Rizq Islamic School Nama Sahaja Sekolah Berteraskan Agama Islam Tapi


Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah untuk entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai RizQ Islamic School.
Untuk makluman semua, RizQ Islamic School  ini terletak di Sungai Ramal Kajang. Ianya tidak jauh dari jalan utama dan senang untuk dilalui untuk sampai ke sini. Saya juga telah datang ke sini pada awal pembukaannya dahulu. Ternyata kini lebih banyak yang berubah.
Sampai sahaja di depan pintu pagar, memang saya tercengang sebentar, adakah betul ini alamat yang diberikan kepada saya? Nampak moden sangat. Sekali imbas macam sekolah antarabangsa.
Selepas tanya kepada pengawal, maka betullah itu adalah RizQ Islamic School . Saya melangkah masuk dengan keterujaan yang tinggi. Mana tidaknya, kalau dari luar dah nampak megahnya, apatah lagi di dalam bukan. Memang teruja betul. CCTV memenuhi segenap ruang untuk keselamatan kepada pelajar di sini.
Sungguh, sangkaan saya tidak meleset. Ianya memang canggih dan dilengkapi dengan segala kelengkapan untuk pembelajaran yang kondusif. Setiap pelajar dididik rapi dengan pembelajaran yang sesuai dengan zaman. Diterapkan elemen teknologi agar pelajar seiring dengan arus zaman.
Apa yang saya teruja adalah pelajar dibekalkan dengan iPad untuk pembelajaran tertentu agar mereka lebih mudah faham dengan subjek yang diajar. Dengan konsep play based learning pastinya lebih menyeronokkan untuk anak-anak.
Nama sahaja sekolah berasaskan Islam, tapi.. Ya, ianya sekolah berasaskan Islam bilamana silibus yang digunakan mereka adalah untuk melahirkan pelajar tahfiz yang hafaz al-Quran. Namun tidak hanya dengan itu, terdapat juga pembelajaran lain yang diajar kepada pelajar mereka agar dapat melahirkan modal insan yang well-rounded.
Ada 3 peringkat pembelajaran di RIZQ ISLAMIC SCHOOL (RIS) ini iaitu Pre School dan juga Primary School. Antara subjek-subjek yang diajar di pra sekolah (pre school) adalah :
STANDARD CURRICULUM NATIONAL PRE-SCHOOL (KSPK)
Communications (English & Bahasa Malaysia)Islamic Studies (Moral Value, Spiritual & Manners)Memorizing Surahs in Al-Quran, Solah Recitations & Du’aStorytelling and ConversationsMusic and movementSocio-EmotionPhysical & AestheticScience & Technology, Mathematics RizQ Additional Module
Arabic (Discovery Through Meaningful Words in Islamic Adaab, Surahs & Solah)Huffaz (Surah Lazim & Juz Amma)Osmo (Educational Game System for Apple)Edu Play (Water play, Role play, Creative play) RizQ Special Module
RizQ The Junior Explorer (Practical Skills & Hands On)RizQ Sports Manakala subjek yang diajar untuk pelajar-pelajar sekolah rendah (primary school) adalah :
LOWER GRADE (1, 2, 3)
Bahasa Melayu
English Language
Mathematics
Science
Pendidikan Islam
Pendidikan Jasmani
Pendidikan Kesenian
UPPER GRADE (4, 5, 6)
Bahasa Melayu
English Language
Mathematics
Science
Pendidikan Islam
Pendidikan Jasmani
Pendidikan Kesenian
Sejarah
Bahasa Arab
Bagi ibu bapa yang bimbang akan pembelajaran anak-anak, adakah silibus di sini mengikuti standard yang ditetapkan kementerian, jangan bimbang kerana pelajaran sekolah rendah mengikut sukatan pelajaran daripada KSSR dan tetap akan mengikuti peperiksaan UPSR.
Pelajar-pelajar juga akan mengambil bahagian dalam peperiksaan Ujian Penilaian Kelas KAFA (UPKK). Peperiksaan UPKK ini diiktiraf di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan dipantau oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Bagi kelas tahfiz pula, pelajar-pelajar akan dibahagikan kepada 3 bahagian iaitu :
Beginner (7 juz)
Intermediate (15 juz)
Advance (30 juz)
Jadi, terbaik bukan sekolah ini? Bukan hanya subjek agama sahaja yang diajar, tetapi merangkumi semua subjek yang telah ditetapkan pleh pihak Kementerian Pendidikan Malaysia. Pembelajaran juga kondusif dan diterapkan elemen teknologi dalam pembelajaran agar anak-anak lebih mudah memahami apa jua yang diajar.
Pembelajaran menggunakan teknologi RVS Buat anda yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai RizQ Islamic School ini bolehlah menghubungi mana-mana medium seperti di bawah ini ya:
RIZQ ISLAMIC SCHOOL
No.2, Lot 1456,
Jalan Cempaka Off Jalan Teratai
Kampung Sungai Ramal Dalam,
43000 Kajang, Selangor Darul Ehsan
Office : +603 8912 0447 / 018-351 7357
Website: www.rizq.edu.my

The post RizQ Islamic School – Nama Sahaja Sekolah Berteraskan Agama Islam, Tapi.. appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/rizq-islamic-school-nama-sahaja-sekolah-berteraskan-agama-islam-tapi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bajet 2020 Rm3 95 Juta Untuk Program Agama Dan Penghayatan Syariat Islam

Bajet 2020 Rm3 95 Juta Untuk Program Agama Dan Penghayatan Syariat Islam

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 352 hits
KUALA TERENGGANU 24 November Dalam usaha merancakkan program keagamaan dan penghayatan syariat Islam sebanyak RM3 95 juta diperuntukkan oleh kerajaan negeri bagi menjayakannya di Terengganu Menteri Besar Dato Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar b...
Pulau Pinang Perketat Undang Undang Syariah Kawal Sebar Agama Lain Kepada Orang Islam

Pulau Pinang Perketat Undang Undang Syariah Kawal Sebar Agama Lain Kepada Orang Islam

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 313 hits
Undang undang syariah di Pulau Pinang akan ditambah baik bagi menangani penyebaran agama lain kepada orang Islam dengan lebih berkesan Timbalan Ketua Menteri I Ahmad Zakiyuddin Abdul Rahman berkata memang sedia terdapat undang undang negeri...
Panduan Memberi Nama Anak Dalam Islam

Panduan Memberi Nama Anak Dalam Islam

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 348 hits
Panduan memberi nama anak dlm Islam Kebetulan ada seorang pelangan dtg ke pejabat saya nak sokongan tukar nama anak Tukar nama anak ni memang la sunat kalaulah nama anak tu nama yg buruk atau erti yg tidak baik Ibnu Umar pernah cerita dlm s...
Memeluk Agama Islam Sinead O Connor Saya Bangga Menjadi Seorang Muslim

Memeluk Agama Islam Sinead O Connor Saya Bangga Menjadi Seorang Muslim

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 461 hits
Sinead O Connor Penyanyi asal Irlandia Sinead O Connor yang meroket pada Era 80 an dengan lagunya Nothing Compares 2U dilaporkan menjadi seorang mualaf Ia bahkan mengungkapkan kisah dibalik keputusannya menjadi seorang muslimah Usai menguca...
100 Nama Bayi Lelaki Dalam Bahasa Jepun Semua Unik Tapi Ada Maksud Yang Baik

100 Nama Bayi Lelaki Dalam Bahasa Jepun Semua Unik Tapi Ada Maksud Yang Baik

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 1981 hits
Setiap ibu bapa tentunya impikan yang terbaik buat anak mereka termasuklah hal pemberian nama ini di mana perlulah mempunyai maksud yang baik seperti yang digariskan dalam Islam Namun sesekali letak nama Jepun ini pun best juga sebab ia mem...
Berdaftar Ke Tak Semak Senarai Sekolah Agama Secara Online Melalui Simpeni

Berdaftar Ke Tak Semak Senarai Sekolah Agama Secara Online Melalui Simpeni

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 592 hits
Kini ibu bapa atau sesiapa sahaja boleh menyemak senarai sekolah agama secara online sama ada sekolah itu berdaftar atau pun tidak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia telah mewujudkan portal Sistem Maklumat Pendidikan Islam atau Simpeni bagi me...
Ajar Agama Luar Waktu Sekolah Kata Ahli Akademik

Ajar Agama Luar Waktu Sekolah Kata Ahli Akademik

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 603 hits
November 25 2019 10 54 PMSharifah Munirah Alatas berkata agama harus luar sistem sekolah KUALA LUMPUR Seorang ahli akademik hari ini mencadangkan pendidikan agama diajar luar waktu sekolah mengatakan sistem pendidikan tidak seharusnya membu...
Rosakkan Kerusi Sekolah 4 Pelajar Sekolah Agama Dipanggil Polis

Rosakkan Kerusi Sekolah 4 Pelajar Sekolah Agama Dipanggil Polis

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 667 hits
https ift tt 2QH616D Susulan viral video sekumpulan pelajar lelaki membelasah kerusi di sebuah sekolah agama di Kota Bharu polis telah mengenal pasti empat suspek terbabit Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Bharu Superintendan Mohd Suhaimi Al...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms