Sambung Bayar Superbike Risiko Atau Tidak Ini Jawapan Nya


Perhatian kepada semua pemilik superbike..!!!
Sila fahami dan hadam apa yang admin ingin sampaikan..
Gejala trend "Superbike Sambung Bayar" sekarang semakin menjadi-jadi dan mendapat permintaan yang tinggi kerana berlambaknya superbike yang murah serta ramai pengguna motorsikal sudah beralih arah menggunakan motorsikal berkuasa tinggi di Malaysia...ramai yang mengambil jalan mudah untuk melepaskan tanggungan kepada orang lain demi mencapai impian yang dihajati...Tahukan anda memberikan atau menggunakan kenderaan sambung bayar adalah salah menurut undang-undang di Malaysia. Hukuman yang boleh dikenakan adalah denda sehingga RM 25,000 atau penjara 3 tahun atau kedua-duanya..
Mari kita kenali lebih mendalam lagi apa itu "Superbike Sambung Bayar", faktor ramai terjebak, kesan membeli atau menjual serta dalang sindiket orang tengah yang cuba mengaut keuntungan..
"Superbike Sambung Bayar" sebenarnya adalah salah satu cara teknik mudah untuk membenarkan sesiapa sahaja boleh membeli superbike dengan kaedah pinjaman tanpa melalui bank atau disemak kelayakan membelinya...kekerapan pembelinya adalah dari golongan yang berstatus HIGH COMMITMENT/ CCRIS/ CTOS/ BLACKLIST dimana mereka memang sukar untuk mendapat kelayakan pinjaman dari bank@kredit disebabkan mempunyai rekod bayaran yang buruk sebelum ini atau mempunyai terlalu banyak tanggungan pinjaman..
Mengapa perlu buat buat "Sambung Bayar"..??
- Faktor yang menyebabkan mereka membuat "sambung bayar" adalah ingin melepaskan tanggungan yang semakin tinggi, mungkin sebelum ini pendapatan cukup untuk menaggung perbelanjaan tetapi sekarang terlalu banyak tanggungan seperti anak semakin membesar perlu kos belanja yang tinggi, pedapatan tidak tetap, berpindah tempat kerja gaji yang rendah dari sebelum ini, keuntungan perniagaan tidak beberapa baik dan sebagainya..
- Maka dari dia hendak meneruskan bayar bulanan dan bertambah pula hendak maintain superbike, mereka jual dengan cara "sambung bayar" untuk mengelakkan lagi kerugian yang bertambah..
- Mereka mengambil jalan mudah untuk jual superbike mereka yang masih dalam tempoh pinjaman dengan tanpa kerugian. Ye lah, kalau kata nak buat settelment, lepastu jual, pasti rugi kerana perlu perjelaskan interest yang dikenakan...silap-silap nak kena tambah duit lagi untuk jual selepas buat settelment.. Jadi pemilik superbike yang jual cara "sambung bayar" nie terlepas lah dari nak bayar interest, pemilik baru pulak yang akan tanggung bayar bulanan sehingga habis tempoh pinjaman..
- Pemilik asal pulak yang untung coz masa buat pinjaman dengan bank hanya bayar 20k deposit, masa nak jual pulak dia caj pada pemilik baru 28k deposit konon dah pakai 3 tahun dan tempoh baki bayaran bulanan dah kurang..
Apakah kesan buruk kepada pemilik membuat "Sambung Bayar"..??
- Pemilik asal boleh dikenakan tindakan polis sekiranya didapati pembeli "sambung bayar" menggunakan kenderaan untuk melakukan jenayah kerana nama dalam geran masih lagi pada pemilik asal.
- Nama pemilik asal akan disenarai hitam@blacklist jika pembeli "sambung bayar" tidak membayar bulanan..boleh jadi di "sambung bayar" pula pada pihak ketiga..
- Pemilik asal mungkin akan menanggung kerugian disebabkan pembeli "sambung bayar" menjual secara piang kepada pihak ketiga.
Apakah pula kesan buruk pada pembeli "Sambung Bayar"..??
- Sukar untuk membuat tuntutan insuran jika berlaku kemalangan jika pemilik asal tidak memberi kerjasama..lagi-lagi jika melibatkan kematian..
- Boleh dikenakan tindakan polis diatas kesalahan menggunakan kenderaan curi sekiranya pemilik asal membuat report hilang..
- Selepas habis tempoh bayar, pemilik asal tidak mahu beri kerjasama untuk membuat pertukaran nama geran, lebur je la bayar bulan-bulan..
Sindiket orang tengah cuba ambil kesempatan untuk mengaut keuntungan..!!
- Kebiasaan orang tengah akan offer kepada pemilik superbike yang terdesak hendak jual superbike dengan cara "sambung bayar"...kononnya mereka akan siapakan sekali dokumen-dokumen pengesahan berkaitan sambung bayar seperti perjanjian jual beli, cover report polis dan pesuruhanjaya sumpah..
- Cara mereka kaut keuntungan adalah dengan ambil sedikit untung dari deposit, sebagai contoh pemilik asal mahu deposit 10k, tetapi orang tengah akan naikkan harga sehingga 18k, bila sudah dapat pembeli, maka lebihan 8k itu adalah milik pada orang tengah..
- Orang tengah langsung tiada risiko, mereka bukan pemilik, tidak perlu risau superbike hilang atau tidak bayar bulanan...mereka bukan pembeli, tidak perlu risau jika nama tidak tukar bila tamat tempoh bayaran...mereka hanya kaut keuntungan sahaja dengan cara mencari pembeli..
Nampak tak disitu, siapa yang untung dan siapa yang rugi..berhati-hatilah dalam urusan jual beli lagi-lagi melibatkan kaedah "sambung bayar"..
Sumber : Fb/KcmSuperbikeMalaysia 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://tapakicknetwork.blogspot.com/2016/08/sambung-bayar-superbike-risiko-atau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perkenalkan Telur Pada Bayi Boleh Tentukan Alergik Atau Tak Sebelum Ambil Suntikan Setahun

Perkenalkan Telur Pada Bayi Boleh Tentukan Alergik Atau Tak Sebelum Ambil Suntikan Setahun

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 293 hits
Memperkenalkan bayi dengan telur sebelum usia menginjak setahun dikhuatiri akan mendatangkan alergik kepada bayi Bagaimanapun cara ini untuk menentukan sama ada bayi kita tu alergik kepada telur ke tidak sebelum ambil injection setahun iait...
Cara Mengetahui Kesuburan Telur Lovebird Atau Isi Telur Produktif

Cara Mengetahui Kesuburan Telur Lovebird Atau Isi Telur Produktif

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 383 hits
Bagi seorang breeder mengetahui kesuburan telur lovebird atau isi telur produktif itu sangat penting Pasalnya dengan hal ini mereka akan mengetahui mana telur yang produktif dan mana telur yang kosong alias infertil Umumnya untuk mengetahui...
Pening Pening Siasat Atau Tak Siasat

Pening Pening Siasat Atau Tak Siasat

papar berkaitan - pada 14/10/2018 - jumlah : 211 hits
Sebagaimana yang dilaporkan media seorang pembantu Najib Razak membuat laporan polis semalam meminta pihak polis memanggil Lim Kit Siang untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan berhubung beberapa kes pembunuhan yang dikaitkan dengan...
Lebih 30 Juta Akaun Facebook Digodam Mari Semak Akaun Anda Terjejas Atau Tidak

Lebih 30 Juta Akaun Facebook Digodam Mari Semak Akaun Anda Terjejas Atau Tidak

papar berkaitan - pada 14/10/2018 - jumlah : 271 hits
Beberapa minggu yang lepas Facebook telah mengumumkan yang mana mereka mendapati terdapat kerentanan sekuriti pada sistem mereka yang memberikan akses token kepada pihak ketiga untuk mengakses data pengguna Ketika itu Facebook mengatakan se...
Perselisihan Ulama Apakah Bekam Itu Sunnah Atau Mubah

Perselisihan Ulama Apakah Bekam Itu Sunnah Atau Mubah

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 252 hits
Mungkin selama ini sebagian dari mengetahui bekam adalah sunnah Perlu diketahui ada peselisihan ulama mengenai hukum bekam apakah bekam ini sunnah atau bukan sunnah Dalam hal ini kita harus berlapang dada menerima perbedaan dan saling mengh...
Beri Hutang Atau Beri Sedekah Mana Lagi Banyak Pahala

Beri Hutang Atau Beri Sedekah Mana Lagi Banyak Pahala

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 543 hits
Beri Hutang atau Beri Sedekah Mana Lagi Banyak Pahala Mana yang lebih baik dan lebih besar pahalanya Jika ada dua orang datang ke rumah anda dan berhajatkan kepada sedikit daripada harta anda Siapakah yang anda akan dahulukan untuk mendapat...
Bamsoet Sebut Penembakan Ke Dua Ruangan Anggota Dpr Tidak Disengaja Atau Teror

Bamsoet Sebut Penembakan Ke Dua Ruangan Anggota Dpr Tidak Disengaja Atau Teror

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 201 hits
Anggota Perbakin yang diduga salah tembak itu berinisial I Belakangan diketahui I adalah anggota Perbakin dari Tangerang Selatan
Apa Tugas Seorang Setiausaha Atau Pa

Apa Tugas Seorang Setiausaha Atau Pa

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 489 hits
Baru ni k fiezz ada dapat e mail pertanyaan dari fresh graduate course secretary tanya pasal perbezaan antara PA dan secretary tugas yang dibuat oleh seorang PA secretary meh nak kongsi sikit dari senior PA ni hehe apa beza PA dan secretary...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Kuey Teau Koboi Port Baru Makan Kuey Teau Goreng Di Taiping

Shenzhen Digital Art Park By Jc Design In Futian China

Zayn Rayyan Murder Case My Debt To People Says Cid Chief

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Pusing Jalan