Safi Hydra Glow Untuk Masalah Kulit Kering


Review SAFI Hydra Glow Untuk Masalah Kulit KeringKalau nak tahu antara tanda-tanda kulit kekurangan air ialah kulit menjadi kering, kasar, gatal, mengelupas dan berminyak. Bagi kau orang yang nak kulit berseri, anjal dan lembap, SAFI baru-baru ini telah keluarkan rangkaian penjagaan kulit terbaru khas untuk kulit kering iaitu SAFI Hydra Glow. 
Sebelum aku terangkan apa yang ada dalam set SAFI Hydra Glow ni, aku nak kongsikan terlebih dahulu tentang jenama SAFI. Khas untuk mereka yang baru nak kenal SAFI, SAFI merupakan jenama halal terkemuka yang terdiri daripada rangkaian produk penjagaan kulit, penjagaan diri dan peralatan mandian yang unik dan komprehensif yang dikembangkan secara eksklusif untuk memenuhi keperluan wanita dan lelaki muslim moden.
Dihasilkan dengan bahan semula jadi terbaik dan paling penting disahkan Halal oleh JAKIM. Jadi boleh guna tanpa ragu-ragu. 


Set Rangkaian Penjagaan SAFI Hydra GlowSAFI Hydra Glow disyorkan kepada mereka yang mempunyai masalah kulit kering dan kulit mengelupas. Ada sesetengah orang walaupun dah pakai banyak krim pelembap (moisturiser) tapi kulit masih lagi kering siap pakej mengelupas. 
Dalam cuaca panas seperti di Malaysia ni memang kena bijak pilih produk yang betul disamping minum banyak air masak. 
Apa yang aku suka tentang set penjagaan wajah SAFI Hydra Glow ini ianya menghidrat wajah tanpa rasa berminyak. Serius best. Ia adalah water based dan tekstur dia sangat ringan bila disapukan pada muka. Selesa sangat bila pakai. 

Set ini didatangkan dengan 5 produk penghidratan terbaru iaitu: Hydrating Water Cleanser, Toning Essence, Water Bank Serum, Water Drop Moisturiser, & Water Lock Mist. Dirumus khas dengan Hydra Active Technology yang mengandungi 3 bahan utama iaitu:
Fermented Rice Extract: Pelembap kulit semula jadi yang mencerahkan kulit & membuang sel kulit mati. 
Vitamin B5: berfungsi untuk mengekalkan kelembapan, melegakan kekeringan kulit dan mengembalikan kehalusan kulit. 
Hyaluronic Acid: Mengunci kelembapan kulit dengan berkesan dan meningkatkan keanjalan kulit. 
Set SAFI Hydra Glow sangat sesuai untuk mereka yang berkulit sensitif sebab ianya:

Tanpa alkoholTanpa parabenTanpa minyak silikonTanpa minyak mineralTanpa pewarnaTiada ujian haiwanTiada bahan yang berasal dari haiwan



Pembersih muka SAFI Hydra Glow (Hydrating Water Cleanser)
Pembersih muka dalam bentuk creamy gel dengan formulasi Anti PM2.5 untuk menghidrat secara aktif sambil membersihkan kotoran dengan lembut menjadikan kulit yang bersih, terhidrat dan bercahaya.

Penyegar SAFI Hydra Glow (Hydrating Toning Essence)
Step paling penting dalam rutin penjagaan muka adalah pakai toner sebab ianya membantu proses penyerapan. Dalam SAFI Hydrating Toning Essence ada 5X hyaluronic Acid yang boleh menembusi jauh ke dalam lapisan kulit untuk menyuburkan, melembapkan dan menghidrat kulit sehingga 48 jam lamanya. 
Walaupun berasaskan air tapi tekstur dia sedikit pekat. Tak perlu guna tisu untuk sapu ke muka ya, hanya gunakan tangan dan sapukan ke muka dengan lembut. Diuji secara klinikal untuk meningkatkan kelembapan kulit sebanyak 1.6X * sejurus selepas penggunaan. 

Serum Penghidratan SAFI Hydra Glow (Hydrating Water Bank Serum)
Serum penghidratan dan hypoallergenic yang kaya dengan Vitamin B3 & B5 yang menembusi jauh ke dalam lapisan kulit dalaman untuk menghidrat secara mendalam dari dalam, melicinkan tompok kasar dan memulihkan kulit kering untuk kulit yang licin, terhidrat dan bercahaya.
Tak macam kebanyakkan serum yang ada di pasaran, hydrating water bank serum 100% mengurangkan dry skin flakes, 18.2% meningkatkan penghidratan kulit dalaman & 1.9 X menenangkan kulit yang bermasalah. 


Pelembap Penghidratan SAFI Hydra Glow (Hydrating Water Drop Moisturiser)
Pelembap ni paling aku suka sebab pelembap gel krim ni ringan dan berubah menjadi titisan air apabila disapukan ke muka. Mengandungi Vitamin B3 yang larut dalam air untuk memulihkan, mengekalkan dan memperbaiki pelembapan kulit dengan berkesan, meratakan warna kulit dan meningkatkan keanjalan kulit untuk menampakkan kulit lembut, terhidrat dan bercahaya. Aku suka pakai sebelum tidur. Ianya juga buat kulit kekal lembap sehingga 72 jam. 

Mist Penghidratan SAFI Hydra Glow (Hydrating Water Lock Mist)
Aku akan pakai Hydra Glow mist ni bila terasa kulit muka kering terutama bila berada dekat luar. Bau dia wangi seakan-akan bau bunga Rose. Tekstur dia ringan, menyegarkan dan diformulasikan dengan keseimbangan pH kulit serta sesuai untuk semua jenis kulit. 
Diperkaya dengan pelembap semula jadi untuk kekalkan penghidratan, menjadikan kulit sentiasa lembut, dan bercahaya.
Dalam SAFI PR box yang aku terima ni, dibekalkan juga dengan Jade Roller dan juga sleep eye mask yang super-duper cute. Jade roller tu aku guna selepas pakai toner untuk membantu penyerapan lebih baik. 
Hilang lenguh bila golekkan Jade roller dan sleep mask tu boleh letak dalam fridge untuk sejukkan dan boleh guna hilangkan mata sembap. 
SAFI memang dah jadi produk penjagaan diri aku satu keluarga sejak dulu lagi. 
Mana nak dapat Produk SAFI Hydra Glow?Kau orang boleh beli Produk SAFI Hydra Glow di semua outlet Guardian dan juga Mydin Malaysia. Untuk info dan butiran lanjut boleh rujuk laman sosial SAFI
Facebook  | Instagram 


#SAFIHydraGlow #GlowUpWithHydratedSkin #SAFIMalaysia 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2020/11/safi-hydra-glow-untuk-masalah-kulit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Produk Set Lengkap Safi Hydra Glow Untuk Kulit Glowing Dan Anjal

5 Produk Set Lengkap Safi Hydra Glow Untuk Kulit Glowing Dan Anjal

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 419 hits
5 PRODUK SET LENGKAP SAFI HYDRA GLOW UNTUK KULIT GLOWING DAN ANJAL Hai Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua Kulit muka yang kusam tak bermaya ini boleh membuatkan seorang perempuan tu rasa nak migrain betul tak Selalunya terjadi kuli...
Cc Cream Terbaik Make Up Simple Tapi Cantik Yang Mengatasi Masalah Kulit Kering Saya Hansaegee Nature

Cc Cream Terbaik Make Up Simple Tapi Cantik Yang Mengatasi Masalah Kulit Kering Saya Hansaegee Nature

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 330 hits
CC CREAM TERBAIK MAKE UP SIMPLE TAPI CANTIK YANG MENGATASI MASALAH KULIT KERING SAYA HANSAEGEE NATURE Hai Semua How s your day today Hope everything is under control Cuaca yang tak menentu dan pemakaian mask muka adakalanya buat kulit menja...
Safi Hydra Glow Terbaru Dari Safi Malaysia

Safi Hydra Glow Terbaru Dari Safi Malaysia

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 304 hits
Assalamualaikum hai semua Kali nie Kak Sue nak kongsi produk kecantikan diri lagi dengan korang iaitu Safi Hydra Glow Terbaru Dari Safi Malaysia Rasanya kebanyakkan dari kita dah kenal dengan jenama kecantikan yang satu nie kan Kak Sue send...
Best Ke Safi Hydra Glow

Best Ke Safi Hydra Glow

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 474 hits
SAFI Malaysia tidak perlu diperkenalkan lagi kerana sentiasa upgrade dengan pelbagai produk baru yang lebih berkualiti Kali ini rangkaian Safi Hydra Glow khas buat mereka yang ingin mempunyai kulit yang lembab berseri seri tapi mempunyai ku...
Virtual Skin Analyzer Aplikasi Khas Untuk Semak Masalah Kulit Wajah

Virtual Skin Analyzer Aplikasi Khas Untuk Semak Masalah Kulit Wajah

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 1227 hits
VIRTUAL SKIN ANALYZER APLIKASI KHAS UNTUK SEMAK MASALAH KULIT WAJAH Assalamualaikum wbt It s a long way journey sebenarnya I rasa since I dalam Mary Kay Banyak challenge untuk I yang sakit ni Sebab I tak banyak masa untuk fokus plus I kena ...
Diamond Dolly Booster Essence Atasi Kulit Kering

Diamond Dolly Booster Essence Atasi Kulit Kering

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 234 hits
Diamond Dolly Booster Essence Atasi Kulit Kering Aduh kulit kelihatan kering lah Bagaimana cara mengatasi kulit kering eh Nah harini Nona nak share something yang sangat berguna untuk kaum wanita terutamanya bagi mereka yang mempunyai kulit...
Profesor Saran Gunakan Air Laut Untuk Selesaikan Masalah Bekalan Air Di Lembah Klang

Profesor Saran Gunakan Air Laut Untuk Selesaikan Masalah Bekalan Air Di Lembah Klang

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 312 hits
Profesor saran gunakan air laut untuk selesaikan masalah bekalan air di Lembah KlangKekerapan berlakunya gangguan bekalan air di Selangor sudah semestinya membuatkan ramai pengguna merunggut biarpun adakalanya masalah gangguan itu datang da...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil