Rr Cougars Fc Sedia Kembang Sayap



Presiden Kelab Bola Sepak RR Cougars FC, Rita Rudaini (belakang kanan) bersama pasukan bola sepak RR Cougars FC di Fustal One Utama. - Foto Nur Adibah Ahmad IzamRR Cougars FC sedia kembang sayap

PETALING JAYA: Naluri keibuan yang mahu melihat anaknya berjaya dalam kerjaya bola sepak mendorong pelakon, Rita Rudaini menubuhkan kelab bola sepak RR Cougars FC yang berpangkalan di pusat beli belah One Utama.



Dengan menggunakan wang simpanan sendiri, sejak enam bulan lalu, Rita menubuhkan kelab itu selepas anaknya Airit Rayyan Rizqin, 9, dan Airit Qaqa Arjuna, 7, menunjukkan minat mendalam terhadap sukan bola sepak.



Pelakon jelita filem Mami Jarum Junior itu mengakui dia tiada halangan jika kedua-dua anaknya mahu mengikut jejak langkah bapa mereka, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak yang kini mengetuai skuad Harimau Malaya di saingan Piala AFF.




"Saya tiada halangan jika mereka mahu bergelar pemain bola sepak profesional dan mewakili pasukan kebangsaan apabila dewasa nanti.



"Saya tegaskan kepada Rayyan dan Arjuna, kalau mahu jadi pemain profesional, mereka kena betul-betul fokus, bermain bersungguh-sungguh dan serius.



"Ini kerana saya mahu melihat mereka bermain dengan kelab tersohor di luar negara, bukan setakat mewakili negara dan bermain untuk kelab liga tempatan sahaja," katanya.



Perkara itu penting kerana dia berharap mereka bukan hanya dapat menjadi pemain bola sepak biasa, malah perlu berusaha kerasa untuk menjadi bintang bola sepak seperti Allahyarham Mokhtar Dahari yang dikenang sehingga ke hari ini.



"Saya juga akan bantah jika Rayyan dan Arjuna mahu menjadi pemain bola sepak profesional semata-mata untuk mengejar populariti saja," katanya.



Sebelum ini Rita mengakui, Rayyan dan Arjuna lebih berminat kepada sukan badminton bersama rakan-rakannya di sekolah.



"Biasalah budak-budak ini apabila dipengaruhi rakan-rakan maka minat dan hobi mereka akan berubah.



“Selepas mendapati mereka benar-benar minat bola sepak, maka saya mengambil. keputusan untuk tubuh kelab bola sepak ini.



Presiden Kelab Bola Sepak RR Cougars FC, Rita Rudaini (dua kanan) memberi taklimat ketika sesi latihan pasukan bola sepak beliau di Fustal One Utama. - Foto Nur Adibah Ahmad Izam




"Tindakan itu perlu kerana jika saya beri peluang untuk bermain dengan sekolah sudah pasti ruang untuk bereka pergi lebih jauh amat tipis kerana tempat amat terhad kerana mereka masih baharu.



"Apabila tubuh kelab sendiri mereka lebih mudah bagi Rayyan dan Arjuna menimba pengalaman dan mempelajari teknik bola sepak dan futsal dengan betul daripada jurulatih, ‪Ahmad Hazra Muhamad Zaki dan Budiyanto Mat Nanto.



"Kalau tengok pada hari pertama latihan memang teruk kerana hampir semua pemain yang datang termasuk anak saya langsung tidak tahu bermain dan sepak bola pun tidak kena berikutan tiada asas permainan itu," katanya ketika meninjau sesi latihan kelabnya di sebuah gelanggang futsal di sini.



Bagaimanapun, Rita berkata jurulatih memaklumkan perkara itu biasa dan bakat mereka boleh digilap dan diajar sehingga mereka mula menunjukkan potensi sebenar apabila menyertai kejohanan bola sepak dan futsal.

"Selepas menyertai beberapa kejohanan kini saya berasa gembira dan bangga dengan pencapaian mereka terutama Rayyan dan Arjuna yang kini diberikan kepercayaan untuk bermain di posisi penyerang dan penjaga gol.



"Anak saya bukan dilahirkan dengan bakat semula jadi, tetapi Alhamdulillah berkat usaha gigih dan bimbingan jurulatih mereka boleh bermain dengan lebih baik sekarang," katanya.



Dalam pada itu Rita berkata pihaknya kini sedang mengadakan rudingan dengan beberapa kelab dan pasukan negeri bagi memastikan pemain RR Cougar FC diserapkan ke pasukan pelapis jika mereka mempunyai bakat sesuai.



Info: RR Cougar FC

Jurulatih:

‪Ahmad Hazra Muhamad Zaki (lesen B)

Budiyanto Mat Nanto (Lesen D)



Bilangan pemain kelab:

Bawah 6 tahun (B6) - 10 orang

Bawah 8 tahun (B8) - 10 orang

Bawah 10 tahun (B10) - 20 orang

Bawah 12 tahun (B12) - 15 orang

Bawah 14 (B18) - 18 orang

Bawah 16 (B16)- 18 orang



Pencapaian:

Naib Juara - KDFC President Cup

Tempat keempat Bola sepak Cilik U6

Tempat ketiga B8 dan keempat B9, Kejohanan RR Junior Cup

Sasaran dan perancangan 2019:

- bharian.com.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://buletinsabahfa.blogspot.com/2018/11/rr-cougars-fc-sedia-kembang-sayap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Lancarkan Jentera Siap Sedia Hadapi Prk Dun Rantau

Umno Lancarkan Jentera Siap Sedia Hadapi Prk Dun Rantau

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 297 hits
SEREMBAN UMNO hari ini melancarkan jentera sebagai persediaan bagi menghadapi kemungkinan diadakan Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Rantau Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata meskipun petisyen pilihan raya DUN Ran...
Pemilik Akaun Fake Siap Sedia Untuk Dikenalpasti Kerajaan Baru

Pemilik Akaun Fake Siap Sedia Untuk Dikenalpasti Kerajaan Baru

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 502 hits
Kerajaan akan tentukan kaedah untuk pengesahan pemilik akaun media sosial dalam masa terdekat BERNAMA Bolehkah kerajaan mengawal jawabnya boleh Bolehkah kerajaan meminta pengenalan untuk memastikan account fake berjaya dihapudkan jawabnya b...
Skim Pencen Sedia Ada Mungkin Tidak Dapat Dikekalkan

Skim Pencen Sedia Ada Mungkin Tidak Dapat Dikekalkan

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 926 hits
Imej via Malaysian InsightKUALA LUMPUR Kerajaan disaran menyemak semula skim pencen penjawat awam berikutan jangkaan peningkatan beban kepada pertumbuhan ekonomi negara pada masa hadapan new innity adZone c5b270a763686e776039618cc709f3a6 58...
Sayap Senggol Tiang Lampu Di Bengkulu 143 Penumpang Lion Air Diturunkan

Sayap Senggol Tiang Lampu Di Bengkulu 143 Penumpang Lion Air Diturunkan

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 153 hits
Lion Air JT 633 rute Bandar Udara Fatmawati Soekarno Bengkulu menuju Bandar Soekarno Hatta Tangerang mengalami insiden Pesawat itu mengangkut tujuh kru pesawat dan 143 penumpang
Penoreh Tidak Mampu Sedia Keperluan Harian

Penoreh Tidak Mampu Sedia Keperluan Harian

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 635 hits
BASIRON ABDUL WAHAB CAMERON HIGHLAND Sekadar peruntukan RM50 juta bagi menampung kejatuhan harga getah dianggap pekebun tidak mampu mengeluarkan mereka dari garis kemiskinan Ketua Muslimat Cameron Highlands Dalmah Ismail berkata penoreh get...
Kpm Kaji Sedia Sarapan Percuma Untuk Murid Daripada Keluarga B40

Kpm Kaji Sedia Sarapan Percuma Untuk Murid Daripada Keluarga B40

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 598 hits
KPM Kaji Sedia Sarapan Percuma untuk Murid daripada Keluarga B40 ini merupakan informasi yang terkini daripada Menteri Pendidikan kita Dr Maszlee Malik Kementerian Pendidikan Malaysia akan mengkaji untuk menyediakan skim sarapan percuma ber...
Giatmara Hulu Langat Sedia Peluang Latihan Kemahiran

Giatmara Hulu Langat Sedia Peluang Latihan Kemahiran

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 1677 hits
Bagi yang tidak cemerlang di dalam Sijil Pelajaran Malaysia usah putus asa Terdapat pelbagai pilihan pendidikan kemahiran boleh dilakukan berdasarkan minat dan cita cita yang boleh memenuhi keinginan pelajar GIATMARA terbuka kepada Bumiputr...
Ngo Sedia Bantu Sprm Untuk Siasatan Semula Kes Scorpene

Ngo Sedia Bantu Sprm Untuk Siasatan Semula Kes Scorpene

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 217 hits
NGO hak asasi manusia yang memfailkan semakan kehakiman di mahkamah pada 2011 mengenai urus niaga kapal selam Scorpene bersedia membantu SPRM dalam siasatan terbaru suruhanjaya itu terhadap kes berkenaan kata bekas pengarah eksekutif Suaram...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air