Sambut Birthday Makan Western Di Padi House Putrajaya


Alhamdulillah.. awal-awal tahun ni berturut-turut birthday dalam family ni. Bermula dengan anak fruit, Yaya pada 18 Januari, diikuti dengan anak sulung mamy, Naufal on 21, pastu opahnya 28 and minggu seterusnya mamy pada 4 February.
Happy Birthday to me. Happy Birthday to meeee..huhu bertambah lagi usia, bererti setahun lagi melangkah menghampiri kem4tian. Allahh.. Sekiranya kalian pembaca baru blog Mamy Syu pastinya kalian merasa pelik dengan ungkapan mamy yang kedengaran 'kurang bahagia' sempena birthday ni.
Birthday BluesDulu mamy ingat mamy seorang sahaja yang lack of desire to celebrate birthday dan hanya merasakan perasaan negatif je di hari ulangtahun kelahiran. Namun lepas menjalani rawatan dengan pakar few years ago, barulah mamy tahu rupanya ramai lagi manusia yang serupa mamy yang merasa takut, sedih dan tak bahagia bila menjelang birthday. Ini adalah salah satu simptom kemurungan (depression)  yang dikenali sebagai Birthday Blues Depression.
Ada banyak punca, salah satunya adalah berpunca daripada trauma dan anxiety. Bila hampir je bulan Februari, macam-macam negative thoughts akan bersilih-ganti berputar dalam kepala ni. Letih sebenarnya nak lawan dan menggantikan dengan positive thought tapi otak ni asyik kritik diri sendiri. Non stop! Until I feel uncomfortable being the center of attention during birthday celebration. Akhirnya aku mengelak dan melarang orang sambut birthday aku..huhu.
Okay enough talk about mental, sekarang aku nak alihkan perhatian daripada murung dan negativiti kepada yang boleh boost my mood, lifting my spirit and stabilize my emotion! Jom! Ayat-ayat lebih kepada 'angkat bakul' ini amat-amat diperlukan bagi penderita kemurungan untuk brainwash dan memaksa otak untuk 'nampak' value diri sendiri.
Bersyukur Dikelilingi oleh Mereka yang SayangPertama sekali terima kasih kepada Mama yang melahirkan Kocik, anak Ma yang sangat special dan paling kuat! Keduanya syukur ada Abah yang supportive, moga Allah panjangkan umur Abah dalam kesihatan dan keberkatan supaya dapat terus berikan suntikan moral kepada anakmu ini. Adik beradik belaka, kalian merupakan support system terkuat den saat den jatuh ke titik terendah dalam hidup. Terima kasih, moga kalian dikurnia berjuta-juta kebaikan dan dilimpahkan rezeki dalam pelbagai bentuk.
Buat Suami TersayangOrang kata, ribut petir, taufan, tsunami itu bukanlah selamanya. Pada suatu saat ia akan reda dan mentari akan kembali bersinar diiringi dengan pelangi yang indah. Terima kasih kerana menjadi suami yang baik, penyayang, bertanggungjawab dan paling penting sanggup menerima diri ini seadanya biarpun sudah tahu kondisi dan juga status diri ini pun, Abang tetap teguh memilih untuk hidup bersama.
 Celebrate Birthday Mamy SyuSambutan birthday ni memang surprise sebab awal-awal lagi mamy dah cakap tak payah beria, bazir duit je. Enchek Abe pun angguk-angguk macam setuju. So dalam kepala tak ada la any expectation. Siang tu lepak rumah je sambil tengok budak-budak mandi swimming pool. Cuaca panas sangat, rasa macam nak terjun jugak je dalam swimming pool tu tapi macam malu. Tahu je la aku ni mandi kolam tertutup je. Takkan punya lah nak mandi kolam terbuka macam ni.
Malam tu Encek Abe ajak gi makan kat Alamanda Putrajaya. Ikut je la, walaupun perut dah kenyang. Ceh rupanya semua adik beradik, FIL dan MIL dah menunggu dalam cafe Padi. Aku dah boleh agak, laki aku ni mesti ada agenda ni. Huh! Dah kabor dah jangan macam-macam. Dia buat jugak.

