Abdul Ghafar.
(Ikuti selanjutnya Harakah hari ini .  HARAKAHDAILY) 16/4/2024)
Sekian.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/04/sanusi-mb-kedah-kahwin-lagi-demokrasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kedah Berbaloi Miliki Mb Seperti Muhammad Sanusi

Kedah Berbaloi Miliki Mb Seperti Muhammad Sanusi

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 64 hits
Tup tup dia beli kereta pula dah RM400 000 Tunggakan 9 bulan ini adalah RM560 000 Dia pi beli kereta RM400k di mana keprihatinan kasih sayang seorang pemimpin kepada 24 kakitangan Kedah Agro Holdings soalnya lagi Keceluparan Menteri Besar K...
Sanusi Dicabar Ambil Tindakan Undang Undang Kes Kedah Agro

Sanusi Dicabar Ambil Tindakan Undang Undang Kes Kedah Agro

papar berkaitan - pada 5/4/2024 - jumlah : 55 hits
M Hifzuddin Ikhsanam hmetro com myMUHAMMAD Sanusi dan Shaiful Hazizy FOTO Arkib NSTPAlor Setar Menteri Besar Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor dicabar mengambil tindakan undang undang terhadap individu yang mendakwa berlaku kesalahan dalam ...
Kedah Sanusi Nafi Berkahwin Lagi

Kedah Sanusi Nafi Berkahwin Lagi

papar berkaitan - pada 17/4/2024 - jumlah : 49 hits
Noorazura Abdul Rahmanam hmetro com mySik Menteri Besar Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor menafikan beliau baharu berkahwin baru baru ini seperti yang tular di media sosial ketika ini Ahli Dewan Undangan Negeri Jeneri itu berkata beliau bel...
Spoiler Filem Sheriff Narko Integriti Siapa Hidup Siapa Mati

Spoiler Filem Sheriff Narko Integriti Siapa Hidup Siapa Mati

papar berkaitan - pada 23/4/2024 - jumlah : 88 hits
Hari ini penulis telah berkesempatan untuk menonton filem Sheriff Narko Integriti di GSC Kulim Central setelah ditayangkan bermula 18 April 2024 yang lalu Penulis telah membeli tiket tayangan pada pukul 2 petang Sengaja pilih waktu ini seba...
Hadir Di Mk Anies Kami Harap Mk Ambil Peran Selamatkan Demokrasi

Hadir Di Mk Anies Kami Harap Mk Ambil Peran Selamatkan Demokrasi

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 22 hits
Anies meminta semua pendukungnya mengikuti aturan dan ikut hadir mendengarkan putusan bersama
Video Sindiran Tajam Hasto Pdip Satu Keluarga Coba Hilangkan Demokrasi

Video Sindiran Tajam Hasto Pdip Satu Keluarga Coba Hilangkan Demokrasi

papar berkaitan - pada 18/4/2024 - jumlah : 56 hits
Sekjen PDIP Hasto Kristiyanto menilai Pemilu 2024 membuat demokrasi di Tanah Air mundur
Mas Adi Sebut Petugas Pengamanan Tps Yang Gugur Pascapemilu Adalah Pahlawan Demokrasi

Mas Adi Sebut Petugas Pengamanan Tps Yang Gugur Pascapemilu Adalah Pahlawan Demokrasi

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 54 hits
Wakil Wali Kota Pasuruan Adi Wibowo mengucapkan bela sungkawa terhadap petugas keamanan TPS yang meninggal dunia
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya


Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment

Tiada Petanda Salah Tinggalkan Anfield

Mb Perlis Tak Direman

Malaysia Middle Or Middling Power