Sanusi Jangan Dengar Nasihat Mahfuz Lawan Sampai Tinggai Sekupang


Mahfuz nasihat Sanusi jangan ego, minta maaf kepada PMROSLINDA HASHIM04 APR 2023
Mahfuz dan Sanusi
ALOR SETAR – Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor harus mengambil iktibar berhubung keputusan Mahkamah Rayuan Putrajaya, yang mengekalkan hukuman bersalah atas kesalahan memfitnah yang dilakukan beliau pada 2019.
Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kedah, Datuk Mahfuz Omar berkata, sehubungan itu Muhammad Sanusi dinasihatkan agar tidak berterusan bersikap ego selain meminta maaf secara terbuka kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kes saman dikemukakan Anwar terhadap Muhammad Sanusi, Disember lalu.
Menurutnya, keputusan saman fitnah berkenaan membuktikan perbuatan Muhammad Sanusi yang juga Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Kedah adalah salah dan menyerlahkan sikap beliau yang gemar mengeluarkan kenyataan berunsur negatif
SANUSI JANGAN MOHON MAAF.


“Muhammad Sanusi sewajarnya berunding dengan peguam Anwar untuk mohon maaf secara terbuka, ia perlu dilakukan demi kepentingan rakyat dan negeri Kedah.
“Adalah tidak elok untuk menunjukkan sikap ego, sehingga akhirnya apabila mahkamah buat keputusan dan tidak menyebelahi beliau, akan memburukkan lagi keadaan apabila ketua kerajaan disahkan melakukan perbuatan tidak sewajarnya,” jelasnya.
Mahkamah Rayuan pada Isnin memerintahkan Muhammad Sanusi membayar ganti rugi sebanyak RM120,000 kepada Mahfuz, berhubung saman fitnah yang dikemukakan berhubung isu pemindahan premis judi ke kawasan Pokok Sena.
Panel tiga hakim terdiri daripada Datuk Vazeer Alam Mydin Meera, Datuk Seri Mariana Yahya dan Datuk Wong Kian Kheong membenarkan rayuan balas Mahfuz untuk kuantum ganti rugi dinaikkan daripada RM50,000 kepada RM120,000.
Panel hakim sama menolak rayuan Muhammad Sanusi untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi pada 8 November 2021 yang memerintahkannya membayar ganti rugi kepada Mahfuz selepas membenarkan saman fitnah Mahfuz.
Disember lalu, Anwar turut memfailkan saman terhadap Muhammad Sanusi berhubung ucapannya yang berbaur fitnah dalam kempen ceramah 'Jelajah PN Best Tambun' pada 13 November lalu.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/04/sanusijangan-dengar-nasihat-mahfuz.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nasihat Pada Yang Berpisah Jangan Sampai Satu Dunia Tahu

Nasihat Pada Yang Berpisah Jangan Sampai Satu Dunia Tahu

papar berkaitan - pada 23/3/2023 - jumlah : 103 hits
ibu bapa yang bercerai artis cerai byk kan skang tapi mcm byk lalu kt feed dan tiktok so baca jugak laa bila baca suami tuduh isteri curang yg sorg lg isteri kata suami tak bayar sewa umah aku just nk relate kan utk aku yg bercerai ada anak...
Jangan Kata Tak Nasihat Dah Nasihat

Jangan Kata Tak Nasihat Dah Nasihat

papar berkaitan - pada 28/3/2023 - jumlah : 104 hits
IBRAHIM MAT ISABukannya tak ada orang yang nasihat tapi begitu aturan Allah untuk menjadikan cerita Atuk Saka sebagai iktibar kepada semua warga Gambaran ini seolah olah mirip cerita Firaun sampai ke hujung nyawa memerangi kebenaran akhirny...
Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Biodata Alif Syukri Usahawan Berjaya Dan Terkenal Di Malaysia

Vaksin Si Bulus Seawal Usia Dua Bulan

Politics Should Not Be Game Of Winners And Losers

Sarapan Roti Canai Garing Yang Sedap

Bekas Datuk Bandar Ditahan Disyaki Terima Rasuah Lebih Rm1 Juta

Hazamacho House By Tatsuya Kawamoto Associates In Japan



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Selepas Tesla Microsoft Google Pula Akan Melabur Di Malaysia

Drama Bara Jiwa

Zaleha Hamid Semurni Kasihmu Sesuci Kasihku Chord

Suami Hannah Yeoh Ceo Malaysiakini Selangkah Selangor Asia Mobility

Lights Camera Action Attending The Lisbon Motorcycle Film Festival

Art Lompat Dari Rumah Majikan Di Karawaci Tangerang Penyalur Tenaga Kerja Jadi Tersangka