Rina Nafi Letak Jawatan Ketua Srikandi Bersatu


Kumara Sabapatty Ketua Srikandi PPBM, Datuk Seri Rina Harun hadir pada sidang media PPBM di Ibu Pejabat PPBM, Menara Yayasan Selangor, Petaling Jaya. foto FAREEZ FADZIL

PETALING JAYA – Datuk Seri Rina Harun menafikan khabar angin beliau akan meninggalkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) di bawah kepimpinan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu berkata, beliau masih merupakan ahli Bersatu dan juga Ketua Srikandi.
Ia sekaligus menidakkan segala tohmahan tidak berasas yang diuar-uarkan di dalam media sosial sejak akhir-akhir ini.
Rina juga menyatakan kekesalan terhadap pihak tertentu yang menyebarkan maklumat tidak benar mengenai pendirian dan kedudukannya dalam parti.
“Nama saya sejak wujud krisis perlembagaan parti ini, makin popular diuar-uarkan bahawa kononnya saya akan letak jawatan dari parti.
“Ingin saya jelaskan bahawa sehingga ini saya merupakan ahli parti PPBM yang sah dan juga Ketua Srikandi parti dan mendukung perlembagaan parti dengan menyokong kepimpinan di bawah Presiden dan juga Pemangku Pengerusi PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
“Saya ingin menyeru supaya tidak mahu nama saya dikaitkan dengan pelbagai polemik politik selepas ini dengan pendirian saya ini yang dapat membersihkan nama saya dari pelbagai tohmahan itu,” katanya kepada pemberita di Hotel Sofitel Bukit Damansara petang tadi.
Beliau ditemui selepas hadir bersama seorang lagi Setiausaha Agung Bersatu, Datuk Seri Hamzah Zainuddin dan Ketua Penerangan Bersatu, Mohd Radzi Jidin.
Katanya, fokus pihaknya dengan kementerian adalah ke arah pandemik Covid-19 yang kini meruncingkan keadaan segala industri dan rakyat secara umum.
Tambah beliau, fokus utama pihaknya adalah terdapat banyak perancangan yang direncanakan untum rakyat menghadapi pandemik bagi memenangi rantaian Covid-19 itu.
“Pagi tadi Kementerian saya membincangkan banyak perkara untuk dirancang dan dilaksanakan demi kesejahteraan rakyat khususnya bagaimana hendak memastikan rakyat berbilang bangsa mengamalkan norma baharu kehidupan semasa Covid-19.
“Tanpa mengira agama dan bangsa semua pihak harus menggembleng tenaga dan bersatu hati untuk menghadapi Covid-19 dan tanpa sokongan semua pihak ia tidak akan terlaksana,” ujarnya.
Ditanya mengenai tindakan puak kedua dalam Bersatu yang melakukan pelbagai percubaan menggulingkan kepimpinan Muhyiddin – Rina yang juga Ahli Parlimen Titiwangsa menjelaskan perkara itu tidak seharusnya berlaku.
“Sya rasa parti sebentar tadi sudah menyatakan pendirian mereka menerusi kenytaan dan sidang media bagaimanapun, apa yang dilakukan pihak di sebelah sana (Tun M) adalah tidak wajar.
“Mereka sepatutnya mengenepikan politik ke tepi dan membantu kerajaan memerangi Covid-19 bukannya mengeruhkan keadaan dengan mencetuskan pelbagai polemik politik yang menyusahkan semua pihak..tidak wajarlah. Tolonglah hentikan semua perbuatan ini,” tegasnya.-MalaysiaGazette




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/05/rina-nafi-letak-jawatan-ketua-srikandi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketua Srikandi Pkr Lepas Semua Jawatan Keluar Parti

Ketua Srikandi Pkr Lepas Semua Jawatan Keluar Parti

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 285 hits
May 17 2020 7 29 PMNurainie Haziqah Shafii yang juga peguam akan memfokuskan usaha membantu golongan memerlukan dan terus aktif dalam NGO disertainya PETALING JAYA Nurainie Haziqah Shafii hari ini melepaskan jawatan ketua Srikandi PKR dan m...
Redzuan Tolak Khabar Angin Letak Jawatan Lapor Media