Makan di Padi House PutrajayaMasa kat situ, disebabkan rasa kurang selesa menjadi jadi center of attention maka satu gambar pun aku tak tangkap. Sedap sangat Grilled Lamb Chop with Cafe de Paris Blackpepper Sauce yang mamy makan tu. Daging kambingnya langsung tak liat, dan kuah lada hitamnya pekat dan pedas, memotong rasa muak kambing tu. Prtion dia besar yakmat! Mujur tak ambil menu lamb chop yang ada sekali dengan nasi tu, kalau tidak rasanya senak sampai tak mampu berjalan la jawabnya.


Encek Abe pula order Scallion & Egg Fried Rice with Fried Chicken. Pun sedap nasi goreng dia, rasa pedas-pedas. Kids meal untuk budak-budak pun ada macam-macam. Untuk Araa, aku pilih Crispy Dory & Fries. Ada dapat Wall's ice cream cup sekali. Araa makan tak habis pun, dia makan fries dan ice cream je, ikan dory tu dia makan sekeping je. Hujung-hujung, mamy jugak kena habiskan. Tapi surprisingly ikan tu tak lemau, masih rangup! 
Untuk air, kami semua order plain water dan ice saja. Mungkin dah jadi habit, tak makan makanan berat bersama dengan minuman manis. Kalau nak enjoy minuman manis, kami akan lepak santai minum-minum sahaja.
Birthday Cake Saiz ComelLepas selesai makan tiba-tiba crew Padi House keluar bawa kek diiringi dengan lagu Happy Birthday. Alamak..malu! Satu restoran pandang sambil tepuk nyanyi sekali. Tak tahu nak react macam mana. Hati tak selesa, patut ke aku nangis? Atau faking a smile? Dey!. Kenapalah laki aku degil sangat buat semua ni. Aku malu, tak selesa ayoma!
Kek yang disajikan merupakan kek dari Padi House juga. Macadamia Cheesecake. A must to try! Kek comel ni ditindan dua lapis dan diletakkan atas pinggan. Sedap wohh. Terngiang-ngiang rasa kek ni dalam mulut masa nak tidur.  

Alahai ipar-ipar punya kerja. Terima kasih sangat-sangat walaupun riak wajah aku nampak tak excited (sebab malu) namun jauh di sudut hati Kaklong terharu sangat dan berterima kasih atas apa yang kalian usahakan. Apa yang pasti, aku pasti akan repeat makan kat sini lagi. Nak cuba pula Cantonese Style Egg Noodle, nampak sedap. Suasana pun sangat cozy. Tenang je makan kat sini.

Birthday PresentsThanks juga for the presents. Adik ipar nombor dua, Asma hadiahkan aku handbag Sometime. Level-level T20 memang tak kisah bagi hadiah ratus-ratus macam ni..haha tak gitu Asma? Celah gigi je. Cantik sangat wehh Hala Moon bag tu, sayang pula rasanya nak pakai. Sebenarnya beg tu nak di engrave nama, tapi agak lambat katanya, maghrib baru boleh collect maka nya next time je aku pergi sendiri butik Sometimes kat IOI, customize nama kat atas beg tu. 
Encek Abe a.k.a skandal halal aku pula kata dia nak hadiahkan something yang ada dalam my bucket list. Since foundation I dah hujung-hujung dah nak habis, so I minta la dia beli foundation dan setting spray.ehehe. Jimaaatt..jimat, tak payah keluar duit untuk makeup tahun ni. Thanks ye my sc@ndal!! haha
Done! Entri personal 2024 checked!Bubbye.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.annursyuhadah.com/2024/02/sambut-birthday-makan-western-di-padi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Repeat Padi House Takde Istilah Bosan Makan Kat Padi House

Repeat Padi House Takde Istilah Bosan Makan Kat Padi House

papar berkaitan - pada 4/2/2024 - jumlah : 154 hits
28 Jan 2024 Ahad Masa makcik dlm grab nak menuju ke menantu call dia bagitau makcik ahad kul 9 30 pagi dia nak bawak makcik jumpa lawyer kat Lotus Semenyih Jadi untuk menyenangkan urusan berjumpa ngan lawyer hari ahad tu makcik tak balik um...
Makan Western Food Di Restoran Pinwheel Resto Cafe George Town Pulau Pinang

Makan Western Food Di Restoran Pinwheel Resto Cafe George Town Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 2/2/2024 - jumlah : 169 hits
Restoran Pinwheel Resto CafeRestoran Pinwheel Resto CafeRestoran Pinwheel resto ni terletak di Chulia St Georgetown 10200 George Town Penang Menu di sini menu berkonsepkan western food dan boleh tahan juga la harga dia Parking ada mencabar ...
Padi House The Curve Jauh Berjalan Semalam

Padi House The Curve Jauh Berjalan Semalam

papar berkaitan - pada 17/2/2024 - jumlah : 213 hits
16 Feb 2024 Jumaat Semalam makcik gi Maybank PJ nak collect dokumen Daus temankan makcik makcik ambik komuter gi subang sampai subang ambik LRT gi Taman Jaya Keluar dari LRT Taman Jaya makcik turun ke A W PJ dari situ makcik ambik grab tuk ...
Makan Malam Di Woodfire Seremban Sempena Birthday

Makan Malam Di Woodfire Seremban Sempena Birthday

papar berkaitan - pada 15/2/2024 - jumlah : 98 hits
Birthday kan sebulan Dia macam raya sebulan gitu Esoknya selepas barulah ada kesempatan makan malam di Woodfire Seremban Kalau dulunya Woodfire ni di Johor Bahru je Sekarang ni dah buka cawangan di merata rata negeri WOODFIREWoodfire merupa...
Hukuman 30 Tahun Penjara 18 Sebatan Itu Pengajaran Harapkan Pegar Pegar Makan Padi Celakalah Kau

Hukuman 30 Tahun Penjara 18 Sebatan Itu Pengajaran Harapkan Pegar Pegar Makan Padi Celakalah Kau

papar berkaitan - pada 13/2/2024 - jumlah : 99 hits
Cp dri Syam Ghaz Berlaku di Kelantan sekolah Maahad Muhammadi Pasir Pekan sekolah Yayasan Islam Kelantan Ustaz yang merupakan seorang warden merogol 2 orang murid perempuan berumur 13 tahun dan 14 tahun Haiwan buas ini jadi warden di Asrama...
Mama Hati Hati Beri Anak Makan Buah Buahan Kecil Doktor Kongsi Tip Elak Tercekik

Mama Hati Hati Beri Anak Makan Buah Buahan Kecil Doktor Kongsi Tip Elak Tercekik

papar berkaitan - pada 1/2/2024 - jumlah : 111 hits
Mama sewaktu beri anak makan buah buahan kecil hati hati jangan sampai anak Buah buahan yang kecil ini biasanya jika memang membahayakan Beri anak kecil makan buah buahan dan sayuran adalah sesuatu yang amat digalakkan Namun ia boleh jadi b...
Prabowo Gibran Bakal Libatkan Petani Dalam Program Makan Siang Dan Susu Gratis

Prabowo Gibran Bakal Libatkan Petani Dalam Program Makan Siang Dan Susu Gratis

papar berkaitan - pada 1/2/2024 - jumlah : 121 hits
Pihaknya mendukung Prabowo Gibran karena paslon nomor urut 02 tersebut memiliki kepedulian terhadap petani
5 Tempat Makan Best Di Baling Wajib Singgah Qtt X Kembarojak Fam Trip

5 Tempat Makan Best Di Baling Wajib Singgah Qtt X Kembarojak Fam Trip

papar berkaitan - pada 2/2/2024 - jumlah : 250 hits
1 Cendawan Pekasam Pertama kali mengetahui tentang cendawan pekasam ni Unik dan ia sesuatu yang baru bagi I Dalam sesi lawatan I ke Baling Kedah last a few weeks ago berkesempatan bertemu dengan Usahawanita yang talented dan akhirnya berjay...
Padi Farmers In Kedah On Red Alert

Padi Farmers In Kedah On Red Alert

papar berkaitan - pada 7/2/2024 - jumlah : 140 hits
Worrying sight A padi field in Balik Pulau Penang is seen dry and cracked due to the extreme hot weather BernamaALOR SETAR Padi farmers in Pokok Sena Kedah are racing against the clock to save their crops which are suffering in both quality...
Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

There Is An Awakening

App Inarah

Netizen Mohon Maaf Asyik Mengutuk Ruhainies Beri Respon Saya Dah Tak Fikir Sekarang Nak Fokus On Being Happy



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Berhari Raya Lagi Rumah Saudara Sepupu

Couple Urges Police Mcmc To Act Against Alleged Blackmailer

Housewives Social Protection Scheme Still Short Of Target Says Kasthuri

Impartiality In Business

Fariza Shooting Video Mv Lagu Raya

Mencuba Sajian Eksotik Kerabu Telur Belangkas