Sang Badak Hilang Fokus Punca Bolos 1 Gol Ong Kim Swee


Pengendali Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee pada sidang media dalam aksi Piala Malaysia di Stadium Likas. - Foto NSTP/Mohd Adam Arinin.
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt) Sang Badak tersungkur di tangan Melaka Kota Kinabalu: Gawang Sabah FC akhirnya dibolosi gol lawan selepas pemain di bahagian tengah hilang fokus pada separuh masa kedua aksi pertama suku akhir Piala Malaysia menentang Melaka United FC di Stadium Likas, malam tadi.

Kekalahan 1 – 0 itu berlaku pada minit ke-51 hasil jaringan pemain import Melaka, Sony Norde yang mendapat peluang melakukan cubaan berikutan kegagalan pertahanan Sabah mengawal dengan baik kehadiran pemain berbisa itu.


Keputusan itu sekali gus mengecewakan hasrat Sabah untuk mengekalkan momentum kemenangan yang dilakar dalam dua perlawanan terakhir aksi Kumpulan D sebelum ini.

Pengendali Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee, mengakui anak buahnya tidak bermain dengan baik terutama sepanjang 20 minit pertama perlawanan, selain hilang fokus ketika pihak lawan melakukan asakan sehingga berjaya menyumbatkan gol.

Pemain Melaka United dihalang pemain Sabah dalam aksi Piala Malaysia. FOTO MFL
“Sudah tentu ini bukan keputusan yang baik untuk kita. Sepanjang 20 minit pertama kita tidak bermain dengan baik, pertahanan juga sama.

“Separuh masa kedua pula kita hilang fokus di mana kita membenarkan larian di bahagian penting iaitu bahagian tengah dan kita dibolosi dengan satu gol,” katanya pada sidang media selepas perlawanan malam tadi.



Beliau bagaimanapun berkata permainan anak buahnya secara keseluruhan memberikan persembahan yang cukup baik terutama dengan kemampuan mereka terus bertahan walaupun berdepan pemain berkualiti dari Melaka.

Aksi penyerang Sabah FC, Amri Yahyah mengawal bola ketika aksi suku akhir pertama Piala Malaysia menentang Melaka United di Stadium Likas. Pix ihsan Sabah FC
Berbeza dengan skuad Sang Badak katanya yang lebih ramai dibarisi pemain muda kurang pengalaman, namun membuktikan mampu bermain dengan baik walaupun berdepan pemain lebih hebat termasuk import.

ZAINAL (tengah) memperkatakan sesuatu pada sesi latihan. FOTO Melaka United
“Secara keseluruhan, saya percaya pemain memberikan persembahan yang cukup baik kerana dapat bertahan sedangkan kita tahu pasukan Melaka mempunyai ramai pemain yang berkualiti terutama pemain import mereka.

Pemain import Sabah, Park Taesu cuba melepasi halangan pemain Melaka dalam aksi suku akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Likas, malam ini. Pix ihsan Sabah FC
“Namun, apa yang positif bagi saya adalah pemain muda yang kita turunkan seperti Gerald Gadit, Hanafie Tokyo dan Mohd Sahrizan Saidin, mereka membuktikan boleh bersaing dengan pemain yang cukup berkualiti namun kita tidak mendapat keputusan yang dikehendaki,” katanya.



Berikutan keputusan malam tadi, Kim Swee berkata pasukannya perlu mendapatkan gol dan mencipta kemenangan pada perlawanan timbal balik di Melaka, Khamis ini.

Jelasnya, usaha Sang Badak belum berakhir kerana apa saja boleh berlaku jika ada percaturan yang betul, malah ia mampu mengejutkan Melaka United di Melaka nanti.

“Perancangan utama adalah untuk mendapatkan gol kerana tanpa gol kita akan terkeluar. Apabila kita mendapat gol, saya percaya ini akan memberi tekanan kepada Melaka.


“Namun, kita juga perlu berhati-hati kerana Melaka juga pasti akan mengubah corak permainan. Pada masa sama kita tidak boleh terburu-buru, tujuan utama kita adalah mendapatkan gol apabila di Melaka nanti,” katanya.

Jika gagal, katanya hasrat Sabah untuk ke peringkat perlawanan Piala Malaysia 2021 yang seterusnya akan berkubur.

Antara aksi pemain Sabah FC menentang Melaka United di Stadium Likas. Pix ihsan Sabah FC
Skuad Sang Badak berlepas awal ke Kuala Lumpur hari ini untuk menyesuaikan diri dengan keadaan di sana sebagai persediaan bertemu Melaka nanti.

-Deasoka

SOURCE: Deasoka

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/11/sang-badak-hilang-fokus-punca-bolos-1.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kim Swee Needs Time Jelani

Kim Swee Needs Time Jelani

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 152 hits
Jelani Hamdan KOTA KINABALU Datuk Ong Kim Swee must be given time to mould the Rhinos into a formidable squad Sabah FC director Datuk Dr Jelani Hamdan made the remark after the state senior football squad 8217 s latest defeat in the Malaysi...
Anak Kecil Cepat Terganggu Hilang Daya Fokus Ibu Ayah Perlu Bijak Tarik Minat Anak

Anak Kecil Cepat Terganggu Hilang Daya Fokus Ibu Ayah Perlu Bijak Tarik Minat Anak

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 238 hits
Ramai ibu dan guru guru yang selalu mengeluh kerana anak anak kecil sukar untuk memberi fokus kepada apa yang sedang dilakukan Daya fokus kanak kanak sebenarnya adalah agak singkat iaitu antara 10 hingga 15 minit sahaja Jadi sebagai ibubapa...
Kim Jong Un Kunjungi Kota Baru Setelah Hilang Dari Hadapan Publik Selama Sebulan

Kim Jong Un Kunjungi Kota Baru Setelah Hilang Dari Hadapan Publik Selama Sebulan

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 164 hits
Menghilangnya Kim Jong Un dari llaporan media pemerintah kerap memunculkan spekulasi terkait kesehatan dan keberadaannya
Punca Salah Diagnosis Covid 19 Wanita Hilang Kaki Dan Koma 23 Hari

Punca Salah Diagnosis Covid 19 Wanita Hilang Kaki Dan Koma 23 Hari

papar berkaitan - pada 8/11/2021 - jumlah : 149 hits
Washington Seorang ibu dua anak koma selama 23 hari dan kehilangan kakinya selepas tersalah anggap simptom jangkitan darah dialaminya gejala Covid 19 New York Post melaporkan Cher Little mula berasa sakit kepala dan demam tetapi menyangka d...
Pas Dakwa Mahathir Punca Orang Melayu Berpecah

Pas Dakwa Mahathir Punca Orang Melayu Berpecah

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 156 hits
PAS memberi amaran kepada Mahathir aka Top Dog Dap supaya berhenti menuduh parti Islam itu sebagai pencetus perpecahan orang Melayu Dalam pada masa yang sama juga PAS mengingatkan Mahathir agar menilai sendiri gabungan Pembangkang yang dike...
Perlombongan Bauksit Dihentikan Ramai Terhenti Punca Pencarian

Perlombongan Bauksit Dihentikan Ramai Terhenti Punca Pencarian

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 110 hits
Prof Mongi Ferchichi susah payah beri penerangan kepada 2 wakil rakyat pembangkangIsu bauksit kecoh lagi Dalam keadaan kerajaan negeri sedang berunding dengan kerajaan pusat bagi mencari formula terbaik yang menguntungkan semua pihak ada pi...
Punca Bayi Lemas Dalam Kandungan

Punca Bayi Lemas Dalam Kandungan

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 145 hits
saya ada cerita pasal adik yang terpaksa bersalin kerana bayinya dikatakan hampir lemas Jadi terpaksalah pembedahan caesarean dilakukan Dalam dok mencari punca punca yang boleh menyebabkan bayi lemas dalam kandungan akhirnya saya terjumpa b...
Kehilangan Gigi Punca Akibat Dan Kaedah Rawatan

Kehilangan Gigi Punca Akibat Dan Kaedah Rawatan

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 189 hits
Oleh Dr Nor Aidaniza Abdul Muttlib Dr Azirrawani Arrifin Pakar Pensyarah Pergigian Prostodontik Pusat Pengajian Sains Pergigian Universiti Sains Malaysia Gigi merupakan salah satu komponen badan manusia yang penting bagi membolehkan kita me...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Pusing Bandar

Persiapan Dajjal Mengambil Alih Dunia

Sejarah Ringkas Siapa Yahudi Israel Dan Zionis

Aktiviti Undangan Menghadiri International Conference Of Religious Leaders 2024 Ppim 07 05 2024

Kecederaan Acl Gejala Diagnosis Dan Rawatan Pemulihan

Eli Eli Lama Sabactani Matius 27 Ayat 46 By Dr Haji Murariau Dosen A