Redzuan Tolak Khabar Angin Letak Jawatan Lapor Media

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 633 hits
Redzuan tolak khabar angin letak jawatan lapor media Dikemas kini 14 minit yang lalu Diterbitkan pada 30 May 2020 2 51PM
Madey Letak Jawatan Pm Tok Bomo Gile Ni Bgtau Penyokong Dsai Yang Salah Sebab Desak Tarikh Untuk Peralihan Kuasa

Madey Letak Jawatan Pm Tok Bomo Gile Ni Bgtau Penyokong Dsai Yang Salah Sebab Desak Tarikh Untuk Peralihan Kuasa

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 316 hits
NORSHIDAH MOHD DAUDMadey x cukup sokonganDSAI pun x cukup sokonganAlih alih DSAI lak kena p tarik sokongan dari PKR untuk menyokong Madey jadi PM untuk kali ke 3Nape bukan Madey yang p cari sokongan untuk lantik DSAI sebagai PM kalau betul ...
Petang Ni Ada Timbalan Menteri Atau Menteri Letak Jawatan

Petang Ni Ada Timbalan Menteri Atau Menteri Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 408 hits
JATUH SUNGGUH LA KALAU BETUL ADA MENTERI DAN TIMBALAN NAK LETAK JAWATAN PETANG INI
Saya Sudah Letak Jawatan Asmirul Minta Mb Baharu Kedah Rujuk Kfa

Saya Sudah Letak Jawatan Asmirul Minta Mb Baharu Kedah Rujuk Kfa

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 233 hits
Setiausaha Kehormat Persatuan Bolasepak Kedah Asmirul Anuar Aris telah mengesahkan peletakkan jawatan selaras dengan peralihan kerajaan negeri Beliau yang juga bekas Exco Belia dan Sukan negeri berkata peletakan jawatan itu atas dasar prins...
Terkini Peguam Negara Tommy Thomas Letak Jawatan

Terkini Peguam Negara Tommy Thomas Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 266 hits
Berita terkini menurut laporan The Edge Market melaporkan Peguam Negara Tommy Thomas meletakkan jawatan beliau sebagai Peguam Negara Surat peletakan jawatan itu beliau sampaikan kepada Perdana Menteri Interim Tun Mahathir di Kompleks Perdan...
Luahan Hati Dr Shahruddin Mp Sri Gading Andai Saya Perlu Letak Jawatan Saya Akan Letak Jawatan

Luahan Hati Dr Shahruddin Mp Sri Gading Andai Saya Perlu Letak Jawatan Saya Akan Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 402 hits
1 Masa berlalu begitu pantas seumpama kilat hari nie saya dah janji nak tulis lagi tulisan lepas bertarikh 15 Mei iaitu hari lahir saya 2 Sebulan berpuasa di bulan Ramadhan telah berlalu dan sekarang kita pun sudah berada lebih seminggu di ...
Sah Timbalan Menteri Kerja Raya Letak Jawatan Berkuat Kuasa Serta Merta

Sah Timbalan Menteri Kerja Raya Letak Jawatan Berkuat Kuasa Serta Merta

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 428 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Sri Gading Datuk Dr Shahruddin Md Salleh mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Timbalan Menteri Kerja Raya berkuat kuasa serta merta Dalam satu kenyataan hari ini Dr Shahruddin memaklumkan beliau telah membuat ...
T Menteri K Raya Letak Jawatan Menyesali Sertai Pn Ph Atau Kena Beli

T Menteri K Raya Letak Jawatan Menyesali Sertai Pn Ph Atau Kena Beli

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 351 hits
Ahli Parlimen Sri Gading itu memaklumkan beliau telah membuat keputusan yang kurang tepat dengan menyertai kerajaan Perikatan Nasional Gambar FailKUALA LUMPUR Ahli Parlimen Sri Gading Datuk Dr Shahruddin Md Salleh mengumumkan peletakan jawa...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid