Safi Shayla Supa Rangkaian Terbaru Safi Shayla Khas Untuk Wanita Berhijab Atasi Masalah Rambut Berbau


Safi Shayla Supa Rangkaian Terbaru Safi Shayla Khas Untuk Wanita Berhijab Atasi Masalah Rambut Berbau | Hi korang! Ada tak yang menghadapi masalah rambut berbau? Kalau ada, aku nak recommend dekat korang syampu terbaru keluaran Safi Shayla ini iaitu Safi Shyla Supa rangkaian terbaru Safi Shayla khas untuk wanita berhijab yang dapat mengatasi masalah rambut berbau.. Best tau bau syampu ni.. Kalau tak percaya, silalah cuba.. Hehe..
Kalau korang nak tahu, Safi Shayla adalah sub jenama penjagaan rambut dibawah SAFI iaitu jenama terkemuka yang mengekluarkan produk penjagaan diri yang unik dan komprehensif yang dibangunkan secara eksklusif untuk memenuhi keperluan wanita dan lelali muslim moden.. Safi Shayla merupakan rangkaian syampu pertama yang direka dan dirumus khas untuk pemakai hijab dimana ia dilancarkan pada Oktober 2012. Apa yang menarik, rangkaiannya dirumus dengan Habatus Sauda iaitu bahan semulajadi yang terkenal di kalangan orang Melayu. Paling penting ianya telah disahkan HALAL oleh JAKIM.
Atasi Masalah Rambut Berbau Dengan Safi Shayla Supa
Sebut sahaja Safi Shayla, dah terlintas difikiran jenama ni khas untuk wanita berhijab.. Betul tak? Yang tak berhijab pun boleh je nak guna jenama ni sebenarnya, tak menjadi masalah pun.. Cuma yang pastinya Safi Shayla memang direka khas untuk hijabista kerana wanita yang berhijab ni seringkali menghadapi masalah rambut berbau. Yelah seharian memakai hijab, sudah pastinya berpeluh.. Lagi teruk bila bekerja dalam keadaan yang panas.. Lagilah cepat berpeluh.. Ini membuatkan rambut mudah berbau akibat berpeluh.. Jadi, Safi Shayla telah memainkan peranan untuk menyelesaikan masalah rambut berbau ini..
Korang tahu tak apakah punca rambut berbau? Kalau tak tahu, meh aku share dengan korang 5 punca rambut berbau..
1.    Berpeluh
Macam yang aku ceritakan tadi, salah satu punca adalah berpeluh terutamanya bagi mereka yang kuat berpeluh lebih cenderung menghadapi masalah rambut berbau.. Ini kerana peluh yang terkumpul di kulit kepala dan rambut kita terutamanya bagi korang berambut panjang yang sering mengikat rambut akan menyebabkan ia tidak dapat bernafas dan akan membangkitkan bau yang kurang enak atau lebih tepat, bau kepam.. 
2.    Pemakaian Tudung 
Yes, bertudung memang wajib bagi orang Islam.. Tetapi pilihlah tudung yang sesuai dan selesa.. Memakai tudung yang terlalu tebal, membuatkan kulit kepala cepat berpeluh dan akan menyebabkan rambut berbau.. 
3.    Rambut Basah
Cuci rambut pun kena ada perancangan tau.. Jika korang jenis yang suka lepas cuci rambut, terus ikat rambut dan pakai tudung, ini adalah salah satu punca menyebabkan rambut berbau.. Rambut yang tidak dikeringkan terlebih dahulu akan menimbulkan bau kurang menyenangkan.. \
4.    Tidak Syampu Rambut
Ada dikalangan kita suka memandang remeh terhadap penjagaan rambut. Ada yang ambil sambil lewa perihal mencuci rambut.. Jarang syampu rambut atau ada juga yang tidak suka syampu rambut.. Eeuwww!! Pengotor.!! Jangan begitu kawan!! Kalau rambut tidak dibersihkan, kekotoran dan peluh yang terkumpul akan menghasilkan bau yang kurang menyenangkan.. 
5.    Salah Pilih Syampu
Salah pilih syampu juga akan menyebabkan rambut bermasalah.. Tak semua jenama syampu sesuai dengan kita... Jadi, kena pilih yang betul-betul sesuai barulah rambut tak berbau dan timbul masalah lain.. Aku sendiri pun pernah salah pilih syampu sebelum ni menyebabkan rambut aku cepat berbau.. Tapi sekarang tak lagi selepas menggunakan Safi Shayla SUPA ni.. Rambut aku SUPA lembut, SUPA wangi dan SUPA ringan.. 
Rangkaian Safi Shayla SUPA Lembut, SUPA Wangi dan SUPA Ringan


Ok, jom aku kenalkan kepada korang rangkaian Safi Shayla SUPA Lembut, SUPA Wangi dan SUPA Ringan ni.. Ia terdiri daripada 3 produk iaitu :-

Safi Shayla Supa Smooth & Fragrant ShampooSafi Shayla Supa Smooth & Fragrant Leave On CreamSafi Shayla Supa Hair Fall Control Leave On CreamYang aku pakai sekarang ni adalah dari rangkaian Supa Smooth & Fragrant.. Packagingnya pun dah buat aku jatuh hati.. Pinkish.. Love it!! Apa yang menarik lagi, ia dapat membantu unlock rambut jadi super smooth yang sentiasa kekal ringan, lembut, halus dan tidak berminyak walaupun setelah berjam-jam mengenakan hijab dengan wangian yang tahan sehingga 72 jam.. Itu yang bestnya dengan Safi Shayla Supa ni tau.

Rangkaian Safi Shayla Supa ini juga diformulasikan 11 kali lebih banyak nutrien dengan 11 kali ganda essential oil untuk menghidrat dan menyuburkan rambut.

Safi Shayla Supa Smooth & Fragrant Shampoo

Safi Shayla Supa ini didatangkan dalam 2 saiz iaitu 320g dan 640g dengan gabungan 11 Essential Oils yang kaya dengan nutrien dapat memberikan kelembutan bak sutera. Ia juga dapat memberikan rasa ringan pada rambut, lembut, halus dan tidak berminyak sekaligus menjadikan rambut lebih terurus.. Selain itu, bau harumnya juga tahan lebih lama sehingga 72 jam

Safi Shayla Supa Smooth & Fragrant Leave On Cream

Supa Leave On Cream ni pula didatangkan dalam 1 saiz sahaja iaitu 120ml.. Bau dia pun best sangat kekal sehingga 72 jam.. Ia juga dihasilkan daripada gabungan 11 minyak pati yang kaya dengan nutrien yang dapat memberikan kelembutan selembut sutera. Rambut pun akan lebih ringan, lembut, halus dan tidak berminyak serta terurus.

Safi Shayla Supa Hair Fall Control & Fragrant Leave On Cream
Safi Shayla Supa Hair Fall Control ini pula didatangkan dalam packaging warna oren juga 120ml.. Ia dihasilkan daripada gabungan 11 minyak pati yang kaya dengan nutrien yang dapat menguatkan rambut yang rapuh menjadikan rambut lebih lembut, kuat dan semulajadi halus.. Paling penting, wangiannya tahan sehingga 72 jam

Cara Penggunaan Yang BetulCuci rambut dengan Safi Shayla Supa Smooth Fragrant Shampoo dan bilas sehingga bersih.Sapukan Supa Leave On Cream..Biarkan kering dan tidak perlu dibilas.
Safi Shayla SUPA Berkolaborasi Dengan Tudung Ruffle

Safi Shayla SUPA X Tudung Ruffle.. Dengan SUPA Haircare Kit, kali ini Safi Shayla SUPA berkolaborasi pula dengan Tudung Ruffle.. Rasanya jenama @TudungRuffle ini tidak asing lagi di kalangan hijabista dan penggemar tudung bawal macam aku.. hehe.. Rekaannya yang menarik dan cantik membuatkan jenama ini dikenali dan tudung bawal keluarannya juga senang dibentuk dalam banyak materia.


Untuk kolaborasi ini, Tudung Ruffle menghasilkan rekaan khas yang sangat cantik bagi aku dengan tona warna yang lembut.. Coraknya juga simple tidak sarat nampak lebih eksklusif

Sertai 'Whatsapp & Menang Vespa Contest' Dan Menangi SUPA Pink Vespa
Sesambil try rangkaian baru dari Safi Shayla ni, bolehlah join contest anjuran mereka iaitu 'Whatsapp & Menang Vespa Contest'.. Hadiah yang ditawarkan menarik tau.. Antaranya :-Hadiah utama : Sebuah SUPA Pink Vespa bernilai RM17,000.00Hadiah Wang Tunai Mingguan sehingga RM1,000 kepada pengguna yang bertuah yang menyertai contest ini.. Contest ini diadakan bagi seluruh negara bermula 1 - 31 Julai ini.. Korang hanya perlu membuat pembelian minimum sebanyak RM15 sahaja untuk sebarang produk Safi Shayla SUPA dah boleh join contest ini.. Mudah je kan.

So, jom pakat shopping rangkaian Safi Shayla ini.. Manalah tahu ada rezeki menang hadiah utama.. Bak kata orang-orang lama, 'tuah ayam nampak di kaki, tuan manusia siapalah yang tahu'.. Hehe.. 
Untuk info lanjut, boleh layari :-
👉 Website : https://safi.com.my/👉 Instagram : https://www.instagram.com/safimalaysia/👉 Facebook : https://www.facebook.com/SAFI.MY👉 Shopee : Safi Malaysia Official Store





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.leaazleeya.com/2021/06/safi-shayla-supa-untuk-wanita-berhijab-atasi-masalah-rambut-berbau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Safi Shayla Supa Untuk Wanita Berhijab Rambut Lembut Dan Wangian Kekal 72 Jam

Safi Shayla Supa Untuk Wanita Berhijab Rambut Lembut Dan Wangian Kekal 72 Jam

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 207 hits
Assalamualaikum Memahami keperluan wanita bertudung itu yang Fiza suka sangat dengan produk Safi Shayla Terbaharu Safi memperkenalkan Safi Shayla Supa Haircare Kit yang mana untuk review Safi Shayla Supa kali ini Fiza nak tunjuklah rupa Saf...
Safi Shayla Supa Lembut Supa Wangi Supa Ringan Untuk Wanita Berhijab

Safi Shayla Supa Lembut Supa Wangi Supa Ringan Untuk Wanita Berhijab

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 350 hits
SAFI SHAYLA SUPA Lembut SUPA Wangi SUPA Ringan Untuk Wanita Berhijab Pertama kali mencuba Safi Shayla SUPA haircare kit terus jatuh suka Bau dia yang SUPA wangi SUPA lembut dan jadikan rambut SUPA ringan tu memang win habis Selalu sangat ki...
Rambut Lembut Wangi Dan Ringan Dengan Safi Shayla Supa Hijab Haircare Expert

Rambut Lembut Wangi Dan Ringan Dengan Safi Shayla Supa Hijab Haircare Expert

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 384 hits
RAMBUT LEMBUT WANGI DAN RINGAN DENGAN SAFI SHAYLA SUPA HIJAB HAIRCARE EXPERT Rambut merupakan mahkota wanita tak kiralah wanita yang berhijab ataupun wanita yang free hair Bagi mummy bila berhijab ni paling sukar untuk menjaga rambut Sangat...
Safi Shayla Supa Terbaru Dari Safi Malaysia

Safi Shayla Supa Terbaru Dari Safi Malaysia

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 325 hits
Assalamualaikum hai semua Kali nie Kak Sue nak kongsi Safi Shayla Supa Terbaru dari Safi Malaysia pula dengan korang Biasa lah kita orang perempuan nie selain penjagaan kulit rambut pun nak kena jaga lah juga Ya lah walaupun kita berhijab r...
Tip Penjagaan Rambut Yang Betul Safi Shayla Supa Lembut Dan Wangi

Tip Penjagaan Rambut Yang Betul Safi Shayla Supa Lembut Dan Wangi

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 335 hits
rambut berbuah in english knot and offshoot hari endsPenjagaan Rambut Perlu Betul Terutamanya Yang Bertudung Kajian dijalankan Jurnal Trikologi Antarabangsa ke atas 240 pelajar perubatan di Malaysia pelbagai etnik menunjukkan pelajar Melayu...
Safi Shayla Supa X Tudung Ruffle Supa Lembut Supa Wangi Supa Ringan

Safi Shayla Supa X Tudung Ruffle Supa Lembut Supa Wangi Supa Ringan

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 223 hits
Selesanya pakai bawal dari Tudung Ruffle ni lepas cuci rambut dengan Safi Shayla Supa Rangkaian Safi Shayla khususnya untuk wanita berhijab kini memperkenalkan rangkaian baru iaitu Safi Shayla Supa SUPA lembut SUPA wangi SUPA ringan SAFI SH...
Safi Shayla Supa Smooth Fragrant Shampoo And Leave On Cream

Safi Shayla Supa Smooth Fragrant Shampoo And Leave On Cream

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 291 hits
SAFI Shayla SUPA Smooth Fragrant Shampoo and Leave On Cream Woot woot Memperkenal kan produk terbaharu dari SAFI Malaysia iaitu SAFI Shayla SUPA Smooth Fragrant Shampoo and Leave On Cream Siapa yang tak kenal dengan produk Safi kan Antara j...
Sokong Pengambilan Khas Pendidik Atasi Lambakan Graduan

Sokong Pengambilan Khas Pendidik Atasi Lambakan Graduan

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 159 hits
BANGI 9 Zulkaedah 1442H Ahad Keputusan Kementerian Pendidikan Malaysia untuk melaksanakan pengambilan khas 18 702 pendidik secara one off dijangka dapat mengatasi lambakan graduan terutama bagi lepasan Ijazah Sarjana Muda dari Institut Pend...
Hiburan Che Nom Cadang Belajar Perkara Baru Atasi Masalah Depresi Netizen Anggap Tak Kena Masa

Hiburan Che Nom Cadang Belajar Perkara Baru Atasi Masalah Depresi Netizen Anggap Tak Kena Masa

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 195 hits
Personaliti masakan popular di YouTube Che Nom berniat hanya ingin kongsi tips untuk mengatasi masalah depresi sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan dijalankan namun pengguna media sosial terutamanya Twitter menganggap hal tersebut tidak pe...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven